F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
United States Grand Prix 20142 listopada
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,657 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:37,107--13
2.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:37,9900,8830,88315
3.19Felipe MassaWilliams FW36 1:38,2141,1070,22419
4.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:38,4371,3300,22320
5.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:38,7271,6200,29013
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:38,9271,8200,20016
7.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:38,9601,8530,03320
8.99Adrian SutilSauber C33 1:39,0001,8930,04022
9.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:39,1432,0360,14317
10.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:39,2412,1340,09822
11.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:39,3352,2280,09419
12.13Pastor MaldonadoLotus E221:39,4482,3410,11318
13.8Romain GrosjeanLotus E221:39,5612,4540,11321
14.11Sergio PerezForce India VJM07 1:39,5822,4750,02121
15.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:39,6882,5810,10619
16.21Esteban GutierrezSauber C33 1:40,2083,1010,52022
17.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:41,4434,3361,23512
18.1Sebastian VettelRed Bull RB101:43,7656,6582,32225
107% najlepszego czasu: 1:43,904

Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas ostatniej sesji treningowej przed kwalifikacjami do wyścigu o Grand Prix Stanów Zjednoczonych.

Sesję zainaugurował wyjazd na tor Valtteriego Bottasa, w ślad za którym poszło wkrótce wielu innych kierowców. Podczas gdy większość zawodników zdecydowała się pokonać swoje pierwsze sobotnie okrążenia na pośredniej mieszance, w samochodzie Sebastiana Vettela znalazło się miękkie ogumienie.

Jako pierwszy czas okrążenia uzyskał Kevin Magnussen. Rezultat Duńczyka – 1:48,261s szybko przebił jego zespołowy kolega z McLarena, Jenson Button. Po dwóch kolejnych okrążeniach junior stajni z Woking powrócił jednak na szczyt tabeli uzyskując 1:40,837s. W przeciwieństwie do wielu sobotnich sesji z tego sezonu, pierwsze minuty treningu w Austin przyniosły duży ruch na torze. Po piętnastu minutach tabeli przewodził już Felipe Massa z rezultatem 1:39,820s.

Szczególne problemy sprawiał kierowcom dwunasty zakręt, w którym szerokie wyjazdy zaliczyli Adrian Sutil i Felipe Massa. Z kolei Jean-Eric Vergne otrzymał od swojego inżyniera niepokojący komunikach mówiący o potrzebie sprawdzenia działania jego jednostki napędowej. Podczas gdy Ricciardo walczył z czasem awansując najpierw na drugie a później na pierwsze miejsce (1:39,693s), Vettel – będąc pewnym kary za wymianę silnika – poświęcał się trenowaniu startów z końca alei serwisowej.

Po dwudziestu pięciu minutach od rozpoczęcia zajęć czasów okrążenia nie mieli przy swoich nazwiskach jedynie kierowcy Mercedesa oraz Fernando Alonso. Najwcześniej z nich szybkie kółko przejechał ten ostatni, który wskoczył na czwarte miejsce wyprzedzając doskonale dysponowanego w ten weekend Daniła Kwiata z Toro Rosso. Po pierwszych kółkach kierowcy Mercedesa nie imponowali swym tempem: Hamilton zajmował piątą pozycję, a ostatni w tabeli Rosberg (1:47,646s) powrócił do garażu z problemami z układem hamulcowym. „Czuję jakbym miał przebitą oponę” – wyjaśniał.

Na jednym z kolejnych okrążeń Hamilton obrócił swój bolid na dohamowaniu do dwunastego zakrętu tracąc panowanie nad jego tylną osią. Po niegroźnym incydencie lider mistrzostw świata zdecydował się zjechać do garażu stajni z Brackley. W międzyczasie kolejni kierowcy wyjeżdżali na tor na opcjonalnej mieszance. Nowym liderem tabeli, po dość szerokim przejeździe przedostatniego zakrętu został Fernando Alonso (1:38,108s). Chwilę później Bottas wskoczył na pierwszą pozycję osiągając 1:38,437s.

Siedem minut przed końcem Lewis Hamilton przebił rezultat Felipe Massy, wypracowując ponad sekundową przewagę na pojedynczym okrążeniu. Na torze ponownie pojawił się drugi z kierowców Srebrnych Strzał – Nico Rosberg. Pierwsze szybkie kółko Niemca okazało się o blisko 0,8s wolniejsze od osiągnięcia Brytyjczyka, ale dało mu awans na drugie miejsce. Sobotnią sesję za połową mniejszej w ten weekend stawki zakończyli kierowcy McLarena: Button był dziesiąty, a Magnussen – jedenasty. Zaraz za duetem angielskiej stajni uplasowała się dwójka Lotusa: Pastor Maldonado i Romain Grosjean.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 12°C
Prędkość wiatru: 3,8 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca