F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
UBS Chinese Grand Prix 201420 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:38,315--25
2.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:38,4560,1410,14128
3.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:38,7260,4110,27030
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:38,8110,4960,08530
5.1Sebastian VettelRed Bull RB101:39,0150,7000,20431
6.19Felipe MassaWilliams FW36 1:39,1180,8030,10325
7.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:39,2830,9680,16525
8.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:39,4911,1760,20829
9.8Romain GrosjeanLotus E221:39,5371,2220,04636
10.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:39,6481,3330,11126
11.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:39,7361,4210,08830
12.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:39,7441,4290,00829
13.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:39,7591,4440,01528
14.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:39,8301,5150,07125
15.11Sergio PerezForce India VJM07 1:40,1241,8090,29432
16.21Esteban GutierrezSauber C33 1:40,3592,0440,23532
17.99Adrian SutilSauber C33 1:40,3952,0800,03630
18.13Pastor MaldonadoLotus E221:40,4552,1400,06012
19.17Jules BianchiMarussia MR03 1:42,3274,0121,87227
20.4Max ChiltonMarussia MR03 1:43,4735,1581,14630
21.10Kamui KobayashiCaterham CT051:43,5305,2150,05732
22.9Marcus EricssonCaterham CT051:43,6795,3640,14932
107% najlepszego czasu: 1:45,197

Lewis Hamilton, mimo problemów w czasie pierwszej sesji treningowej, uzyskał najlepszy czas w trakcie popołudniowych zajęć. Za plecami Brytyjczyka uplasowali się Fernando Alonso oraz drugi z reprezentantów Mercedesa – Nico Rosberg.

Druga sesja treningowa rozpoczęła się przy dość pochmurnej pogodzie, jednakże to nie zniechęciło kierowców do walki z czasem od pierwszych sekund popołudniowych zajęć. Pierwszym zawodnikiem, który uzyskał czas jednego okrążenia na torze w Szanghaju, był Pastor Maldonado, ale reprezentant Lotusa prędko stracił miano najszybszego.

Problemy szybko dopadły zespół Caterhama – Kamui Kobayashi po przejechaniu trzech okrążeń, został poinformowany o awarii skrzyni biegów i poproszony o zjazd do boksów. W tym samym czasie, na czele stawki znaleźli się dwaj tegoroczni debiutanci – Danił Kwiat przed Kevinem Magnussenem. Po upływie dziesięciu minut, bez czasu pozostawali kierowcy Ferrari, Red Bulla, Williamsa oraz Nico Hulkenberg.

Dobre tempo na swoich pierwszych okrążeniach zaprezentowały czerwone byki – Vettel zepchnął z prowadzenia Kwiata, natomiast Ricciardo przebił znacząco wynik zespołowego kolegi. Obaj zostali pogodzeni przez Rosberga, a chwilę później Fernando Alonso pokonał okrążenie o pół sekundy szybciej od niemieckiego reprezentanta Mercedesa. Pierwsze pomiarowe kółko Kimiego – podczas całego weekendu – dało mu dopiero piętnastą lokatę, a uzyskany czas był o trzy sekundy wolniejszy od liderującego kolegi z zespołu. Po upływie dwudziestu pięciu minut, jedynym kierowcą, który nie legitymował się żadnym czasem, był Lewis Hamilton.

Pastor Maldonado jako pierwszy zdecydował się założyć miękkie ogumienie – Wenezuelczyk poprawił swój rezultat o dwie sekundy i znalazł się na czwartej lokacie – za plecami Alonso, Rosberga i Ricciardo. Kilka minut później, tuż za Wenezuelczykiem uplasował się Hamilton, który na pierwszym okrążeniu pomiarowym uzyskał piąty rezultat. Po przejechaniu szybkiego kółka, Pastor Maldonado wykonał kilka wolniejszych, po czym zamierzał zjechać do boksu – niestety sztuka ta się nie udała i kierowca Lotusa zakończył występ na bandzie przy wjeździe do alei serwisowej, w tym samym miejscu, w którym w 2007 roku Lewis Hamilton zakończył swój udział w wyścigu.

W międzyczasie, na czele stawki znalazł się Nico Rosberg – Niemiec wyjechał na miękkiej mieszance i uzyskał czas 1:38.726 – zaledwie pół sekundy szybszy od Alonso, który swój najszybszy przejazd zaliczył na twardszych gumach. Hiszpan powrócił na czoło kiedy założył szybsze ogumienie. Czas Alonso na miękkiej mieszance – 1:38.456. Po upływie połowy czasu drugiego treningu na czele znajdował się Hamilton przed Alonso, Rosbergiem i duetem Red Bulla. Zaskakująco wysoko – bo na siódmym miejscu – plasował się Grosjean, natomiast słabsze tempo prezentowali reprezentanci Force India, którzy tak świetnie wypadli podczas Grand Prix Bahrajnu.

Tradycyjnie już, druga połowa sesji to symulacja stintów wyścigowych na miękkiej mieszance. O ile tempo Ferrari na pojedynczym okrążeniu jest bardzo konkurencyjne, o tyle przy obciążonym bolidzie Alonso rozpoczął stint blisko sekundę wolniej od Mercedesów. Słaby początek przejazdu zanotował także Sebastian Vettel, jednakże w dalszej fazie wyjazdu różnica między Mercedesami, a Ferrari i Red Bullem zdawała się zanikać. Bardzo przyzwoite tempo wyścigowe prezentował Romain Grosjean – jego Lotus pokonywał okrążenia na poziomie Williamsa, co stajnię z Enstone zapewne mocno napawa optymizmem w perspektywie całego weekendu. Na tle najszybszych, rezultaty obu tych ekip były mniej więcej sekundę wolniejsze.

Ostatecznie, na czele nie doszło do żadnych zmian. Tabelę z czasami – standardowo – zamykali kierowcy Marussi i Caterhama: Bianchi przed Chiltonem, Kobayashim oraz Ericssonem. Przed nimi znalazł się Maldonado, którego Lotus nie został przywrócony do stanu używalności.


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MartiniRacing, 18.04.2014 09:52[!]
Mam nadzieje że Red Bull się poprawi i będzie co najmniej za Mercedesem. Vettel musi byc na podium w ten weekend. Co do Alonso to z całym szasunkiem nie ma szans by mógł realnie zagrozić Mercedesom.
Kwiat co raz bardziej mnie zaskakuje.
TommyYse, 18.04.2014 10:02[!]
@MartiniRacing
Eee, patrząc na czasy wygląda to inaczej. Alonso i RBR na bardzo wysokim poziomie, razem z Mercem (który pewnie ma w zanadrzu kilka dziesiątych czy nawet więcej).
Czym Kwiat zaskakuje, sporą ilością błędów i czasem o 0,1 wek lepszym od Vergne (przy czym pewnie jechali z różnymi ustawieniami i strategiami)?
Kerb, 18.04.2014 10:06[!]
Topowe czasy na poziomie osiągów Marussi i Caterhama sprzed roku :)
Co ciekawe, dzisiejszy Cat i Mar zdecydowanie słabiej niż w 2013.
MartiniRacing, 18.04.2014 10:26[!]
TommyYse

On jest debiutantem i jest zaskakuje dobrą prędkością. Wiem że McLaren ma kłopoty ale Magnussen mógł by byc wyżej ;) Po za tym pokonuje partnera z teamu, według mnie Kwiat to przyszły mistrz.
Red Bull musi się jeszcze poprawić a szczególnie Vettel bo jeszcze można sporo odrobić
enstone, 18.04.2014 10:28[!]
Grosjean najwięcej okrążeń w sesji, starta wcale nie duża, chyba oprogramowanie do silnika sprawuje się dobrze i E22 wkońcu jedzie. ;)
pawlos, 18.04.2014 10:39[!]
W kwestii osiągów nic tu się nie zmnieniło (no, może poza dobrą dyspozycją GRO). Puszki nadal tracą do Merca 10 -12 km/h na prostych. Mercedes nadal jest poza zasięgiem i chyba przez długi czas tak zostanie.
Wit91, 18.04.2014 10:59[!]
Wiecie czy będzie 3 trening o 5.00
akkim, 18.04.2014 11:27[!]
@Wit91
Tak, będzie - Polsat Sport i wersja HD 5.00
enstone, 18.04.2014 12:07[!]
@pawlos
Masz może jakiś link, gdzie widnieją max. prędkości na prostych..??
Challenger, 18.04.2014 13:20[!]
Alonso, Ferrari? I'm in schock... ciekawe czy Kimi się upora z problemami. No cóż najwięcej info da 3 trening.

Widać jak formula 1 stała się szybka, czasy są kuriozalne, a w wyścigu będzie jeszcze gorzej.
Jacobss, 18.04.2014 15:57[!]
@Challenger

https://lh3.googl...54-no/Untitled-1.jpg

I tyle w temacie szybkosci i postepu F1.
pawlos, 18.04.2014 19:08[!]
xdomino996, 18.04.2014 19:10[!]
@Jacobss rozumiem, że Bahrajn specjalnie nie został ukazany? Internet to taki właśnie świat, gdzie można sprytnie sporo ukryć, np to, że Rosbergowi w Bahrajnie brakło 0.1 do czasu Vettela z 2013, ale kto by się przejmował, mamy dzięki temu linkowi otwarte pole do popisu, do narzekań, tak trzymać :)
Jacobss, 18.04.2014 21:14[!]
@xdomino996

Hehe, ale z Ciebie spiskowiec. A tak naprawde, to ten wykres zostal sporzadzony przed GB Bahrajnu. Zreszta, jakie to ma znaczenie, ze Rosbergowi braklo 0.1 w Bahrajnie do czasu z zeszlego roku? Nadal do V10 brakowalo 7 sekund.

Jezeli 96 w Twoim nicku to wiek, to w pelni rozumiem zadowolenie. Kiedy F1 jeszcze byla F1, to ty byles ciumkajacym cukiereczki chlopczykiem :). Niestety, nie wiesz co straciles, przykro mi :).
xdomino996, 18.04.2014 22:01[!]
@Jacobss świetnie, jeżeli obecna F1 jest taka beznadziejna to po co ją oglądasz? Włącz powtórki z sezonów z zeszłego wieku, wtedy "F1 była F1", rozwój jest rozwojem, turbodoładowane silniki stają się powoli na rynku samochodów standardem, F1 nie może stać w miejscu, czasy V10 były może i faktycznie świetne, bo silniki były mocne, głośne i w ogóle wspaniałe, ale w porównaniu do jak to niektórzy słusznie piszą bezpłciowych V8 obecne silniki są dużo lepsze, w końcu kierowca nie jedzie jak po nitce. Druga sprawa czasy, czasy to nie wszystko, obecnie jest wolniej niż w 2013, bo bolid jest słabszy aerodynamicznie, ale oczywiście to też wszystkim przeszkadza, pomimo, że niedawno narzekano na aerodynamikę. Po prostu teoria "kiedyś było lepiej" jest jaka jest, chyba tylko dlatego, że to było kiedyś. Za 10 lat będą mówić, że kiedyś (czytaj teraz), było lepiej, po prostu ludziom się nie dogodzi, gdyby bolidy miałby turbodoładowane V12 generujące 1500KM to też by była masa ludzi twierdząca, że te auta są niebezpieczne, za dużo spalają, są awaryjne i ogólnie... kiedyś było lepiej.
Simi, 18.04.2014 22:59[!]
W ogóle nie rozumiem ludzi, któzy cały czas śledzą F1, a jednocześnie "płaczą" za dawnymi czasami i krytykują współczesną F1 do bólu. Jasne, że V10 były wspaniałe, jasne że były o wiele szybsze. Ale do tamtych czasów nie wrócimy. Jeśli obecna F1 jest dla kogoś do kitu, to zazwyczaj dana osoba odwraca się od sportu, a nie narzeka na forum i wylewa frustracje. Z całym szacunkiem dla Ciebie @Jacobss.
marios76, 18.04.2014 23:25[!]
@MartiniRacing Ale co Vettel ma poprawić? Czy naprawdę sądziłeś że może być szybszy niż jest naprawdę?? ;)
Domenicali odszedł i Ferrari od razu szybsze! Ależ im ciążył :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca