F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
UBS Chinese Grand Prix 201420 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:53,958--5
2.19Felipe MassaWilliams FW36 1:54,4920,5340,5345
3.8Romain GrosjeanLotus E221:54,5140,5560,0224
4.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:55,0321,0740,5186
5.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:55,0621,1040,0304
6.13Pastor MaldonadoLotus E221:55,2281,2700,16612
7.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:55,2351,2770,0077
8.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:55,3811,4230,1465
9.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:55,6731,7150,2924
10.11Sergio PerezForce India VJM07 1:56,0192,0610,3466
11.1Sebastian VettelRed Bull RB101:56,2332,2750,2148
12.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:56,3802,4220,1479
13.99Adrian SutilSauber C33 1:56,7602,8020,3808
14.4Max ChiltonMarussia MR03 1:56,8412,8830,08113
15.21Esteban GutierrezSauber C33 1:57,4683,5100,6279
16.10Kamui KobayashiCaterham CT051:57,8123,8540,34412
17.17Jules BianchiMarussia MR03 1:57,9764,0180,16414
18.9Marcus EricssonCaterham CT051:59,5075,5491,5316
19.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid---4
20.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 ---3
21.14Fernando AlonsoFerrari F14 T---1
22.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid---3
107% najlepszego czasu: 2:01,935

Daniel Ricciardo wykręcił najlepszy czas okrążenia podczas sobotniego treningu przed Grand Prix Chin, który został rozegrany w deszczowych warunkach. Kolejne dwa miejsca w tabeli zajęli Felipe Massa oraz Romain Grosjean.

Potwierdziły się prognozy mówiące o opadach. Pierwszy aleję serwisową opuścił Pastor Maldonado, który nie miał za sobą zbyt udanych, piątkowych zajęć. Za nim podążyli kolejni kierowcy – jedni korzystali z deszczowych, inni przejściowych opon.

Już po zaledwie trzech minutach Jean-Eric Vergne zgłosił problem z jednostką napędową. Kilka chwil później inżynier Daniła Kwiata przekazał przez radio, że po okrążeniach instalacyjnych zespół wykrył pewne nieprawidłości mapowaniu silnika. W międzyczasie Maldonado odnotował pierwszy rezultat dnia, uzyskując 1:56,676s. Nieco później na czoło wysunął się drugi z kierowców Lotusa – Romain Grosjean, który pętlę toru w Szanghaju pokonał w czasie 1:54,514s.

Dwadzieścia minut po starcie sesji, Ferrari stwierdziło na swoim Twitterze iż spodziewa się, że deszczowe warunki utrzymają się także w kwalifikacjach. Potrzeba oszczędzania opon na wilgotny tor i obecne warunki sprawiają, że jazda nie ma sensu – stwierdziła włoska stajnia. W międzyczasie w garażu Mercedesa trwały prace nad bolidem Nico Rosberga. Sądząc po obszarze zainteresowania mechaników, na świeczniku znalazł się układ hamulcowy.

Mokre warunki sprawiały, że kierowy mieli problemy z utrzymaniem się na torze. Valtteri Bottas, skądinąd dzierżąc najlepszy rezultat w pierwszym sektorze, obrócił swojego Williamsa w dziesiątym zakręcie. Z kolei Bianchi został zmuszony do wykorzystania strefy wyjazdowej po najdłuższej prostej. Na półmetku sesji pomiarowe okrążenie miało na swoim koncie czternastu zawodników.

Ferrari niezwykle poważnie potraktowało swoje stwierdzenie o braku sensu jazd: po trzydziestu minutach zarówno Raikkonen jak i Alonso mieli na swoim koncie po jednym okrążeniu wyjazdowym. Podobną strategię obrał także Hamilton, Magnussen, czy Rosberg. Gutierrez narzekał na balans swego samochodu, krytykując jego nadsterowność i zachowanie podczas zmiany biegów. Tymczasem do czołowej dwójki awansował Felipe Massa. Czas Brazylijczyka: 1:54,492 był wciąż gorszy od rezultatu lidera – Daniela Ricciardo z Red Bulla.

Dwadzieścia minut przed końcem Pastor Maldonado zaparkował swojego Lotusa na poboczu. Powodem była usterka mechaniczna, a o zjazd na trawę Wenezuelczyka poprosił jego inżynier. Przy nazwisku sensacyjnego zwycięzcy GP Hiszpanii 2012, figurowała jednak pokaźna jak na deszczowe warunki liczba dwunastu okrążeń. Problemy dotknęły także Ericssona. Szwed został poproszony o zjazd do alei serwisowej, co praktycznie oznaczało w jego przypadku koniec jazd.

W ostatnich piętnastu minutach opady przybrały nieco na sile. Na torze pojawił się jednak pomimo tego lider mistrzostw – Nico Rosberg. Jak się później okazało, na krótko, bo zaliczył tylko kolejne okrążenie wyjazdowe. Na pomiarowym kółku był za to Magnussen. Duńczyk nie przekroczył jednak linii mety, nurkując do alei serwisowej. Z garażów wyjechali Vettel i Raikkonen. Podczas gdy Niemiec szybko zjechał do alei serwisowej z problemami z KERS (Musimy naprawić samochód – przyznał przez radio jego inżynier). Raikkonen ustanowił rezultat 1:55,062s i awansował na wysokie, piąte miejsce.

Dwie minuty przed końcem Kwiat przekazał swemu zespołowi, że opady mocno przybrały na sile. Akcja na torze praktycznie ustała – czołówka wybrała bezpieczne otoczenie boksów. Vettel zdążył jeszcze wyjechać na tor. Co prawda nie był już w stanie ustanowić czasu okrążenia, jednak jego wyjazd mógł dać Red Bullowi pewne odpowiedzi, co do zachowania samochodu.


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
slawek_s, 19.04.2014 06:41[!]
dwóch Fernando Alonso brało udział?
Sgt Pepper, 19.04.2014 06:49[!]
Fernando i jego sobowtór na miejscach 21 i 22.
prezes92kam, 19.04.2014 07:09[!]
Drugi Alonso to pewnie Hamilton ponieważ jego nie ma :-)
Arya, 19.04.2014 07:28[!]
No patrzcie, i w końcu Ferrari dopięło swego i wystawiają trzy bolidy :P
iceneon, 19.04.2014 07:48[!]
Wow! Lotusy w czubie :p
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca