F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Shell Belgian Grand Prix 201424 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Lewis Hamilton (P2/P1): Świetnie jest wrócić do auta, które dziś było dobre. Rano nie byliśmy tak mocni, jednak na pewno poprawiliśmy się po południu. Jak zwykle mamy trochę pracy w nocy, jednak ogólnie było nieźle. Na szczęście dziś tor pozostawał suchy, jednak jutro ma padać deszcz, więc ważne było jak najlepsze wykorzystanie czasu. Tutaj często pada i sprawy się komplikują, szczególnie gdy niektórej miejsca są mokre, a inne suche.

Nico Rosberg (P1/P2): Wspaniale jest znów być na Spa. Tor jest fantastyczny, świetnie się po nim jeździć, a Eau Rogue jest zdradliwe w tym roku z powodu mniejszego docisku. Naprawdę trzeba być precyzyjnym, a na zużytych oponach może być ciężko przejechać z pełnym gazem. Wygląda na to, że znów jesteśmy najszybsi, jednak tym razem jest inaczej, a inne zespoły są trochę bliżej. Czeka nas sporo analiz dzisiejszej nocy, aby wykorzystać dzisiejsze treningi jutro. Interesujące w ten weekend jest znalezienie kompromisu między kwalifikacjami i wyścigiem, szczególnie, że jutro ma być mokro.

(Paweł Zając)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P3/P3): Spa jest bardzo szybkim torem, więc po miesięcznej przerwie powrót do ścigania w takim miejscu jest prawdziwą przyjemnością. Dobrze było pojeździć dziś na suchym torze. Pogoda cały czas się tu zmienia i jutro może padać, jednak jak zwykle staramy się być gotowi na wszystkie możliwości. Tutaj oraz na Monzy osiągi silnika bardzo się liczą. Wiemy, że nie ma magicznego rozwiązania, jednak staramy się wszystko zoptymalizować. Samochód zachowywał się tak jak się spodziewaliśmy, co jest pozytywne.

Kimi Raikkonen (P5/P15): Ciężki dzień z powodu kilku usterek, przez które straciliśmy cenny czas. Rano miałem problem z hamulcami, jednak po uporaniu się z nim udało nam się zrealizować program. Nowe części wydają się odpowiednio pracować, jednak dopiero po porównaniu danych dowiemy się jaki jest najlepszy pakiet na resztę weekendu. Po południu mieliśmy kłopoty z elektryką, przez którą nie zrobiliśmy symulacji wyścigu. Jutro będzie sporo pracy w treningu, aby jak najlepiej przygotować się do czasówki.

(Paweł Zając)
 
Williams

Felipe Massa (P15/P4): To był dobry piątek dla nas, nie mieliśmy większych problemów i cały czas uczymy się samochodu. Strategia będzie kluczowa, biorąc pod uwagę dzisiejsze zużycie opon i ważne będzie aby zakładać odpowiednie gumy w odpowiednich momentach wyścigu. Mercedes nadal jest bardzo mocny, jednak powinniśmy być w stanie walczyć o podium.

Valtteri Bottas (P10/P6): Sprawdzaliśmy dziś wiele wariantów ustawień, niektóre przyniosły dobry skutek, więc liczymy na dobry wynik, gdyż ten tor pasuje naszemu bolidowi. Balans był dobry od samego początku, a my się poprawialiśmy wraz z przebiegiem sesji, jednak myślę, że możemy być jeszcze szybsi. Moje najszybsze okrążenie nie było szczególnie dobre, choć i tak było konkurencyjne, więc powinno być całkiem nieźle.

(Paweł Zając)
 
McLaren

Jenson Button (P4/P5): Znaleźliśmy dzisiaj niezły balans, jednak jak zawsze w piątki przed Grand Prix nie jesteśmy całkowicie zadowoleni. Na miękkich oponach było bardzo dobrze, a na pośrednich Kevin był bardziej zadowolony ode mnie, więc musimy popracować i dowiedzieć się dlaczego tak było. W pierwszym sektorze jesteśmy najszybsi, w trzecim tracimy około jednej dziesiątej, jednak w środkowym tracimy prawie sekundę. Tak więc mamy przed sobą sporo pracy, by balans był jeszcze lepszy i miejmy nadzieję, że poprawimy się również w tych dziedzinach, w których już jesteśmy mocni. Ogólnie bolid prowadzi się tutaj dobrze, jednak ten tor wymaga konfiguracji o niskim docisku i daje nam to kilka miejsc do poprawy, zwłaszcza na pośrednich oponach, na których mieliśmy nieco problemów. Jednak możemy się poprawić i miejmy nadzieję, że zaliczymy dobry weekend. Nie wiemy jeszcze jaka będzie pogoda, ale jest duża szansa na deszcz, co zawsze zmienia wszystko.

Kevin Magnussen (P7/P9): Podobało mi się dzisiaj. Powrót na Spa zawsze jest przyjemnością, ponieważ to fantastyczny tor. Nasz bolid prowadzi się tu dobrze i byłem w stanie cisnąć. Mimo to możemy się jeszcze poprawić. Osobiście mam nadzieję, że będzie jutro sucho, ponieważ da to nam możliwość na dalszy rozwój i na Spa lepiej się jeździ, gdy jest sucho Oh i Eau Rouge jest ciągle bardzo szybkie, nawet z pełnym bakiem. Ogólnie uważam, że mamy dobrą formę i jestem dość zadowolony z tego co dzisiaj osiągnęliśmy.

(Łukasz Godula)
 
Toro Rosso

Daniił Kwiat (P12/P7): Naprawdę podobały mi się dzisiejsze jazdy, a także jestem zadowolony z samochodu oraz tego jak realizowaliśmy nasz program. Poprawiliśmy balans podczas dwóch treningów i muszę przyznać, że czuje się dość pewnie. Mam nadzieję, że utrzymamy ten pozytywny trend i będziemy jeszcze szybsi.

Jean-Eric Vergne (P16/P11): Rano mieliśmy pewne problemy z silnikiem, jednak mimo skróconego programu osiągi nie wyglądają źle. Po południu sprawdzaliśmy różne rzeczy i chyba poszliśmy w złym kierunku, jednak teraz wiemy, co trzeba zrobić przed sobotą. Pozytywne jest to, że wydajemy się konkurencyjni na długich przejazdach. Ogólnie jestem zadowolony, mamy dobre auto i wiemy, co musimy poprawić.

(Paweł Zając)
 
Red Bull

Daniel Ricciardo (P9/P8): Wiedzieliśmy, że ciężko będzie się tu wyrwać, ze środka stawki – Force India, McLaren i Toro Rosso są mocne. Mam nadzieję, że jutro będziemy trochę szybsi i znajdziemy się przed nimi. Na długich przejazdach wydajemy się mocniejsi, więc nie jest źle, gdyż w niedzielę będzie więcej zabawy. Jeśli tor będzie się nagumował, to powinno nam to pomóc. Eau Rouge nadal jest przejeżdżane pełnym gazem, jednak nie na takim luzie jak wcześniej.

Sebastian Vettel (P11/P22): Mam nadzieję, że silnik nie został uszkodzony musimy to dobrze sprawdzić. Oczywiście nie pojeździłem zbyt wiele. Mamy jeszcze sporo rzeczy do zrobienia, a tutaj ważne jest by się skupić, bo za każdym razem jest inaczej. Okrążenie jest długie, jest sporo szybkich zakrętów, więc trzeba mieć dobry rytm.

(Paweł Zając)
 
Force India

Nico Hulkenberg (P8/P10): To był solidny dzień i udało nam się zrealizować program, co jest dobrym początkiem weekendu. Na szczęście pogoda pozostała stabilna i mogliśmy dobrze wykorzystać czas. Samochód od razu dobrze się spisywał, więc zebraliśmy sporo użytecznych danych. Kwestia jutrzejszych warunków pozostaje otwarta, szczególnie, że tutaj szybko się one zmieniają i nie można polegać na prognozie.

Sergio Perez (P6/P13): To był dobry dzień i wiele się nauczyliśmy na temat opon oraz balansu. Tempo na długich przejazdach wygląda dobrze, więc myślę, że czeka nas dobry weekend. Mam nadzieję, że jutro wejdziemy do czołowej dziesiątki, co zwiększyłoby nasze szanse w wyścigu.

(Paweł Zając)
 
Sauber

Adrian Sutil (P14/P12): To był bardzo dobry dzień i cieszyłem się jazdą po moim ulubionym torze. Jestem dość zadowolony z dzisiejszego programu, ponieważ nie mieliśmy problemów w obu sesjach. Balans bolidu jest dobry, jednak musimy jeszcze poprawić kilka obszarów.

Esteban Gutierrez (P--/P17): To był dla mnie bardzo krótki piątek. Nie jeździłem rano, a po południu miałem problem z MGU-K, co kosztowało mnie sporo czasu. Ostatecznie zdołałem przejechać kilka okrążeń. Musimy zbadać co spowodowało awarię. Teraz skupiam się na jutrze. Musimy mocno popracować, by wszystko przygotować do kwalifikacji.

Giedo van der Garde (P17/P--): To nie była idealna sesja dla mnie. Od początku nie miałem wystarczającej mocy i miałem problem z innymi rzeczami. Przejechałem tylko kilka okrążeń podczas pierwszego przejazdu. Dość szybko musiałem zjechać, byśmy mogli naprawić problem. Później wyjechałem na kolejne kółko instalacyjne, jednak ciągle nie było poprawy. Mimo to musieliśmy dokończyć nasz program, więc kontynuowaliśmy przejazd. Balans był niezły, jednak ciągle nie miałem dość mocy i przez to miałem niską prędkość na prostych. Szkoda, jednak taki jest sport motorowy. Jestem pewny, że pokonamy wspólnie przeciwności.

(Łukasz Godula)
 
Lotus

Romain Grosjean (P13/P14): Pierwszy trening poszedł dobrze. Mieliśmy więcej kłopotów z drugim w wyniku usterki z tyłu samochodu, która odbiła się na osiągach. Wiedzieliśmy, że ten tor będzie wyzwaniem, więc skupiamy się na znalezieniu odpowiedniego poziomu docisku oraz ustawień. Wygląda na to, że czeka nas ciężki weekend, jednak optymalizujemy pakiet. Nigdy nie wiadomo co się stanie na Spa.

Pastor Maldonado (P18/P21): Straciłem kontrolę nad autem na wyjściu z dziewiątego zakrętu, co zakończyło moje popołudnie. Nic mi się nie stało, a samochód nie jest bardzo uszkodzony. Rano jednak zdążyłem zauważyć, że tempo jest przyzwoite. Na pewno mamy potencjał aby walczyć w kwalifikacjach oraz w wyścigu. Mamy problemy na długich prostych, jednak jest lepiej niż się spodziewaliśmy. Staramy się to zmniejszyć poprzez ustawianie auta pod drugi sektor.

(Paweł Zając)
 
Marussia

Jules Bianchi (P19/P16): Jestem zadowolony z zakończenia dnia na szesnastym miejscu. To udany start weekendu. Zawsze miło jest wracać na Spa, ten tor ma dla mnie w szczególną wartość. Dobrze jest wrócić do prawdziwego ścigania właśnie tu, szczególnie gdy widzi się pozytywne oznaki przed kolejnymi dnami. Jestem usatysfakcjonowany tym jak nam dziś poszło, zwłaszcza gdy popatrzę na bolidy wokół mnie.

Max Chilton (P--/P18): Dobrze było ponownie zasiąść w samochodzie i skupić się na czekającym nas weekendzie. Nie mogę narzekać na to jak poszło nam w popołudniowej sesji. Przejąłem realizację programu od Alexa, który dziś rano wykonał kawal dobrej roboty. Samochód sprawia wrażenie lepszego. Poprawki jakie wprowadziliśmy zdają się spełniać pokładane w nich oczekiwania i liczymy, że jutro postawimy kolejny krok naprzód, a w niedzielę pojedziemy dobry wyścig. Chcemy dowieźć do mety oba bolidy.

Alexander Rossi (P20/P--): Chciałbym serdecznie podziękować Marussi za danie mi dziś możliwość przetestowania po raz pierwszy bolidu MR03. Oczywiście szkoda że nie będę mógł się ścigać, ale zanim tu przybyłem w ogóle nie myślałem o takiej możliwości. Poszła ona tak szybko, jak przyszła. Jestem kierowcą wyścigowym, więc zawsze chcę rywalizować, ale nie mogę zapominać o fakcie bycia częścią zespołu. Czułem się dziś w samochodzie bardzo komfortowo. Biorąc pod uwagę że nigdy nim nie jeździłem, moje tempo też nie było takie złe. Byłem w stanie szybko poprawiać swoje osiągi i chociaż to dopiero początek, liczę że udało mi się pokazać ekipie, iż mogę wnieść cenny wkład. Nie mogę się już doczekać kolejnego występu w sesji treningowej.

(Nataniel Piórkowski)
 
Caterham

Marcus Ericsson (P22/P19): Dobrze jest wrócić do ścigania. Ciężko trenowałem podczas lata i czuje, że jestem w dobrej formie. Nie najlepiej zaczęliśmy, gdyż rano mieliśmy problemy z hamulcami i paroma innymi rzeczami. Tak czy inaczej przejechaliśmy kilka okrążeń i zebraliśmy sporo informacji w ten weekend. Druga sesja była lepsza, rozwiązaliśmy poranne kłopoty, choć jeszcze z kilkoma trzeba będzie uporać się teraz. Był to produktywny dzień, przejechaliśmy sporo okrążeń na obu mieszankach, więc mamy potrzebne informacje.

Andre Lotterer (P21/P20): Jestem bardzo zadowolony. Poranny trening był dobry, a ja przyzwyczaiłem się dość szybko do samochodu, więc teraz muszę po prostu zoptymalizować swój styl jazdy. Biorąc pod uwagę, że był to mój pierwszy raz, to wszystko poszło zgodnie z planem i byłem w stanie dobrze wyczuć bolid.W drugim treningu również wszystko poszło dobrze, nawet jeśli musieliśmy skończyć jazdy trochę wcześniej z powodu problemu technicznego. Dalej się uczyłem, szczególnie miękkich opon. Udało nam się zrealizować program i czuję się coraz bardziej komfortowo, nawet jeśli wciąż się uczę.

(Paweł Zając)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pumba, 22.08.2014 18:19[!]
Rosberg:
Cytat :
Czeka nas sporo analiz dzisiejszej nocy[...]
Czytaj: Znowu wykorzystamy pracę Hamiltona nie dając mu nic w zamian, ponieważ nie umiem ustawić samochodu.
mich909090, 22.08.2014 19:08[!]
@Pumba
Mam nadzieje że nie.To zresztą pokazuje że Rosberg wie ze trzeba uczyć się od mistrza.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca