F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Prêmio Petrobras do Brasil 20149 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:10,446--28
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:10,5600,1140,11420
3.19Felipe MassaWilliams FW36 1:10,8750,4290,31521
4.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:11,0540,6080,17923
5.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:11,1880,7420,13411
6.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:11,2100,7640,02219
7.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:11,3160,8700,10615
8.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:11,3990,9530,0838
9.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:11,4991,0530,10019
10.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:11,8341,3880,33526
11.1Sebastian VettelRed Bull RB101:11,9671,5210,13321
12.13Pastor MaldonadoLotus E221:12,0691,6230,10229
13.99Adrian SutilSauber C33 1:12,1841,7380,11527
14.8Romain GrosjeanLotus E221:12,2351,7890,05130
15.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:12,2351,7890,00029
16.21Esteban GutierrezSauber C33 1:12,2861,8400,05124
17.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:12,3241,8780,03817
18.11Sergio PerezForce India VJM07 1:12,9422,4960,61825
107% najlepszego czasu: 1:15,377

Nico Rosberg odnotował najlepszy czas okrążenia w trakcie ostatniej sesji treningowej przed kwalifikacjami do niedzielnego wyścigu o Grand Prix Brazylii, wyprzedzając w tabeli Lewisa Hamiltona i Felipe Massę.

Po nocnych opadach deszczu, sobotnia aura nie rozpieszczała kierowców i zespołów. Nad torem wisiały ciemne chmury, a prognozy pogody na niemal sto procent oceniały szanse wystąpienia opadów deszczu. Dodatkowo utrzymywała się wysoka, blisko 90-procentowa wilgotność powietrza.

Jako pierwsi na okrążenia instalacyjne wyruszyli kierowcy Lotusa: Pastor Maldonado i Romain Grosjean. W ślad za nimi, swe pierwsze kółka przejechali także pozostali zawodnicy. Jako pierwszy rezultat uzyskał Jean-Eric Vergne. Francuz najpierw osiągnął wynik na poziomie 1:16,838s, by na kolejnym okrążeniu poprawić się o prawie dwie sekundy. Podczas gdy Hulkenberg narzekał przez radio na wibracje pojawiające się na dohamowaniach, Hamilton otrzymywał ostrzeżenia o wilgotnych krawężnikach.

Po piętnastu minutach na czele klasyfikacji znajdowało się nazwisko Bottasa z czasem 1:12,892s. Nieco później prowadzenie objął w niej Magnussen. Nienajlepszy przejazd zaliczył Hamilton. Kierowca Mercedesa najpierw widowiskowo zblokował koła na dojeździe do ósmego zakrętu, a później, pohamowując do pierwszego zakrętu stracił kontrolę nad samochodem i sunąc bokiem zatrzymał się na wyasfaltowanym poboczu biegnących w kierunku Curva do Sol "esek" Senny.

Po upływie jednej trzeciej czasu sobotnich zajęć, na pierwsze miejsce wskoczył lokalny bohater – Felipe Massa. Brazylijczyk miał jednak zastrzeżenia co do mocy silnika swojego bolidu. Dobre tempo utrzymywał Raikkonen, chwalony przez Ferrari za najlepszy piątek przepracowany w trakcie bieżącego sezonu. Fin awansował na drugie miejsce przedzielając kierowców Williamsa. Bliżej półmetka sesji jedynym kierowcą na torze był Ricciardo. Po solidnym okrążeniu kierowca z Perth przesunął się na czwartą lokatę.

Dosłownie w tym samym momencie Sergio Perez wyjechał z alei serwisowej na opcjonalnym ogumieniu Na tych samych oponach Maldonado odnotował czwarty, a Grosjean szósty czas. Siódme miejsce należało do Jensona Buttona. Tymczasem Rosberg informował swojego inżyniera o niepokojących wibracjach występujących w prawej przedniej części samochodu. Kierowcy ze ścisłej czołówki wciąż poruszali się po torze korzystając z podstawowej mieszanki Pirelli.

Osiemnaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, Fernando Alonso korzystający z miękkiego ogumienia awansował na pierwszą pozycję z rezultatem 1:11,399s. Podobnie jak wczoraj wielu kierowców miewało problemy z utrzymaniem się na torze w zakrętach ósmym i czwartym. Podczas gdy w tym pierwszym wyjazdami na pobocze musieli ratować się między innymi Massa i Maldonado, ofiarą drugiego padł urzędujący mistrz świata – Sebastian Vettel.

Ostatnich piętnaście minut zwyczajowo poświęconych zostało na symulacje okrążeń kwalifikacyjnych. Bez dwóch zdań najlepsze tempo prezentowała dwójka Mercedesa: Rosberg pewnie przewodził tabeli z czasem 1:10,446s – czasem lepszym od pole position Rubensa Barichello z 2004 roku. Drugie miejsce, ze stratą jednej dziesiętnej części sekundy zajmował Hamilton, a trzecie Ricciardo +0,742s do lidera). Tymczasem Fernando Alonso wysiał ze swojego samochodu, dając do zrozumienia, że z powodu problemów technicznych jego występ w treningu definitywnie dobiegł końca.

Na przejeździe wieńczącym sesję Hamilton miał możliwość poprawienia wyniku swego zespołowego partnera, jednak pomimo uzyskania rekordu pierwszego sektora zdecydował się nie kończyć okrążenia i zjechał do alei serwisowej. Na trzecim i czwartym miejscu uplasowali się Massa i Bottas (odpowiednio 0,4 i 0,6s straty do Rosberga. TOP5 uzupełnił Ricciardo.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 67%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ROOK, 08.11.2014 15:04[!]
.    Wygląda tak, jakby Force India dołączyła do zespołów, które już odpuściły sobie ten sezon… :(
Saruto, 08.11.2014 15:16[!]
polecam poczekać na KWALIFIKACJE ;)
Mexi, 08.11.2014 15:54[!]
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
FP3 2014:
1. Nico Rosberg    1:10,446

Hmm, 1:10,446 < 1:09,822 ? Seems legit.
pro100, 08.11.2014 16:00[!]
Obstawiam, że w kwalu pobity zostanie rekord toru.

To chyba jedyny w tegorocznym cyklu, na którym bolidy tak bardzo zbliżyły się do rekordowego czasu okrążenia.
Jednak moc ma tutaj ogromne znaczenie :)
Kamikadze2000, 08.11.2014 16:12[!]
Podobnie było w Austin.
x64, 08.11.2014 16:46[!]
Cytat Mexi :
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
FP3 2014:
1. Nico Rosberg 1:10,446

Hmm, 1:10,446 < 1:09,822 ? Seems legit.

@Mexi Czas z Q1 był lepszy, tak jak piszesz. Ale tutaj chodzi o czas pole position.

http://www.f1wm.p...mp;nr=18&dzial=8
Maly-boy, 08.11.2014 16:48[!]
O ile dobrze pamiętam to w 2004 w Q2 jeździli z paliwem na wyścig.
Zajkos, 08.11.2014 16:50[!]
Oj jak Force India słabo :( :( Go Force India ! :)
Lukas, 08.11.2014 17:45[!]
Czas pole position to czas pole position, prosimy o czytanie ze zrozumieniem :)
Mexi, 08.11.2014 22:33[!]
@Lukas @x64 ok, my bad ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca