F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio d'Italia 20147 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:25,519--23
2.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:25,9310,4120,41213
3.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:26,0900,5710,15919
4.19Felipe MassaWilliams FW36 1:26,1140,5950,02418
5.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:26,2420,7230,12821
6.1Sebastian VettelRed Bull RB101:26,2900,7710,04817
7.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:26,3270,8080,03715
8.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:26,4370,9180,11021
9.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:26,4820,9630,04516
10.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:26,6081,0890,12617
11.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:26,8291,3100,22120
12.21Esteban GutierrezSauber C33 1:27,2071,6880,37818
13.11Sergio PerezForce India VJM07 1:27,3121,7930,10510
14.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:27,4791,9600,16722
15.99Adrian SutilSauber C33 1:27,4981,9790,01912
16.17Jules BianchiMarussia MR03 1:28,0252,5060,52719
17.13Pastor MaldonadoLotus E221:28,1372,6180,11220
18.10Kamui KobayashiCaterham CT051:28,2652,7460,12821
19.8Romain GrosjeanLotus E221:28,4592,9400,19414
20.4Max ChiltonMarussia MR03 1:28,5793,0600,12019
21.9Marcus EricssonCaterham CT051:29,2513,7320,67222
22.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid---3
107% najlepszego czasu: 1:31,505

Przy słonecznej aurze rozpoczął się ostatni tegoroczny trening rozgrywany na europejskiej ziemi. Dodatkowo mająca się odbyć za kilka godzin czasówka na torze Monza zawsze jest bardzo istotna, gdyż wyprzedzanie na włoskim obiekcie nie należy do łatwych zadań. Nikogo więc nie zdziwił gromadny wyjazd na okrążenia instalacyjne tuż po zapaleniu się zielonego światła.

Do kręcenia czasów bardzo szybko zabrali się kierowcy Caterhama oraz McLarena. Jenson Button po 4 przejechanych kółkach meldował się z wynikiem 1:27,076. Za mistrza świata z 2009 roku wskoczył Bottas, tymczasem Anglik poprawił się na 1:26,845. Z drugiej strony garażu McLarena mechanicy prowadzili spore prace przy przednich hamulcach Kevina Magnussena.

Kierowcy Williamsa prezentowali w dzisiejszym treningu solidne tempo i po kilku minutach to oni prowadzili stawce. Na czele był Bottas z czasem 1:26,693, a tuż za nim plasował się Massa. Z drugiej strony mimo zapowiedzi trudne weekendu, Alonso w Ferrari wykręcił dokładnie tak sam czas jak Bottas.

W połowie sesji okazał się, iż w bolidzie Nico Rosberga doszło do poważnego problemu w bolidzie. Niemiec opuścił swóją maszynę, a przy wzmożonej akcji w obszarze skrzyni biegów Mercedesa krzątał się Jo Bauer, delegat FIA do spraw technicznych. Ekipa jednak miała nadzieję na naprawę uszkodzonej części bez ponoszenia kary przesunięcia na starcie o 5 miejsc. Dodatkowo w zakręcie Biassono zatrzymał się Sergio Perez, którego skrzynia biegów zablokowała się na drugim przełożenu.

Czas Alonso i Bottasa poprawił minimalnie Button, jednak na szybkim okrążeniu pojawił się Hamilton, który pogodził wszystkich o niemal sekundę i zameldował się z wynikiem 1:25,742. Niesamowicie częstym widokiem było dzisiaj blokowanie kół przed pierwszą szykaną. Wielu zawodników ratowało się, ścinając całość.

Pierwszym zawodnikiem czołówki na pośrednich oponach był Alonso, który wskoczył na drugie miejsce z czasem gorszym od Hamiltona o 0,189 sekundy. Dodatkowe 0,4 sekundy wolniej pojechał Kimi Raikkonen, zaliczający spory uślizg w Parabolice. Hamilton na swoim szybkim kółku na pośrednich oponach nie poprawił czasu. Dopiero na kolejnych okrążeniach zszedł do poziomu 1:25,519, jednak zdecydowanie był to wynik poniżej możliwości Mercedesa. Ponownie stawka za plecami Hamiltona była niesamowicie zbita, co zapowiada nam bardzo emocjonujące kwalifikacje!


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 61%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca