F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Prêmio Petrobras do Brasil 20149 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Niestety w ostatnich tygodniach głównym tematem Formuły 1 nie jest walka o tytuł mistrzowski, a ogromne problemy finansowe ekip dolnej części tabeli. Cała uwaga skupia się na tym, jak będzie wyglądał ten sport w najbliższych latach. Jednak mimo wszystko na torze mamy do czynienia z pasjonującym pojedynkiem Lewisa Hamiltona z Nico Rosbergiem, a za ich plecami środek stawki również toczy zacięty bój o każdy punkt.

Dzisiejszy pojedynek wygrał Rosberg, który o włos pokonał Lewisa Hamiltona, dzięki czemu wygrał trofeum dla kierowcy z największą liczbą pole position w sezonie. Jednak czy w jutrzejszym wyścigu ponownie zostanie pokonany przez Anglika? Tymczasem dla kibiców zgromadzonych na trybunach dzisiejszym bohaterem był Felipe Massa, który uzupełnił czołową trójkę.

Q1

Pomimo zapowiadanego deszczu, początek kwalifikacji odbył się na suchej nawierzchni. Chmury nie zwiastowały niczego dobrego, jednak zawodnicy wyjechali na miękkich oponach, by wykręcić czasy okrążeń na wypadek, gdyby się rozpadało. Pierwsze na torze tradycyjnie pojawiły się ekipy z dolnej części stawki.

Pierwszy czasy wykręcili kierowcy Saubera oraz Ricciardo z Kwiatem. Na czele znalazł się Kwiat z wynikiem 1:12,555. Rosjanin szybko został pobity przez partnera zespołowego, a na tor wyjechała cała obecna stawka. Na pośrednie opony podczas pierwszego przejazdu zdecydowały się tylko 2 ekipy: McLaren oraz Williams. Jeszcze ciekawszy był fakt, iż zarówno Williamsy, jak Magnussen wykręcili niezłe czasy. Ekipa z Grove plasowała się na 3 i 4 miejscu, szybsze były tylko Mercedesa na miękkich oponach.

Po pierwszych przejazdach w zagrożonej odpadnięciem czwórce znajdowali się Grosjean, Button, Vergne oraz Vettel, który pozostał w garażu, prawdopodobnie by oszczędzać jednostkę napędową. Ostatecznie z czwórki udało się uciec Buttonowi, jednak sztuka ta nie powiodła się w przypadku obu Lotusów, Pereza oraz Vergne'a. Bliski odpadnięcia był również Vettel, który zamledował się dopiero na 13 pozycji.

Q2

W drugiej części kwalifikacji wybór opon nie był podzielony, co nie było niespodzianką. Pierwsze czasy padły łupem Hulkenberga i Gutierreza, tymczasem swoje szybkie kółko popsuł Adrian Sutil, wyjeżdżając szeroko w dwunastym łuku. Bardzo dobre okrążenie przejechał ponownie Hamilton, jednak znów poprawił go Rosberg i to o 0,4 sekundy, zaliczając wynik 1:10,303. Podczas pierwszego przejazdu za plecami Mercedesa zameldował się Bottas, który wyprzedził, jak zwykle szybkiego na Interlagos Massę. Z drugiej strony tabeli przed drugim przejazdem meldowali się kierowcy Saubera, a za nimi Kwiat i Ricciardo. Ostatnia trójka nie wykręciła czasów.

Do drugiego przejazdu przystąpili niemal wszyscy. W garażu pozostali kierowcy Mercedesa oraz Kwiat, który w Q2 nie wykręcił żadnego czasu. Po okrążeniu wyjazdowym kręcenie czasów odpuścili sobie kierowcy McLarena. Reszta zawodników starała się poprawić swój wynik, jednak z czwórki zagrożonej po pierwszych wyjazdach, do czołowej dziesiątki wskoczył jedynie Daniel Ricciardo. Do walki w Q3 nie przeszli Gutierrez, Hulkenberg, Sutil i wspomniany Kwiat. Przy okazji na drugie miejsce wskoczył Felipe Massa, który stracił zaledwie 0,040 sekundy do Nico Rosberga, za co otrzymał gorącą owację od brazylijskich fanów.

Q3

Walkę o pole position, tuż po zapaleniu się zielonych świateł na końcu pit lane rozpoczął Lewis Hamilton. Brytyjczyk wykręcił okrążenie na poziomie 1:10,195, co było bardzo dobrym rezultatem, jednak Rosberg pojechał szybciej o 0,029 sekundy i to on wygrał pierwszą rundę pojedynku o pierwsze miejsce startowe. Za plecami Mercedesa ponownie pojawiły się Williamsy, które straciły poniżej 0,2 sekundy, mimo iż nie przejechały zbyt czystych okrążeń. Dalej mieliśmy kierowców McLarena, za którymi uplasowały się Red Bulle. Na końcu meldowały się Ferrari, które nie wyjechały na pierwszy przejazd w celu oszczędzania silnika.

Ostateczną rozgrywkę rozpoczął Raikkonen na cztery minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę. Minutę później na torze zaczęli się pojawiać kolejny zawodnicy. Kimi wskoczył na siódme miejsce, ze stratą niemal sekundy do Mercedesa. Hamilton w szalonej pogoni wskoczył na pierwsze miejsce, jednak kilka zakrętów za nim Nico Rosberg wyciskał z Mercedesa ostatnie poty. Niemiec przekroczył linię mety z czasem lepszym o 0,033 sekundy od Anglika! Tym samym zdobył tegoroczne trofeum dla kierowcy, który wygrał największą liczbę czasówek. Wynik 1:10,023 dał mu również najlepszy w historii rezultat dający pole position na torze Interlagos. Do rekordu okrążenia nieco zabrakło, ale mimo to wynik był imponujący.

Na trzeciej pozycji zameldował się Felipe Massa, który na drugim przejeździe popełnił błąd w drugim sektorze i nie ukończył mierzonego okrążenia. Drugą linę uzupełnił Valtteri Bottas. Za nim zamledował się Button, a dalej Vettel, Magnussen i Alonso. Ostatnie dwa miejsca w Q3 przypadły Ricciardo i Raikkonenowi.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 37°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 66%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ROOK, 08.11.2014 18:09[!]
.    No to gdzie ten deszcz? Teraz trzeba powtarzać kwalifikacje… ;)


.    Gdyby Rosberg nie wywalczył PP, to by było trochę już takie psychiczne poddanie mistrzostwa…
iceneon, 08.11.2014 19:37[!]
Po raz drugi od lat mieliśmy jakieś emocje w Q1.
Odejście Caterhama i Maruśki wyszło na dobre.
MairJ23, 08.11.2014 20:02[!]
no i co z tego ze wygral Q. Niech teraz powstrzyma szarze hamiltona - bo ja stawiam ze Lewis jutro wygra.
Zajkos, 08.11.2014 20:06[!]
Perez słabo Gutierrez dobrze. Czyli o moich ulubionych kierowcach tyle. xd
A ogólnie o kwalach.. Bardzo fajne. Emocje były dzięki Massie i Rosbergowi. Ogółem fajne kwalifikacje .
Kamikadze2000, 08.11.2014 20:51[!]
Jeżeli będzie tak palił się w walce, jak ostatnio, to znowu rywal go ogra. Ale mam nadzieje, że przerwie jego passę. :))
iceneon, 08.11.2014 21:15[!]
Oby nie przerwał. Spalił tylko na Monzie i w Soczi, w pozostałych wyścigach został pokonany w czystej walce. Dobrze mu idą tylko kwale i niech tak zostanie.
marios76, 08.11.2014 22:42[!]
@Kamikadze2000 ,@iceneon Prawda jest taka, że Lewis bije Nico na głowę i nawet nieczyste sztuczki nie pomagają niemcowi poprawić sytuacji. Ironią losu jest nowy sposób przyznawania punktów, bo nawet jeśli Hamilton jutro wygra, a Rosberg nie zobaczy flagi z szachownicą... to awaria, błąd, kraksa w Abu Zabi, pozbawiają Lewisa tytułu! Syf i niesprawiedliwość! Na 8 wyścigów w 7 ktoś jest lepszy, a zdobyta przewaga jest ZNIWELOWANA w ostatnim... Przegięcie!
Dysproporcje w podziale kasy są ogromne, za duże zwłaszcza że przez ostatnie lata przyjemniej oglądało się walkę w środku stawki, niż odjazd zwycięzcy :(
Ale cóż, zagwarantowano w ten sposób nietykalność wielkim. :(
derwisz, 08.11.2014 23:08[!]
Czy nie macie wrażenia, że Q w nowym formacie bez Marussi i Kejtrama są duzo ciekawsze? Zwłaszcza Q1 mocno zyskało, przedtem podczas tej fazy kwalifikacji mozna było zasnąć teraz jest tu prawdziwa walka. Q2 również zyskało.
Adam2iak, 09.11.2014 08:50[!]
Cytat derwisz :
Czy nie macie wrażenia, że Q w nowym formacie bez Marussi i Kejtrama są duzo ciekawsze?

Jak dla kogo. Dla mnie na przykład pojednki czerwono-czarnych z zielonymi były równie ciekawe co walka Mercedesów o PP.
Marquss, 09.11.2014 13:34[!]
mi sie marzy dziś wygrana Rosberga i nie ukonczenie wyscigu przez Hamiltona. Rosberg 317 Hamilton 316 i jazda w ostatnim wyscigu o kazda pozycje :D to bylby wyscig na miare GPO Brazylii gdzie na ostatnim zakrecie Hamilton wyrwal mistrza Massie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca