F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Soczi.
Russian Grand Prix 201412 pa?dziernika
Sochi Autodrom
Długość toru: 5,848 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 309,944 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Lewis Hamilton dominował podczas inauguracyjnego Grand Prix Rosji i bez problemów odniósł dziewiąte zwycięstwo w sezonie. Podium uzupełnili Rosberg i Bottas.

W Rosji poznaliśmy pierwsze rozstrzygnięcia w klasyfikacji końcowej, gdyż tytuł wśród konstruktorów zapewnił sobie Mercedes. Początkowo wydawało się, że Williams powalczy z Mercedesem, jednak tempo srebrnych strzał było dziś poza zasięgiem kogokolwiek.

Sam wyścig stał pod znakiem za twardych opon i szczerze mówiąc większość rozstrzygnięć przyniosła nam taktyka. Choć i tak ona nie pozwoliła na pokonanie aut ze Stuttgartu, gdyż Rosberg mimo zjazdu na pierwszym okrążeniu, był w stanie zameldować się na drugim stopniu podium.

Szalony początek

Rosberg wystartował szybciej i w drugim zakręcie próbował wyprzedzić Hamiltona, jednak zblokowane koła i wyjazd poza tor sprawiły, że sędziowie kazali mu oddać pozycję. Ponadto w trakcie tego błędu Niemiec tak bardzo uszkodził opony, że już po pierwszym okrążeniu zjechał po nowy komplet pośrednich opon.

Z tyłu było sporo zamieszania i w trzecim łuku zdarzały się nawet 4 auta jadące bok w bok. Ostatecznie najlepiej po pierwszym okrążeniu odnalazł się Magnussen, który wszedł do pierwszej dziesiątki oraz Vettel, który był dziewiąty – przed Ricciardo. Później kierowcy Red Bulla rzucili się do odrabiania strat i szybko poradzili sobie z kierowcami Toro Rosso wchodząc na miejsca 6 i 7.

Ładny manewr wyprzedzania przeprowadził również Magnussen, który awansował na piątą lokatę. Na dziewiątym okrążeniu z rywalizacją pożegnał się Chilton z powodu problemów z lewym przednim kołem, a Red Bulle starały się walczyć między sobą. Ricciardo narzekał na utratę czasu za Red Bullem, jednak nie udało mu si wyprzedzić i na dwunastym okrążeniu Australijczyk zjechał po twarde opony. W tym momencie rywalizacja zmieniła się w taktyczny poker, zwłaszcza, że Rosbergowi kazano oszczędzać opony by przejechać cały wyścig na jednym komplecie opon.

Niemiec mimo to jechał całkiem niezłym tempem i na 15 okrążeniu był już jedenasty. Zaraz za nim plasował się Felipe Massa, który także zjeżdżał po nowe gumy na pierwszym kółku, jednak w Williamsie zamontowano miękką mieszankę. Początkowo Bottas próbował utrzymać się za Hamiltonem, jednak z każdym okrążeniem było coraz gorzej i kierowcy Williamsa nie udało się utrzymywać tempa Mercedesa.

Skok wiary

Na 20 okrążeniu Rosberg poradził sobie z Perezem i wszedł w punktowaną strefę, jednak dwa okrążenia później jego taktyka zaczęła przynosić efekty – Kwiat, Button i Vergne po swoich pit stopach wyjechali za Niemcem, który w dodatku był w stanie jechać szybciej niż większość zawodników przed nim. Na 25 kółku do boksów zjechał Alonso, który po problemach z podnośnikiem również wyjechał za kierowcą Mercedesa, który w międzyczasie wyprzedził Raikkonena i wyszedł na piąte miejsce.

26 okrążenie to zjazd Bottasa, który jako pierwszy zjeżdżający znalazł się przed Rosbergiem. Ta sztuka nie udała się Magnussenowi, więc Niemiec znalazł się na czwartym miejscu, gdyż Vettel cały czas pozostawał na torze. Hamilton po swoim pit stopie kółko później bez problemów wrócił na pierwszym miejscu – 17 sekund przed na pewno byłym już mistrzem świata. W tym samym czasie swój drugi zjazd zaliczył Massa zakładając drugi komplet miękkich opon.

Na 30 kółku Vettel pojawił się u swoich mechaników po twarde opony i po powrocie na tor znalazł się za Danielem Ricciardo. W tym samym czasie Rosberg udanie zaatakował Bottasa i wskoczył na drugie miejsce. Prowadził oczywiście Hamilton, a za podium znaleźli się Button, Magnussen, Alonso, Ricciardo, Vettel, Gutierrez (bez pit) i Raikkonen. Tuż za czołową dziesiątką byli, Vergne, Kwiat, Perez, Massa i Hulkenberg. Kilka chwil wcześniej natomiast doszło do kontakty między Grosjeanem i Sutilem, w wyniku którego Niemiec kręcił się w drugim zakręcie.

Bitwa o punkty

Po pierwszej i jedynej serii pit stopów stawka nam się w większości rozjechała i walka toczyła się o ostatecznie punktowane pozycje. Z tyłu czaili się Perez i Massa, którzy odrabiali straty i najpierw poradzili sobie z Kwiatem, a później z Vergne, przez co kierowca Force India awansował na 10 miejsce. W międzyczasie kierowca wspomniany wcześniej Rosjanin musiał bronić się przed Hulkenbergiem w trakcie czego zblokował koła i musiał zjechać na kolejną zmianę opon.

Tuż przed swoim pierwszym pit stopem na 40 okrążeniu Gutierrez został wyprzedzony przez Raikkonena, który awansował na dziewiąte miejsce. Kwestia dziesiątej lokaty miała rozstrzygnąć się zużyciem paliwa, gdyż inżynierowie informowali Pereza, że ma z tym problemy i musi odpuścić, jednak ostatecznie udało mu się utrzymać za sobą Felipe Masse i zdobyć ostatni punkcik. Jedyną zmiana na pozycjach przed Raikkonenem mogła nastąpić w wyniku walki Alonso i Ricciardo, jednak kierowcy Red Bulla nie udało się zbliżyć na tyle, żeby spróbować ataku na szóste miejsce.

Z przodu Hamilton zmierzał do mety całkowicie niepokazywany przez realizatora. Niewiele więcej działo się za nim, gdyż Rosberg zdołał utrzymać opony w dobrej kondycji i nawet przed radio mówił, że bez problemów dojedzie na nich do końca. Tak też się stało, więc Bottas musiał zadowolić się najniższym stopniem podium, pomimo tego, że starał się cisnąć w końcówce i wykręcił najlepsze okrążenie. Nieco ponad 6 sekund od pucharu finiszował Jenson Button przed swoim kolegą zespołowym, zespołowym. Ósmy był Sebastian Vettel.

Inauguracyjne Grand Prix Rosji nie okazało się szczególnie ciekawe, gdyż dobry stan asfaltu zaskoczył zarówno zespoły jak i Pirelli, które przywiozło zdecydowanie za twarde mieszanki. Tytuł w kwalifikacji konstruktorów został już rozstrzygnięty, jednak zawodnicy Mercedesa jeszcze trochę ze sobą powalczą. Dziś Rosberg popełnił błąd, kwestia walki w USA cały czas stoi otworem. Czy Rosberg zmniejszy stratę w Teksasie? Czy Hamilton zdoła się jeszcze bardziej oddalić? Tego dowiecie się śledząc Wyprzedź Mnie!


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Tom_Bombadil, 12.10.2014 23:14[!]
Myślę, że oprócz charakteru toru, stop and go, najwięcej nudy do wyścigu wprowadził ten nowy asfalt. Nie dało się z niego wylecieć. Nawet jak zakręciło Sutilem to stanął w miejscu. Nie wróżę dobrze temu torowi. Najnudniejszy wyścig do tej pory.
ROOK, 12.10.2014 23:46[!]
Cytat Tom_Bombadil :
najwięcej nudy do wyścigu wprowadził ten nowy asfalt. Nie dało się z niego wylecieć.
.    Nie no, przecież ja widziałem jakieś sto wylotów, więc jak najbardziej dało się z niego wylecieć. Szkopuł w tym, że nikt nie poniósł konsekwencji choćby jednego swojego wylotu. Największą stratę poniósł Rosberg – zaraz na starcie (w sumie jeszcze na trasie) zniszczył opony, zrobił dodatkowy pit-stop, więc za karę… zajął drugie miejsce, zaraz za kolegą z zespołu.

.    Jak już pisałem – nudne, łatwe tory charakteryzuje to, że partnerzy zespołowi przyjeżdżają parami (bo nic ich nie selekcjonuje). No i popatrzmy na wyniki: Mercedesy przyjechały razem, McLareny przyjechały razem, Red Bulle przyjechały razem, Toro Rosso przyjechały razem, Saubery przyjechały razem, Lotusy przyjechały razem i Caterhamy też by przyjechały razem, gdyby zespół nie wezwał do garażu Kamuiego, żeby maszyny za dużo nie zużywał.
Kamikadze2000, 13.10.2014 09:37[!]
Problemem nie jest Tilke, lecz przepisy ustalane przez FIA w sprawie projektowania toru. ;) A co do rywalizacji - nie oglądałem, więc nie będę się specjalnie wypowiadał. Wynika z tego, że Rosberg dokonał desperackiego ataku, który mu się kompletnie nie opłacił. Niemiec nie wytrzymuje ciśnienia w bezpośredniej walce, tym bardziej, że zwykle przegrywa. No ale jedna awaria może wszystko odmienić, więc ilość zwycięstw i seria na razie nie dają pewności. Cieszy mnie, że Ricciardo zmierza po tytuł mistrzowski wśród reszty kierowców. Najlepszy zawodnik sezonu z Bottasem, bo trudno przecież zestawiać resztę z kierowcami Merca. Merc - zasłużony tytuł. Co tu dużo mówić - stworzyli bolid, który tak na prawdę każdemu zawodnikowi z tegorocznej stawki zagwarantowałby walkę o tytuł, a większości jego wygraną. Mam jednak nadzieje, że przyszły sezon przyniesie lepszy rozkład sił - dominacja jednego zespołu to zła rzecz. Teraz można by wyobrazić sobie trzy bolidy dla jednego zespołu. To byłaby dopiero zgroza... ;) Dobrze, że przytrafiły się trzy wyścigi, w których Merce pozwoliły wygrać dzięki własnym błędom. Mam nadzieje, że w tych ostatnich wyścigach również zobaczymy niespodziewanego zwycięzcę... :))
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca