F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
United States Grand Prix 20142 listopada
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,657 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Nico Rosberg wywalczył pierwsze pole startowe do niedzielnego wyścigu o grand Prix Stanów Zjednoczonych wyprzedzając o prawie 0,4s Lewisa Hamiltona.

Niemiec przejechał doskonały trzeci blok czasówki, dwukrotnie poprawiając podczas niego ubiegłoroczny rezultat pole position Sebastiana Vettela. Hamilton nie zdołał odpowiedzieć na doskonałe tempo Niemca, tracąc do niego prawie 0,4s. Do TOP10 sensacyjnie awansował Adrian Sutil.

Q1

Kierowcy nie zwlekali z opuszczeniem swych garaży – jako pierwszy na wyjazd zdecydował się Sergio Perez, który na miękkiej mieszance ustanowił pierwszy rezultat sesji kwalifikacyjnej: 1,39,804s. Szybko rezultat ten przebił Nico Rosberg. Niemiec który w trakcie trzeciego treningu zmagał się z problemami z działaniem systemu hamulcowego przebił czas Meksykanina o prawie jedną sekundę.

Po pięciu minutach na szczycie tabeli figurował już Lewis Hamilton (1:39,795s). Za kierowcą Mercedesa plasował się Bottas. Wszyscy kierowcy z czołowych miejsc mieli w swoich samochodach pośrednie ogumienie. Osiem minut po starcie czasówki z alei serwisowej wyjechał Sebastian Vettel. W bolidzie Red Bulla znalazły się miękkie opony Pirelli. Do boksów zjechał z kolei Hamilton, który spłaszczył lewą przednią oponę zbyt ostrym dohamowaniem do dwunastego zakrętu.

Pierwsze okrążenie Vettela pozwoliło mu na awans na dziewiątą pozycję. Na wysokie, czwarte miejsce przesunął się Pastor Maldonado. Szósty był Adrian Sutil. Na cztery minuty przed końcem sesji klasyfikację zamykały nazwiska Jeana-Erica Vergne'a Daniła Kwiata. Hamilton, który spadł na szóste miejsce, zdecydował się zakończyć swój występ w Q1 wyjazdem na opcjonalnej mieszance. Dało mu to bezproblemowy powrót na pierwszą pozycję z przewagą prawie 0,7s nad Felipe Massą. Trzeci Bottas tracił do Brytyjczyka nieco ponad jedną sekundę, dysponując niewielką przewagą nad Rosbergiem.

Ostatecznie do Q2 nie zakwalifikowali się Vergne, Gutrierez, Vettel oraz Grosjean. Francuz miał szanse na awans do dalszej części sesji, jednak popełnił kosztowny błąd w newralgicznym, dwunastym zakręcie.

Q2

Po krótkiej przerwie Q2 zainaugurował wyjazd na tor Daniła Kwiata. Już na starcie Lewis Hamilton został poinformowany o tym, że komplet ogumienia z którego korzysta może okazać się tym, na którym będzie musiał wystartować do niedzielnego wyścigu. Na półmetku sesji, po pierwszych przejazdach, pierwsze miejsce zajmował Nico Rosberg. Pomimo 0,2s przewagi nad Hamiltonem kierowca stajni z Brackley nie był jednak do końca zadowolony ze swego bolidu i narzekał na podsterowność.

Problemy zgłaszał także Hamilton, który z bliżej nieokreślonych przyczyn donosił przez radio o wibracjach jakie pojawiły się po założeniu nowego kompletu miękkich opon. Tymczasem trzecią pozycję piastował Fernando Alonso. Na czwarte i piąte miejsce awansowali z kolei kierowcy McLarena: Magnussen o zaledwie 0,047s wyprzedzał Buttona. Z prezentowaniem tempa pozwalającego na awans do czołowej dziesiątki całkowicie nie radził sobie za to Maldonado.

Po założeniu świeżych miękkich opon na trzecie czwarte miejsce awansował duet Williamsa. Maldonado, jadący na mocno zużytym ogumieniu nie zdołał osiągnąć strefy TOP10, co zaowocowało utrzymaniem się w niej Sutila. Grono pechowców uzupełnili Perez, Hulkenberg oraz Kwiat.

Q3

Jako pierwszy rezultat okrążenia odnotował w Q3 Daniel Ricciardo. Niedługo później jego miejsce zajął Bottas, który przejechał pętlę COTA w czasie 1:36,906s. Prawdziwym nokautem okazał się jednak rezultat odnotowany przez Rosberga: 1:36,282s – czasu lepszego od tego, jaki w ubiegłym sezonie zagwarantował pole position Sebastianowi Vettelowi. Na drugim miejscu plasował się Hamilton (+0,16s).

Przed drugą turą przejazdów Rosberg poprosił o sprawdzenie przedniego skrzydła, obawiając się, że mogło ono ulec uszkodzeniu podczas jednego z ostrzejszych przejazdu po krawężnikach. Jako pierwszy aleję serwisową ponownie opuścił Ricciardo, a wkrótce dołączyli do niego wszyscy kierowcy z dziesiątki.

Rosberg rozpoczął swoje najlepsze okrążenie od rekordu w pierwszym sektorze i zakończył okrążenie śrubując swój wynik do poziomu 1:36,067. Hamilton nie był w stanie odpowiedzieć na tempo Niemca i zakończył sesję ze stratą 0,376s. Drugą linię sformują kierowcy Williamsa: Bottas oraz Massa, z którymi ustawią się Daniel Ricciardo oraz Fernando Alonso. Siódme miejsce przypadło Jensonowi Buttonowi, który zostanie cofnięty o pięć pozycji na starcie ze względu na wymianę skrzyni biegów. Najlepszą dziesiątkę uzupełnili Magnussen Raikkonen oraz Sutil.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 2,7 m/s
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
danielcobra, 01.11.2014 21:02[!]
i to pokazuje nam jakim mistrzem był/jest VETTEL. Ricciardo gniecie go na łeb i szyję. Zabrać Sebkowi lepszy bolid i już oscyluje w ogonach... Heheheh :-)

(komentarz absolutnie nie jest napisany ze złośliwością, a obiektywną oceną sytuacji)
Simi, 01.11.2014 21:24[!]
Ty tak na serio? Bo jeśli tak, to kompromitujesz się okrutnie.
Kamikadze2000, 02.11.2014 00:45[!]
@Simi - co ty oczekujesz od dziecka... ;)
gnt3c, 02.11.2014 12:30[!]
@Up - poniżanie kogoś ze względu na wiek jest właśnie dziecinnym posunięciem :), daj jakiś mądrzejszy argument bo to Ci nie wyszło :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca