F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Shell Belgian Grand Prix 201424 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:51,577--25
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:51,6740,0970,09724
3.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:51,8050,2280,13116
4.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:52,4040,8270,59921
5.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:52,8181,2410,41417
6.11Sergio PerezForce India VJM07 1:52,9031,3260,08524
7.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:52,9221,3450,01923
8.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:52,9371,3600,01522
9.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:52,9721,3950,03519
10.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:53,1721,5950,20020
11.1Sebastian VettelRed Bull RB101:53,3691,7920,19711
12.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:53,5942,0170,22521
13.8Romain GrosjeanLotus E221:53,5972,0200,00320
14.99Adrian SutilSauber C33 1:53,7032,1260,10614
15.19Felipe MassaWilliams FW36 1:53,9682,3910,26520
16.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:54,1892,6120,22120
17.36Giedo van der GardeSauber C33 1:54,3352,7580,14616
18.13Pastor MaldonadoLotus E221:55,3363,7591,00121
19.17Jules BianchiMarussia MR03 1:55,7824,2050,44619
20.42Alexander RossiMarussia MR03 1:57,2325,6551,45020
21.45Andre LottererCaterham CT051:57,8866,3090,65424
22.9Marcus EricssonCaterham CT051:57,9776,4000,09124
107% najlepszego czasu: 1:59,387

Nico Rosberg uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed niedzielnym Grand Prix Belgii, wyprzedzając w tabeli Hamiltona i Alonso.

Sesję zainaugurował wyjazd na tor Marcusa Ericssona, do którego po krótkiej chwili dołączył debiutujący w Formule 1 Andre Lotterer. Niedługo po tym w ślady za kierowcami Caterhama poszli pozostali zawodnicy. Najdłużej z przejechaniem okrążenia instalacyjnego zwlekali Daniel Ricciardo, Lewis Hamilton, Nico Hulkenberg oraz Sergio Perez.

Kolejną turę wyjazdów rozpoczął po około piętnastu minutach od startu treningu Jenson Button. Do Brytyjczyka należał też pierwszy rezultat sesji – skromne 1:54,221s. Oglądając transmisję można było jednak odnieść wrażenie, że mistrz świata z 2009 roku odpuścił nieco przejeżdżając jeden z najbardziej wymagających zakrętów w kalendarzu, popularny Eau Rouge. W międzyczasie do czołówki tabeli zawitał Lewis Hamilton. Wkrótce na jej czele znajdowało się nazwisko Nico Rosberga (1:52,143s).

Dobre czasy notował także Fernando Alonso. Hiszpan doświadczył jednak drobnego problemu na dojeździe do łuku Eau Rouge, zatrzymując na chwilę swoje Ferrari. Po pół godzinie od rozpoczęcia zajęć czasu okrążenia nie odnotował jedynie Pastor Maldonado. Dzięki dostępności dodatkowego zestawu ogumienia w pierwszych trzydziestu minutach sesji, fani nie mogli narzekać na ilość akcji na torze. Po zakończeniu okienka wielu zawodników powróciło do garażów by podzielić się z inżynierami pierwszymi wrażeniami dotyczącymi pracy swoich samochodów.

Na torze pozostawał Lotterer, przygotowujący się do pierwszego występu w wyścigu F1. Niemiec narzekał na podsterowność pojawiającą się w trakcie przejeżdżania średnio-szybkich zakrętów. Zbliżając się do półmetka sesji, 32-latek zajmował 21. Miejsce tracąc dwie sekundy do zespołowego kolegi – Marcusa Ericssona. Szwed także nie mógł być zadowolony z przewidywalności zachowań swojego samochodu, obracając go wokół własnej osi na dohamowaniu do La Source.

Tymczasem na torze pojawił się Maldonado. Chwilę później drugi z kierowców Lotusa – Romain Grosjean przebił się do czołowej dziesiątki. Osiem minut przed godziną jedenastą, najszybszym okrążeniem popisał się Lewis Hamilton, który zszedł do poziomu 1:51,674s. Swoje osiągnięcie poprawił także Button – kierowca McLarena przesunął się na czwartą lokatę. Fortuna po raz kolejny nie dopisywała Sebastianowi Vettelowi. Niemiec poinformował zespół o problemach przy zmianie biegów z drugiego na trzeci i z trzeciego na czwarty. Chwilę później wyjechał poza tor w Pouhon.

Chwilę przed rozpoczęciem ostatnich trzydziestu minut przedpołudniowych jazd, Rosberg przebił czas Hamiltona, a Hulkenberg przeskoczył przed siódmego Ricciardo. Z kolei duet McLarena rozdzielił piątym miejscem Kimi Raikkonen. Chwilę później Fin został poproszony o zjazd do garażu z powodu przegrzewającego się KERS. Swoją stratę szybko redukował Lotterer. Chociaż trudno było przewidzieć z jakim zapasem paliwa i ustawieniami jechał Niemiec, to był on o jedną dziesiętną szybszy od Ericssona i w wynikach figurował z czasem 1:57,886s.

Na dziesięć minut przed końcem sesji w garażu pozostawał wyłącznie Vettel. Nie wszystko układało się także po myśli Saubera – Giedo van der Garde zgłaszał przez radio problemy z dawkowaniem mocy. Ostatnie chwile zajęć przebiegały spokojnie i nie przyniosły wielkich zmian ani nagłych wypadków.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 3,2 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 22.08.2014 12:16[!]
Chyba jedyna niespodzianka to postawa Andre Lotterera, jeśli w wyścigu też będzie przed ERI to będzie ubaw po pachy :) Vettel zarzucił sieci na pecha i go złowił, tak to jest jak się mówi że ma się więcej pecha, sam sobie winien ;-)
Adakar, 22.08.2014 14:14[!]
Jeszcze odnośnie Caterhama i Andre. Widzieliście że ma sponsora indywidualnego i na bidonie ? HYPE Energy Drink. Sponsor który w F1 jest od baaaaaaaaaaardzo dawna, dawał całkiem niezłą kasę za logo na Wiliamsie w 1997 swego czasu, czy Arrowsie w 1996.
Anyway, teraz np. Kardaszajsajanka go reklamuje w US. Dlaczego to takie "ważne" dla nas ? Bo na czele tej firmy stoi już od sporej ilości lat Bertrand Gachot, ten Gachot.

Ciągle tylko nie potrafię zrozumieć ... dlaczego Andre. Zastąpili jedynego Japończyka w F1, jednym z najbardziej popularnych kierowców ... w Japonii. Kamui nie luby HYPE ? :D
dan193t, 22.08.2014 14:41[!]
Jakbym miał twittera to bym założył hashtag #Beka z Ericssona
TommyYse, 22.08.2014 21:54[!]
Z nabijaniem się z Ericssona to bym zaczekał, bo Kovalainen też sobie w Lotusie świetnie poradził na jednym kółku, ale na dystansie wyścigu było miernie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca