|
|
|
|
|
|
United States Grand Prix 2014 | 2 listopada |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:35,657 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:37,107 | - | - | 13 |
2. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:37,990 | 0,883 | 0,883 | 15 |
3. | 19 | Felipe Massa | Williams FW36 | | 1:38,214 | 1,107 | 0,224 | 19 |
4. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW36 | | 1:38,437 | 1,330 | 0,223 | 20 |
5. | 14 | Fernando Alonso | Ferrari F14 T | | 1:38,727 | 1,620 | 0,290 | 13 |
6. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB10 | | 1:38,927 | 1,820 | 0,200 | 16 |
7. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM07 | | 1:38,960 | 1,853 | 0,033 | 20 |
8. | 99 | Adrian Sutil | Sauber C33 | | 1:39,000 | 1,893 | 0,040 | 22 |
9. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari F14 T | | 1:39,143 | 2,036 | 0,143 | 17 |
10. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-29 | | 1:39,241 | 2,134 | 0,098 | 22 |
11. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-29 | | 1:39,335 | 2,228 | 0,094 | 19 |
12. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E22 | | 1:39,448 | 2,341 | 0,113 | 18 |
13. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E22 | | 1:39,561 | 2,454 | 0,113 | 21 |
14. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM07 | | 1:39,582 | 2,475 | 0,021 | 21 |
15. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR9 | | 1:39,688 | 2,581 | 0,106 | 19 |
16. | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber C33 | | 1:40,208 | 3,101 | 0,520 | 22 |
17. | 25 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR9 | | 1:41,443 | 4,336 | 1,235 | 12 |
18. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB10 | | 1:43,765 | 6,658 | 2,322 | 25 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:43,904 |
|
|
Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas ostatniej sesji treningowej przed kwalifikacjami do wyścigu o Grand Prix Stanów Zjednoczonych.
Sesję zainaugurował wyjazd na tor Valtteriego Bottasa, w ślad za którym poszło wkrótce wielu innych kierowców. Podczas gdy większość zawodników zdecydowała się pokonać swoje pierwsze sobotnie okrążenia na pośredniej mieszance, w samochodzie Sebastiana Vettela znalazło się miękkie ogumienie.
Jako pierwszy czas okrążenia uzyskał Kevin Magnussen. Rezultat Duńczyka – 1:48,261s szybko przebił jego zespołowy kolega z McLarena, Jenson Button. Po dwóch kolejnych okrążeniach junior stajni z Woking powrócił jednak na szczyt tabeli uzyskując 1:40,837s. W przeciwieństwie do wielu sobotnich sesji z tego sezonu, pierwsze minuty treningu w Austin przyniosły duży ruch na torze. Po piętnastu minutach tabeli przewodził już Felipe Massa z rezultatem 1:39,820s.
Szczególne problemy sprawiał kierowcom dwunasty zakręt, w którym szerokie wyjazdy zaliczyli Adrian Sutil i Felipe Massa. Z kolei Jean-Eric Vergne otrzymał od swojego inżyniera niepokojący komunikach mówiący o potrzebie sprawdzenia działania jego jednostki napędowej. Podczas gdy Ricciardo walczył z czasem awansując najpierw na drugie a później na pierwsze miejsce (1:39,693s), Vettel – będąc pewnym kary za wymianę silnika – poświęcał się trenowaniu startów z końca alei serwisowej.
Po dwudziestu pięciu minutach od rozpoczęcia zajęć czasów okrążenia nie mieli przy swoich nazwiskach jedynie kierowcy Mercedesa oraz Fernando Alonso. Najwcześniej z nich szybkie kółko przejechał ten ostatni, który wskoczył na czwarte miejsce wyprzedzając doskonale dysponowanego w ten weekend Daniła Kwiata z Toro Rosso. Po pierwszych kółkach kierowcy Mercedesa nie imponowali swym tempem: Hamilton zajmował piątą pozycję, a ostatni w tabeli Rosberg (1:47,646s) powrócił do garażu z problemami z układem hamulcowym. „Czuję jakbym miał przebitą oponę” – wyjaśniał.
Na jednym z kolejnych okrążeń Hamilton obrócił swój bolid na dohamowaniu do dwunastego zakrętu tracąc panowanie nad jego tylną osią. Po niegroźnym incydencie lider mistrzostw świata zdecydował się zjechać do garażu stajni z Brackley. W międzyczasie kolejni kierowcy wyjeżdżali na tor na opcjonalnej mieszance. Nowym liderem tabeli, po dość szerokim przejeździe przedostatniego zakrętu został Fernando Alonso (1:38,108s). Chwilę później Bottas wskoczył na pierwszą pozycję osiągając 1:38,437s.
Siedem minut przed końcem Lewis Hamilton przebił rezultat Felipe Massy, wypracowując ponad sekundową przewagę na pojedynczym okrążeniu. Na torze ponownie pojawił się drugi z kierowców Srebrnych Strzał – Nico Rosberg. Pierwsze szybkie kółko Niemca okazało się o blisko 0,8s wolniejsze od osiągnięcia Brytyjczyka, ale dało mu awans na drugie miejsce. Sobotnią sesję za połową mniejszej w ten weekend stawki zakończyli kierowcy McLarena: Button był dziesiąty, a Magnussen – jedenasty. Zaraz za duetem angielskiej stajni uplasowała się dwójka Lotusa: Pastor Maldonado i Romain Grosjean.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 12°C
Prędkość wiatru: 3,8 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|