F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
United States Grand Prix 20142 listopada
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,657 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:39,085--18
2.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:39,0880,0030,00334
3.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:40,1891,1041,10129
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:40,3901,3050,20130
5.19Felipe MassaWilliams FW36 1:40,4571,3720,06736
6.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:40,5431,4580,08632
7.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:40,6311,5460,08834
8.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:40,6411,5560,01038
9.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:40,6981,6130,05736
10.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:40,8001,7150,10225
11.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:40,8281,7430,02837
12.8Romain GrosjeanLotus E221:41,0541,9690,22631
13.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:41,1102,0250,05636
14.11Sergio PerezForce India VJM07 1:41,1232,0380,01335
15.13Pastor MaldonadoLotus E221:41,1582,0730,03537
16.99Adrian SutilSauber C33 1:41,3322,2470,17433
17.21Esteban GutierrezSauber C33 1:41,4202,3350,08834
18.1Sebastian VettelRed Bull RB101:43,9804,8952,56019
107% najlepszego czasu: 1:46,021

Druga sesja nie przyniosła wielkiej zmiany w pogodzie na torze w Austin. Zwiększyła się jednak temperatura asfaltu, co mogło zapowiadać przetasowania w stawce, a poza tym warunki były bardziej zbliżone do wyścigowych niż w porannym treningu. Dodatkowo utrzymywał się mocny wiatr, co w dalszym ciągu sprawiało nie lada problemów kierowcom.

Tym razem zawodnicy nieco bardziej ochoczo wykręcali czasy okrążeń. Wyniki były mimo to stosunkowo dalekie od porannych rezultatów i choć ponownie na czoło wskoczyli kierowcy McLarena, to tracili około dwóch sekund do poprzednich wyników. Ponownie tor w Austin udowadniał, iż zdecydowanie nie jest łatwym obiektem. Na początku sesji w pierwszym zakręcie obrócił się Felipe Massa, a inni kierowcy zaliczali mniejsze przygody w innych wirażach.

Bardziej reprezentatywny wynik wykręcił Lewis Hamilton, który zameldował się na mecie okrążenia z wynikiem 1:40,993 co w dalszym ciągu było czasem odległym od porannego, jednak również o niemal sekundę lepszym od Buttona. Nico Rosberg chwilę później ustanowił czas gorszy o 0,506 sekundy. Tymczasem po 20 minutach jedynym zawodnikiem, który nie pojawił się jeszcze na trasie był Vettel.

Do granicy 1:40 zbliżył się Rosberg, poprawiając czas Hamiltona o 0,5 sekundy. Srebrne strzały utrzymywały dominację, a jak zwykle walka za ich plecami zapowiadała się bardzo emocjonująco. Po dobrym tempie w Soczi, na Circuit of the Americas McLaren w dalszym ciągu miał przewagę nad Ferrari i Red Bullem, ale kara przesunięcia o 5 pozycji dla Jensona Buttona z pewnością nie pomoże im w walce o punkty.

Po 30 minutach sesji sporą przygodę w "eskach" zaliczył Romain Grosjean. Francuz po raz kolejny dzisiaj zapytał przez radio, czy z jego bolidem jest wszystko w porządku. Inżynier ponownie twierdził, że nie ma żadnej usterki w Lotusie. Chwilę później Kevin Magnussen był pierwszym zawodnikiem, który pojawił się na miękkich oponach. Duńczyk poprawił swój wynik o sekundę, jednak w dalszym ciągu tracił do Rosberga ponad pół sekundy.

Na torze pojawił się również Vettel. Niemiec nie tracił czasu na przejazdy na pośredniej mieszance i od razu wyjechał na żółtych Pirelli. Mercedesy popisały się naprawdę mocnymi czasami, ale tym razem to Rosberg był górą po pierwszych mierzonych okrążeniach z wynikiem 1:39,088. Hamilton był wolniejszy o 0,053 sekundy. Na miękkich oponach tempo McLarena nieco spadło i tym razem lepszy okazał się Red Bull, Williams i Ferrari.

Hamilton na kolejnych okrążeniach pozazdrościł tempa Rosbergowi i dopiął swego, wyprzedzając Niemca o zaledwie 0,003 sekundy. Tak niewielka różnica może zwiastować naprawdę bardzo ciekawe kwalifikacje. Miejmy nadzieję, że jutro warunki na torze również postawią wyzwanie zawodnikom.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 20°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 6,7 m/s
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kabans, 31.10.2014 23:23[!]
hamilton jest już MS
Sgt Pepper, 31.10.2014 23:43[!]
Alo ze stratą 1.1 sek. Przepaść. Nadal przepaść.
Kamikadze2000, 01.11.2014 11:25[!]
@kabans - mistrzem świata jest Bob Bell. ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca