F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Soczi.
Russian Grand Prix 201412 pa?dziernika
Sochi Autodrom
Długość toru: 5,848 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 309,944 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Pierwsze kwalifikacje w historii na torze w Soczi przyniosły sporo emocji. Już w Q1 problemy Massy doprowadziły do nieoczekiwanych rozwiązań. Dodatkowo wyśmienita postawa Daniła Kwiata musiała podobać się zgormadzonej na trybunach publiczności.

Jednak dzisiaj równych sobie nie miał Lewis Hamilton, który dość wyraźnie pokonał Nico Rosberga. Niespodziankę mógł sprawić Valtteri Bottas, jednak zbyt wielka determinacja doprowadziła do sporego błędu w ostatnich zakrętach, przez co pogrzebał szanse na pole position.

Q1

Początek pierwszej części kwalifikacji nie przyniósł większych niespodzianek poza faktem, iż Hamilton założył od razu miękkie opony. Reszta stawki również zdecydowała się na taki ruch, z wyjątkiem kierowców McLarena, którzy postanowili sprawdzić tempo na pośrednich gumach.

Pierwsze szybkie okrążenia ustawiły Mercedesa na pierwszych miejscach, a prowadził Rosberg przed Hamiltonem z przewagą 0,769 sekundy. Niemiec był też pierwszym kierowcą dzisiejszej czasówki, który zszedł poniżej 1:40. Na kolejnych mierzonych okrążeniach Hamilton podkręcił tempo i wskoczył na pierwsze miejsce, jednak ponownie poprawił go Rosberg, jednak tym razem z przewagą 0,206 sekundy.

Ekipa McLarena zakończyła eksperyment z pośrednimi oponami i wyjechała na miękkich gumach, tymczasem im bliżej końca sesji, tym bardziej zacięta walka toczyła się w końcu stawki, o przejście do Q2, które było dziś nieco łatwiejsze ze względu na nieobecność Julesa Bianchiego. Techniczne problemy dotknęły Felipe Massę, który na 3 minuty przed końcem Q1 plasował się na 21 miejscu. Kolejne okrążenia nie przyniosły poprawy i ostatecznie Brazylijczyk zakończył udział w kwalifikacjach na 18 miejscu. Oprócz niego odpadli Ericsson, Kobayashi, Maldonado oraz Chilton.

Q2

Druga część kwalifikacji również rozpoczęła się szybkim pojawieniem się na torze większości kierowców. Pierwsze okrążenia ponownie dały bardzo dobre czasy Mercedesów, Bottasa, jednak również McLarena, który najwyraźniej powrócił do formy z wczorajszych treningów. Co ciekawe, lepsze wyniki uzyskiwał Magnussen, mimo problemów w porannej sesji. Ostatecznie Hamilton był najszybszy z wynikiem 1:38,338.

Tymczasem bardzo zacięta walka rozgrywała się w środku stawki, a celem każdego z zawodników było wejście do Q3. Duże problemy z tempem miał Vettel, który narzekał na wibracje przy hamowaniu. Na dwie minuty przed końcem drugiej tej części czasówki, tuż za pierwszą dziesiątką znajdowali się kierowcy Force India.

Problemy Vettela okazały się na tyle poważne, iż ostatecznie nie umożliwiły mu awansu do Q3, Niemiec zakończył kwalifikacje na 11 miejscu. Za nim uplasowali się: Hulkenberg, Perez, Gutierrez, Sutil i Grosjean.

Q3

Tor w Soczi naprawdę musi budzić miłe emocje u kierowców, gdyż również w Q3 nikt nie czekał zbyt długo do wyjazdu na trasę. Pierwszy reprezentatywny czas wykręcił Raikkonen, jednak był to wynik daleki od dającego możliwość walki o czołowe pozycje. "Pierwsze rozdanie" Przyniosło pierwsze miejsce Rosbergowi, za którym uplasowali się Bottas oraz Button, mieszcząc się w 0,4 sekundy. Nieco dalej był Alonso, a Hamilton zaliczył czas gorszy od swojego partnera o ponad sekundę, przez co musiał pomyśleć o czystszym przejeździe. Takowy nastąpił już na następnym szybkim kółku i Brytyjczyk wyprzedził Rosberga o 0,299. Niemiec delikatnie się poprawił, jednak strata ciągle wynosiła 0,267 sekundy.

Ciekawy był fakt, iż kierowcy (poza Buttonem) postanowili nie zmieniać miękkich opon na nowe. Całe Q3 zostało przejechane przez nich na jednym komplecie żółtych Pirelli. Hamilton poprawił swój wynik o kolejne niemal 0,2 sekundy, jednak niespodzianką dzisiejszych kwalifikacji miał być Valtterri Bottas, jednak potężny błąd na ostatnim zakręcie pozbawił go pole position! Dzięki temu jutro z pierwszego rzędu wystartują Mercedesy z Hamiltonem na czele.

Za Bottasem zameldował się Button, dalej Kwiat, który przez całe dzisiejsze kwalifikacje prezentował wysoką formę. Za nim Magnussen, który zostanie cofnięty o 5 pozycji za wymianę skrzyni biegów. Za Duńczykiem Q3 ukończyli Ricciardo, Alonso, Raikkonen oraz Vergne.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 2,4 m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ROOK, 11.10.2014 14:11[!]
.    Po raz pierwszy widziałem tor „w działaniu” – obiekt bardzo ładny, dobrze wykończony, a nawet powiedziałbym, że aż za dobrze – robiący 100% sterylne wrażenie – zupełnie jak typowe nudne Tilkedromy w krajach arabskich, czy Hiszpanii. Zatracił przez to cechy lokalne, jakby chcieli być tak światowi, że zupełnie wyczyścili lokalny kontekst kulturowy.

.    Sam tor też sprawiający wrażenie bardzo nudnego – schematyczny, płaski, zupełnie przeciwny kierunek do tego, co na szczęście pojawiło się w ostatnich latach, np. w Austin, USA.
Peyer, 11.10.2014 14:20[!]
Mnie się akurat układ toru spodobał. Ot tak po prostu. Fakt, że jest płaski i mógłby być położony bliżej Morza Czarnego, tak by jechali prawie po brzegu. Przydałoby się także trochę więcej zieleni. Bądź co bądź, prezentuje się lepiej niż ten tor w Korei Południowej oraz w Walencji.
ROOK, 11.10.2014 14:41[!]
Cytat Peyer :
mógłby być położony bliżej Morza Czarnego, tak by jechali prawie po brzegu.
.    Bliżej morza, albo bliżej gór – wtedy nie byłby taki plaskaty… :)

.    BTW: Chyba na początku roku mieli tam jakąś powódź więc to też pewnie ograniczało lokalizację.




.    Jak dla mnie dobry tor, to tor selekcjonujący, zmuszający do błędów. Można tę ocenę zmatematyzować – czy wyniki kwalifikacji cechuje duża różnorodność rezultatów dzielonych przez czas przejazdu, np. mediana z kilku sezonów pomiędzy 5. a 15. czasem kwalifikacji.

.    Inne podejście to niska korelacja z wynikami partnera zespołowego – na łatwych i nudnych torach wszystkie zespoły ustawiają się parami. Oczywiście nie można brać pod uwagę pierwszych wyników na danym torze, kiedy dla większości sam tor jest jeszcze niespodzianką. Podobnie jak wyników na deszczu (choć częstotliwość opadów deszczu sama w sobie jest wyróżniającą cechą toru. :)

.    Jeszcze innym czynnikiem koniecznym do uwzględnienia podczas porównań jest zmieniająca się w trakcie sezonu spoistość wyników. W pierwszych GP wyniki zawsze są mało spoiste (stąd tak dobre oceny GP Australii :) .    , później, w trakcie sezonu, coraz bardziej się wyrównują.
marrcus, 11.10.2014 14:47[!]
337 km/h niezłe sie tu rozpedzają

przecież jadą blisko morza tylko 1 droga za torem i zara woda
ROOK, 11.10.2014 14:55[!]
.    A ciekawe jak sobie radzą z zagrożeniem antyterrorystycznym? Jak się prowadzi bandycką politykę, to trzeba się liczyć z jakimiś bombowymi efektami – nie tak znowu daleko od Soczi na południu Rosji na stadionie wyleciała w powietrze cała trybuna honorowa wraz z miejscowymi władzami (ładunek zamurowany podczas budowy obiektu). Albo bo ja wiem? Ostrzał z moździerzy trybuny honorowej?
lukmack, 11.10.2014 15:07[!]
Bottas Soczi Drift :D ostatnie dwa zakręty istne mistrzostwo :D oby jutro przeskoczył merole bo należy się mu za dzisiejszą postawę i walkę do końca. Williams w przyszłym roku mam nadzieję będzie walczył o majstra, bo potencjał jest bardzo duży. Szkoda Massy bo też mógł być wysoko. SFI bardzoo słabo, a chcą zatrzymać Mcl za sobą.
Zomo, 11.10.2014 16:04[!]
@ROOK - daruj sobie te polityczne wycieczki bo jakby bylo tak jak mowisz to w USA stadiony byly by nasdzpikowane trotylem i IEDami...
Pavlos Le Paul, 11.10.2014 20:36[!]
Miałem nadzieje, że Bottas nagle rozwali tą niemiecką maszynę, ale cóż zawsze jak coś mi się podoba to wtedy coś się psuje, nawala lub jeszcze gorzej, dlatego stawiam na Merce (Uwielbiam się mylić), a Kviat zepsuje się jak będzie obserwował go sam Putin(żeby jeszcze bardziej się pomylić, bo to mnie rozwala)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca