F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 201421 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,065 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 303,763 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:42,841 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:48,574 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,361 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:47,490--25
2.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:47,6230,1330,13328
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:47,7900,3000,16728
4.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:48,0310,5410,24129
5.1Sebastian VettelRed Bull RB101:48,0410,5510,0105
6.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:48,3580,8680,31733
7.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:48,4350,9450,07730
8.11Sergio PerezForce India VJM07 1:48,6531,1630,21830
9.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:48,7511,2610,09830
10.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:48,7701,2800,01931
11.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:48,8001,3100,03033
12.8Romain GrosjeanLotus E221:49,0621,5720,26233
13.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:49,0751,5850,01330
14.13Pastor MaldonadoLotus E221:49,1391,6490,06413
15.99Adrian SutilSauber C33 1:49,1701,6800,03134
16.21Esteban GutierrezSauber C33 1:49,2901,8000,12036
17.19Felipe MassaWilliams FW36 1:49,3611,8710,07129
18.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:49,9712,4810,61028
19.17Jules BianchiMarussia MR03 1:50,6123,1220,64124
20.4Max ChiltonMarussia MR03 1:51,5584,0680,94621
21.10Kamui KobayashiCaterham CT051:52,0754,5850,51733
22.9Marcus EricssonCaterham CT051:52,9365,4460,86131
107% najlepszego czasu: 1:55,014

Drugi trening tradycyjnie na torze w Singapurze odbywa się już w ciemnościach, które podkreślają wyjątkowość tej rundy. Temperatury asfaltu są w związku z tym niższe i bardziej zbliżone do tych oczekiwanych w wyścigu. Jako pierwsi na rekonesans udali się kierowcy Marussii oraz Caterhama i to oni wykręcili pierwsze czasy okrążeń.

Już po kilku minutach akcja na torze rozkręciła się na dobre, a początkowo na czele tabeli meldowali się kierowcy Force India, jednak były to wyniki około 3 sekundy wolniejsze od tych z pierwszego treningu. Nieco lepsze tempo zaprezentował Daniel Ricciardo, który zbliżył się do złamania granicy 1:50.

Kierowcy Mercedesa tradycyjnie wskoczyli na pierwsze miejsca po swoim wyjeździe, schodząc do czasu 1:49,075, który dał Rosbergowi pozycję lidera. Jednak z tonu nie spuszczał Fernando Alonso, który w pierwszej sesji okazał się być najszybszym zawodnikiem. Tym razem Hiszpan na pierwszych kółkach stracił 0,3 sekundy do Niemca.

Po 30 minutach zawodnicy postanowili wypróbować super-miękką mieszankę. Dzięki niej na pierwsze miejsce wskoczył Sergio Perez z wynikiem 1:48,653. Tymczasem problemy Vettela z jednostką napędową, które dotknęły go w pierwszy treningu, przeniosły się również na drugą sesję. W bolidzie Niemca trwały wytężone prace, jednak po 35 minutach sesji wciąż nie był w stanie wyjechać na trasę. Obowiązki mające na celu przygotować Red Bulla do wyścigu wykonywał zatem jedynie Ricciardo, który poprawił czas Pereza o 0,8 sekundy.

Sesja przebiegała w dość spokojnym rytmie, jednak Pastor Maldonado postanowił "urozmaicić" akcję. Wenezuelczyk rozbił swojego Lotusa w dziesiątym zakręcie, co spowodowało wywieszenie czerwonej flagi. Sesja została wznowiona po kilku minutach, a szybki przejazd zaliczył Hamilton, który z przewagą 0,3 sekundy nad Ricciardo wskoczył na pierwsze miejsce. Ponownie do Mercedesa zbliżył się Alonso, który meldował się z wynikiem zaledwie 0,133 sekundy gorszym.

Sporą część treningu kierowcy poświęcili długim przejazdom. Niektórym udało się wykonać nawet dwa długie przejazdy, jeden na super-miękkich, a drugi na miękkich oponach. W komunikatach radiowych słyszeliśmy sporo narzekania na degradację tylnych gum, jednak na tym obiekcie można to zaliczyć do normy.

Tymczasem Red Bull ukończył prace w bolidzie Vettela na 8 minut przed końcem sesji. Niemiec był w stanie przejechać kilka kółek, jednak z pewnością będzie mu brakowała straconego dzisiaj czasu spowodowanego awarią jednostki napędowej. Mimo wszystko udało mu się wykręcić całkiem konkurencyjny czas i obecny mistrz świata wskoczył na piąte miejsce, tuż za Kimiego Raikkonena.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 1,9 m/s
Wilgotność powietrza: 82%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kamil_zmc, 19.09.2014 17:44[!]
Co z Williamsami? Aż tak bardzo im tor nie pasuje?
Krauza, 19.09.2014 18:35[!]
Williamsy w piątki rzadko błyszczały.
Aeromis, 19.09.2014 18:37[!]
Williams zniknął, dłuższe przejazdy także słabiutko wyglądają (a to już nowa sprawa), dłuższe przejazdy Merca, Ferrari i RBR chyba znacznie lepsze niż u pozostałych zespołów, choć być może McLaren będzie im deptać po piętach (zwłaszcza Button) i wykorzysta słabszą formę niektórych kierowców.SFI bez zauważalnej poprawy tempa, za McLarenem, przed reszta stawki. Jednak Singapur to długi tor a małe różnice prowokują większe przetasowania, myślę że STR (w szczególności) ale i Sauber i Lotus nie są na straconej pozycji w wyścigu (pod względem tempa), któryś z tych zespołów powinien walczyć o punkty.

O ile nie dojdzie do rewolucji Ferrari ma powinna odzyskać trzepią lokatę w WCC po Singapurze (choć pewnie i tak później ją stracą).
LH44fan, 19.09.2014 21:33[!]
Ferrari zawsze w tym sezonie w piątki wymiata, by potem coraz gorzej się wiodło. Może tym razem tak nie będzie, bo tor im pasuje.
piotr_del_grey, 19.09.2014 21:52[!]
A Williams ma zupełnie odwrotnie. Wprawdzie to nie jest ich tor ale jestem pewien ze są w stanie wykrzesać z siebie o wiele, wiele więcej.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca