|
|
|
|
|
|
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 2014 | 21 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:42,841 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:48,574 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 155,361 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 14 | Fernando Alonso | Ferrari F14 T | | 1:47,299 | - | - | 12 |
2. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB10 | | 1:47,350 | 0,051 | 0,051 | 15 |
3. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:47,488 | 0,189 | 0,138 | 15 |
4. | 25 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR9 | | 1:47,693 | 0,394 | 0,205 | 17 |
5. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB10 | | 1:47,711 | 0,412 | 0,018 | 17 |
6. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:47,738 | 0,439 | 0,027 | 12 |
7. | 19 | Felipe Massa | Williams FW36 | | 1:47,909 | 0,610 | 0,171 | 15 |
8. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW36 | | 1:48,205 | 0,906 | 0,296 | 15 |
9. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari F14 T | | 1:48,226 | 0,927 | 0,021 | 16 |
10. | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber C33 | | 1:48,422 | 1,123 | 0,196 | 20 |
11. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM07 | | 1:48,450 | 1,151 | 0,028 | 11 |
12. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-29 | | 1:48,577 | 1,278 | 0,127 | 9 |
13. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-29 | | 1:48,599 | 1,300 | 0,022 | 16 |
14. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR9 | | 1:48,637 | 1,338 | 0,038 | 18 |
15. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM07 | | 1:49,078 | 1,779 | 0,441 | 15 |
16. | 99 | Adrian Sutil | Sauber C33 | | 1:49,115 | 1,816 | 0,037 | 19 |
17. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E22 | | 1:49,485 | 2,186 | 0,370 | 17 |
18. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E22 | | 1:50,149 | 2,850 | 0,664 | 15 |
19. | 17 | Jules Bianchi | Marussia MR03 | | 1:50,376 | 3,077 | 0,227 | 17 |
20. | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham CT05 | | 1:50,939 | 3,640 | 0,563 | 17 |
21. | 4 | Max Chilton | Marussia MR03 | | 1:51,221 | 3,922 | 0,282 | 16 |
22. | 9 | Marcus Ericsson | Caterham CT05 | | 1:51,598 | 4,299 | 0,377 | 17 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:54,810 |
|
|
Fernando Alonso uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas trzeciej sesji treningowej przed Grand Prix Singapuru, plasując się przed Danielem Ricciardo i Nico Rosbergiem.
Trzecia sesja treningowa – podobnie jak pierwsza – rozpoczęła się przy dziennym świetle. Jako pierwszy z alei serwisowej wyjechał Max Chilton, w ślad za którym poszła większość innych kierowców. Po sześciu minutach Kevin Magnussen odnotował rezultat 1:51,985s, zostając tym samym pierwszym liderem sesji. Po tym jak pomiarowe kółko zakończył Jenson Button, na czele znajdował się już duet McLarena. Tymczasem Esteban Gutierrez, który z powodu usterki mechanicznej spędził w garażu większość czasu FP2, narzekał na bardzo kiepską przyczepność.
Po dziesięciu minutach ani jednego okrążenia nie mieli na swoim koncie wyłącznie kierowcy Force India. Dosłownie chwilę później Nico Hulkenberg i Sergio Perez pojawili się jednak na torze w celu wykonania sobotniego rekonesansu. W międzyczasie nowym liderem tabeli został Daniel Ricciardo. Chociaż Australijczyk bardzo szybko stracił swoją pozycję na rzecz Sebastiana Vettela, to na kolejnym okrążeniu zdołał powrócić na pierwsze miejsce schodząc poniżej bariery 1:49s.
Krótko po 18:15 czasu lokalnego Button wyjechał niegroźnie poza tor w czternastym zakręcie, powodując na krótko wywieszenie żółtych flag. Tymczasem wysokie lokaty zajmowali kierowcy Toro Rosso: Danił Kwiat był czwarty, a Jean-Eric Vergne – piąty, Gdy kilka minut później szybkie kółka zaczęli przejeżdżać kierowcy Mercedesa, Rosberg o ponad sekundę poprawił rezultat Ricciardo, notując 1:48,575s. Chociaż Lewis Hamilton zepsuł swoje pomiarowe okrążenie obracając samochód w piątym zakręcie, to przy następnym podejściu awansował na drugie miejsce, tracąc do zespołowego kolegi siedem dziesiętnych sekundy. Brytyjczyk ciągle narzekał jednak na prowadzenie się swojego Mercedesa.
Pod koniec pierwszych trzydziestu minut jazd, do czołówki powróciły Williamsy: Bottas plasował się na czwartym, a Massa na piątym miejscu. Szczęście odwróciło się od Maldonado, który po wczorajszej krasie dziś zmagał się z problemami z prawym przednim hamulcem. Podczas gdy Wenezuelczyk zajmował osiemnastą pozycję, Romain Grosjean w siostrzanym Lotusie E22 plasował się na szesnastej lokacie.
Na szesnaście minut przed końcem sesji, Rosberg jako pierwszy założył do swojego bolidu opony wykonane z supermiękkiej mieszanki, rozpoczynając zwyczajowy okres symulacji kwalifikacji. Różnica w czasach Niemca na opcjonalnym i podstawowym ogumieniu wynosiła około jednej sekundy. Wkrótce rezultat Niemca przebił Fernando Alonso (1:47,299s), za którym znalazł się Ricciardo. Williamsy utrzymywały niezłe tempo zajmując czwarte i piąte miejsce. Chwilę później Hamilton wskoczył tuż za czołową trójkę, po błędzie popełnionym w dwunastym wirażu. Na pięć minut przed końcem przed kierowcą Mercedesa znalazł się nieoczekiwanie Vergne. Za kierowcę Toro Rosso wskoczył jeszcze Vettel.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 77%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|