|
|
|
|
|
|
Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2014 | 9 listopada |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:10,446 | - | - | 28 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:10,560 | 0,114 | 0,114 | 20 |
3. | 19 | Felipe Massa | Williams FW36 | | 1:10,875 | 0,429 | 0,315 | 21 |
4. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW36 | | 1:11,054 | 0,608 | 0,179 | 23 |
5. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB10 | | 1:11,188 | 0,742 | 0,134 | 11 |
6. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-29 | | 1:11,210 | 0,764 | 0,022 | 19 |
7. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari F14 T | | 1:11,316 | 0,870 | 0,106 | 15 |
8. | 14 | Fernando Alonso | Ferrari F14 T | | 1:11,399 | 0,953 | 0,083 | 8 |
9. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-29 | | 1:11,499 | 1,053 | 0,100 | 19 |
10. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR9 | | 1:11,834 | 1,388 | 0,335 | 26 |
11. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB10 | | 1:11,967 | 1,521 | 0,133 | 21 |
12. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E22 | | 1:12,069 | 1,623 | 0,102 | 29 |
13. | 99 | Adrian Sutil | Sauber C33 | | 1:12,184 | 1,738 | 0,115 | 27 |
14. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E22 | | 1:12,235 | 1,789 | 0,051 | 30 |
15. | 25 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR9 | | 1:12,235 | 1,789 | 0,000 | 29 |
16. | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber C33 | | 1:12,286 | 1,840 | 0,051 | 24 |
17. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM07 | | 1:12,324 | 1,878 | 0,038 | 17 |
18. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM07 | | 1:12,942 | 2,496 | 0,618 | 25 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:15,377 |
|
|
Nico Rosberg odnotował najlepszy czas okrążenia w trakcie ostatniej sesji treningowej przed kwalifikacjami do niedzielnego wyścigu o Grand Prix Brazylii, wyprzedzając w tabeli Lewisa Hamiltona i Felipe Massę.
Po nocnych opadach deszczu, sobotnia aura nie rozpieszczała kierowców i zespołów. Nad torem wisiały ciemne chmury, a prognozy pogody na niemal sto procent oceniały szanse wystąpienia opadów deszczu. Dodatkowo utrzymywała się wysoka, blisko 90-procentowa wilgotność powietrza.
Jako pierwsi na okrążenia instalacyjne wyruszyli kierowcy Lotusa: Pastor Maldonado i Romain Grosjean. W ślad za nimi, swe pierwsze kółka przejechali także pozostali zawodnicy. Jako pierwszy rezultat uzyskał Jean-Eric Vergne. Francuz najpierw osiągnął wynik na poziomie 1:16,838s, by na kolejnym okrążeniu poprawić się o prawie dwie sekundy. Podczas gdy Hulkenberg narzekał przez radio na wibracje pojawiające się na dohamowaniach, Hamilton otrzymywał ostrzeżenia o wilgotnych krawężnikach.
Po piętnastu minutach na czele klasyfikacji znajdowało się nazwisko Bottasa z czasem 1:12,892s. Nieco później prowadzenie objął w niej Magnussen. Nienajlepszy przejazd zaliczył Hamilton. Kierowca Mercedesa najpierw widowiskowo zblokował koła na dojeździe do ósmego zakrętu, a później, pohamowując do pierwszego zakrętu stracił kontrolę nad samochodem i sunąc bokiem zatrzymał się na wyasfaltowanym poboczu biegnących w kierunku Curva do Sol "esek" Senny.
Po upływie jednej trzeciej czasu sobotnich zajęć, na pierwsze miejsce wskoczył lokalny bohater – Felipe Massa. Brazylijczyk miał jednak zastrzeżenia co do mocy silnika swojego bolidu. Dobre tempo utrzymywał Raikkonen, chwalony przez Ferrari za najlepszy piątek przepracowany w trakcie bieżącego sezonu. Fin awansował na drugie miejsce przedzielając kierowców Williamsa. Bliżej półmetka sesji jedynym kierowcą na torze był Ricciardo. Po solidnym okrążeniu kierowca z Perth przesunął się na czwartą lokatę.
Dosłownie w tym samym momencie Sergio Perez wyjechał z alei serwisowej na opcjonalnym ogumieniu Na tych samych oponach Maldonado odnotował czwarty, a Grosjean szósty czas. Siódme miejsce należało do Jensona Buttona. Tymczasem Rosberg informował swojego inżyniera o niepokojących wibracjach występujących w prawej przedniej części samochodu. Kierowcy ze ścisłej czołówki wciąż poruszali się po torze korzystając z podstawowej mieszanki Pirelli.
Osiemnaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, Fernando Alonso korzystający z miękkiego ogumienia awansował na pierwszą pozycję z rezultatem 1:11,399s. Podobnie jak wczoraj wielu kierowców miewało problemy z utrzymaniem się na torze w zakrętach ósmym i czwartym. Podczas gdy w tym pierwszym wyjazdami na pobocze musieli ratować się między innymi Massa i Maldonado, ofiarą drugiego padł urzędujący mistrz świata – Sebastian Vettel.
Ostatnich piętnaście minut zwyczajowo poświęconych zostało na symulacje okrążeń kwalifikacyjnych. Bez dwóch zdań najlepsze tempo prezentowała dwójka Mercedesa: Rosberg pewnie przewodził tabeli z czasem 1:10,446s – czasem lepszym od pole position Rubensa Barichello z 2004 roku. Drugie miejsce, ze stratą jednej dziesiętnej części sekundy zajmował Hamilton, a trzecie Ricciardo +0,742s do lidera). Tymczasem Fernando Alonso wysiał ze swojego samochodu, dając do zrozumienia, że z powodu problemów technicznych jego występ w treningu definitywnie dobiegł końca.
Na przejeździe wieńczącym sesję Hamilton miał możliwość poprawienia wyniku swego zespołowego partnera, jednak pomimo uzyskania rekordu pierwszego sektora zdecydował się nie kończyć okrążenia i zjechał do alei serwisowej. Na trzecim i czwartym miejscu uplasowali się Massa i Bottas (odpowiednio 0,4 i 0,6s straty do Rosberga. TOP5 uzupełnił Ricciardo.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 67%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|