F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
United States Grand Prix 20142 listopada
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,657 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Lewis Hamilton okazał się najlepszy podczas wyścigu o Grand Prix Stanów Zjednoczonych na torze w Austin. Brytyjczyk poradził sobie z Nico Rosbergiem na 24 okrążeniu i od tego momentu kontrolował prowadzenie.

Podium uzupełnił Daniel Ricciardo, który przeskoczył Williamsy podczas dwóch zmian opon. Startujący z alei serwisowej Sebastian Vettel zmagał się z samochodem ustawionym pod zbyt niski docisk i ostatecznie finiszował jako ósmy.

Koniec marzeń na pierwszym okrążeniu

Po wysokiej pozycji startowej Sutila Sauber na pewno ostrzył sobie zęby na pierwsze w tym sezonie punkty, jednak niestety nic takiego nie miało miejsca, gdyż jeszcze na pierwszym okrążeniu doszło do kontaktu pomiędzy Niemcem, a Sergio Perezem, co zakończyło wyścig dla nich obu wywołując samochód bezpieczeństwa. Z przodu było jednak znacznie spokojniej, choć atomowo wystartowali Massa oraz Magnussen, którzy zyskali przed pierwszym zakrętem.

Gdy tempo dyktował samochód bezpieczeństwa w boksach pojawili się Magnussen, Hulkenberg, Button, Gutierrez i Vettel – dwukrotnie – najpierw założono mu miękkie opony, a później ponownie pośrednie. Po wznowieniu na piątym okrążeniu nic się nie stało w pierwszym zakręcie, jednak zaraz potem Ricciardo wyprzedził Fernando Alonso wskakując na piąte miejsce. Prowadził Rosberg przed Hamiltonem, Massą, Bottasem, Ricciardo, Alonso, Raikkonenem, Maldonado, Vergne i Grosjeanem.

Spokój i pit stopy

Później walka się mocno uspokoiła i kolejne zmiany pozycji przyszły wraz ze zmianami opon. Serię pit stopów otworzyli na 15 kółku Massa i Ricciardo, który dzięki temu przeskoczył przed zjeżdżającego okrążenie później Bottasa. Na kolejnych trzech kółkach wszyscy z czołówki pojawili się u swoich mechaników, a na torze rozgorzała walka między Alonso, a Vettelem. Hiszpan szybko poradził sobie z urzędującym mistrzem świata i rzucił się w pogoń za Buttonem, który stawiał jednak znacznie większy opór.

Ferrari i McLaren kilkukrotnie zamieniali się pozycjami i ostatecznie to Alonso okazał się górą, jednak dopiero po kolejnych dziewięciu okrążeniach. W międzyczasie Lewis Hamilton w końcu dał radę zbliżyć się do Rosberga na tyle, aby przeprowadzić udany atak i od 24 okrążenia to Brytyjczyk przewodził w Grand Prix Stanów Zjednoczonych.

Drugą serię pit stopów otworzył Vettel na 27 kółku i w trakcie kolejnych ośmiu opony zmieniała cała czołówka – praktycznie wszyscy po raz drugi ubrali pośrednie gumy. W trakcie kolejnych pit stopów Daniel Ricciardo wyprzedził Felipe Massę awansując na trzecie miejsce. Czołowe pozycje były na tym etapie już mniej więcej ustalone – Hamilton prowadził przed Rosbergiem, Ricciardo, Massą i Bottasem, jednak z tyłu nie brakowało emocji.

Ostra walka w środku stawki

Po zjeździe Alonso na 44 okrążeniu Hiszpan znalazł się za Vettelem, jednak po dwóch kółkach intensywnej walki udało mu się przeskoczyć na szóste miejsce, a za ich plecami toczyła się ostra walka między kierowcami Lotusa, McLarena i Toro Rosso o ostatnie punktowane pozycje. Najbardziej dramatyczna była walka Grosjeana i Vergna, który wyprzedzając kierowcę Lotusa w pierwszym zakręcie doprowadził do kontaktu, co sprawiło, że Romain wypadł z pierwszej dziesiątki. Wszystkich jednak pogodził Vettel, który na 50 okrążeniu założył nowy komplet miękkich opon i szybko odrobił straty. Ostatecznie Niemiec zatrzymał się na ósmej pozycji, gdyż siódmy Magnussen był już zbyt daleko, aby dogonić go przed flagą w szachownicę.

Czołową dziesiątkę uzupełnili Vergne i Maldonado, jednak nie wiadomo czy ten pierwszy nie straci swojej lokaty, gdyż sędziowie mają się przyglądać jego walce z Grosjeanem. Z przodu, zgodnie z przewidywaniami, nic wielkiego się nie stało – tylko Rosberg powiększył swoją stratę podczas dublowania, a Ricciardo musiał pokręcić tempo na ostatnich okrążeniach, gdyż Massa zaczął się zbliżać.

Mercedes w Austin potwierdził swoją dominację, jednak z tyłu stawki sporo się działo. Tym razem nie będziemy musieli czekać tyle na emocje związane z Formułą 1, gdyż do akcji wracamy już w przyszłym tygodniu podczas Grand Prix Brazylii. O tym jak będzie wyglądała walka na torze Interlagos oczywiście dowiecie się śledząc Wyprzedź Mnie!


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 33°C
Prędkość wiatru: 6,7 m/s
Wilgotność powietrza: 44%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
magiel666, 03.11.2014 10:24[!]
"Ostatecznie Niemiec zatrzymał się na ósmej pozycji, gdyż siódmy Magnussen był już zbyt daleko, aby dogonić go przed flagą w szachownicę."

a w wynikach Vettel na 7. Czyli jednak przed Magnussenem
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca