F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Soczi.
Russian Grand Prix 201412 pa?dziernika
Sochi Autodrom
Długość toru: 5,848 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 309,944 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:39,630--27
2.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:40,4940,8640,86432
3.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:40,5040,8740,01032
4.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:40,5420,9120,03830
5.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:40,5730,9430,03133
6.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:40,7181,0880,14532
7.19Felipe MassaWilliams FW36 1:40,7311,1010,01330
8.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:41,1081,4780,37732
9.1Sebastian VettelRed Bull RB101:41,3961,7660,28830
10.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:41,5311,9010,13533
11.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:41,6302,0000,09924
12.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:41,6772,0470,04727
13.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:42,0612,4310,38425
14.11Sergio PerezForce India VJM07 1:42,0902,4600,02929
15.99Adrian SutilSauber C33 1:42,2332,6030,14331
16.8Romain GrosjeanLotus E221:42,8923,2620,65930
17.13Pastor MaldonadoLotus E221:42,9053,2750,01333
18.21Esteban GutierrezSauber C33 1:43,0553,4250,15033
19.9Marcus EricssonCaterham CT051:44,1354,5051,08022
20.4Max ChiltonMarussia MR03 1:44,5304,9000,39529
21.10Kamui KobayashiCaterham CT051:44,9525,3220,42227
107% najlepszego czasu: 1:46,604

Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas drugiej sesji treningowej przed Grand Prix Rosji, wyprzedzając w tabeli Kevina Magnussena i Fernando Alonso.

Pierwszym bolidem który opuścił aleję serwisową po zapaleniu się u jej końca zielonego światła był Max Chilton. Kilka minut później, kierowca stajni z Banbury został także pierwszym zawodnikiem, który ustanowił po południu czas okrążenia: 1:53,499s. Bardzo szybko na torze pojawił się Esteban Gutierrez, który rano oddał stery bolidu swego C33 członkowi juniorskiego programu Saubear – Siergiejowi Sirotkinowi.

Około dziesięć minut po starcie sesji na czele klasyfikacji znajdowało się nazwisko Jensona Buttona, za którym plasował się drugi reprezentant McLarena – Kevin Magnussen. Od samego początku zajęć realizacji programu oddał się Valtteri Bottas. Fin stracił ponad połowę porannej sesji z uwagi na awarię koców grzewczych, które – jak sam to określił – ugotowały jego opony. Po piętnastu minutach Button zszedł do 1:41,928s, ustanawiającym tym samym najlepszy do tamtej chwili rezultat weekendu.

Niedługo później na czoło tabeli wysunął się Rosberg, który po kilku kółkach wyśrubował topowy rezultat do 1:41,508s. Nieco dalej, ze stratą dwóch dziesiętnych sekundy plasował się Lewis Hamilton. Sesja nienajlepiej rozpoczęła się dla Lotusa. Po porannych problemach z kontrolowaniem mocy jednostki napędowej Renault, Romain Grosjean zgłosił inżynierom niepokojącą pracę tylnego zawieszenia. Zupełnie inaczej wiodło się ekipie Toro Rosso – Jean-Eric Vergne przesunął się na czwarte miejsce, tuż za plecy Jensona Buttona. Kwiat narzekał jednak na zachowanie się samochodu. „W ogóle nie mam przyczepności. Samochód zdaje się być koszmarnie leniwy ”- mówił Rosjanin.

Po pół godzinie Chilton plasował się przed dwoma kierowcami Caterhama. Siedem minut później Esteban Gutierrez, Adrian Sutil oraz Nico Hulkenberg rozpoczęli przejazdy na miękkich oponach. Dzięki zmianie mieszanek Meksykanin poprawił swój czas o ponad siedem dziesiętnych sekundy, przesuwając się na dwunastą pozycję. Z kolei kierowca Force India awansował na czwarte miejsce po znalezieniu 1,5s.

Na półmetku sesji na pierwszą lokatę powrócił Button. Nazwisko Anglika widniało na czele tabeli dosłownie kilkanaście sekund, gdyż chwilę po nim szybkie okrążenie ukończył Rosberg. Zawodnik Srebrnych Strzał wypracował na nim 0,169s przewagi nad mistrzem świata z 2009 roku.

Po zastanawiająco wolnym pierwszym kółku na opcjonalnej mieszance, na kolejnym Hamilton zszedł poniżej bariery 1:40s. Czas 1:39.817 był o sześć dziesiętnych sekundy lepszy od osiągnięcia drugiego Kevina Magnussena. Rosberg był w stanie odpowiedzieć na wynik Brytyjczyka, ale na przeszkodzie ku temu stanął mu zbyt szeroki wyjazd z przedostatniego zakrętu. Tymczasem Hamilton nie zwalniał i poprawił swój rezultat na 1:39,60s. Podczas gdy kierowca stajni z Brackley dysponował niezwykle komfortową przewagą, stawka za nim legitymowała się bardzo zbliżonymi czasami, a czołową piątkę uzupełniali Magnussen, Rosberg, Bottas oraz Button. Solidne, siódme miejsce zajmował Kwiat.

Trzydzieści ostatnich minut sesji stało pod znakiem zwyczajowych programów zakładających długie przejazdy i porównywanie dostępnych mieszanek ogumienia. Podobnie jak przed południem, niezbyt dobre tempo prezentowały jednak bolidy Red Bulla: po awansie z siedemnastej lokaty Vettel zajmował dziewiąte, a jego zespołowy kompan – Daniel Ricciardo dwunaste miejsce.

Osiemnaście minut przed końcem treningu na trzecie miejsce awansował Fernando Alonso. Chwilę wcześniej Sergio Perez zaliczył szeroki wyjazd w trzynastym zakręcie, idąc w ślady wielu innych kierowców, zmagających się wcześniej z dohamowaniem do wolnego, prawego wirażu.

W ostatnich dziesięciu minutach Button usłyszał od swojego inżyniera wyścigowego, że jego tempo na długim przejeździe jest podobne do tego, prezentowanego przez kierowców Mercedesa. Osiem minut przed końcem sesji Daniel Ricciardo zatrzymał się na torze na dojeździe do trzynastego zakrętu, powodując wstrzymanie sesji wywieszeniem czerwonych flag. Trening został wznowiony o godzinie 15:27 czasu lokalnego. Ostatnie minuty nie przyniosły jednak żadnych zaskakujących rozstrzygnięć.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 2,2 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 11.10.2014 09:26[!]
Rosberg miał niekonwecjonalne ustawienia, które nie zdały egzaminu. Dziś będzie z konserwatywnymi, czyli takimi, jakie ma jednak partner.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca