F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 201421 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,065 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 303,763 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:42,841 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:48,574 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,361 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Lewis Hamilton w dominującym stylu zwyciężył w GP Singapuru oraz wskoczył na pozycję lidera klasyfikacji generalnej, z powodu awarii w bolidzie Nico Rosberga, która zmusiła go do wycofania się z zawodów podczas pierwszego postoju. Tymczasem Hamiltonowi nie przeszkodziła nawet neutralizacja i z dużą przewagą zameldował się na mecie przez Sebastianem Vettelem oraz Danielem Ricciardo.

Dzisiejsze zawody nie przyniosły zbyt wielu manewrów wyprzedzania, jednak jak zwykle w Singapurze zawodnicy ścigali się do końca dwugodzinnego limitu wyścigu, w warunkach, które były prawdziwie wyczerpujące.

Dramat Rosberga

Największy dramat dzisiejszego wyścigu rozegrał się jeszcze przed startem. Tuż przed wyjazdem na pozycje startowe, w bolidzie Nico Rosberga doszło do awarii elektroniki, która objawiała się problemami z kierownicą. Niestety zmiana jej nie wyeliminowała wszystkich problemów i Nico z trudem pojawił się na starcie. Chwilę później, gdy wszyscy mieli wyruszyć na okrążenie rozgrzewkowe, Niemiec nie był w stanie zmusić swojego bolidu do jazdy. Pozostał mu start z pitlane. Druga awaria przed rozpoczęciem zawodów dopadła Kobayashiego, który z powodu utraty ciśnienia oleju musiał zatrzymać się w połowie kółka.

Tymczasem w czołówce na starcie doszło do lekkich przetasowań. Alonso wystrzelił jak z armaty i wbił się na drugą lokatę, jednak przestrzelony drugi zakręt zmusił go do oddania pozycji Vettelowi, który również wyprzedził Daniela Ricciardo. Całkiem niezłym startem popisał się również Jenson Button, który po walce z Kevin Magnussenem na pierwszym okrążeniu plasował się na siódmej pozycji.

Podczas gdy Rosberg w dalszym ciągu zmagał się z elektroniką, nie potrafiąc wyprzedzić najwolniejszych zawodników, niezłym manewrem popisał się Jean-Eric Vergne, wyprzedzając swojego partnera, Daniła Kwiata. Jak się później okazało nie był to ostatni zryw Francuza w tym wyścigu, aczkolwiek oprócz tego jego walka odbywała się również w nieprzepisowy sposób, za co otrzymał kary 5 sekund.

Pierwsze postoje, koniec wyścigu Rosberga

Postoje rozpoczęły się już na 9 okrążeniu, gdy do pitlane zjechał Sutil. Z każdym kolejnym okrążeniem w alei pojawiali się kolejni zawodnicy, a udanym podcięciem popisał się Felipe Massa, który dzięki wcześniejszemu zjazdowi wyprzedził Kimiego Raikkonena. Praktycznie wszyscy zdecydowali się na założenie opon super-miękkich, wyjątkiem byli kierowcy McLarena oraz Danił Kwiat. Postój Rosberga od początku zapowiadał się dramatycznie, gdyż planowano podczas niego wymienić wadliwą kierownicę. Niestety nie przyniosło to żadnego rezultatu, a dodatkowo nie udało się odpalić bolidu. Tak też zakończył się wyścig dla Niemca.

Do drugiej fazy postojów na torze nie działo się zbyt wiele, poza pogonią Alonso za Vettelem, jednak ostatecznie nie zakończyło się to atakiem. Pomiędzy 25, a 28 okrążeniem czołówka zaliczyła drugi pit stop i zawodnicy Red Bulla założyli miękką mieszankę, a Alonso oraz Hamilton super-miękką. Wielu kierowców skarżyło się na gorąco panujące w boldizie. Kevin Magnussen nie był w stanie pić napoju ze zbiornika w bolidzie, gdyż był on zbyt gorący, a w bolidzie Kwiata system przestał działać całkowicie.

Wyczekana neutralizacja

Na 32 okrążeniu Sergio Perez uszkodził swoje przednie skrzydło po kontakcie z Adrianem Sutilem. Spowodowało to wyjazd samochodu bezpieczeństwa, a kilku kierowców zdecydowało się na zjazd po świeże opony. Alonso założył miękką mieszankę, tak samo jak Button i Raikkonen. Reszta pozostała na torze z zamiarem dokończenia wyścigu. Jedynie Hamilton musiał zjawić się u swoich mechaników raz jeszcze.

Zmusiło to Hamiltona do wypracowania sobie sporej przewagi, co Hamilton postanowił wykonać z bolesną precyzją. Podczas zjazdu na postój Anglik miał 25 sekund zapasu przed Vettelem. Nie pozwoliło mu to na utrzymanie pozycji lidera, jednak 3 kółka później dzięki o wiele świeższym oponom bez problemu uporał się z Sebastianem Vettelem. W tym samym czasie w środku stawki bolid Buttona odmówił posłuszeństwa i był to koniec wyścigu dla Anglika.

Hazard z wytrzymałością opon

W końcówce zawodów zacięta walka rozegrała się w drugiej połowie pierwszej dziesiątki. Vergne, który wiedział o karze doliczenia 5 sekund, szalał i wyprzedzał kolejnych rywali. Z drugiej strony Bottas doszedł do kresu wytrzymałości swoich opon i musiał ustąpić przeciwnikom, co wypchnęło go poza punktowaną dziesiątkę. W całym zamieszaniu Perezowi udało się dodatkowo wyprzedzić Kimiego Raikkonena.

Tym sposobem Hamilton wskoczył na pozycję lidera klasyfikacji generalnej, co powoduje, iż walka w mistrzostwach staje się jeszcze bardziej zażarta. Kolejne emocje czekają nas już za dwa tygodnie na wyjątkowym torze Suzuka.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 74%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca