F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 201421 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,065 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 303,763 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:42,841 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:48,574 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,361 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Lewis Hamilton minimalnie pokonał Nico Rosberga w walce o pierwsze pole startowe przed Grand Prix Singapuru. Czołową trójkę uzupełnił Daniel Ricciardo.

Mocne treningi w wykonaniu Ferrari nie były jednak wystarczające by równać się z Mercedesem i ostatecznie obeszło się bez niespodzianek. Zgodnie z przewidywaniami nie wiele z tyłu znajduje się Red Bull. Ogólnie czasówka przebiegła bez niespodzianek, choć wielu zawodników miało problemy z utrzymaniem się na ciasnych ulicach toru Marina Bay.

Q1

Specyficzne warunki panujące na torze w Singapurze sprawiły, że większość zawodników nie zwlekała zbyt długo z wyjazdem na tor. Jako pierwszy aleję serwisową opuścił Daniił Kwiat. Pierwszy czas Rosjanina nie był jednak zbyt dobry – 1:52.966s – na czele szybko znaleźli się inni kierowcy. Na 10 minut przed końcem sesji najlepszym wynikiem legitymował się Fernando Alonso przed Raikkonenem oraz Bottasem. W garażach jednak cały czas pozostawali kierowcy Red Bulla oraz Marcus Ericsson, który miał jakieś kłopoty ze swoim bolidem.

W trakcie jazdy kierowcy mieli także sporo problemów i strefy wyjazdowe odwiedzali m.in. Rosberg oraz Grosjean, a Chilton zgłaszał problemy z silnikiem. Vettel i Ricciardo pojawili się na torze jakieś 7 minut przed końcem sesji i od razu założyli supermiękkie opony. Połowa czasu Q1 była momentem, w którym czołówka zdecydowała się na zmianę ogumienia choć tył stawki już po pierwszych okrążeniach zdecydował się na lepsze gumy.

Pod koniec wszyscy pojawili się na oponach z czerwonymi oznaczeniami, więc nikt ze środka stawki nie zaskoczył świetnym czasem. Niespodzianką może być pierwsze miejsce Kimiego Raikkonena, który przejechał jedno okrążenie 1:46,685 i znalazł się przed Alonso, Hamiltonem, Byttonem i Bottasem. Red Bulle po szybkich kółkach znalazły się na 9 i 10 miejscu – kolejno Vettel i Ricciardo.

Z tyłu stawki toczyła się zacięta walka o awans pomiędzy Lotusem i Sauberem. Początkowo Sutil uciekł ze strefy spadkowej, jednak szybkie okrążenie Grosjeana sprawiło, że Niemiec znów znalazł się na siedemnastym miejscu. Oprócz niego w składzie szóstki przegranych znalazły się Marussia, Caterham i Maldonado.

Ostatecznie do Q2 nie awansowali: Sutil, Maldonado, Bianchi, Kobayashi, Chilton i Ericsson.

Q2

Tym razem zespoły znacznie spokojniej opuszczały aleję serwisową. Jako pierwszy na torze pojawił się Perez, który już na pierwszym kółku poprawił się o ponad pół sekundy. Trend jazdy szybciej niż w Q1 utrzymywał się u większości kierowców, gdyż zawodnicy Ferrari także poprawili swoje czasy, choć tym razem z przodu był Alonso. Po pierwszej turze pomiarowych przejazdów na czele znajdował się jednak Lewis Hamilton, później mieliśmy wspomnianego wcześniej Hiszpana, Raikkonena i Ricciardo. Rosberg był dopiero piąty – tuż przed Vettelem.

Pięć minut przed końcem w strefie spadkowej mieliśmy Hulkenberga, Massę, Bottasa, Pereza, Gutierreza oraz Grosjeana, który legitymował się bardzo słabym czasem. Na poprawę wyniku zdecydowali się wszyscy poza czołową czwórką – Hamiltonem, zawodnikami Ferrari i Ricciardo.

Szybkie kółka zawodników Williamsa sprawiły, że z czołowej dziesiątki wypadli Button oraz Vergne, którym nie udało się powrócić na miejsca premiowane awansem. Poza nimi tylko Rosberg znacząco poprawił swój szans i jako jedyny pokonał barierę 1:46 dzięki czemu znalazł się na czele.

Ostatecznie do Q3 nie awansowali: Button, Vergne, Hulkenberg, Gutierrez, Perez i Grosjean.

Q3

W finałowym segmencie czasówki od razu wszyscy pojawili się na torze. Jako pierwszy pomiarowe kółko zaliczył Felipe Massa, który poprawił się o ponad 0,4 sekundy. Brazylijczyk utrzymał się na czele po pierwszej rundzie przejazdów. Drugi był Ricciardo przed Alonso, Raikkonenem i Bottasem. Hamilton był dopiero szósty, przed Rosbergiem. Vettel, Kwiat i Magnussen zamknęli dziesiątkę. Trzeba jednak dodać, że czasy w czołowej siódemce różniło zaledwie 0,275 sekundy.

Z walki op oprawę czasu wypadł Kimi Raikkonen, który po problemach z silnikiem nie dokończył okrążenia wyjazdowego. Po rekordzie w drugim sektorze Ricciardo znalazł się na pierwszym miejscu, jednak nie poprawił czasu Rosberga z Q2. Hamilton na samym początku przestrzelił Hamowanie, jednak nie przeszkodziło mu to w wydobyciu 100% ze swojego bolidu i znalezieniu się na pierwszym miejscu – zaledwie 0,007s przed Nico Rosbergiem.

Red Bull ostatecznie utrzymał się na trzecim miejscu, a do Australijczyka dołączył Vettel, który o 0,005s wyprzedził piątego Alonso. Massa poprawił swój czas zatrzymując stoper idealnie na 1:46, jednak wystarczyło to na szóste miejsce. Awaria silnika zepchnęła Kimiego na siódmą lokatę, a Bottas, Magnussen i Kwiat uzupełnili czołową dziesiątkę.


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
LH44fan, 20.09.2014 18:39[!]
To było niesamowite! Wygrać o 0.007s mimo sporego błędu na 1 zakręcie, geniusz! Nie dziwię się Rosbergowego ''Damm it!'' :D
Kamikadze2000, 21.09.2014 10:23[!]
Rosberg narzekał na podsterowność - poza tym jego kółko także nie było idealne. W Singapurze trudno takie złożyć... ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca