F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Prêmio Petrobras do Brasil 20149 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Nico Rosberg (P1): To był wspaniały weekend i czułem się komfortowo podczas wszystkich trzech dni. Wyciągnąłem wnioski z Austin, które było rozczarowaniem. Byłem w stanie kontrolować tempo i nie dopuściłem Lewisa zbyt blisko. Udawało mu się trzymać dobre tempo, jednak kiedy się kręcił mogłem się trochę zrelaksować i zadbać o opony, co przydało się pod koniec stintu. To zadziałało i zakończyliśmy dzień kolejnym dubletem. Teraz skupiamy się na finale w Aby Zabi. Wierzę, że mogę to zrobić, jednak na pewno będą potrzebował pomocy ze strony Felipe, Valtteriego, albo i samego Lewisa.

Lewis Hamilton (P2): Zazwyczaj jest się rozczarowanym po popełnieniu błędu, jednak szczerze mówiąc czułem się wspaniale. Samochód był mocny, moje tempo dobre, a ja nie przestałem naciskać i odrobiłem straty. Ogólnie, gdy zespół każe mi cisnąć, to znaczy, że zmieniamy opony na kolejnym okrążeniu, jednak tym razem zostaliśmy jedno dłużej, co było dla mnie niespodzianką. Gdy rozpocząłem kolejne okrążenie tylnych opon już nie było, choć oczywiście to był mój błąd i przez to straciłem zwycięstwo. Nico pojechał wspaniały wyścig, dobrze się bronił i nie popełniał błędów, choć jasnym jest, że byłem szybszy. Straciłem trochę punktów, co jest rozczarowaniem, jednak jako zespół pobiliśmy rekord pod względem dubletów i myślę, że wszystkim się podobało. Samochód jest fantastyczny, najlepszy jakim kiedykolwiek jeździłem, więc wielkie podziękowania dla zespołu. W Abu Zabi będę cisnął równie mocno i mam nadzieję na kolejny dobry wyścig.

Toto Wolff, szef Mercedes Motorsport: Jestem bardzo dymny z ekipy. To co widzieć na torze jest tylko czubkiem góry lodowej, gdyż włożono w to wiele pracy dobry i inteligentnych osób. Gdybym mógł, to chciałbym wymienić wszystkich z nazwiska. Tutaj widać tylko kilka publicznych twarzy, jednak sukces był możliwy dlatego, że ekipa jest silna i trzyma się razem. 11 dubletów, 15 zwycięstw i 30 wizyt na podium napawa mnie niesamowitą dumą. Dzisiejszy wyścig był czystą walką między Nico i Lewisem, gdzie żaden nie odpuszczał. Decydującym momentem był błąd Lewisa, co pozwoliło Nico trochę odetchnąć. Obaj zaprezentowali fantastyczne osiągi i wygląda na to,że będziemy mieli emocjonujący finał w Abu Zabi. Niezależnie jak ułoży się ten wyścig, obaj kierowcy będą zasłużonymi mistrzami świata.

(Paweł Zając)
 
Williams

Felipe Massa (P3): To nie był łatwy wyścig, jednak udało mi się stanąć na podium przed moimi fanami. Energia tłumu była niesamowita i naprawdę pchała mnie na przód. Samochód był mocny i miał stałe tempo, co pozwoliło na trzecie miejsce, pomimo problemów podczas pit stopów. Najpierw zarobiłem karę za zbyt dużą prędkość w boksach, gdyż przez pomyłkę dwukrotnie nacisnąłem limiter, a później pomyliłem boksy. Normalnie nie jesteśmy obok McLarena, a ich jasne kombinezony wyglądały tak jak nasze. Ostatecznie nie przeszkodziło to w zdobyciu podium, gdyż mieliśmy dobrą, agresywną strategie i bardzo dobre auto.

Valtteri Bottas (P10): To był wyścig pełen problemów i to po prostu nie był mój dzień. Miałem kłopoty z pasami na początku, które rozwiązaliśmy podczas pit stopu, jednak straciłem przez to sporo czasu, a potem również miałem kłopoty. Warunki bardzo się zmieniały, gdyż zużycie opon było wysokie i wszyscy zmagali się z granulkowaniem. Jako zespół udało nam się zdobyć punkty i cieszę się wraz z Felipe, gdyż reakcja tłumu była wyjątkowa.

Rob Smedley, dyrektor ds. osiągów: To był chyba najbardziej gorączkowy wyścig w tym roku i ciężko było zarządzać wszystkim z pit lane. Mieliśmy sporo problemów, oba samochody zbierały sporo odłamków, które trzeba było wyczyścić. Valterri miał problemy z pasami bezpieczeństwa, a Felipe miał karę i pomylił boksy. Tak czy inaczej udało nam się zdobyć sporo punktów powiększając przewagę w klasyfikacji generalnej, a Felipe zdobył podium przed swoją publicznością. Samochód jest szybki i ten wyścig to udowodnił.

(Paweł Zając)
 
McLaren

Jenson Button (P4): Bieżące ocenianie wyścigu było dziś dość trudne. Mocno naciskałem na pierwszym przejeździe, dzięki czemu udało mi się utrzymać różnicę w stosunku do Valtteriego, ale zniszczyłem tylne opony. Używając DRS udało mi się utrzymać przewagę nad bolidami za mną. Gra okazała się warta świeczki, zdała egzamin, ale drugi stint musiał być już dużo bardziej zachowawczy. Wszystko szło dobrze aż do ostatniego postoju, pojawiły się problemy z komunikacją, przez co przejechałem jedno dodatkowe okrążenie. Prawdę mówiąc mogło to nas kosztować szansę na wywalczenie podium. Szkoda, bo byliśmy dziś w stanie rzucić rękawicę Felipe. Niezależnie od tego, za nami fantastyczny wyścig. Dał mi dużo frajdy. Jednym z najlepszych momentów była walka z Kimim.

Kevin Magnussen (P9): To nie był najlepszy wyścig z mojej strony i mogę czuć niedosyt. Walczyłem dziś z degradacją ogumienia. Starałem się ją kontrolować, ale po prostu nie miałem szans. Próbowałem bronić się przed atakami, jednak Fernando czy Nico mieli dziś po prostu lepsze tempo niż ja. Musimy przyjrzeć się danym i uzyskać odpowiedź na pytanie ciążące nad moją dzisiejszą jazdą. Jeśli chodzi o pozytywne aspekty, to bardzo cieszę się z punktów zdobytych przez Jensona. Jego czwarte miejsce jest naprawdę imponujące. Zespół wykonał doskonałą pracę.

Eric Boullier, szef zespołu: Dziś najważniejsze były opony. Na nawierzchni rozgrzanej do ekstremalnie wysokiej temperatury ponad pięćdziesięciu stopni Celsjusza, Jenson pokazał klasę dobrze zarządzając zużyciem ogumienia i zapewnił sobie i nam doskonałe czwarte miejsce. To doskonałe wynagrodzenie za niesamowicie ciężką pracę wszystkich naszych inżynierów. W piątek nic nie wskazywało na to, że dziś pójdzie nam tak dobrze. Jeśli chodzi o Kevina, nie można mieć zastrzeżeń do jego startu. Później jednak pojawiły się problemy z degradacją, przez co stracił tempo i finiszował na dziesiątym miejscu. Być może winne temu były ustawienia bolidu. Zbadamy to.

(Nataniel Piórkowski)
 
Red Bull

Sebastian Vettel (P5): Dobrze wystartowałem, a później w czwartym zakręcie... Może nie mam stamtąd najlepszych wspomnień sprzed dwóch lat. Nie wiedziałem jak agresywnie pojedzie Kevin i zostawiłem nieco zbyt dużo miejsca. Wyjechałem szeroko i straciłem dwie pozycje, ponieważ nie byłem w stanie użyć pełnej mocy na wyjściu z wirażu. Później musiałem ciężko walczyć, by odzyskać pozycje, co się udało, głównie dzięki strategii. Miałem nadzieję na jedną pozycję więcej, jednak ostatecznie nie jest to taki zły wynik.

Daniel Ricciardo (NS): Gdy wjechałem w pierwszy zakręt, bolid skręcił w prawo i wiedziałem, że mam problem. Zjechałem do boksu i zespół powiedział mi, że uszkodzeniu uległo zawieszenie. Miałem nieco nudny wyścig, byliśmy blisko innych bolidów ale nie byliśmy w stanie powalczyć. Szkoda, jednak miałem dobrą serię do tego wyścigu, więc nie mogę zbyt narzekać. Fajnie byłoby finiszować na podium w ostatnim wyścigu sezonu.

Christian Horner, szef zespołu: Trudne popołudnie. Sebastian niestety stracił nieco czasu na pierwszym okrążeniu, jednak później dobrze powrócił do walki z dobrą strategią, co dało mu piątą lokatę. Nie mogliśmy liczyć na nic więcej na tym torze. Jeśli chodzi o Daniela, to niestety awarii uległo zawieszenie. Myślał, że to hamulce, jednak ostatecznie okazało się, że pękło zawieszenie, więc musimy zbadać co się stało. Poza tym, zapewniliśmy sobie drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów, co biorąc pod uwagę jak zaczęliśmy ten sezon, jest dużym osiągnięciem całej ekipy. Czekamy teraz na ostatni wyścig w Abu Zabi.

(Łukasz Godula)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P6): Po niełatwym weekendzie, jestem całkiem zadowolony z wyniku wyścigu, ponieważ nawet jeśli nie byliśmy wystarczająco konkurencyjni, to zdobyliśmy całkiem niezłą liczbę punktów. Degradacja stała na bardzo wysokim poziomie, zwłaszcza podczas pierwszego przejazdu na miękkich oponach, kiedy to musieliśmy zjechać wcześniej, ponieważ zaczęło występować zjawisko grainingu. Kiedy wyprzedziłem Kimiego, moje opony był mniej zużyte od jego, jako, iż on realizował strategię dwóch postojów. Mimo to byłem zmuszony w tym momencie oszczędzać paliwo i ten manewr był jedynym, na jaki sobie mogłem wówczas pozwolić. Przed nami pozostał jeden wyścig do końca sezonu i jeśli chodzi o klasyfikację konstruktorów, to mamy nadzieję utrzymać się przed McLarenem.

Kimi Raikkonen (P7): Ogólnie rzecz biorąc, to był pozytywny weekend i nawet podczas dzisiejszego wyścigu czułem się komfortowo za kierownicą bolidu. W trakcie drugiego przejazdu realizowaliśmy zgodnie z planem strategię dwóch postojów, mogliśmy wówczas przepchnąć się trochę do przodu, jednakże podczas drugiej zmiany opon straciłem sporo czasu, podobnie jak pozycji. W końcowej części rywalizacji walczyłem z Buttonem, a niedługo po nim dogonił mnie Fernando. Poziom degradacji był wówczas spory i nie byłem w stanie się przed nim obronić. Opuszczamy tor Interlagos z dobrymi odczuciami i nawet jeżeli jest jeszcze przed nami wiele pracy do zrobienia, postępy uczynione w ten weekend czynią mnie dosyć pewnym.

Marco Mattiacci, szef zespołu: Uważam, że ten weekend zakończył się dla zespołu całkiem pozytywnie, jako, iż nasi kierowcy zdołali awansować w wyścigu w porównaniu do pozycji startowych i byli w stanie zdobyć dla nas ważne punkty. W kontekście Kimiego zdecydowaliśmy się podjąć ryzyko odnośnie strategii dwóch postojów i był w stanie pokazać, że czuje się komfortowo w samochodzie, mogąc jednocześnie odpowiednio zarządzać oponami. Jesteśmy rozczarowani utratą czasu podczas pit stopu i musimy też z tego powodu poprawić się w pewnych obszarach. Fernando pojechał perfekcyjny wyścig, natomiast jego styl jazdy był wręcz identyczny. Toczył czyste pojedynki, a zespół kontynuuje czynienie postępów z każdym dniem, by powrócić niebawem do walki w czołówce.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Force India

Nico Hulkenberg (P8): Za nami całkiem fajny wyścig i satysfakcjonujący finisz na ósmym miejscu. Gdy realizujesz strategię trzech postojów, to zawsze liczy się tylko twoje tempo. Dzisiejszy występ był jednak mocno skomplikowany i przez dużą część popołudnia musiałem polegać wyłącznie na mojej jeździe. Stoczyłem kilka dobrych pojedynków, które dały mi wiele radości. W porównaniu do wczoraj samochód spisywał się dużo lepiej. Zespół obrał właściwą strategię i odpowiednio reagował na to, co działo się na torze. Udało się nam zmaksymalizować pracę ogumienia. Ostatecznie minąłem linię mety za dwoma bolidami Ferrari. Może mógłbym zakończyć zmagania na szóstym miejscu, ale nie ma co gdybać. Takie są wyścigi.

Sergio Perez (P15): To był trudny wyścig. Tym razem przez cały weekend sprawy nie szły po mojej myśli. W piątek w ogóle nie wyjechałem na tor, otrzymałem karę cofnięcia na starcie. Wiedzieliśmy, że nie będzie łatwo. Starałem się dziś dać z siebie wszystko, ale po pięciu sekundach doliczonych do postoju straciłem pozycję na torze i utknąłem za wolniejszymi bolidami. Nie byłem już w stanie nic z tym zrobić, bo rywale jechali na podobnej strategii. Szkoda. Mam nadzieję że w Abu Zabi pójdzie nam lepiej.

Vijay Mallya, szef zespołu: Interesujący wyścig. Byliśmy zaangażowani w wiele akcji na torze. Nico pokazał dziś bardzo dobrą jazdę. Dobrze wykorzystał alternatywną strategię i dowiózł do mety cenne punkty. Szkoda że rywalizacja nie trwała kilka okrążeń dłużej, ponieważ prawdopodobnie ukończylibyśmy ją na wyższych pozycjach. Checo miał dziś w dużej mierze związane ręce. Dobrze wystartował, odrobił kilka pozycji, ale kara czasowa nie pozwoliła mu na włączenie się do rywalizacji o punktowane miejsca.

(Nataniel Piórkowski)
 
Toro Rosso

Daniił Kwiat (P11): Ciężki wyścig, jednak start z 17 pozycji i finisz na 11 był wszystkim, co mogliśmy dziś osiągnąć. Naprawdę dałem z siebie wszystko, jednak niestety bolidy napędzane silnikiem Mercedesa były znacznie szybszy na prostych i nic nie mogliśmy z tym zrobić. Staraliśmy się walczyć o 10 pozycję, jednak nie byliśmy wystarczająco szybcy. Wraz z całym zespołem daliśmy z siebie wszystko i mam nadzieję, że ten wysiłek zostanie wynagrodzony w Abu Zabi.

Jean-Eric Vergne (P13): To był dość bolesny dzień. Spędziłem niemal cały wyścig w korku za Perezem i byłem wolniejszy od niego, więc nawet DRS nie pozwolił na wyprzedzenie go. Traciłem przez to dużo czasu i było już po wyścigu. Nie było dzisiaj szans na punkty. To był ciężki weekend, jednak na szczęście jest już za nami. Teraz idziemy do przodu, a wyścig w Abu Zabi będzie dla nas bardzo ważny. Musimy wyciągnąć pozytywy i przygotować się na sotatnią rundę sezonu.

Franz Tost, szef zespołu: Nasz weekend był pokrzyżowany od początku z powodu różnych czynników. Danił Kwiat musiał zaliczyć karę przesunięcia na starcie, a Jean-Eric Vergne nie był w stanie odpowiednio przygotować się do wyścigu z powodu problemu technicznego. W konsekwencji nasze osiągi nie były takie, na jakie liczyliśmy. Niemniej jednak Danił był w stanie pojechać mocne zawody i finiszował na 11 pozycji, dzięki efektywnej strategii był blisko zdobycia jednego punktu. Jeśli chodzi o Jean-Erica, był ciągle uwikłany w korek i nie był w stanie wyprzedzić na długiej prostej. Ogólnie wiedzieliśmy, że będzie tu trudno zdobyć punktu, jednak postaramy dać z siebie wszystko w Abu Zabi.

(Łukasz Godula)
 
Lotus

Pastor Maldonado (P12): Mój start nie należał do najlepszych, aczkolwiek w końcówce wyścigu byliśmy w stanie przycisnąć i powalczyć o punkty. Starałem się jak najmocniej i chciałem powalczyć z Valtterim Bottasem, aczkolwiek okazało się to być jednak niemożliwe. Mogę zapewnić, że damy z siebie wszystko w Abu Zabi.

Romain Grosjean (P17): Start do wyścigu był całkiem udany i byliśmy w stanie przedzierać się przez stawkę całkiem szybko. Musieliśmy jednak w połowie dystansu przejść ze strategii dwóch postojów na trzy, aczkolwiek wtedy pojawiły się pewne wyzwania. Wykonaliśmy wiele pracy w ten weekend, by ulepszyć samochód i naprawdę szkoda, że nie udało nam się dojechać do mety. Mamy zamiar sprawdzić jak do tego doszło i upewnić się, że jesteśmy w stanie zdobyć jak najwięcej podczas podwójnie punktowanej rundy w Abu Zabi.

Alan Permane, dyrektor operacyjny zespołu: Mieliśmy nadzieję na lepsze zarządzanie oponami od naszych rywali, chcąc wykorzystać jak najlepiej pośrednią mieszankę. Mimo to okazało się, iż nie było to wystarczające do zaoszczędzenia jednego postoju, co było równoznaczne z tym, że nie uzyskaliśmy żadnej przewagi.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Sauber

Esteban Gutierrez (P14): Walczyliśmy dziś przez cały wyścig i wszystko wyglądało dobrze aż do półmetka jego dystansu. Gdy starałem się nawiązać walkę z bolidami przede mną, straciłem przyczepność i opony szybko zaczęły się przegrzewać. Trudno było z tym sobie dzisiaj radzić. Przed nami ostatni wyścig tego sezonu. Postaramy się ukończyć go w punktowanej strefie.

Adrian Sutil (P16): Z mojej perspektywy był to mało ciekawy wyścig. Z powodu problemów z systemem chłodzenia rozpocząłem zmagania z alei serwisowej. W tym roku często dochodzi do jakichś usterek. Jako kierowca cieszysz się z dobrego wyniku kwalifikacji, a później zostajesz zmuszony do startu z samego końca stawki. W dodatku podczas pierwszego postoju doszło do drobnego incydentu na stanowisku serwisowym. Frustrująca niedziela, ale tak już bywa.

Monisha Kaltenborn, szef zespołu: Jesteśmy rozczarowani dzisiejszymi wynikami. Esteban stratował z obiecującego pola i miał dziś bardzo dobrą okazję do zdobycia punktów. Niestety nie udało się mu. Szanse Adriana skutecznie ograniczył start z alei serwisowej. W dodatku stracił trochę czasu podczas postoju.

(Nataniel Piórkowski)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bbrbutch, 09.11.2014 23:51[!]
Oto co myślę o finale:
Ham rusza do wyścigu z PP,z a plecami ma Ros,po około 6 kółkach Ham popełnia błąd i Ros jest przed nim.(normalny człowiek by odpuścił,ale nie Ham).Duma Ham bierze górę i za wszelką cenę chce udowodnić Ros,że to on jest lepszy.Dochodzi do kontaktu,Ham z przebitą oponą ląduje za Kejtrama i po szaleńczej szarży ostatecznie kończy wyścig za Martini i jest lekko wstrząśnięty-niezmieszany.
Ros zdobywa majstra,a Ham przebija ofertę Alo i w 2015 melduje się u Denisa,a Alo z braku umowy zakłada team rowerowy i robi sobie rok przerwyB-).
Pozdrawiam.
sebas, 10.11.2014 15:25[!]
@bbrbutch
Wspaniały scenariusz nakreśliłeś! Ale niestety raczej nierealny w dzisiejszych czasach. Może jeszcze jakieś 3-4 lata temu, kto wie...
Ale ja się rozmarzyłem :-) Chociaż do Alo bardziej pasuje mi team wrotkowy (nie mylić z rolkami) i to takimi sandałowymi przypinanymi do butów.
pro100, 10.11.2014 19:03[!]
@ bbrbutch
Jeśli Ham wystartuje z PP, to dowiezie to miejsce do mety...chyba, że wystąpią problemy techniczne niezależne od niego.
Nie przypominam sobie, żeby Ham popełnił jakiś poważniejszy błąd w tym sezonie będą na prowadzeniu, Rosberg owszem.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca