|
|
|
|
|
|
Gulf Air Bahrain Grand Prix 2014 | 6 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:34,325 | - | - | 28 |
2. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:34,690 | 0,365 | 0,365 | 31 |
3. | 14 | Fernando Alonso | Ferrari F14 T | | 1:35,360 | 1,035 | 0,670 | 28 |
4. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB10 | | 1:35,433 | 1,108 | 0,073 | 28 |
5. | 19 | Felipe Massa | Williams FW36 | | 1:35,442 | 1,117 | 0,009 | 13 |
6. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-29 | | 1:35,528 | 1,203 | 0,086 | 21 |
7. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB10 | | 1:35,606 | 1,281 | 0,078 | 30 |
8. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR9 | | 1:35,640 | 1,315 | 0,034 | 31 |
9. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-29 | | 1:35,662 | 1,337 | 0,022 | 22 |
10. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM07 | | 1:35,802 | 1,477 | 0,140 | 40 |
11. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW36 | | 1:35,920 | 1,595 | 0,118 | 9 |
12. | 25 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR9 | | 1:35,972 | 1,647 | 0,052 | 33 |
13. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM07 | | 1:35,998 | 1,673 | 0,026 | 18 |
14. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari F14 T | | 1:36,366 | 2,041 | 0,368 | 33 |
15. | 99 | Adrian Sutil | Sauber C33 | | 1:36,962 | 2,637 | 0,596 | 13 |
16. | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber C33 | | 1:36,975 | 2,650 | 0,013 | 35 |
17. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E22 | | 1:37,259 | 2,934 | 0,284 | 25 |
18. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E22 | | 1:37,599 | 3,274 | 0,340 | 23 |
19. | 17 | Jules Bianchi | Marussia MR03 | | 1:37,800 | 3,475 | 0,201 | 15 |
20. | 4 | Max Chilton | Marussia MR03 | | 1:38,247 | 3,922 | 0,447 | 10 |
21. | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham CT05 | | 1:38,257 | 3,932 | 0,010 | 33 |
22. | 9 | Marcus Ericsson | Caterham CT05 | | 1:39,136 | 4,811 | 0,879 | 30 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:40,928 |
|
|
Drugi trening przed Grand Prix Bahrajnu rozpoczął się przy sztucznym oświetleniu, które towarzyszyło ciemne niebo. W trakcie popołudniowych zajęć temperatura powietrza wynosiła 22 stopnie Celsjusza, mimo to kierowcy postanowili nie próżnować i od razu wzięli się za pokonywanie okrążeń pomiarowych.
Jako pierwszy, rezultat jednego okrążenia uzyskał Adrian Sutil – jego Sauber wpadł na linię mety z czasem 1:39.438. Kiedy na torze pojawiła się czołówka stawki, Niemiec został zmieniony na prowadzeniu, a po pierwszym kwadransie na czele tabeli widniało nazwisko Lewisa Hamiltona, który już na pierwszym wyjeździe poprawił rezultat z pierwszego treningu – 1:36.506. Za Anglikiem plasowali się Nico Rosberg oraz Fernando Alonso. W użyciu wciąż pozostawały opony pośrednie, natomiast bez czasu pozostawali reprezentanci Red Bulla i Williamsa.
Efektem chłodniejszej nawierzchni były zmiany w prowadzeniu maszyn, co doprowadziło do licznych wyjazdów poza tor, których nie potrafili uniknąć nawet zawodnicy topowych ekip. Po upływie dwudziestu minut, z garażu wyłoniły się bolidy z numerem pierwszym i trzecim. Mistrz świata uzyskał czas 1:37.229, co dało mu czwarty wynik, natomiast zespołowy kolega poprawił rezultat Sebastiana o dwie dziesiąte i wskoczył do czołowej trójki, za kierowców Mercedesa.
W ostatnich trzydziestu minutach, bardzo dobry czas na twardym ogumieniu wykonał Felipe Massa, który pokonał jedno kółko w tempie 1:36.790, co było trzecim wynikiem na tego typu mieszance. Zespołowy partner Massy, Valtteri Bottas wykręcił na twardej oponie słabszy czas i rozdzielił w klasyfikacji reprezentantów Lotusa.
Przewaga Mercedesa z jednego okrążenia, zdawała się przenieść również na dłuższe przejazdy – bolidy Ferrari przejeżdżały okrążenia o mniej więcej półtorej sekundy wolniejsze, od konstrukcji ekipy z Brackley. Podobne tempo wyścigowe do Scuderii Ferrari, prezentowały srebrne bolidy z Woking. Niezłe tempo na miękkiej mieszance pokazał Ricciardo, którego dodatkowo zdawało się nie dotyczyć zużycie opon, ponieważ – w przeciwieństwie do rywali – poprawiał się z okrążenia na okrążenie.
W samej końcówce, swoje szybkie okrążenie na miękkich oponach wykonał Felipe Massa – czas 1:35.442 dał Brazylijczykowi piątą lokatę. W dolnej części tabeli, tradycyjnie znalazły się stajnie Marussi i Caterhama: Bianchi przed Chiltonem, Kobayashim i Ericssonem, który w ostatnich chwilach stał się ofiarą awarii Caterhama. Ostatecznie, na czele nie doszło do zmian – Hamilton przed Rosbergiem i Alonso. Najbardziej pracowitym okazał się być Sergio Perez – Meksykanin w wieczornej sesji zaliczył czterdzieści kółek.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|