F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Soczi.
Russian Grand Prix 201412 pa?dziernika
Sochi Autodrom
Długość toru: 5,848 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 309,944 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:42,311--29
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:42,3760,0650,06525
3.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:42,5070,1960,13128
4.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:42,7200,4090,21327
5.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:43,0260,7150,30628
6.11Sergio PerezForce India VJM07 1:43,1290,8180,10326
7.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:43,1640,8530,03529
8.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:43,2120,9010,04823
9.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:43,3271,0160,11524
10.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:43,5421,2310,2159
11.19Felipe MassaWilliams FW36 1:43,7411,4300,19922
12.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:43,8211,5100,08025
13.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:43,9761,6650,15521
14.1Sebastian VettelRed Bull RB101:44,5062,1950,53030
15.99Adrian SutilSauber C33 1:44,6252,3140,11926
16.13Pastor MaldonadoLotus E221:44,8762,5650,25126
17.37Siergiej SirotkinSauber C33 1:45,0322,7210,15622
18.8Romain GrosjeanLotus E221:45,1902,8790,15825
19.45Roberto MerhiCaterham CT051:46,7824,4711,59218
20.9Marcus EricssonCaterham CT051:46,9224,6110,14018
21.4Max ChiltonMarussia MR03 1:47,2844,9730,36226
107% najlepszego czasu: 1:49,473

Nico Rosberg ustanowił najlepszy czas okrążenia podczas porannych piątkowych zajęć przed pierwszym w historii Grand Prix Rosji w Soczi. Za Niemcem uplasowali się Lewis Hamilton i Jenson Button.

Niecałą minutę po rozpoczęciu zajęć na torze pojawił się Fernando Alonso. Niedługo później na swoje okrążenie instalacyjne wyjechał debiutujący w Grand Prix junior Saubera – Siergiej Sirotkin, zastępujący w trakcie pierwszego treningu Estebana Gutierreza. Po pięciu minutach jedynymi kierowcami, którzy nie opuścili alei serwisowej byli Lewis Hamilton oraz Nico Rosberg.

Chwilę później Niemiec wyjechał jednak na tor, od razu decydując się zakończyć pomiarowe okrążenie, uzyskując rezultat 1:49,932s. Trzy minuty później nowym liderem tabeli został Hamilton, który ustawił poprzeczkę na poziomie 1:45,120s. Podczas gdy Brytyjczyk powrócił do garażu Mercedesa zgłaszając wibracje podczas hamowania, jego zespołowy kolega powrócił na pierwszą lokatę legitymując się osiągnięciem 1:44,708s. Na trzecim miejscu znajdował się Danił Kwiat.

Pierwszych trzydzieści minut sesji przebiegało bardzo aktywnie. Większość kierowców wykorzystywała możliwość użycia dodatkowego kompletu ogumienia dostarczonego przez Pirelli, powiększając swój zapas doświadczeń związanych z pierwszą wizytą na Sochi Autodrom. Około godziny 10:30 czasu lokalnego, nowym liderem klasyfikacji został Valtteri Bottas, który zszedł do 1:43,542s. Niedługo po tym rezultat Fina przebił Jenson Button, odnotowując czas na poziomie 1:42,5s,

Po dziesięciu minutach, ciszę na torze przerwał wyjazd Sebastiana Vettela, w ślad za którym natychmiast poszło wielu innych kierowców. Rosberg bardzo szybko zniwelował czas do przewodzącego tabeli Buttona, zmniejszając swoją stratę do zaledwie 0,163s. Pech dotknął ekipę Williamsa, która została zmuszona do przedwczesnego zakończenia programu Bottasa po tym, jak awaria koca grzewczego uszkodziła przypisany mu świeży komplet ogumienia.

Około godziny jedenastej na dwa pierwsze miejsca awansowali kierowcy Mercedesa. Najpierw Rosberg popisał się rezultatem 1:42,311, a chwilę później o sześć setnych wolniej okrążenie ulicznego obiektu w Soczi przejechał Hamilton. Kilka minut później mistrz świata z 2008 roku miał dobrą szansę poprawienia swojego rezultatu, jednak po uzyskaniu rekordu w pierwszym sektorze popełnił błąd i odpuścił walkę z czasem. Brytyjczyk poprosił jednak swój zespół o poświęcenie czasu przeznaczonego na dłuższy stint, by przejechać dodatkowe szybkie okrążenie. Tymczasem Rosberg zgłaszał problemy z wibracjami samochodu, sugerując swej ekipie, że ich źródłem może być dyferencjał.

Kierowcy często popełniali niegroźne błędy. Najwięcej problemów sprawiały kierowcom zakręty numer dwa, osiem i trzynaście, w których najczęściej dochodziło do blokowania kół bądź niegroźnych obrotów. W dole tabeli Sirotkin zajmował siedemnaste miejsce, pomiędzy kierowcami Lotusa. Rosjanin tracił półtorej sekundy do swego zespołowego kolei z Saubera – Adriana Sutila. W samej końcówce zdołał jednak zmniejszyć ją do zaledwie czterech dziesiętnych sekundy.

Po raz kolejny względnie dobre tempo prezentowało Ferrari. Na dziesięć minut przed końcem Fernando Alonso zajmował czwarte, a Kimi Raikkonen – siódme miejsce. Co ciekawe poza pierwszą dziesiątką plasowali się reprezentanci Red Bulla: Daniel Ricciardo plasował się na jedenastej lokacie (tracąc do Rosberga prawie 1,8s), a Sebastian Vettel okupował jeszcze bardziej odległą, czternastą pozycję.

Podczas gdy Niemiec sugerował problemy z synchronizacją diod informujących o zmianie biegów, Grosjean zgłaszał brak mocy na prostych. W ostatnich minutach nie doszło już do znaczących przetasowań. Merhi obrócił swojego Caterhama w okolicach piętnastego zakrętu, a Magnussen zaliczył szerszy wyjazd z drugiego zakrętu. Incydenty te spowodowały jedynie wywieszenie żółtych flag.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 19°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 59%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Siux, 10.10.2014 09:51[!]
Możliwość utraty miejsca w F1 wpływa bardzo pozytywnie na postawę Buttona ;)
mich909090, 10.10.2014 09:56[!]
Ładnie się prezentuje ten tor. Przypomina mi bardziej Abu Zabi niż Walencję.Według mnie sztuczne oświetlenie będzie tu zbędne. Taki klimacik jest ok. Co do czasów to trochę jeszcze brakuje do tego 1:36 ale dzisiaj to chyba wysokie 1:39 to będzie max.
Szkot, 10.10.2014 13:07[!]
No i doczekałem się początku końca świata, czyli GP ZSRR.
adnowseb, 10.10.2014 18:38[!]
Tylko, że taki kraj jak ZSRR nie istnieje,więc końca świata nie musisz upatrywać.

Ja też jestem pod wrażeniem toru.Fajna konfiguracja
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca