|
|
|
|
|
|
Shell Belgian Grand Prix 2014 | 24 sierpnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Suma | |
|
1. | Ricciardo | Mn | Mn (11) | Pn (27) | | 2 | |
2. | Rosberg | Mn | Pn (8) | Pn (19) | Mn (34) | 3 | |
3. | Bottas | Mn | Mn (12) | Pn (28) | | 2 | |
4. | Räikkönen | Mn | Mn (8) | Pn (21) | | 2 | |
5. | Vettel | Mn | Mn (10) | Pn (22) | Mu (34) | 3 | |
6. | Button | Mn | Mn (13) | Pn (29) | | 2 | |
7. | Alonso | Mn | Mn (12) | Pn (25) | | 2 | |
8. | Perez | Mn | Mn (9) | Pn (22) | | 2 | |
9. | Kwiat | Mn | Mn (10) | Pn (24) | | 2 | |
10. | Hülkenberg | Mn | Pn (10) | Mn (30) | | 2 | |
11. | Vergne | Mn | Pn (15) | Mn (29) | | 2 | |
12. | Magnussen | Mn | Mn (11) | Pn (23) | | 2 | |
13. | Massa | Mn | Pn (9) | Mn (21) | Mu (35) | 3 | |
14. | Sutil | Pn | Mn (11) | Mn (21) | Mn (34) | 3 | |
15. | Gutierrez | Mn | Mn (14) | Pn (30) | | 2 | |
16. | Chilton | Mn | Pn (11) | Mn (29) | | 2 | |
17. | Ericsson | Mn | Pn (11) | Mn (24) | | 2 | |
18. | Bianchi | Mn | Mn (1) | Pn (23) | | 2 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| Hamilton | Mn | Pn (2) | Mn (17) | Pn (31) | 3 | |
| Grosjean | Mn | Pn (1) | Mn (13) | Mn (27) | 3 | |
| Maldonado | Mn | | | | 0 | |
| Lotterer | Mn | | | | 0 | |
| |
|
|
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej jest całkowita liczba pit stopów.
M = Miękka mieszanka
PO = Pośrednia mieszanka
P = Opony przejściowe
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Temperatury nawierzchni i powietrza były dzisiaj wyższe niż dotychczas, dzięki czemu miękkie opony zużywały się trochę szybciej niż to wcześniej zakładaliśmy. Biorąc jednak pod uwagę wymagania stawiane przez tor oraz charakterystykę miękkiej i pośredniej mieszanki, które wybraliśmy na ten wyścig, zużycie i degradacja z powodzeniem utrzymywały się na zakładanym poziomie. Obserwacja różnych strategii w akcji była ciekawa, zwłaszcza za sprawą dużo lepszych osiągów miękkiej mieszanki. Patrząc wstecz, prawdopodobnie wielu kierowców wolałoby wykonać trzeci postój i założyć „żółte” opony, ale według naszych wczorajszych wyliczeń najszybszą strategią były dwa pit stopy – a wyścig był bardzo emocjonujący”.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|