|
|
|
|
|
|
United States Grand Prix 2014 | 2 listopada |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:35,657 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Pit-stop 4 | Suma | |
|
1. | Hamilton | Mu | Pn(16) | Pn (33) | | | 2 | |
2. | Rosberg | Mu | Pn (15) | Pn(34) | | | 2 | |
3. | Ricciardo | Mu | Pn (14) | Pn (31) | | | 2 | |
4. | Massa | Mu | Mu (14) | Pn (32) | | | 2 | |
5. | Bottas | Mu | Mu (15) | Pn (30) | | | 2 | |
6. | Alonso | Mu | Pn (16) | Mu (43) | | | 2 | |
7. | Vettel | Pn | Mn (1) | Pn (2) | Pn (26) | Mn (48) | 4 | |
8. | Magnussen | Mu | Pn (1) | Pn (27) | | | 2 | |
9. | Maldonado | Mn | Pn (15) | Pn (35) | | | 2 | |
10. | Vergne | Mn | Mn (15) | Pn (29) | | | 2 | |
11. | Grosjean | Mn | Mn (16) | Pn (29) | | | 2 | |
12. | Button | Mu | Pn (1) | Pn (28) | | | 2 | |
13. | Räikkönen | Mu | Pn (17) | Mu (42) | Mu (52) | | 3 | |
14. | Gutierrez | Mn | Pn (1) | Pn (20) | Mn (40) | | 3 | |
15. | Kwiat | Pn | Pu (21) | Mn (41) | Mu (51) | | 3 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| Hülkenberg | Pn | Pn (1) | | | | 1 | |
| Perez | Mn | | | | | 0 | |
| Sutil | Mu | | | | | 0 | |
| |
|
|
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
M = Miękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Byliśmy świadkami bardzo zaciętej walki w całej stawce, dzięki czemu kibice w Stanach Zjednoczonych obejrzeli pasjonujące widowisko. Pomógł w tym dobór mieszanek, który okazał się idealny pod kątem degradacji i przyczepności. Zespoły mogły wcielić w życie różne strategie, a emocje od startu do mety pozostawały na wysokim poziomie. Forma ogumienia oczywiście się zmieniła w porównaniu z tym, co działo się wczoraj, bo warunki były cieplejsze. Dlatego trzeba było podejmować błyskawiczne decyzje strategiczne. Lewis Hamilton doskonale wykorzystał swoje opony i uzyskał przewagę w odpowiednim momencie walki z bardzo mocnym zespołowym partnerem. Gratulacje dla Mercedesa za zapewnienie sobie tytułu wśród kierowców – teraz musimy tylko poczekać i przekonać się, który z nich zostanie mistrzem!”
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|