F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 201423 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:38,434 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:41,424--19
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:41,7930,3690,36917
3.19Felipe MassaWilliams FW36 1:42,4291,0050,63618
4.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:42,6631,2390,2348
5.1Sebastian VettelRed Bull RB101:42,6791,2550,01619
6.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:42,7681,3440,08920
7.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:42,7731,3490,00514
8.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:42,7941,3700,02119
9.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:42,8091,3850,01520
10.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:43,0381,6140,22914
11.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:43,1121,6880,07413
12.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:43,3521,9280,24020
13.11Sergio PerezForce India VJM07 1:43,3601,9360,00819
14.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:43,5012,0770,14118
15.21Esteban GutierrezSauber C33 1:43,6432,2190,14224
16.13Pastor MaldonadoLotus E221:43,7182,2940,07517
17.8Romain GrosjeanLotus E221:43,7782,3540,06018
18.99Adrian SutilSauber C33 1:44,0222,5980,24422
19.10Kamui KobayashiCaterham CT051:45,0443,6201,02216
20.46Will StevensCaterham CT051:45,9594,5350,91521
107% najlepszego czasu: 1:48,524

Weekend w Abu Zabi to wyjątkowa runda w kalendarzu F1 pod względem przygotowań zarówno do kwalifikacji i wyścigu, które odbywają się podczas zmierzchu. Sprawia to spore różnice w temperaturach nawierzchni, a to prowadzi do sporego kłopotu wśród ekip, gdyż warunki z trzeciego treningu są zdecydowanie inne. Mimo wszystko nie powstrzymało to ekip przed gromadnym wyjazdem na tor tuż po zapaleniu się zielonego światła.

Pierwszym na trasie był Małdonado, jednak szybko dołączyli do niego kolejni zawodnicy. Do szybkiego kręcenia czasów przystąpił Alonso, który już po 5 minutach meldował się z wynikiem 1:44,581. Dodatkowo kolejnym trudnym czynnikiem podczas tego weekendu jest zużycie jednostek napędowych, które dochodzą do kresu swego cyklu życia.

Czas Alonso pobił Vettel, a tuż później Button (zaledwie o 0,029 sekundy) i plasował się na szczycie tabeli z wynikiem 1:44,518. Nietypowo, bo już po 15 minutach od rozpoczęcia treningu, na super-miękkiej mieszance pojawił się Alonso. Hiszpan znacznie się poprawił i zszedł do czasu 1:42,653. Czerwone Pirelli jak zwykle zapewniały sporą przyczepność na pojedynczym okrążeniu.

W międzyczasie Williamsy wskoczyły na drugi i trzecie miejsce, za Alonso. Warto odnotować, że w tym momencie swojego czasu nie wykręciły Mercedesy oraz Kevin Magnussen. Walcząca o mistrzostwo para dopiero po kilku kolejnych minutach zjawiła się na trasie i po paru okrążeniach Rosberg pobił czas Alonso, jednak Niemiec w dalszym ciągu podróżował na miękkiej mieszance. Na 30 minut przed końcem treningu podano powód tak wczesnego przejazdu Alonso. Hiszpan po 8 okrążeniach na koncie zakończył przygotowania, by dbać o jednostkę napędową.

Kolejne 15 minut przyniosło przejazdy, w których ekipy sprawdzały zmiany w ustawieniach. Nie przynosiły one znaczących zmian czasu, jednak zapewne były wartościowe dla inżynierów. Na kwadrans przed końcem ostatniego w tym sezonie treningu na torze nastała cisza przed ostatnim przejazdem na super-miękkich oponach.

Rozpoczął je Massa oraz Bottas. Za nimi podążyła reszta stawki, by symulować kwalifikacje w warunkach jak najbardziej zbliżonych do tych spodziewanych za 2 godziny. Bez zaskoczenia najszybsze były Mercedesy, a liderował Rosberg z czasem 1:41,424 (najlepszy czas trzeciego treningu w zeszłym sezonie to 1:41,349) oraz przewagą 0,464 sekundy nad Hamiltonem. Dalej mieliśmy Massę, Alonso i Vettela. Jak zwykle za plecami Mercedesów stawka była bardzo zbita. Tak też zakończyliśmy tegoroczne treningi!


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 2,7 m/s
Wilgotność powitrza: 72%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dancom, 22.11.2014 13:20[!]
Czy stawiać na to, że oboje wypadną z wyścigu?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca