F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
UBS Chinese Grand Prix 201420 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:39,783--20
2.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:40,1810,3980,39816
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:40,7720,9890,59123
4.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:40,9701,1870,19823
5.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:41,1751,3920,20516
6.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:41,3661,5830,19120
7.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:41,5051,7220,13926
8.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:41,5601,7770,0559
9.1Sebastian VettelRed Bull RB101:41,6291,8460,06919
10.19Felipe MassaWilliams FW36 1:41,6991,9160,07014
11.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:41,9772,1940,27823
12.8Romain GrosjeanLotus E221:42,0902,3070,11324
13.40Felipe NasrWilliams FW36 1:42,2652,4820,17513
14.36Giedo van der GardeSauber C33 1:42,6152,8320,35016
15.11Sergio PerezForce India VJM07 1:42,7332,9500,11813
16.13Pastor MaldonadoLotus E221:43,7313,9480,99822
17.10Kamui KobayashiCaterham CT051:44,0384,2550,30716
18.21Esteban GutierrezSauber C33 1:44,1624,3790,12417
19.17Jules BianchiMarussia MR03 1:44,2704,4870,1087
20.4Max ChiltonMarussia MR03 1:44,7824,9990,51220
21.9Marcus EricssonCaterham CT051:44,8355,0520,05322
22.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T---1
107% najlepszego czasu: 1:46,768

Fernando Alonso uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Chin. Czołową piątkę uzupełnili Rosberg, Ricciardo, Button i Hulkenberg.

Szanghaj przywitał kierowców pochmurną i stosunkowo chłodną jak na tę porę roku pogodą: przed startem sesji temperatura toru oscylowała na poziomie 15 stopni Celsjusza. Podczas pierwszego treningu Sauber zdecydował się powierzyć starty samochodu Adriana Sutila w ręce Giedo van der Garde, a Williams skorzystał z usług Felipe Nasra (pauzował Bottas).

Jako pierwszy aleję serwisową opuścił Kevin Magnussen, za którym w ślad podążyła reszta zawodników pragnących zaliczyć zwyczajowe okrążenie instalacyjne. W tym samym czasie wytężone prace trwały nad bolidami Pastora Maldonado i Kimiego Raikkonena. Ferrari poinformowało na swoim Twitterze, że przez problemy z samochodem Fin straci część porannych zajęć. Niedługo później okazało się, że przez awarię sprzęgła programu nie zrealizuje też w pełni Esteban Gutierrez.

Siedem minut po starcie sesji Marcus Ericsson zgłosił pojawienie się pierwszych kropli deszczu – opady były jednak czysto symboliczne. Chwilę później Pastor Maldonado wyjechał na tor i obrócił swego Lotusa przejeżdżając wolny, dziewiąty zakręt. Problemy nie opuszczały także Marussi, która podczas okrążenia wyjazdowego Julesa Bianchiego wykryła w jego bolidzie usterkę systemu paliwowego. W tym samym czasie tabeli przewodził duet McLarena: Jenson Button przed Magnussenem. Po kilku minutach na czoło wysunął się Nico Rosberg, który na kolejnym szybkim kółku zszedł do poziomu 1:40,840s.

Chłodne warunki sprawiały, że kierowcy mieli problemy z dogrzewaniem ogumienia i blokowali opony. Po pół godziny zajęć, gdy zespoły wykorzystały dodatkowy komplet podstawowej mieszanki Pirelli, na torze na krótki czas zapanowała głucha cisza. Przerwał ją wyjazd Raikkonena. Zawodnik Ferrari narzekał jednak na prowadzenie się przodu samochodu.

Z czasem walczył tylko Romain Grosjean. Ostatecznie po swoim przejeździe Francuz uplasował się na siódmej lokacie, tracąc ponad sekundę do wyniku Rosberga. Na półmetku sesji do bolidu Saubera powrócił Gutierrez. W tym samym czasie kierowcy obaj kierowcy Mercedesa spędzali czas w garażu analizując dane ze swoimi inżynierami. Kwiat zaliczył drobną przygodę w pierwszym zakręcie, ale zdołał opanować sytuację i kontynuował jazdę. Chwilę później, jego kolega z Toro Rosso – Jean-Eric Vergne wskoczył na trzecie miejsce, tracąc sześć dziesiętnych sekundy do Rosberga.

Około czterdzieści minut przed końcem treningu, gdy w garażu Ferrari mechanicy ciągle pracowali nad bolidem Raikkonena, nowym liderem został Fernando Alonso. Hiszpan jako pierwszy kierowca tego weekendu zszedł do poziomu 1:39s. Drugie miejsce z jedną dziesiętną sekundy starty zajmował Ricciardo. Bolid Australijczyka nosił na sobie ślady użycia farby flow-vis. Pod kątem czystych osiągów, według reporterów Sky Sports F1, poprawki silnika, poczynione przez Renault dadzą zysk około dwudziestu koni mechanicznych. Obecnie przewaga Mercedesa szacowana jest na około 40KM.

Na pół godziny przed wywieszeniem flagi w szachownicę, czasu okrążenia nie zdołali ustanowić jedynie Bianchi i Raikkonen. Piętnaście minut później Sergio Perez wysiał ze swego bolidu: mechanicy pracowali nad wyeliminowaniem awarii ruchomego tylnego skrzydła. Z kolei Kwiat zgłosił przez radio problemy ze zmianą biegów. W międzyczasie na drugą lokatę przesunął się Rosberg, a Vettel niegroźnie wyjechał poza tor w dziesiątym zakręcie.

W ostatnich minutach na torze pojawił się Bianchi. Jedynym kierowcą, bez czasu okrążenia pozostał największy pechowiec piątkowego poranka – Kimi Raikkonen.


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kemek, 18.04.2014 10:36[!]
Spin Maldonado:
https://www.youtu.../watch?v=_F2qZtSaoqg

Pełna koncentracja!
cwiek, 18.04.2014 11:08[!]
@kemek
Aż się Yuji Ide przypomina :)
artur_fan_f1, 18.04.2014 13:59[!]
@cwiek masz może link?

@kemek śmiejecie się z MAL a RAI miał niemal taki sam spin w Australii
paymey852, 18.04.2014 17:47[!]
@artur_fan_f1 "niemal taki sam"?
Widać wyraźnie że MAL spodziewał się jakiejś długiej prostej bo zaczął bawić się na kierownicy a tu zonk, nie wiedział gdzie jest :/
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca