F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 201421 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,065 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 303,763 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:42,841 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:48,574 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,361 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:47,299--12
2.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:47,3500,0510,05115
3.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:47,4880,1890,13815
4.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:47,6930,3940,20517
5.1Sebastian VettelRed Bull RB101:47,7110,4120,01817
6.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:47,7380,4390,02712
7.19Felipe MassaWilliams FW36 1:47,9090,6100,17115
8.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:48,2050,9060,29615
9.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:48,2260,9270,02116
10.21Esteban GutierrezSauber C33 1:48,4221,1230,19620
11.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:48,4501,1510,02811
12.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:48,5771,2780,1279
13.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:48,5991,3000,02216
14.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:48,6371,3380,03818
15.11Sergio PerezForce India VJM07 1:49,0781,7790,44115
16.99Adrian SutilSauber C33 1:49,1151,8160,03719
17.8Romain GrosjeanLotus E221:49,4852,1860,37017
18.13Pastor MaldonadoLotus E221:50,1492,8500,66415
19.17Jules BianchiMarussia MR03 1:50,3763,0770,22717
20.10Kamui KobayashiCaterham CT051:50,9393,6400,56317
21.4Max ChiltonMarussia MR03 1:51,2213,9220,28216
22.9Marcus EricssonCaterham CT051:51,5984,2990,37717
107% najlepszego czasu: 1:54,810

Fernando Alonso uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas trzeciej sesji treningowej przed Grand Prix Singapuru, plasując się przed Danielem Ricciardo i Nico Rosbergiem.

Trzecia sesja treningowa – podobnie jak pierwsza – rozpoczęła się przy dziennym świetle. Jako pierwszy z alei serwisowej wyjechał Max Chilton, w ślad za którym poszła większość innych kierowców. Po sześciu minutach Kevin Magnussen odnotował rezultat 1:51,985s, zostając tym samym pierwszym liderem sesji. Po tym jak pomiarowe kółko zakończył Jenson Button, na czele znajdował się już duet McLarena. Tymczasem Esteban Gutierrez, który z powodu usterki mechanicznej spędził w garażu większość czasu FP2, narzekał na bardzo kiepską przyczepność.

Po dziesięciu minutach ani jednego okrążenia nie mieli na swoim koncie wyłącznie kierowcy Force India. Dosłownie chwilę później Nico Hulkenberg i Sergio Perez pojawili się jednak na torze w celu wykonania sobotniego rekonesansu. W międzyczasie nowym liderem tabeli został Daniel Ricciardo. Chociaż Australijczyk bardzo szybko stracił swoją pozycję na rzecz Sebastiana Vettela, to na kolejnym okrążeniu zdołał powrócić na pierwsze miejsce schodząc poniżej bariery 1:49s.

Krótko po 18:15 czasu lokalnego Button wyjechał niegroźnie poza tor w czternastym zakręcie, powodując na krótko wywieszenie żółtych flag. Tymczasem wysokie lokaty zajmowali kierowcy Toro Rosso: Danił Kwiat był czwarty, a Jean-Eric Vergne – piąty, Gdy kilka minut później szybkie kółka zaczęli przejeżdżać kierowcy Mercedesa, Rosberg o ponad sekundę poprawił rezultat Ricciardo, notując 1:48,575s. Chociaż Lewis Hamilton zepsuł swoje pomiarowe okrążenie obracając samochód w piątym zakręcie, to przy następnym podejściu awansował na drugie miejsce, tracąc do zespołowego kolegi siedem dziesiętnych sekundy. Brytyjczyk ciągle narzekał jednak na prowadzenie się swojego Mercedesa.

Pod koniec pierwszych trzydziestu minut jazd, do czołówki powróciły Williamsy: Bottas plasował się na czwartym, a Massa na piątym miejscu. Szczęście odwróciło się od Maldonado, który po wczorajszej krasie dziś zmagał się z problemami z prawym przednim hamulcem. Podczas gdy Wenezuelczyk zajmował osiemnastą pozycję, Romain Grosjean w siostrzanym Lotusie E22 plasował się na szesnastej lokacie.

Na szesnaście minut przed końcem sesji, Rosberg jako pierwszy założył do swojego bolidu opony wykonane z supermiękkiej mieszanki, rozpoczynając zwyczajowy okres symulacji kwalifikacji. Różnica w czasach Niemca na opcjonalnym i podstawowym ogumieniu wynosiła około jednej sekundy. Wkrótce rezultat Niemca przebił Fernando Alonso (1:47,299s), za którym znalazł się Ricciardo. Williamsy utrzymywały niezłe tempo zajmując czwarte i piąte miejsce. Chwilę później Hamilton wskoczył tuż za czołową trójkę, po błędzie popełnionym w dwunastym wirażu. Na pięć minut przed końcem przed kierowcą Mercedesa znalazł się nieoczekiwanie Vergne. Za kierowcę Toro Rosso wskoczył jeszcze Vettel.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 77%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 20.09.2014 13:47[!]
Ciekawe się zapowiada - pytanie jak będzie na prawdę... ;)
idylla, 20.09.2014 13:50[!]
Tak samo bo w odrobienie 1s do Mreca jakoś ciężko uwierzyć. Prędzej w to że ROS i HAM jeździli cysternami.
RY2N, 20.09.2014 14:20[!]
Przewaga Merca tkwi w części elektrycznej zespólu napędowego; Dlatego wszystko zależy od charakterystyki obiektu;

Jeżeli ERS nie może się na tym torze za bardzo wykazać (nie ma np gdzie użyć pełnej mocy przez dłuższy czas) to pozostałe 2 zespoły napędowe (tzn. Renault i Ferrari) powinny się zrównać z Mercedesem.
Lukasz1234, 20.09.2014 14:45[!]
Nic się nie zmieniło, Merc dalej będzie miał bezpieczną przewagę.
idylla, 20.09.2014 14:52[!]
@RY2N jakoś nie widziałem zrównania się zespołów w Monaco. Merc ma przewagę w każdym calu, ma ekstra pakiet i nikt go w tym sezonie nie ruszy "w normalnych warunkach".
Aeromis, 20.09.2014 14:59[!]
Póki co potwierdzają się moje przypuszczenia i w Singapurze zdecydowanego faworyta brak. Czy ktoś kryje sie z formą? Być może, jednak warto zwrócić uwagę że wszystkie bolidy z silnikiem niemieckiego producenta poszybowały w dół. Williams odstaje od top 3, SFI i McLaren poza top 10 (choć liczę na dobre tempo maków w wyścigu), a Merc wygląda więc jakby stracił swoja przewagę. Raczej powinien powtórzyć sie scenariusz z Monako i Merole wystartują z pierwszej lini, chociaż... konkurencja jakby większa.
STR w natarciu, nawet Sauber odlepił sie od końca stawki.
Dziś liczę na niespodzianki, chyba największe ku temu szanse.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca