F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Soczi.
Russian Grand Prix 201412 pa?dziernika
Sochi Autodrom
Długość toru: 5,848 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 309,944 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Lewis Hamilton (P2/P1): Lubię ten nowy tor. Mamy tu dobrą przyczepność i wspaniałe zakręty, przy czym wiele z nich przejeżdżamy ze średnią prędkością. To naprawdę świetna zabawa. Samochód spisywał się dziś bardzo dobrze. McLareny są bardzo blisko, ale to dobrze, ponieważ dzięki temu powinniśmy być świadkami doskonałego wyścigu. Balans samochodu jest całkiem dobry, ale mimo tego nie ustajemy w wysiłkach. Chcemy poprawić nasze tempo przed sobotą.

Nico Rosberg (P1/P4): Z technicznego punktu widzenia za nami bardzo pracowity dzień. Zespół podjął decyzję o obraniu dwóch różnych dróg przy szukaniu ustawień samochodu. Podczas drugiego treningu testowałem bardzo kreatywny set-up – problem w tym, że nie byliśmy z niego za bardzo zadowoleni. Jutro powrócimy do konserwatywnego podejścia, bo jak widać Lewis był dziś dzięki niemu naprawdę szybki. Tor jest fantastyczny. Trzeci zakręt jest naprawdę wyjątkowy. Dzięki gładkiemu asfaltowi opony nie zużywają się zbyt szybko i wydaje mi się że w niedzielę nie zobaczymy zbyt wielu postojów.

(Nataniel Piórkowski)
 
McLaren

Kevin Magnussen (P5/P2): To był dla nas niezły dzień i bolid prowadził się dobrze. Jednakże to zupełnie nowy tor, wiec ciężko jest być pewnym gdzie się jest, ponieważ przez większość czasu pracowaliśmy na ustawieniami, a nie czystym tempem.
Jednakże mogę potwierdzić, że jest to fajny tor, daje sporo przyczepności, nawierzchnia jest dość dobra i wydaje się pasować do opon Pirelli, więc fajnie się po nim jeździ. Dodatkowo miękkie opony są dość wytrzymałe, więc nie zobaczymy zbyt wielu postojów w wyścigu. Ogólnie tor jest nieco inny niż w symulatorze i szczerze mówiąc lepszy jest na żywo. Jednak tak jak powiedziałem, ciężko cokolwiek wyrokować, ponieważ nie wiemy czy dzisiaj mieliśmy prawdziwy obraz stawki, więc musimy poczekać do jutra. Oczywiście Jules jest w naszych myślach i ciągle mamy nadzieję, że wyjdzie z tej sytuacji.


Jenson Button (P3/P6): Wszystko poszło dziś dobrze. Byliśmy szybcy na twardych oponach i na miękkich również nie było źle gdy jeździliśmy z pełnym bakiem. Z małym ładunkiem paliwa nie mogłem znaleźć balansu, jednak możemy się pod tym względem poprawić. Ten tor wydaje się nam pasować w chwili obecnej, jednak jutro na pewno będzie inaczej, więc musimy być czujni. W symulatorze nie jeździło się tu zbyt fajnie, jednak naprawdę jest nieźle, więc może powiedzieć, że jestem zadowolony z pracy projektantów i inżynierów. Kilka miejsc jest trochę wyboistych, jednak to zwiększa wyzwanie. 13 zakręt jest szczególnie pofałdowany na wejściu i lewe przednie koło jest wtedy odciążone, więc łatwo je zablokować w czasie hamowania. To dość trudne, więc musimy mieć dobry balans hamulców. Dodatkowo kilka zakrętów jest dość trudnych na wyjściu, ponieważ są wyprofilowane do zewnątrz, tak więc łatwo zaliczyć sporą nadsterowność. Podłączam się pod słowa Kevina, nasze myśli i modlitwy są z Julesem, za którym bardzo tęsknimy.

Eric Boullier, szef zespołu: Nasz pierwsze wrażenia toru w Soczi są dobre. Nasi kierowcy cieszyli się jazdą i organizacja jest na wysokim poziomie. Jak zawsze na nowych torach, musimy się szybko uczyć. Jednak dzisiejsze sesji poszły mniej więcej zgodnie z planem i jesteśmy zadowoleni z progresu, którego dokonaliśmy. Jesteśmy jednak świadomi, że wiele może się jutro zmienić, tak samo w niedzielę, więc nie zamierzamy robić wygórowanych oczekiwań. Jenson i Kevin wykonali dziś dobrą robotę, tak samo jak cała ekipa i zgromadziliśmy sporo danych, które przeanalizujemy, by zakwalifikować się na wysokich lokatach. Tak samo jak mówili Kevin i Jenson, chciałbym dodać, że nasze myśli pozostają z Julesem.

(Łukasz Godula)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P4/P3): Tor jest bardzo nietypowy i nie sądziłem, że F1 ma tutaj tylu fanów. Zaskakujący był również poziom przyczepności, która była dobra jak na nowy tor. Z tego powodu czułem się komfortowo już od pierwszego okrążenia, co pomogło podczas uczenia się toru. Sporo pracowaliśmy nad ustawieniami i wydaje nam się, że obie mieszanki pracują podobnie, a osiągi opony poprawiają się wraz z przejechanymi okrążeniami. Tor jest wymagający dla hamulców, jednak można nad tym pracować i będziemy gotowi na kwalifikacje.

Kimi Raikkonen (P8/P11): Pierwszy dzień treningów był poświęcony nauce toru, który lubię i choć jest to nowy obiekt to przyczepność była dobra. W pierwszej sesji krok po kroku realizowaliśmy program, nawet jeśli w końcówce nie udało mi się wykonać ostatniego przejazdu. Po południu skupialiśmy się na porównaniu opon, którym dojście do optymalnych osiągów zajmuje dużo czasu. Jaśniejszy obraz tej sytuacji powinniśmy mieć wraz z ewolucją toru. Niestety nadal nie czuję się komfortowo w kwestii ustawień przodu i przez to nie udało mi się przejechać dobrego kółka. Teraz razem z ekipą będziemy się starali znaleźć rozwiązanie.

(Paweł Zając)
 
Williams

Valtteri Bottas (P10/P5): Jestem pozytywnie zaskoczony torem w Soczi. Jest bardziej wymagający niż się spodziewałem, zwłaszcza jego techniczne sesje. Przejazd pierwszego sektora daje naprawdę wiele frajdy. Asfalt jest dość gładki, więc korzystając z twardej mieszanki degradacja nie była dziś zbyt wysoka. Problemem stawało się jednak zmuszenie ogumienia do pracy na pierwszych okrążeniach po wyjeździe z garażu. Przed nami trochę pracy by zapewnić, że opony będą dobrze spisywały się w trakcie kwalifikacji. Ogólnie za nami pozytywny start weekendu i wydaje się, że obiekt ten odpowiada naszemu bolidowi.

Felipe Massa (P11/P7): Pierwszy dzień zawsze upływa na zrozumieniu każdego zakrętu i znalezieniu optymalnej linii jazdy, dzięki której będzie można prowadzić samochód na absolutnym limicie. Moje pierwsze wrażenia są takie, że nasz bolid spisuje się tu całkiem dobrze. Podoba mi się układ toru. Rano nawierzchnia była śliska, ale przez cały dzień przyczepność mocno się poprawiła. Jestem zadowolony z balansu naszego samochodu. Prezentujemy równe osiągi, więc jestem zadowolony z naszej dzisiejszej pracy.

(Nataniel Piórkowski)
 
Toro Rosso

Daniił Kwiat (P7/P8): Piątek jak każdy inny. Pracowaliśmy nad znalezieniem najlepszego kompromisu dla ustawień bazowych. Mimo tego że dziś nasze tempo wyglądało na bardzo obiecujące, to jednak liczymy na to, że jutro uda nam się dokonać kolejnych postępów. Jestem zadowolony z samochodu. Jego tempo wygląda dość nieźle na tle konkurencji. W końcu wystąpiłem przed swoją domowa publicznością. Jazda po tym świetnym torze dała mi dziś wiele radości.

Jean-Eric Vergne (P9/P10): Za nami produktywny piątek. Zespół wykonał kawał dobrej roboty, ponieważ już od samego początku cieszyliśmy się z dobrych ustawień bazowych. Sądzę że dysponujemy mocnym samochodem, ale dziś nie udało nam się optymalnie wykorzystać ogumienia. W nocy czeka nas sporo pracy by zrozumieć ich zachowanie i poprawić tempo przed sobotą i ważną sesją kwalifikacyjną.

(Nataniel Piórkowski)
 
Red Bull

Sebastian Vettel (P14/P9): Czy powrót za kierownicę samochodów pomógł nam po tym co stało się w Japonii? I tak i nie. Tak ponieważ pomógł skupić się na naszej pracy – poszukiwaniach jak najlepszych ustawień, porównywaniu ogumienia oraz poznawaniu nowego obiektu. Zawsze jest się czymś zajętym. Z drugiej strony od tamtego wyścigu minęło tylko kilka dni, wspomnienia są silne i nie jest łatwo. Wygląda na to, że nie będziemy tu w najlepszej formie. To miły tor, ale raczej nie pasuje naszemu bolidowi.

Daniel Ricciardo (P12/P13): Po tym co stało się w Japonii możesz tylko starać się robić tutaj to, co najlepszej. Skłamałbym mówiąc, że nic innego nie siedzi w mojej głowie, ale tutaj trzeba w stu procentach skupić się na swojej jeździe i dać z siebie wszystko. To najlepszy z dostępnych sposobów na poradzenie sobie z tą sytuacją. Nie idzie nam tu jednak tak dobrze, jak oczekiwaliśmy. To był ostatni piątek dla tej jednostki napędowej, więc jej awaria w końcówce drugiego treningu nie jest dla nas problemem. Sprawdziliśmy trochę ustawień. Nie jesteśmy tu zbyt szybcy. Proste są dość długie i mamy problemy.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Nico Hulkenberg (P13/P12): To był dla nas udany piątek. To niezły tor do jazdy, poza tym jest naprawdę fajny i stawia kierowcom wyzwania. Jest kilka technicznych sekcji, zwłaszcza ostatni sektor. Udało nam się zrealizować cały zaplanowany program, a także zdobyć wiele potrzebnych danych. W nocy popracujemy nad ustawieniami balansu, by poprawić nasze tempo.

Sergio Perez (P6/P14): Przyjemnie było wyjechać na tor i przestać myśleć o tym, co się działo w ostatnim tygodniu. Dzisiaj zaliczyliśmy dobry start weekendu. Wykonaliśmy prawie większość naszego programu, co jest przyczyną czerwonej flagi w końcówce drugiej sesji. Przeszkodziło nam to w zbieraniu danych na temat twardej mieszanki na długich przejazdach, aczkolwiek wygląda na to, iż radzimy sobie z nią całkiem nieźle. Tor jest dosyć przyjemny i opcjonalne opony dobrze się na nim spisują. Mimo to może tu być ciężko z paliwem, co może mieć wpływ na strategię. Te czynniki mogą uczynić ciekawy wyścig dla fanów.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Sauber

Adrian Sutil (P15/P15): Interesujące jeździ się po nowym torze i bardzo mi się podoba jego układ. Ogólnie balans bolidu na razie nie jest wystarczająco dobry, jednak byliśmy w stanie wykonać nasz program bez problemów. Postaramy się poprawić kilka detali przed jutrem. Nie wydaje mi się, byśmy mogli mocno pójść naprzód. Jednakże chcemy wycisnąć wszystko z pakietu.

Esteban Gutierrez (P--/P18): Po opuszczeniu pierwszego treningu, mieliśmy bardzo produktywne popołudnie. Ważnym było nadgonienie programu. Myślę, że jesteśmy zaskoczeniu jakością toru, ponieważ opony pracują dobrze i przyczepność jest dość wysoka. Wycisnęliśmy dzisiaj więcej niż oczekiwaliśmy i chcemy jutro to powtórzyć. Jeśli chodzi o nowy tor, naprawdę go lubię i cieszę się jazdą po nim. Oprócz tego chciałbym powiedzieć, że ciągle myślimy o Julesie i jego rodzinie w tym trudnym czasie. Chciałbym mu pomóc w jakikolwiek sposób i przekazać pozytywną energię. Módlmy się za niego.

Siergiej Sirotkin (P17/P--): To była pozytywna sesja. Lubię ten tor i fajnie się po nim jeździ. Na początku podszedłem do jazdy bardzo zachowawczo, by nabrać pewności, jednak nie jeździłem bolidem od pół roku, więc dzisiaj szybko przyzwyczaiłem się do samochodu. Na ostatnim szybkim okrążeniu miałem pecha z tłokiem na torze i opony nie miały optymalnej temperatury. Widzę spore pole do poprawy i nie cisnąłem do limitu. Tor jest fajny, ale również trudny. Pierwszy zakręt wydaje się łatwy, jednak nie można go wziąć z pełną prędkością bo w jednym miejscu są wyboje. Niemniej jednak, po kilku okrążeniach przyzwyczaiłem się do jego charakterystyki.

(Łukasz Godula)
 
Lotus

Romain Grosjean (P18/P16): Niełatwy piątek. Musieliśmy wprowadzać dużo zmian w ustawieniach wraz z poprawą warunków na torze, co zawsze wiąże się z większą pracą wykonywaną za kierownicą. Układ toru jest naprawdę dobry i sądzę, że będziemy tu mieli dobre ściganie. Przed nami wciąż trochę pracy, ponieważ chcemy jak najlepiej wykorzystać potencjał samochodu i ogumienia. To normalne na nowych torach. Jazda po tym torze daje ci wiele przyjemności, ale wymaga stałej koncentracji. Nie mogę się już doczekać jutrzejszego dnia, który – mam taką nadzieję – będzie stał pod znakiem lepszego tempa.

Pastor Maldonado (P16/P17): Dobrze było poznać nowy tor. Wiele się dziś nauczyliśmy. Przez dwie sesje udało się nam dokonać sporych postępów z naszym samochodem. Bardzo mocno poprawiły się także warunki na torze. Tak jak się spodziewaliśmy, na początku tor nie był zbyt przyczepny. Na pewno poprawiło się to dzisiaj i będzie poprawiało jutro i prawdopodobnie także w samą niedzielę. Za nami udany dzień. Zobaczymy co przyniesie jutro.

(Nataniel Piórkowski)
 
Caterham

Marcus Ericsson (P20/P19): Pierwszy trening poświeciliśmy na naukę toru oraz przygotowania do reszty weekendu. Nie wyjechaliśmy na tor od razu, ponieważ czekaliśmy aż warunki ulegną poprawie, aczkolwiek w końcu zdecydowaliśmy się opuścić garaż. Oprócz niewielkiego problemu z systemami odzyskiwania energii, to była przydatna sesja. W kolejnym treningu pokonaliśmy sporo okrążeń i czułem się dosyć komfortowo. Udało nam się bardziej dostosować bolid do toru, podobnie jak mój styl jazdy. Kiedy zobaczyłem pętlę obiektu, to stwierdziłem, że w większości zakrętów będziemy jeździli wolno, jednakże było lepiej niż się tego spodziewałem. Wiraż, w którym pokonujemy 90 stopni jest dosyć szybki, co sprawia, że to dobry oraz fajny tor do jazdy i nie mogę się przez to doczekać reszty weekendu.

Kamui Kobayashi (P--/P21): Utrata pierwszego treningu nie była idealnym startem weekendu w Soczi, jako, że jeździmy tu po nowym torze, a na takich zawsze starasz się przejechać jak najwięcej okrążeń, aczkolwiek myślę, iż zaliczyłem gładki start. Miło jest także w końcu pojeździć po tym obiekcie, układ Sochi Autodrom jest dosyć interesujący, podoba mi się. Jest kilka szybkich, prostych sekcji i szczerze mówiąc jestem zadowolony z jazdy tutaj.

Roberto Merhi (P19/P--): To był pozytywny poranek i cieszyłem się moją pierwszą przejażdżką w Soczi. Wyjechaliśmy dosyć późno na tor, ponieważ czekaliśmy, aż warunki na torze ulegną poprawie. Pierwszy stint był ok, sprawdziliśmy nawierzchnię i zrozumieliśmy zachowanie samochodu. Muszę przyznać, że czułem się w nim od razu komfortowo. Wykonaliśmy pewnych korekt przed drugim wyjazdem i okazały się być one właściwe. Możemy być szczęśliwi, końcowy rezultat był pozytywny. Za każdym razem czuję się coraz lepiej w bolidzie i jestem zadowolony z przebiegu mojej trzeciej sesji.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Marussia

Max Chilton (P21/P20): Oczywiście to ciężki dzień dla ekipy i musieliśmy bardziej się postarać, aby skupić się na weekendzie. Treningi były produktywne w kwestii ustawień i nauki. Nowy tor jest imponujący. Lubię szybkie sesje, w których się płynie jak i te wolniejsze i bardziej techniczne. Wieczorem będziemy mogli bardziej przyjrzeć się dzisiejszym jazdom i mam nadzieję, że jutro będziemy mocniejsi.

(Paweł Zając)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca