F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 20146 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Nico Rosberg: Pierwsze dwa wyścigi były dla mnie świetnym startem nowych mistrzostw i chciałbym utrzymać tempo także w Bahrajnie. To świetny tor, który daje wiele radości z jazdy. Nigdy nie miałem tu zbyt wielkiego szczęścia, ale tym razem jestem przygotowany do rywalizacji lepiej niż kiedykolwiek wcześniej. W grudniu testowałem tu opony Pirelli, a kilka temu realizowaliśmy nasz program zimowych testów. Oczywiście w podobnej sytuacji znajduje się większość naszych rywali, co zwiastuje zaciętą walkę. W tej chwili możemy prowadzić w obu klasyfikacjach generalnych, ale konkurencja siedzi nam na ogonie. Musimy utrzymać koncentrację i dalej wykonywać naszą pracę w spokoju i z pełnym profesjonalizmem.

Lewis Hamilton: Za mną doskonały start sezonu i zwycięstwo w Malezji. Zdobycie dubletu było fantastycznym osiągnięciem dla zespołu i nie mogę się już doczekać tego, by zobaczyć, jak poradzimy sobie w Bahrajnie. Kilka razy stawałem tam na podium, ale z tego lub innego powodu, nie udało mi się wywalczyć zwycięstwa. Do ubiegłej niedzieli tak samo było z Malezją, więc trzymam kciuki, abym podtrzymał trend! Malezja była bardzo pracowitym weekendem dla całego zespołu. Teraz z kolei czekają nas pierwsze testy. Dobrze byłoby więc osiągnąć kolejny dobry wynik i wrócić do domu po długiej podróży. Wiemy, że trudno będzie podtrzymać naszą obecną formę, szczególnie na torze, gdzie odbywały się zimowe testy, ale będziemy naciskać.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Sergio Perez: Bardzo dobrze, że po ostatnim rozczarowującym występie już kilka dni później wracamy do rywalizacji w Bahrajnie. Nie mogę się doczekać. Cały weekend w Malezji był niesamowicie frustrujący, ale liczę, że na Sakhir osiągniemy dobry rezultat. Wydaje mi sie, że jesteśmy w dobrej formie. Jeśli pokonamy pecha, powinniśmy zdobyć punkty i wrócić na właściwe tory. W ubiegłym roku pojechałem na Sakhir dobry wyścig w barwach McLarena – jeden z najlepszych w mojej karierze. Wygrałem tu także rywalizację w serii GP2. Ogólnie jest to więc dla mnie szczęśliwy tor.

Nico Hulkenberg: Nasze tempo w Malezji było bardzo zadowalające, szczególnie że udało nam się zrealizować strategię dwóch postojów, co nie udało się żadnej innej ekipie z czołówki. Za nami dwa dobre wyścigi, dzięki którym zdobyliśmy wiele punktów. Sądzę że stworzyliśmy solidne fundamenty, na których możemy budować rozwój samochodu – ogólnie jest w porządku, ale ciągle są obszary, nad którymi musimy jeszcze popracować. Pod względem osiągów spodziewam się, że będą podobne jak w Malezji. Naszym celem powinni być zakończenie kwalifikacji w czołowej dziesiątce i zdobycie kolejnych oczek do klasyfikacji. Prawdę mówiąc Bahrajn nigdy nie był dla mnie szczęśliwym miejscem. W tym roku musimy to zmienić!

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Felipe Massa: W tym roku weekend w Bahrajnie będzie różnił się od ubiegłorocznego. Normalnie podczas wyścigu panują bardzo wysokie temperatury, ale nie utrzymuje się taka wilgotność jak w Malezji. Jest sucho, co bardzo liczy się z fizycznego punktu widzenia kierowcy. Teraz czeka nas ściganie przy sztucznym oświetleniu i powinno być chłodniej. Testowaliśmy tu w zimie, wiec wszystkie zespoły będą miały pojęcie o tym, jak poradzić sobie z ustawieniami. Wiemy na czym należy się skupić i co poprawić. Bahrajn to naprawdę miłe miejsce. Wygrałem tu w przeszłości dwa wyścigi, więc nie mogę się doczekać powrotu na tor.

Valtteri Bottas: W zimie wiele testowaliśmy w Bahrajnie, więc łatwiej będzie pracować nad ustawieniami. Oczywiście z uwagi na nocną porę warunki atmosferyczne nie będą takie same jak wtedy, ale sądzę że cudownie będzie zasiąść za sterami samochodu przy sztucznym oświetleniu. Podczas testów nie prezentowaliśmy najgorszej formy, więc możliwe, że powalczymy o kilka dużych punktów.

(Nataniel Piórkowski)
 
Sauber

Esteban Gutierrez: Bahrajn to tor, który wszyscy dobrze znamy z testów. Dysponujemy danymi i tym ciekawiej będzie zobaczyć, jak sytuacja zmieniła się po dwóch pierwszych wyścigach sezonu. Sakhir to tor o wyjątkowej charakterystyce. Oczekuję, że po tym co udało nam się ostatnio osiągnąć, teraz dokonamy kolejnego postępu pod względem właściwości jezdnych samochodu. Do tej pory udało się nam poprawić system hamulcowy, chociaż wierzę, że wciąż może spisywać się lepiej. Ekipa wraz z Ferrari robi wszystko, co tylko może. Mój ulubiony fragment toru to ostatnie, szybkie zakręty, zwłaszcza szybki lewy biegnący po wzniesieniu. Ciekawie będzie się ścigać w nocy. Myślę że dzięki temu i dobrej pogodzie, pozwoli nam to osiągnąć większą stabilność z temperaturami ogumienia.

Adrian Sutil: W tym roku Bahrajn zorganizuje nocy wyścig, więc nie będziemy jeździli w tak wysokich temperaturach jak do tej pory. Z tego też względu dane zebrane podczas testów stają się nie do końca przydatne. Na pewno inaczej będzie zachowywało się ogumienie – tu jednak możemy bazować na doświadczeniach z Singapuru. Nie mogę się już doczekać weekendu. Nocne wyścigi są zawsze interesujące i tworzą cudowne tło dla widzów. Lubię układ toru. Budynki w alei serwisowej są nowoczesne i dają nam dużą przestrzeń do wykorzystania. Moimi ulubionymi sekcjami są szybka szykana pomiędzy zakrętami sześć i siedem oraz łuki w ostatnim sektorze. Ogólnie lubię wracać do Bahrajnu. To mały, ale niezwykle interesujący kraj z bogatą historią.

(Nataniel Piórkowski)
 
Toro Rosso

Jean-Eric Vergne: Sakhir to tor po którym jeździliśmy już tegorocznym samochodem podczas dwóch sesji testowych. Jeśli chodzi o bolidy, to pomimo wszystkich zmian technicznych, z perspektywy kokpitu nie różnią się one zbyt bardzo jeśli chodzi o styl jazdy od ubiegłorocznych konstrukcji. Wciąż mamy kierownicę, gaz i hamulec! Tegoroczny wyścig tutaj będzie wyjątkowy, ponieważ po raz pierwszy odbędzie się przy sztucznym świetle. Sądzę że dzięki temu uda się stworzyć niezwykłą atmosferę, coś na wzór MotoGP w Katarze. Samochody pojadą ze standardowymi ustawieniami, by na prostych osiągały wysokie prędkości, ale ciągle miały wysoki poziom docisku.

Daniił Kwiat: Sakhir to fajny tor, dobry do testów i ścigania się. Długie proste i ostre dohamowania w połączeniu z mieszanką zakrętów, w tym tych bardziej wymagających, jak na przykład T10. Nie mogę się już doczekać weekendu wyścigowego. To pierwszy z torów tegorocznego kalendarza, na którym juz testowałem, ale tak naprawdę nie robi to wielkiej różnicy w moim podejściu, ponieważ niezależnie od tego na jakim obiekcie się znajdziemy, powinienem bardzo szybko się uczyć.

(Nataniel Piórkowski)


Więcej wkrótce...

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ROOK, 02.04.2014 21:29[!]
.     Wypowiedzi przedweekendowe jakoś nie chcą wzbudzać nadmiernych emocji, mi zniknęły tematy z poprzedniego miesiąca, większość kierowców i tak wspomina Malezję, pozwolę sobie zatem jeszcze na moment wrócić ciut off-topicznie do GP sprzed kilku dni…

.     Z ciekawości zajrzałem na powtórkę Malezji na Polsacie SN i transmisja przebiegała w wyraźnie sennej atmosferze (gdybym wykupił pakiet, to byłbym zawiedziony). Było znacznie gorzej, niż w poprzednich sezonach, gdy transmisje były dostępne za darmo (na co sam nigdy nie narzekałem).

.     I tak sobie pomyślałem, że nie jestem w stanie domyślić się przyczyn tego zjawiska, można długo ciągnąć:
.     .     ● Zbyt wczesna pora do komentowania?
.     .     ● Efekt poczucia, że nie warto się wysilać, bo mówi się do 10× mniejszej widowni?
.     .     ● Nieprzygotowanie do sezonu w wyniku podpisania umowy w ostatniej chwili?
.     .     ● Rutyna, zmęczenie materiału + wypalenie ?
.     .     ● Wiek robi swoje? ;)
.     .     ● Redukcja kosztów i nie starcza na amfę? ;)

.     Czy u oglądających Polsat pojawiły się podobne wrażenia? A może odmienne?
mich909090, 02.04.2014 21:45[!]
@ROOK
Ja nie zauważyłem różnicy. Według mnie komentatorzy pozostają na swoim poziomie z poprzednich lat. Ja mam Polsat Sport , oglądam studio i szczególnie irytujący jest Pan Maurycy ,który nie wie ,że będąc w studiu jako ekspert trzeba być obiektywnym.
ROOK, 02.04.2014 21:59[!]
.     Teraz nie ma studia na otwartym Polsacie, więc pół roku minęło, jak ostatni raz słyszałem pana Maurycego.

.     Osobiście podobała mi się jego fachowa wiedza, którą błyszczał na tle entuzjastów-amatorów. Nikt też nie może być znakomity we wszystkim, więc jak na sportowca doceniałem jego kompetencje językowe – prawie nie było widać różnicy na tle zawodowców.

.     Czym mnie irytował i cały czas miałem nadzieję, że ktoś poprawi te w sumie drobne błędy, to np. używanie słowa „szansa” do sytuacji, w których wypadałoby mówić o „ryzyku”, a w najlepszym razie o „prawdopodobieństwie”. Cały czas były więc oceniane „szanse awarii”, „szanse na karę” itd. Druga rzecz, którą pamiętam, to siedzenie z nosem w timingach, gdy dwóch kierowców „JEDZIE W KONTAKCIE”. Gdy jadą w kontakcie i ten drugi nie może wyprzedzić pierwszego, to wiadomo, że jak się za bardzo zbliży, to będzie musiał przyhamować, to się odstęp trochę zwiększy, to się znowu zbliży i tak w koło Macieju. A pan Maurycy ciągle zasypywał tysięcznymi, o ile spadła bądź wzrosła różnica, jakby to było w tej sytuacji najważniejsze, a nie obserwowanie samych podchodów do wyprzedzania.

.     Ale ogólnie o’kay. Wolę jednego Kochańskiego niż pięciu Zientarskich.
hejter, 02.04.2014 22:29[!]
@ROOK Też mam takie odczucie, że wyścigi w tym roku komentowane są dość bezpłciowo. Ale tak sobie myślę, że to może przez to, że po prostu niezbyt wiele się na torze dzieje.
Denis, 03.04.2014 08:47[!]
och jak mi się podoba ten off-topic.
MOŻE gdyby Pan Borowczyk, skupił się na tym co dzieje się na torze, może gdyby pozwolił sobie na analizę różnych linii wyścigowych stosowanych przez kierowców lub gdyby wypatrywał punktów hamowania, to mogłoby to niewątpliwie wprowadzić pewną świeżość w transmisjach POLSATU,bo na chwilę obecną Sz.P. Andrzej częściej ma skłonność do poprawiania lekkich i broń Boże nie rażących błędów językowych kolegi siedzącego obok przy mikrofonie.
Super, tylko że primo, Pan Borowczyk nie jest idealny i też strzela takie gafy że się tego słuchać nie chce, a po drugie to właśnie Pan Jędrzejewski śledzi Tweetera w poszukaniu świeżych informacji o zespołach (najczęściej tych co maja problemy techniczne lub którzy zdążyli odpadać z wyścigu).

Pozwolę sobie przypomnieć sytuację, która miała miejsce podczas jednego z wyścigów w poprzednim sezonie. Debata toczyła się w temacie aktualizacji oprogramowania w bolidach (bodajże chodziło o RBR) i Pan Jędrzejewski pozwolił sobie na użycie słowa "upgrade" w swojej wypowiedzi. W mojej opinii trochę niesmaczna była riposta Pana Borowczyka która brzmiała mniej więcej w takim tonie: "nie każdy musi wiedzieć co oznacza słowo upgrade, więc proszę o stosowanie wyłącznie polskich słów".
A zatem Panie A.B. żeby nie wyjść na hipokrytę proszę nie używać w swoich wypowiedziach stwierdzeń "Pit Lane", "Pit Wall" ,czy też "Safety Car".

Recepta na poprawny komentarz wyścigów F1 w Polsacie? Zmiana w kadrach. Proponuję Mikołaja Sokoła, Grzegorza Jędrzejewskiego zostawić (przynajmniej na razie) i co wyścig zapraszać gościa ze świata sportów motorowych. Może Robert Kubica znalazłby jeden wolny weekend żeby wspomóc chłopaków?
macieiii, 03.04.2014 09:03[!]
@Denis oj tak... Robert przy mikrofonie to by byla gratka.
Boro odnioslem wrazenie do przesady tlumaczy czasem podstawy jezyka wiec to go usprawiedliwia.
Jesli w takich dokladnie slowach zareagowal to zbyt ostro sie odniosl
Inna rzecz ze ludzie w kazdym zdaniu prawie wplataja np. Research co tlumaczy sie ciekawa wypowiedzia a zbyt czeste i zlebrzmiace okreslenia to niestety tred.
Kamikadze2000, 03.04.2014 09:08[!]
@macieiii - tylko, że Kubica przy wyścigach, zwłaszcza tych w tym roku, po prostu uśnie... Nieraz już mówił, iż oglądanie wyścigu w telewizji nie jest ani trochę ciekawe. ;] Patrząc na ten sezon, ma racje... ;)
macieiii, 03.04.2014 09:16[!]
Jak dla mnie moglby tylko wyprowadzac z bledu naszych ekspertow a do tego nie potrzebowalby nawet ogladac :)
Denis, 03.04.2014 09:39[!]
R.K. jest tylko luźną propozycją, ale on na 100% byłby w stanie określić czy bolid nie jest lekko nad czy podsterowny, bo ma doświadczenie z toru.
Każdy kto oglądał relacje z Sky Sport F1 wie, jak ciekawie można ogarnąć wyścig w którym nie za wiele się dzieje. A to szybki wywiad na żywo z kimś z pit wall, jakieś ujęcia z padoku, ogólnie coś się dzieje.
Da się? Można? Pewnie tylko trzeba chcieć.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca