F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
UBS Chinese Grand Prix 201420 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Lewis Hamilton najlepiej poradził sobie z deszczowymi warunkami i wygrał kwalifikacje przed Grand Prix Chin. Czołową trójkę uzupełnili Daniel Ricciardo oraz Sebastian Vettel.

Czasówka na torze w Szanghaju przyniosła nam kilka niespodzianek. Grosjean po raz pierwszy dał Lotusowi awans do Q3, co nie udało się obydwu zawodnikom McLarena, a także Kimiemu Raikkonenowi. Alonso zakwalifikował swoje Ferrari na piątym miejscu, jednak strata ponad półtorej sekundy raczej nie będzie powodem do radości dla nowego szefa Scuderi.

Q1

Pierwsza część czasówki rozpoczęła się przy mokrym torze i większość zawodników zdecydowała się na opony deszczowe. Jako pierwszy aleje serwisową opuścili zawodnicy Marussi, choć niedługo reszta do nich dołączyła.

Na okrążeniach wyjazdowych kilku kierowców popełniało błędy i m.in. Rosberg oraz Kobayashi wypadali na pobocze, jednak nic poważnego się nie stało. Pierwszym czasem było 2:04,180s Bianchiego, ale oczywiście Francuz niezbyt długo cieszył się z pierwszej pozycji w tabeli. Gdy swoje okrążenia pokonali zawodnicy z czołówki na czele znalazł się Rosberg z wynikiem 1:56,351s. Drugi był Hamilton przed Vettelem, Magnussenem i Ricciardo.

Na 10 minut przed końcem na torze nie było jeszcze Pastora Maldonado, którego samochód został unieruchomiony po awarii w trzecim treningu. Podczas kolejnych okrążeń swoje czasy poprawił Alonso, który wskoczył na trzecie miejsce. Osiem minut przed końcem dobrą linię jazdy w deszczowych warunkach znalazł również Vettel, który jako pierwszy kierowca spoza Mercedesów pokonał barierę 1:57s.

Pięć minut przed końcem w strefie spadkowej oprócz uszkodzonego Lotusa znajdowały się oba samochody Marussi, Caterhama, a także Esteban Gutierrez. Większość z nich zdecydowała się na końcówkę ubrać przejściowe opony, które miałby im pomóc w przejściu do Q2. W przypadku Bianchiego była to odpowiednia taktyka, gdyż mimo potężnego błędu w ostatnim zakręcie zabrakło mu zaledwie trzech dziesiątych sekundy do 16 miejsca.

Na minutę przed końcem obaj zawodnicy Saubera poprawili swoje czasy spychając na siedemnaste miejsce Jeana Erica Vergne. Francuz poprawił jednak swój wynik i sprawił, że do strefy spadkowej powrócił Gutierrez. Meksykanin w samej końcówce jeszcze walczył o awans, jednak nie udało mu się poprawić swojego wyniku. W czołówce czasy spadły na poziom 1:55, a najszybszy był Hamilton przed Hulkenbergiem, Vettelem, Rosbergiem oraz Bottasem.

Ostatecznie do Q2 nie awansowali – Gutierrez, Kobayashi, Bianchi, Ericsson, Chilton oraz Maldonado.

Q2

Tym razem wszyscy zawodnicy zdecydowali się na opony pośrednie. Tabelę z czasami otworzył Sutil – 1:58,188. Inni kierowcy byli jednak szybsi, a największą przewagę miał Hamilton, który z wynikiem 1:54.200s był ponad sekundę przed drugim Rosbergiem. Red Bulle po swoich szybkich kółkach wskoczyły na drugie i czwarte miejsce, a czołową piątkę uzupełniał Fernando Alonso. Pięć minuty przed końcem w strefie spadkowej znajdowali się Magnussen, Sutil Vergne, Hulkenberg, Massa oraz Perez.

Po założeniu nowych przejściowych opon na torze pojawili się wszyscy zawodnicy. Hulkenberg i Vergne poprawili swoje czasy uciekając ze strefy spadkowej, podobnie jak Massa, co sprawiło, że z kwalifikacjami pożegnali się Button oraz Raikkonen.

W czołówce Hamilton i Vettel poprawili swoje wyniki, jednak nie zmieniło to kolejności w tabeli. Do Q3 ostatecznie nieawansowani – Raikkonen, Button, Kwiat, Sutil, Magnussen oraz Perez.

Q3

Wszyscy zawodnicy od razu wyjechali na tor zaraz po pojawieniu się zielonego światła. Pierwszy mierzone kółko przejechał Vettel, który z czasem 1:54,981 wskoczył na pierwsze miejsce. Jedynym, któremu udało się pokonać ten czas był Hamilton. Warto jednak wspomnieć, że obaj pojechali wolniej niż w Q2. Trzeci był Rosberg przed Ricciardo, Alonso, Massą, Bottasem, Vergne i Hulkenbergiem. Dziesiąty Grosjean nie przejechał mierzonego kółka i zjechał do garażu.

Podczas kolejnego przejazdu na świeżych przejściowych oponach Rosberg był szybszy w dwóch pierwszych sektorach, jednak błąd w trzecim zakończył jego marzenia o pole position. Ricciardo udało się wskoczyć na drugie miejsce – pół sekundy za Hamiltonem. Kilka chwil później jego strata wzrosła jednak do sekundy, gdyż Brytyjczyk znacznie poprawił swój czas i poprawił się na prowadzeniu. Większość czołówki miała czas na kolejne okrążenia i Ricciardo w połowie okrążenia był szybszy od nieznacznie szybszy od Hamiltona, jednak w ostatnim sektorze stracił prawie 0,5s. W końcówce Rosberg popełnił błąd i zatrzymał się na środku prostej startowej, jednak nie doprowadziło to do wywieszenia żółtej flagi i nie miało to wpływu na czasy reszty kierowców.

Trzeci był Vettel, przed drugim Mercedesem i Fernando Alonso. Felipe Massa o jedną dziesiątą wyprzedził siódmego Bottasa, a czołowa dziesiątkę uzupełnili Hulkenberg, Vergne oraz Grosjean.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Chin

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
francorchamps, 19.04.2014 09:24[!]
Rosberg to jest przeciętniak jednak..

Piruecik na decydującym okrążeniu to tak, jakby Messi przewrócił się przy decydującym o losach meczu rzucie karnym w 93 minucie ;-]

RBR wraca do gry :)

Najśmieszniejsze byłoby, gdyby Vettel zdobył MŚ dzięki zmianie regulaminowej, która miała Go zdetronizować hahahahah 50pkt za 1 GP :-]
Saruto, 19.04.2014 09:27[!]
@francorchamps obecnie porównanie z Messim jest dość słabe, bo facet kompletnie jest wypalony.
iceneon, 19.04.2014 09:34[!]
@francorchamps
Może być nawet Boazerio :)
TommyYse, 19.04.2014 09:45[!]
@francorchamps
Gorszy był ten szeroki wyjazd okrążenie wcześniej, bo to ostatnie okrążenie było słabe, nie to co wcześniejsze które raczej dałoby P2. Nico powiedział że to okrążenie było słabe to zaryzykował w końcu ile się dało, może się uda może nie i tak wyszło.

McLaren to lamy :(
marrcus, 19.04.2014 10:17[!]
A Messi to dobry jest? Ronaldo to kojarze ale tego nie bardzo.
Na przerwie przed Q3 zasnałem, obudzil mnie pik restartu komputera ale jak uruchomił to sie znów zresetował.
Kamikadze2000, 19.04.2014 10:48 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
@francorchamps - nie przeciętniak, tylko się podpalił. W przeciwnym wypadku mógł nawet zdobyć PP. Choć możliwe, że Hamilton ma ustawienia bardziej na deszcz. Mam nadzieje, że RBR będzie równie konkurencyjny w wyścigu, choć nie łudzę się co do triumfatora - wygrać może tylko Merc... ;)
LH44fan, 19.04.2014 17:33[!]
Najlepszy :)

Kamikadze2000
No jasne Hamilton był szybszy od Rosberga tylko dzięki lepszym ustawieniom...Zawsze umniejszysz Lewisowi ;)
step07, 19.04.2014 19:26[!]
@up nie przejmuj się, on tak zawsze. Jak Hamilton jest szybszy to Rosberg miał problemy z tym tym tym, miał złe ustawienia, nie skleił dobrego kółka itp itd. Jak Rosberg jest szybszy to fantastyczny kierowca, który w niczym Lewisowi nie ustępuje, a wręcz Anglik jest przereklamowany. Ja już się do jego tekstów przyzwyczaiłem i szczerze to nie raz po świetnym występie HAM aż czekam na stronie na komentarz pana K2000 i jego "fachową opinię" czemu tym razem inni byli słabsi, jakie mieli problemy ;)
A prawda jest taka, że o ile ROS w Bahrajnie był na porównywalnym poziomie tak dzisiaj był po prostu wolniejszy. Tym bardziej brawa dla Hamiltona za PP wywalczone w świetnym stylu. Jutro liczę na utrzymanie tej pozycji w wyścigu i 3cie z rzędu P1 :)
LH44fan, 19.04.2014 21:30[!]
Też na to liczę. A co do Kamikadze, to kompleksy się trzymają już 5,5 roku. :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca