F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
United States Grand Prix 20142 listopada
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,657 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Lewis Hamilton (P1/P1): Samochód był dobry i byliśmy w stanie poprawiać go podczas obu sesji. Ja mogłem zrobić tylko kilka okrążeń z długiego przejazdu, jednak Nico zebrał sporo danych, więc powinno być ok. Nie jestem pewny, co dokładnie było problemem i dlaczego musieliśmy się zatrzymać, jednak na pewno poradzimy sobie z tym w nocy. Lepiej, że mieliśmy kłopoty dzisiaj niż w pozostałej części weekendu. Przewaga nad Nico była bardzo mała i spodziewam się zaciętej walki. Uwielbiam tutaj być i wspaniale jest zobaczyć tylu fanów na torze już w piątek, więc mam nadzieję, że damy im dobry show.

Nico Rosberg (P2/P2): Srebrna Strzała jest bardzo szybka na tym torze. Pomiędzy mną, a Lewisem różnice jak zwykle były niewielkie. Jego problem trochę mnie zmartwił, gdyż pokazał, że nie jesteśmy nietykalni. Musimy popracować nad tym, jednak ogólnie jestem zadowolony i czekamy na resztę weekendu.

(Paweł Zając)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P6/P3): Za nami udane treningi. Dużo pomogły nam w tym warunki panujące na torze – zdecydowanie różniły się one od tych, z jakimi mieliśmy tutaj do czynienia w minionych sezonach. Na tę chwilę nie musimy się martwić przyczepnością. W drugiej sesji pojawiały się stosunkowo mocne podmuchy wiatru. Prognoza mówi, że możemy mieć z nimi do czynienia przez cały weekend, ale nie powinny się one negatywnie odbić na naszej pracy. Miękka mieszanka jest wytrzymalsza niż oczekiwaliśmy, ale zdajemy sobie sprawę że kwestia degradacji nigdy nie jest pewna. Ogólnie sam wyścig powinien obfitować w rozmaite strategie – to dobrze. Dziś po raz pierwszy testowaliśmy system wirtualnego samochodu bezpieczeństwa. Po pierwszej próbie wydaje mi się, że wszystko przebiegło w porządku, chociaż naturalnie jest spore pole do poprawy. Niezależnie od tego wszyscy kierowcy popierają wprowadzenie tego rozwiązania. Musimy się po prostu do niego przyzwyczaić.

Kimi Raikkonen (P12/P6): Dzień rozpoczął się od drobnych problemów w pierwszej sesji treningowej, podczas której badaliśmy różne części aero. Nie czułem się zbyt komfortowo z ustawieniami samochodu, a sterowanie nim było dość problematyczne. Po południu wprowadziliśmy zmiany, co pozytywnie odbiło się na zachowaniu bolidu. Udało mi się pojechać dobre okrążenie na pośredniej mieszance. W zasadzie wydaje mi się, że gdyby nie inni kierowcy na torze mogłoby być ono jeszcze szybsze. Przed nami sporo pracy. Musimy dawać z siebie wszystko.

(Nataniel Piórkowski)
 
Red Bull

Daniel Ricciardo (P17/P4): Dziś było dość trudno, a wiatr miał spory wpływ. To dość otwarty tor i każdy boczny lub tylny podmuch zmienia charakterystykę auta, dlatego też kilku chłopaków się kręciło. Nasz samochód póki co nieźle się spisuje i mamy nadzieję, że jutro będzie trochę szybszy. Dziś rano niewiele pojeździliśmy, jednak po południu byliśmy w czołowej piątce, a długie przejazdy były całkiem niezłe.

Sebastian Vettel (P7/P18): Dzisiejsze treningi były zupełnie inne, gdyż koncertowaliśmy się na niedzieli. Rano mieliśmy problemy ze skrzynią biegów i straciliśmy trochę czasu, jednak ogólnie było nieźle. Nie fajnie jest wiedzieć, że nie będę mógł walczyć w kwalifikacjach, jednak mieliśmy tego świadomość od samego początku weekendu, więc skupiamy się na wyścigu i mam nadzieję, że uda nam się odrobić straty po starcie z pit lane.

(Paweł Zając)
 
Williams

Felipe Massa (P11/P5): Zawsze lubiłem ten tor, a dziś mieliśmy produktywny dzień, w którym zrobiliśmy wszystko, co planowaliśmy. Po południu bardzo wiało, więc ciężko było dobrze ocenić balans, a samochód był zupełnie inny niż rano. W sobotę i niedziele ma być jednak inaczej, więc być może będziemy musieli zmienić trochę ustawienia. Póki co jestem zadowolony z samochodu i czekam na dobry weekend.

Valtteri Bottas (P--/P11): Zebraliśmy dziś sporo informacji na temat temperatur oraz opon w drugim treningu i wygląda na to, że udało nam się wydobyć z nich lepsze osiągi. Samochód nie był łatwy w prowadzeniu z powodu wiatru, a także ciężko było znaleźć dobry balans, więc musimy nad tym popracować. Osobiście myślę, że możemy urwać jeszcze trochę z czasu okrążenia, więc w trzecim treningu będziemy cisnąć.

Felipe Nasr (P8/P--): Dziś jeździłem FW36 po raz pierwszy od czasu Barcelony, więc musiałem szybko nabrać tempa na nowym dla mnie torze. Obiekt jest bardzo przyjemny i płynny, szczególnie w pierwszym sektorze. Samochód znacznie się poprawił od mojej ostatniej jazdy, ma więcej przyczepności i lepiej się prowadzi. Dzień był bardzo pozytywny, z dużą ilością kilometrów.

(Paweł Zając)
 
Toro Rosso

Daniił Kwiat (P4/P7): To był dość standardowy piątek dla nas. Musimy zrozumieć charakterystykę toru i jak zawsze przed sobotą będziemy pracować nad znalezieniem optymalnych ustawień. Teraz mamy trochę rzeczy do zrobienia, ale zawsze dobrze nam to wychodziło. Mam nadzieję, że znajdziemy lepsze osiągi.

Jean-Eric Vergne (P--/P13): To był dobry piątek. Nadal musimy zrozumieć pewne rzeczy, aby zmusić opony do lepszej pracy, gdyż to one będa kluczowe. Osiągi na pośredniej mieszance są niezłe, jednak musimy popracować nad tempem na miękkiej.Długie przejazdy wyglądają dobrze, pomimo tego, że nie jeździłem podczas pierwszego treningu i po drobnych poprawkach powinno być dobrze. Musimy przeanalizować dane, jednak myślę, że samochód jest taki jak trzeba i czeka nas dobry weekend.

Max Verstappen (P10/P--): Główną różnicą względem Japonii jest zachowanie opon. Na Suzuce najszybsze okrążenie było pierwszym i nie było sposobu na poprawienie się, a tutaj musi upłynąć trochę czasu przed nabraniem tempa. Dobrze, że mogę doświadczyć takich rzeczy i uczyć się podczas każdego spotkania z autem. Dziś starałem się lepiej zrozumieć opony, okrążenie po okrążeniu i to było głównym celem. Samochód ogólnie był jednak dobry, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę tempo Daniiła. Póki co nie muszę jednak walczyć o czas, tylko zdobywać doświadczenie przed kolejnym rokiem, więc nie muszę szukać limitu.

(Paweł Zając)
 
McLaren

Kevin Magnussen (P5/P8): To moja pierwsza wizyta na tym torze i podoba mi się ten obiekt. Ma wyjątkowy pierwszy zakręt, a szybkie łuki w pierwszym sektorze są bardzo interesujące. Myślę, że wyprzedzanie powinno być tutaj możliwe, więc mam nadzieję na ciekawy wyścig. Dzisiejsze przejazdy pokazały, że jesteśmy mocniejsi na pośrednich oponach. Musimy sprawdzić, czy nasze tempo może się poprawić na miękkich gumach. Przyjrzymy się temu wieczorem. Wirtualny samochód bezpieczeństwa wypadł tak, jak powinien. Wydaje się to być dobrym pomysłem.

Jenson Button (P3/P9): Nasz bolid czasami ma problemy przy wietrznej pogodzie. O wiele trudniej jest jechać precyzyjnie, gdy wieje. Najbardziej dotyka to nas w wolnych zakrętach, takich jak na początku trzeciego sektora. Nasz problem z tempem na miękkich oponach możemy rozwiązać. Niektórym kierowcom miękka opona od razu pasuje do balansu bolidu, a niektórym nie. Nam dzisiaj nie pasowała, jednak możemy nad tym popracować. Testy dzisiejszego wirtualnego samochodu bezpieczeństwa miały plusy i minusy. Podoba mi się ten pomysł, jednak zbyt dużo czasu poświęcamy na przyglądanie się kierownicy, by zmieścić się w czasie. Jeśli pojedzie się szybciej, to podczas restartu otrzymamy karę 10 sekund. W tej kwestii jest to dość kłopotliwe. Po mojej karze za wymianę skrzyni biegów zapowiada się trudny weekend. Nie wyprzedza się tutaj łatwo, ale damy z siebie wszystko.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Nico Hulkenberg (P9/P10): Możemy być umiarkowanie zadowoleni z naszego piątku. Udało nam się zrealizować cały plan dnia. Jazda po torze jak ten zawsze daje ci dużo przyjemności. Warunki na torze bardzo zmieniły się pomiędzy poranną a popołudniową sesją. Było dużo cieplej i wiał dość mocny wiatr, co czasem przysparzało trochę kłopotów. Poświęciliśmy odpowiednią ilość czasu na pracę nad ustawieniami. Teraz pora przyjrzeć się danym dotyczącym ogumienia w celu zrozumienia jego pracy. Piątek minął bez problemów. Dziś Halloween, więc liczę że jutro w kwalifikacjach nie będą czekały na nas żadne psikusy!

Sergio Perez (P15/P14): Za nami niezły początek weekendu. Mamy kilka poprawek, więc naszym głównym celem było pokonanie tak wielu kilometrów jak tylko byliśmy w stanie. Najważniejsza była ocena ich efektywności. Pomiędzy sesjami udało się nam osiągnąć zadowalające postępy pod względem balansu samochodu. Przed nami wciąż wiele pracy, zwłaszcza jeśli chodzi o zachowanie ogumienia. Postaramy się poprawić nasze osiągi. Jestem optymistą nawet jeśli dzisiejsze czasy nie pokazują naszego realnego położenia w stawce. Pamiętamy, że punkty przyznawane są w niedziele.

(Nataniel Piórkowski)
 
Lotus

Romain Grosjean (P18/P12): Dzisiejszy dzień można porównać do rodeo: wciąż pracujemy nad optymalnymi ustawieniami samochodu. Silniejsze podmuchy wiatru jakie pojawiły się po południu nie pomagały nam w próbach uczynienia samochodu łatwiejszym w prowadzeniu. Mimo tego nasza pozycja w tabeli nie jest taka zła, przyjemniej jeśli spojrzymy na ten sezon! Zdajemy sobie sprawę z tego, że wciąż są obszary wymagające większych nakładów pracy.

Pastor Maldonado (P13/P15): Miło było ponownie wyjechać na tor w Austin. To fantastyczny obiekt. Piątek jak każdy inny. Zrealizowaliśmy typowy program i zebraliśmy zadowalającą ilość danych. Prowadzenie samochodu na limicie było dziś nieco utrudnione, ale oczekujemy, że jutro uda nam się temu zaradzić.

(Nataniel Piórkowski)
 
Sauber

Adrian Sutil (P14/P16): To był typowy piątek. Wykonaliśmy cały program bez żadnych problemów. Sprawdziliśmy kilka sutawień bolidu, zarówno na miękkiej jak i pośredniej mieszance. Jutro postaramy się wycisnąć więcej na podstawie danych, które zebraliśmy.

Esteban Gutierrez (P16/P17): To był dość trudny dzień, jednak dobrze, że wykonaliśmy cały program. Z drugiej strony, mieliśmy kilka problemów, które staramy się rozwiązać. Balans bolidu nie jest zły i eksperymentowaliśmy z różnymi ustawieniami, by znaleźć najlepszy. Warunki nie były łatwe, ponieważ wieje tutaj bardzo mocny wiatr. Musimy brać to pod uwagę jutro. Ogólnie opony spisują się dobrze. Wygląda na to, że obie mieszanki są dobrze dobrane na ten obiekt.

(Łukasz Godula)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca