|
|
|
|
|
|
United States Grand Prix 2014 | 2 listopada |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:35,657 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:39,085 | - | - | 18 |
2. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:39,088 | 0,003 | 0,003 | 34 |
3. | 14 | Fernando Alonso | Ferrari F14 T | | 1:40,189 | 1,104 | 1,101 | 29 |
4. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB10 | | 1:40,390 | 1,305 | 0,201 | 30 |
5. | 19 | Felipe Massa | Williams FW36 | | 1:40,457 | 1,372 | 0,067 | 36 |
6. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari F14 T | | 1:40,543 | 1,458 | 0,086 | 32 |
7. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR9 | | 1:40,631 | 1,546 | 0,088 | 34 |
8. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-29 | | 1:40,641 | 1,556 | 0,010 | 38 |
9. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-29 | | 1:40,698 | 1,613 | 0,057 | 36 |
10. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM07 | | 1:40,800 | 1,715 | 0,102 | 25 |
11. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW36 | | 1:40,828 | 1,743 | 0,028 | 37 |
12. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E22 | | 1:41,054 | 1,969 | 0,226 | 31 |
13. | 25 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR9 | | 1:41,110 | 2,025 | 0,056 | 36 |
14. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM07 | | 1:41,123 | 2,038 | 0,013 | 35 |
15. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E22 | | 1:41,158 | 2,073 | 0,035 | 37 |
16. | 99 | Adrian Sutil | Sauber C33 | | 1:41,332 | 2,247 | 0,174 | 33 |
17. | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber C33 | | 1:41,420 | 2,335 | 0,088 | 34 |
18. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB10 | | 1:43,980 | 4,895 | 2,560 | 19 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:46,021 |
|
|
Druga sesja nie przyniosła wielkiej zmiany w pogodzie na torze w Austin. Zwiększyła się jednak temperatura asfaltu, co mogło zapowiadać przetasowania w stawce, a poza tym warunki były bardziej zbliżone do wyścigowych niż w porannym treningu. Dodatkowo utrzymywał się mocny wiatr, co w dalszym ciągu sprawiało nie lada problemów kierowcom.
Tym razem zawodnicy nieco bardziej ochoczo wykręcali czasy okrążeń. Wyniki były mimo to stosunkowo dalekie od porannych rezultatów i choć ponownie na czoło wskoczyli kierowcy McLarena, to tracili około dwóch sekund do poprzednich wyników. Ponownie tor w Austin udowadniał, iż zdecydowanie nie jest łatwym obiektem. Na początku sesji w pierwszym zakręcie obrócił się Felipe Massa, a inni kierowcy zaliczali mniejsze przygody w innych wirażach.
Bardziej reprezentatywny wynik wykręcił Lewis Hamilton, który zameldował się na mecie okrążenia z wynikiem 1:40,993 co w dalszym ciągu było czasem odległym od porannego, jednak również o niemal sekundę lepszym od Buttona. Nico Rosberg chwilę później ustanowił czas gorszy o 0,506 sekundy. Tymczasem po 20 minutach jedynym zawodnikiem, który nie pojawił się jeszcze na trasie był Vettel.
Do granicy 1:40 zbliżył się Rosberg, poprawiając czas Hamiltona o 0,5 sekundy. Srebrne strzały utrzymywały dominację, a jak zwykle walka za ich plecami zapowiadała się bardzo emocjonująco. Po dobrym tempie w Soczi, na Circuit of the Americas McLaren w dalszym ciągu miał przewagę nad Ferrari i Red Bullem, ale kara przesunięcia o 5 pozycji dla Jensona Buttona z pewnością nie pomoże im w walce o punkty.
Po 30 minutach sesji sporą przygodę w "eskach" zaliczył Romain Grosjean. Francuz po raz kolejny dzisiaj zapytał przez radio, czy z jego bolidem jest wszystko w porządku. Inżynier ponownie twierdził, że nie ma żadnej usterki w Lotusie. Chwilę później Kevin Magnussen był pierwszym zawodnikiem, który pojawił się na miękkich oponach. Duńczyk poprawił swój wynik o sekundę, jednak w dalszym ciągu tracił do Rosberga ponad pół sekundy.
Na torze pojawił się również Vettel. Niemiec nie tracił czasu na przejazdy na pośredniej mieszance i od razu wyjechał na żółtych Pirelli. Mercedesy popisały się naprawdę mocnymi czasami, ale tym razem to Rosberg był górą po pierwszych mierzonych okrążeniach z wynikiem 1:39,088. Hamilton był wolniejszy o 0,053 sekundy. Na miękkich oponach tempo McLarena nieco spadło i tym razem lepszy okazał się Red Bull, Williams i Ferrari.
Hamilton na kolejnych okrążeniach pozazdrościł tempa Rosbergowi i dopiął swego, wyprzedzając Niemca o zaledwie 0,003 sekundy. Tak niewielka różnica może zwiastować naprawdę bardzo ciekawe kwalifikacje. Miejmy nadzieję, że jutro warunki na torze również postawią wyzwanie zawodnikom.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 20°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 6,7 m/s
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|