F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
United States Grand Prix 20142 listopada
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,657 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po czasówce  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Nico Rosberg (P1): To był świetny wynik zespołu. Start z pole position tutaj jest dobry, jednak to wyścig się liczy, więc do celu mamy daleko. Razem z inżynierami znaleźliśmy świetne ustawienia i dzięki temu bolid prowadził się bardzo dobrze w końcówce kwalifikacji. Na początku Q1 miałem sporą podsterowność, jednak mieliśmy różne możliwości zmiany tego. Zdecydowaliśmy się na zmianę nachylenia przedniego skrzydła, co zadziałało idealnie, więc byłem w stanie cisnąć w zakrętach. Teraz czekam na jutrzejsze zawody, ponieważ zaliczyłem dobre długie przejazdy w piątek, co pozwoliło skupić się nieco mocniej na ustawieniach wyścigowych.

Lewis Hamilton (P2): To nie były najłatwiejsze kwalifikacje, jednak mimo wszystko startuję z drugiej pozycji i możemy jutro stoczyć niezłą walkę. Miałem problem z tylnym przednim hamulcem, który się schłodził i ciągle się blokował. Gdy straci się pewność podczas hamowania, jest bardzo ciężko. To potencjalny problem na wyścig, jednak rozmawiałem z chłopakami i naprawią to przed jutrem. Wibracje, które miałem były spowodowane lekkim spłaszczeniem opony, więc nie martwię się tym. Nico wykonał świetną robotę i po prostu nie byłem w stanie zbliżyć sie do niego, więc muszę powalczyć jutro w wyścigu.

Toto Wolff, szef zespołu: To były świetne kwalifikacje, zwłaszcza po problemach z bolidem Nico w trzecim treningu i Lewisa we wczorajszej sesji. Nico pojechał perfekcyjne okrążenia, podczas gdy Lewis miał problem z blokowaniem przedniego koła. Od zdobycia mistrzostwa konstruktorów nie złożyliśmy broni i ciągle cisnęliśmy. Dużo mówiło się o walce naszych kierowców, jednak oglądamy rywalizację na najwyższym poziomie, co jest świetne dla Formuły 1.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Valtteri Bottas (P3): Bardzo dobra sesja i wydaje mi się, że wyciągnąłem wszystko podczas dwóch szybkich okrążeń. Trochę czasu zajęło mi znalezienie balansu i doprowadzenia auta do pełnego poziomu zaufania, jednak wszystko poszło ok, kiedy miało to znaczenie. Jutro będzie ciężko złapać Mercedesa, który nadal jest z przodu pod względem czystego tempa, więc będziemy musieli czekać na ich problemy.

Felipe Massa (P4): Kolejne mocne kwalifikacje w wykonaniu ekipy, a trzecie i czwarte miejsce jest najlepszym, co mogliśmy osiągnąć. Samochód jest konkurencyjny, chociaż Mercedes nadal jest bardzo mocny. Jesteśmy najlepszymi z reszty stawki, a nasze tempo na długich przejazdach było dobre, co jest zachęcające. Wolałbym być przed Valtterim, gdyż startuje z brudnej strony, jednak to i tak daje sporo możliwości walki o podium. Musimy się tylko upewnić , że strategia pozwoli nam wykorzystać naszą prędkości.

Rob Smedley, dyrektor ds. osiągów: Spodziewaliśmy się być drugą siłą podczas tego weekendu i udało nam się zrealizowac ten cel poprzez trzecie i czwarte miejsce. Realizacja celów w kwalifikacjach nie jest łatwą rzeczą, poniewaz jest wiele zmiennych, więc ekipa wykonała dobrą robotę. Teraz musimy popracować nad strategią, która mogłaby przesunąć nas wyżej.

(Paweł Zając)
 
Red Bull

Daniel Ricciardo (P5): Jestem dość zadowolony z czołowej piątki. Jeśli Mercedes będzie miał bezproblemowy wyścig, to będziemy walczyć o najniższy stopień podium, a ta pozycja daj na to szanse. Jesteśmy blisko Felipe, jednak mam nadzieję, że czysta strona mi pomoże, więc zobaczymy, co się stanie. Powiedział bym, że lepiej pracujemy z oponami niż Williams, ich prędkość na prostych neutralizuje tą zaletę. Mam nadzieję, że stoczymy jutro czystą walkę, która da nam trochę możliwości oraz zabawy.

Sebastian Vettel (): Ciężko powiedzieć jak wypadamy na tle innych, jednak nie wygląda to najgorzej. Myślę, że jutro będziemy mogli się przebijać, gdyż nasze tempo wygląda nieźle, jednak będzie ciężko. Prędkość na prostych nie będzie ułatwiała zadania, więc mam nadzieję na punkty. Siódme miejsce byłoby dobrym wynikiem.

Christian Horner, szef zespołu: Dobra okrążenie Daniela, myślę, że piąte miejsce było dziś naszym optimum. Byliśmy blisko Felipe, jednak trzeci rząd również jest dobrym wynikiem. Przed pierwszym zakrętem jest duży podjazd, więc mam nadzieję na dobry start. Kwalifikacje były frustrujące dla Sebastiana, który mógł przejechać tylko jedno okrążenie – niezależnie od wyniku startowałby z pit lane. Poza tym musimy oszczędzać przebieg, abyśmy nie musieli korzystać z kolejnego nadprogramowego silnika przed końcem roku.

(Paweł Zając)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P6): To były udane kwalifikacje. Patrząc na czasy samochodów przede mną, prawdopodobnie nie mogliśmy dziś osiągnąć lepszego wyniku. Przed przylotem do Austin rozważaliśmy wymianę jednostki napędowej, ale później postanowiliśmy w dalszym ciągu korzystać z tej używanej, przez co unikniemy startu z alei serwisowej. Nawierzchnia toru jest lepsza niż w poprzednich sezonach, cechuje się dużo lepszą przyczepnością. Jednocześnie zwiększył się stopień degradacji i dwa postoje wydają się być nie do uniknięcia. Wyścig będzie długi, może się w nim zdarzyć wszystko. Nie wiemy jaka będzie niezawodność bolidów przed nami.

Kimi Raikkonen (P8): Mój samochód spisywał się dziś lepiej niż wczoraj. Jestem umiarkowanie zadowolony z balansu, nawet jeśli nie udało mi się dziś przejechać takiego okrążenia, dzięki któremu zapewniłbym sobie lepszą pozycję startową. Z jakiegoś powodu nie udało nam się rozwiązać problemów z przodem bolidu. Przez całe okrążenie ślizgałem się i traciłem cenny czas. Jak zwykle jednak, trzeba myśleć o wyścigu. Damy z siebie wszystko, starając się jak najlepiej wykorzystać to, co mamy.

Pat Fry, dyrektor inżynierii: Wzrost temperatury wpłynął na zachowanie się samochodu i ogumienia. W trakcie Q1 mieliśmy problemy z doprowadzeniem opon do optymalnej temperatury. Co ciekawe problem ten w ogóle nie dotyczył miękkiej mieszanki. Podobnie jak w Soczi także tutaj ogumienie będzie miało kluczowe znaczenie. Scenariusz dla Austin jest nieco inny: oczekujemy że miękka mieszanka będzie zużywać się bardzo szybko, a twardsza pozwoli nam na przejechanie bardziej wydłużonego stintu. W trakcie wyścigu ważne będzie wykorzystanie obydwu mieszanek. Start, niezawodność i praca mechaników będą miały kluczowe znaczenie dla naszego jutrzejszego wyniku. Postaramy się odrobić kilka pozycji.

(Nataniel Piórkowski)
 
McLaren

Kevin Magnussen (P7): Siódme i ósme miejsce nie jest szczególnie satysfakcjonujące, jednak na takim poziomie jest obecnie nasze auto. Ja i Jenson mieliśmy praktycznie identyczne czasy przez cały wieczór, więc myślę, że mogę powiedzieć, iż wyciągnąłem wszystko z samochodu. Jutro czekają nas dwa, a może nawet trzy pit stopy, więc mam nadzieję, że będziemy w stanie wykorzystać strategię. To zazwyczaj dobry sposób na zyskanie kilku pozycji i myślę, że zdobycie kilku punktów jest możliwe.

Jenson Button (P12): Sporo pracy zostało włożone w to 12 miejsce na starcie. Pomiędzy mną i Kevinem było blisko. Moje najlepsze okrążenie nie było idealne. Ciężko jest złożyć dobre okrążenie, gdyż trzeba mierzyć się ze średnią przyczepnością, dużym wiatrem i różnicami temperatur. Możemy być jednak dość zadowoleni z naszej pozycji, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę poranne problemy z balansem. Hiroshi-san, nasz guru w sprawie opon wykonał świetną robotę i popołudniu było znacznie lepiej. Frustrujące jest to, że wywalczyliśmy czystą stronę, jednak z powodu kary będę ruszał z brudnej. Przez to będzie trudniej, jednak na pewno będziemy mieli co najmniej dwa pit stopy, co daje nam różne możliwości strategiczne.

Eric Boullier, szef zespołu: Mieliśmy problemy z przyczepnością w trzecim treningu, jednak nasi inżynierowie dobrze dobrze sobie z tym poradzili i w kwalifikacjach było lepiej. Jenson i Kevin wydobyli wszystko ze swoich samochodów notując czasy minimalnie różne od siebie. Byli bardzo blisko w Q1 i Q2, a ich okrążenia w Q3 dały im siódme i szóste miejsce, choć Jenson będzie ruszał z dwunastego pola przez karę. To na pewno jednak nie powstrzyma go przed walką o punkty i na pewno będzie cisnął. Kevin ma dobrą pozycję i mamy nadzieję na ponowne zmniejszenie straty do Ferrari w mistrzostwach konstruktorów.

(Paweł Zając)
 
Sauber

Adrian Sutil (P9): To były świetne kwalifikacje. Rano zaliczyliśmy dobry trening i czułem się pewnie w bolidzie. Temperatury powietrza i toru nieco wzrosły w porównaniu do treningu, jednak balans bolidu w dalszym ciągu był dobry. Zaprezentowaliśmy dziś świetne osiągi z zasłużyliśmy na wejście do Q3 po raz pierwszy w tym roku. Cały zespół wykonał świetną robotę. Jestem zadowolony z każdego członka ekipy, zwłaszcza w naszej obecnej sytuacji, to istotny wynik, który daje motywację.

Esteban Gutierrez (P16): To były trudne kwalifikacje dla mnie. Staraliśmy się znaleźć kompromis w ustawieniach bolidu. Jednakże nie byliśmy w stanie wycisnąć maksimum z miękkich opon. Adrian wykonał dobrą robotę i pojechał dobre kółko. Teraz czekamy z niecierpliwością na wyścig. Ważnym będzie, by wszystko rozegrać prawidłowo, by wywalczyć jak najwyższą pozycję.

Monisha Kaltenborn, szef zespołu: Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyniku czasówki. Adrian zaprezentował świetne osiągi, podczas gdy zespół wykonał świetną robotę. To ulga patrzeć na tabelę i zdać sobie sprawę, że możemy tego dokonać. Musimy wycisnąć wszystko co się da z tej pozycji jutro w wyścigu.

(Łukasz Godula)
 
Lotus

Pastor Maldonado (P10): Bolid sprawiał dziś wrażenie bardziej solidnego, przez co mogliśmy naciskać nieco mocniej niż podczas kilku ostatnich weekendów. Wiemy że lepiej radzimy sobie w szybkich zakrętach. Uważam, że w samochodzie ciągle drzemie większy potencjał. Podczas mojego okrążenia w Q2 popełniłem mały błąd w drugim zakręcie. Straciliśmy trochę czasu i jestem pewny, że gdyby nie to, moglibyśmy awansować do Q3. Jeśli chodzi o niedzielę to znajdujemy się w dobrym położeniu. Potrzebujemy tylko optymalnej strategii i odrobiny relaksu. Możemy powalczyć o punkty.

Romain Grosjean (P18): Dziś rano samochód prowadził się w porządku. Cieszyłem się jazdą i powiedziałem nawet, że spisuje się najlepiej od dłuższej chwili. Niestety gdy przeszliśmy do kwalifikacji nie było już tak dobrze. Walczyłem szukając tempa, którego koniec końców nie udało mi się znaleźć. Na pewno do plusów można zaliczyć dzisiejszy poranek. Pastor pokazał w kwalifikacjach, że nasz bolid ciągle ma pewien potencjał. Przed nami długi wyścig z kilkoma postojami, które mogą przetasować stawkę.

Alan Permane, dyrektor ds. operacji na torze: Możemy być umiarkowanie zadowoleni z dzisiejszych kwalifikacji. Szkoda że Pastorowi nie udało się wejść do Q3 – zdecydowanie prezentował dziś dobre tempo. Zakończył zmagania na jedenastym miejscu, ale dzięki karze nałożonej na Jensona wystartuje z dziesiątego pola. Dzięki temu i dodatkowemu kompletowi świeżego ogumienia, czujemy że możemy powalczyć o punkty. Za Romainem trudna sesja. Narzekał na prowadzenie się samochodu i często blokował koła. Postaramy się przyjrzeć temu, co się stało.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Sergio Perez (P11): To był jak na razie trudny weekend pod względem pracy nad balansem bolidu, ponieważ wietrzne warunki bardzo nam przeszkadzały. Wiatr ciągle zmienia kierunek, co czyni bolid nieprzewidywalnym. Tak więc ciężko poskładać dobre okrążenie. Musiałem użyć dwóch kompletów miękkich opon w Q1, co oznaczało, że miałem tylko jeden komplet w Q2. Biorąc pod uwagę warunki, myślę że wykonaliśmy dobrą robotę, jednak chciałbym spisać się jeszcze lepiej przed fanami, gdyż bardzo się starają, by tu dotrzeć. Miejmy nadzieję na dobry wyścig i zdobycie kilku punktów.

Nico Hulkenberg (P13): Na początku kwalifikacje przebiegały bardzo dobrze i wierzyłem, że mamy szanse na Q3. Na ostatnim okrążeniu w Q2 wszystko szło dobrze, aż stało się coś bardzo dziwnego. Zrywka z wizjera przykleiła się do przedniej opony. Nigdy takie coś mi się nie przytrafiło i gdy skręcałem nie miałem przyczepności. Wyjechałem szeroko i straciłem kilka dziesiątych. To było moje ostatnie okrążenie w Q2, wiec to trochę frustrujące. Co do wyścigu, będzie ciężko, ponieważ miękkie opony są tutaj dla nas wyzwaniem. Zdobycie punktów będzie naszym celem, gdyż zazwyczaj mamy lepsze tempo w niedzielę.

Vijay Mallya, szef zespołu: Chyba oczekiwaliśmy nieco lepszego wyniku w dzisiejszych kwalifikacjach, zwłaszcza po tym, jak Nico był w czołowej dziesiątce w każdym treningu. Niestety miał dzisiaj pecha po dziwnym incydencie, który przeszkodził mu na najszybszym okrążeniu. Bez tego z pewnością wszedłby do Q3. Sergio miał więcej problemów z balansem z powodu wietrznej pogody. Jednakże poskładał dobre okrążenie i powinien zaliczyć jutro niezły wyścig.

(Łukasz Godula)
 
Toro Rosso

Daniił Kwiat (P14): Nie mieliśmy dziś tempa i musimy zrozumieć dlaczego tak się stało. Walczyliśmy ze wszystkim – autem, oponami i przyczepnością. Dodatkowo zarówno ten weekend, jak i kolejny, są popsute przez karę utraty 10 pozycji na starcie. Musimy zaakceptować kiepską czasówkę, jednak damy z siebie wszystko. Wczoraj długie przejazdy były niezłe, wiec zobaczymy, co możemy osiągnąć. Mam nadzieję, że będziemy szybsi i celuję w dobry wyścig. W niedzielę wszystko może się zdarzyć, więc będę cisnął jak zwykle.

Jean-Eric Vergne (P15): Niestety dziś musieliśmy skorzystać z silnika w starej specyfikacji, więc wiedzieliśmy, że nie możemy spodziewać się idealnych osiągów. Poza tym brak pierwszego treningu i problemy dziś rano sprawiły, że nie miałem zbyt dużo czasu na przygotowanie samochodu. Było sporo nadsterowności, przez co trudno się jechało. Szkoda, jednak musimy skupić się na wyścigu.

James Key, szef techniczny: Mieliśmy problemy z pracą opon na krótki przejazdach. Warunki znacznie się zmieniały, gdyż było zarówno ciepło, jak i zimno. Myśleliśmy, że idziemy w dobrym kierunku, jednak po południu nie wypaliło to tak jak panowaliśmy. Kierowcy zrobili wszystko co mogli, jednak samochód był ciężki w prowadzeniu z powodu niewielkiej przyczepności opon. Mamy więc kilka problemów, które trzeba rozwiązać oraz zrozumieć, czemu brakuje nam osiągów. Jev zalicza trudny weekend, podczas którego niewiele jeździł i musiał startować w kwalifikacjach z nowym silnikiem i bez ani jednego okrążenia na miękkich oponach dziś rano. Daniił ma karę za siódmy silnik, która będzie nałożona na niego także w Brazylii. To był frustrujący dzień, jednak tempo na długich przejazdach wyglądało wczoraj nieźle. Musimy się pozbierać i maksymalnie wykorzystać wyścig.

(Paweł Zając)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
TVHD, 01.11.2014 23:47[!]
,,tylnym przednim hamulcem", to w końcu przednim czy tylnym? :D
ylid, 02.11.2014 10:22[!]
Lewy przedni.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca