F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Soczi.
Russian Grand Prix 201412 pa?dziernika
Sochi Autodrom
Długość toru: 5,848 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 309,944 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:38,726--15
2.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:39,0160,2900,29025
3.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:39,0970,3710,08120
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:39,7551,0290,65816
5.19Felipe MassaWilliams FW36 1:39,9541,2280,19922
6.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:40,0091,2830,05527
7.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:40,0111,2850,00220
8.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:40,1511,4250,14015
9.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:40,2051,4790,05426
10.1Sebastian VettelRed Bull RB101:40,3381,6120,13321
11.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:40,3551,6290,01719
12.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:40,6691,9430,31423
13.11Sergio PerezForce India VJM07 1:40,6991,9730,03026
14.99Adrian SutilSauber C33 1:41,1462,4200,44721
15.21Esteban GutierrezSauber C33 1:41,5202,7940,37420
16.8Romain GrosjeanLotus E221:41,9153,1890,39522
17.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:42,4363,7100,5214
18.9Marcus EricssonCaterham CT051:43,1094,3830,67311
19.10Kamui KobayashiCaterham CT051:43,9755,2490,86612
20.4Max ChiltonMarussia MR03 1:44,7376,0110,7629
21.13Pastor MaldonadoLotus E22---2
107% najlepszego czasu: 1:45,637

Doświadczenie z toru na nowych obiektach zawsze jest nie do przecenienia. Wczorajsze dwie sesje treningowe dały kierowcom Formuły 1 pewien obraz, jak jeździć po trasie w Soczi, jednak dzisiejsza sesja również okazała się bardzo pracowita, gdyż wszyscy chcieli sprawdzić, czy poprawki w ustawieniach wprowadzone od wczoraj zdają egzamin.

Pierwsze czasy padły już po pięciu minutach od rozpoczęcia treningu. Na pierwszych miejscach meldowali się kierowcy Toro Rosso, a na czele był Jean-Eric Vergne z wynikiem 1:42,600. Szybko poprawił go Hamilton, przejeżdżając kółko o 0,6 sekundy szybciej. Jak zwykle na początku sesji czasy szybko się poprawiały i Hamilton zszedł do poziomu 1:40,725. Tymczasem w bolidzie Pastora Maldonado doszło do awarii systemu odzyskiwania energii i jego maszyna stanęła w garażu z dużym znakiem ostrzegawczym na wlocie powietrza.

45 minut przed końcem sesji na torze zatrzymał się w piątym zakręcie Kevin Magnussen, po wcześniejszej awarii zawieszenia lub przebitej oponie, co nie pozwoliło mu na dalszą jazdę. Miejsce do zatrzymania było o tyle niefortunne, iż musiano wywiesić czerwoną flagę. Sesję wznowiono 37 minut przed jej zakończeniem i na torze pojawiło się szybko kilku kierowców.

Sytuacja w tabeli w połowie treningu nieco się uspokoiła i co ciekawe, za Mercedesami plasował się Danił Kwiat, co z pewnością cieszyło lokalną publiczność. Dopiero po kolejnych kilku minutach dobrym wynikiem popisał się Bottas, wskakując przed Hamiltona, jednak z przewagą zaledwie 0,070 sekundy. Pozazdrościł mu Rosberg, który odzyskał pozycję lidera, aczkolwiek były to przejazdy w dalszym ciągu wykonywane na pośrednich oponach. Symulacje przejazdów kwalifikacyjnych były dopiero przed nami.

Pierwszym zawodnikiem, który zdecydował się na wyjazd z miękkimi oponami był Kimi Raikkonen. Zaraz za nim podobny ruch wykonał Jenson Button, którego McLaren spisywał się dzisiaj o wiele gorzej niż wczoraj. Fin poprawił się o ponad sekundę i wskoczył na szóstą lokatę, tymczasem Button na czwartą ze stratą nieco ponad 0,5 sekundy do Rosberga, jednak Niemiec dopiero rozpoczynał swój szybki przejazd.

Bardzo dobrym wynikiem popisał się Hamilton, który pokonał okrążenie toru Soczi w czasie 1:38,726, co było wynikiem lepszym o niemal sekundę w porównaniu do wczorajszego drugiego treningu. Jego partner zespołowy pojechał o 0,9 sekundy gorzej, mimo to właśnie Hamilton zaliczył ogromną przygodę dwa okrążenia później, gdy w przedostatnim zakręcie stracił panowanie nad tyłem bolidu i jedynie niebotycznie ogromne asfaltowe pobocze uratowało go od rozbicia bolidu. Całość wyglądała na awarię systemu odzyskiwania energii, gdyż Anglik wpadł w poślizg jeszcze przed skrętem. W samej końcówce Rosbergowi udało się nieco zmniejszyć stratę i sesję zakoczył ze stratą 0,290 sekundy.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 54%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca