|
|
|
|
|
|
Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2014 | 9 listopada |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:12,123 | - | - | 36 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:12,336 | 0,213 | 0,213 | 36 |
3. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari F14 T | | 1:12,696 | 0,573 | 0,360 | 32 |
4. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB10 | | 1:12,956 | 0,833 | 0,260 | 24 |
5. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW36 | | 1:13,035 | 0,912 | 0,079 | 24 |
6. | 19 | Felipe Massa | Williams FW36 | | 1:13,099 | 0,976 | 0,064 | 27 |
7. | 14 | Fernando Alonso | Ferrari F14 T | | 1:13,122 | 0,999 | 0,023 | 20 |
8. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR9 | | 1:13,254 | 1,131 | 0,132 | 35 |
9. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB10 | | 1:13,333 | 1,210 | 0,079 | 28 |
10. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-29 | | 1:13,479 | 1,356 | 0,146 | 33 |
11. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E22 | | 1:13,497 | 1,374 | 0,018 | 33 |
12. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E22 | | 1:13,714 | 1,591 | 0,217 | 37 |
13. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM07 | | 1:13,882 | 1,759 | 0,168 | 32 |
14. | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber C33 | | 1:13,902 | 1,779 | 0,020 | 25 |
15. | 99 | Adrian Sutil | Sauber C33 | | 1:14,204 | 2,081 | 0,302 | 36 |
16. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-29 | | 1:14,209 | 2,086 | 0,005 | 31 |
17. | 25 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR9 | | 1:17,171 | 5,048 | 2,962 | 5 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:17,172 |
|
|
Na Interlagos pogoda zawsze jest jednym z głównych tematów weekendu Grand Prix. Nie inaczej jest w tym roku, gdyż prognozy zapowiadają prawdziwie zmienne warunki. Jednak drugi trening rozpoczął się przy pięknej słonecznej aurze, co pozwoliło kierowcom na spokojne przygotowania do rywalizacji w kwalifikacjach oraz wyścigu.
Pierwszymi zawodnikami na torze byli Gutierrez z Grosjeanem. Meksykanin był też pierwszym kierowcą, który wykręcił czas okrążenia. Jego wynik został dość znacznie poprawiony przez Francuza w Lotusie, który zameldował się z wynikiem 1:16,001, co w dalszym ciągu było rezultatem dalekim od tych najlepszych z porannego treningu.
Gdy kolejne zespoły decydowały się na wypuszczenie swoich podopiecznych, by zaznajomili się z warunkami, Adrian Sutil wykręcił bączka w "eskach" Senny. Kolejnym pechowcem był Jean-Eric Vergne, który po awarii bolidu zatrzymał maszynę w czwartym zakręcie. Porządkowi dość nieporadnie próbowali usunąć Toro Rosso z jezdni, co spowodowało wywieszenie czerwonej flagi. Ostatecznie udało im się to bez uszkadzania maszyny Vergne'a i sesja została wznowiona.
Po wywieszeniu zielonej flagi na czoło tabeli wskoczył Raikkonen, a później Rosberg z czasem 1:14,681. Kolejne minuty przyniosły dość spore tasowanie na pozycji lidera, jednak Mercedesy ponownie udowodniły swoją dominującą formę. Co ciekawe, dzisiejsze rezultaty były bardzo zbliżone do tych osiąganych w 2012 roku (porównanie do 2013 roku niestety jest niemożliwe z powodu deszczowego weekendu).
Po przejazdach na pośrednich oponach, pierwsze miejsce okupował Lewis Hamilton z czasem 1:13,072. Za jego plecami plasował się Rosberg z wynikiem gorszym o 0,203 sekundy. Tymczasem pierwszym kierowcą na miękkich oponach był Daniel Ricciardo. Australijczyk poprawił się o 0,6 sekundy, wskakując na pierwsze miejsce z przewagą 0,1 sekundy nad Hamiltonem. Dwójka walcząca o mistrzostwo szybko wróciła jednak na pierwsze dwa miejsca. Tym razem to Rosberg zameldował się na czele z wynikiem 1:12,123.
Za Mercedesami mieliśmy Raikkonena, dalej Ricciardo, a za nim oba Williamsy ze stratą niemal sekundy do prowadzącego Rosberga. Kolejny etapem treningu były przejazdy symulujące wyścig. Kierowcy kręcili kolejne kółka na miękkich oponach, które ulegały dość sporej degradacji. Początkowym wyborem Pirelli na ten wyścigi były twarde i pośrednie gumy, jednak po konsultacjach zmieniono je na miękkie i pośrednie. W tym czasie Alonso nagle zatrzymał bolid za "eskami", po czym jego Ferrari zapaliło się w okolicach wydechu. Hiszpan pobiegł po gaśnicę i próbował ratować jednostkę napędową, by uniknąć kar za nowe części. Sesję przerwano czerwoną flagą.
Sesja została wznowiona na 16 minut przed końcem i przy wyjeździe z pit lane ustawiła się kolejka oczekujących kierowców, chcących dokończyć swoje programy. Tymczasem jak wspominaliśmy, pogoda nad Interlagos zawsze jest niepewna i na potwierdzenie tego nad tor nadeszły ciemne deszczowe chmury. Mieliśmy też kolejnego pechowca. Tuż za wyjazdem z pit lane zatrzymał się Esteban Gutierrez po awarii swojego Saubera. Sesja ponownie została przerwana czerwoną flagą!
Tym razem sesję wznowiono na 9 minut przed końcem jazdy. Do czasu wywieszenia flagi w szachownicę nic wielkiego już się nie wydarzyło. Ekipy więc wykorzystały ostatnie chwile piątkowych jazd i rozpoczęły przygotowania do soboty, która najprawdopodobniej będzie mokra.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 53°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 3,4 m/s
Wilgotność powietrza: 49%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|