F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de España Pirelli 201411 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:27,023--17
2.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:27,8910,8680,86826
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:27,9730,9500,08221
4.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:28,1281,1050,15523
5.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:28,1681,1450,0409
6.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:28,3371,3140,16919
7.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:28,4231,4000,08627
8.13Pastor MaldonadoLotus E221:28,7441,7210,32134
9.11Sergio PerezForce India VJM07 1:28,7791,7560,03518
10.19Felipe MassaWilliams FW36 1:28,7911,7680,01213
11.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:28,7921,7690,00124
12.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:28,8281,8050,03617
13.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:28,8591,8360,03124
14.40Felipe NasrWilliams FW36 1:29,2722,2490,41315
15.99Adrian SutilSauber C33 1:29,6882,6650,41616
16.17Jules BianchiMarussia MR03 1:29,8202,7970,13222
17.8Romain GrosjeanLotus E221:29,9442,9210,12421
18.36Giedo van der GardeSauber C33 1:30,4403,4170,49622
19.4Max ChiltonMarussia MR03 1:30,7483,7250,30819
20.1Sebastian VettelRed Bull RB101:30,9423,9190,1944
21.10Kamui KobayashiCaterham CT051:30,9973,9740,05522
22.9Marcus EricssonCaterham CT051:31,4214,3980,42422
107% najlepszego czasu: 1:33,115

Hiszpania przywitała wszystkich kierowców oraz fanów Formuły 1 idealną słoneczną pogodą i przy takich warunkach rozpoczął się pierwszy trening na torze Catalunya. Zawodnicy tradycyjnie rozpoczęli przygotowania od okrążeń instalacyjnych, jednak jak to w pierwszej europejskiej rundzie bywa, zespoły nie szczędziły farby w celu sprawdzenia aerodynamiki bolidów.

Wyjątkowo jednak rozpoczął się ten trening dla naszego portalu, gdyż rundę w Hiszpanii będziemy dla was relacjonować prosto z toru, więc możecie się spodziewać ciekawych materiałów na naszym profilu Facebookowym, jak i oczywiście na stronie.

Tymczasem na torze po kółkach instalacyjnych zapanowała cisza, którą przerwał Kevin Magnussen i Pastor Maldonado. Dołączyli do nich również inni kierowcy, by zaliczyć kilka okrążeń pierwszego konkretnego przejazdu. Do śmiesznej sytuacji doszło w bolidzie Pereza, gdy lewe lusterko Meksykanina oderwało się, a kierowca miał przez to problemy ze skręcaniem, gdyż wpadło do kokpitu.

Na czele po kilku kółkach znalazł się Hamilton z czasem 1:28,028, jednak co istotniejsze, w szóstym zakręcie zakręcie zatrzymał się Sebastian Vettel po awarii jednostki napędowej.Sebastian do samego spakowania bolidu na lawetę pilnował tyłu samochodu z gaśnicą.

Po pierwszych przejazdach Mercedes wciąż utrzymywał sporą przewagę, 0,7 sekundy nad resztą stawki. Dalej plasował się Ricciardo, Alonso i Button. Na kolejnym przejeździe McLaren Anglika wskoczył na drugą lokatę, ze stratą zaledwie 0,014 sekundy. Po początkowych problemach na torze pojawił się również Ericsson, mimo wcześniejszego komunikatu o kłopotach z oprogramowaniem jednostki napędowej Renault.

Button na kolejnych kółkach poprawił swój czas i wskoczył na czoło tabeli z wynikiem 1:27,891. Przygodę w pierwszym zakręcie zaliczył Giedo van der Garde, ze względu na awarię hamulców wypadł w żwir, jednak nie otarł się o ścianę z opon. Zawodnicy skupili się na kręceniu kolejnych kółek, tymczasem Hamilton dopiero na 11 minut przed końcem sesji i po kilku kółkach wskoczył ponownie na czoło stawki z przewagą 0,782 sekundy, którą powiększył do 0,868 sekundy

Do końca treningu nikt już nie pobił wyniku Anglika, a jego partner, Nico Rosberg pozostał w garażu, nie zaliczając drugiego przejazdu. Mimo to walka za Mercedesami będzie niezwykle zacięta, gdyż ekipy notowały bardzo zbliżone czasy. Najbardziej aktywnym zawodnikiem był Pastor Maldonado, zaliczając 34 okrążenia.


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca