F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de España Pirelli 201411 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po czasówce  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Lewis Hamilton (P1): Jestem niesamowicie zadowolony. Nico dziś w treningu i kwalifikacjach naprawdę bardzo dobrze, ale ostatecznie udało mi się wycisnąć wszystko z bolidu. Przed weekendem nie wiedzieliśmy jak ułoży się tutaj stawka, ale poziom rozwoju naszego zespołu wręcz mnie inspiruje, bardzo dziękuję każdemu w ekipie. Mimo to nie było łatwo, warunki na torze nie są idealne, przyczepność jest dość słaba, więc jestem naprawdę szczęśliwy.

Nico Rosberg (P2): Po tym jak byłem najszybszy w Q1 i Q2 na pewno nie jestem w pełni zadowolony z drugiej pozycji. Nie jestem szczególnym fanem drugich miejsc! Ostatecznie nie był to jednak zły dzień, Lewis po prostu wykonał lepszą pracę. Zobaczymy jak nam pójdzie jutro, ponieważ drugie miejsce nie jest tak daleko od optimum, którym jest pole position. Jutro jeśli powalczę to szybko mogę znowu prowadzić, więc mam nadzieję na dobry start i zobaczymy co się stanie.

(Łukasz Godula)
 
Red Bull

Daniel Ricciardo (P3): Nie zwracam uwagi na Mercedesa i jestem zadowolony z tego co robię. Myślę, że dzisiaj było całkiem nieźle, a ja nie jestem rozczarowany swoim okrążeniem. Nie widzę, gdzie moglibyśmy zyskać, więc raczej dajemy z siebie wszystko, jednak póki co jesteśmy w okolicach trzeciego miejsca i chcemy zmniejszyć stratę do srebrnych samochodów. Przykro mi z powodu Seba, który ma trudny weekend. Wolę, kiedy obaj możemy rywalizować. Jutro najpewniej trzecie miejsce będzie najlepszym możliwym wynikiem. Jeśli Mercedes utrzyma dzisiejsze tempo, to nie damy rady ich złapać. Trzecie miejsce nie będzie co prawda zwycięstwem, ale na pewno będzie satysfakcjonujące.

Sebastian Vettel (P10): Po wyjeździe z garażu straciłem drugi bieg. Nadal działy inne, więc myślałem, że damy radę przejechać okrążenie, jednak po pierwszym zakręcie padły pozostałe biegi i nie mogliśmy dalej jechać. Po wczorajszych problemach łapałem rytm, a różnice między zawodnikami, poza Mercedesem, były niewielkie, więc myślę, że trzecie miejsce było w zasięgu. Nie dojechaliśmy jednak zbyt daleko i jestem rozczarowany.

Christian Horner, szef zespołu: Myślę, że Daniel wyciągnął dziś wszystko z samochodu i pojechał dobre kwalifikacje, które zakończył trzecim miejscem. Szkoda, że Seb nie mógł walczyć o pozycję obok niego z powodu problemów ze skrzynią biegów. Jeszcze dokładnie nie rozumiemy problemu, więc będziemy musieli sprawdzić czy usterka wynika z elektroniki czy mechaniki.

(Paweł Zając)
 
Williams

Valtteri Bottas (P4): To był bardzo trudny weekend aż do teraz. Musiałem zbudować duże zaufanie, ale kiedy to wszystko złączyłem w całość, udało mi się uzyskać dobre okrążenie. Wykonaliśmy kilka zmian w ustawieniach po trzecim treningu i spisywały się one nieźle, aczkolwiek jeszcze lepiej będzie w wyścigu. Ciężko jest tutaj wyprzedzać, więc kwalifikacje są niezwykle ważne. To będzie bliski wyścig za Mercedesami i nie mogę się doczekać jutra.

Felipe Massa (P9): Jestem rozczarowany moim dzisiejszym okrążeniem, ponieważ złapałem uślizg tylnej osi po dohamowaniu do dziesiątego zakrętu. To nie ma nic wspólnego z samochodem, to był mój błąd. Pod koniec sesji spisywałem się naprawdę dobrze i czuję się zirytowany, że nie zdołałem zrobić tego, co miało naprawdę znaczenie. Jutrzejszy wyścig jest długi, a samochód ma duży potencjał, więc mamy wiele do zrobienia.

Rob Smedley, inżynier od spraw wydajności bolidu : Jestem bardzo szczęśliwy, jak sesja się potoczyła. Tempo samochodów było doskonałe. Jest to tor, na którym docisk aerodynamiczny jest wymagany i poprawki, które tu przywieźliśmy, naprawdę okazały się być pomocne. Felipe był bardzo szybki w Q1 i Q2, ale ostatnie okrążenie nie było najlepsze w jego wykonaniu. Jutro jest wiele do zrobienia i patrzymy pozytywnie na możliwość zdobycia kilku dużych punktów.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Lotus

Romain Grosjean (P5): Dzisiejszy dzień był dla wszystkich członków zespołu niezwykle pozytywny. Wywalczyliśmy pozycję gwarantującą start z trzeciej linii. Właśnie na takich pozycjach chcemy się znajdować i jestem pewny, że nie pokazaliśmy jeszcze wszystkiego, na co nas stać. Wyścig powinien być interesujący. Catalunya to tor, na którym trudno wyprzedzać. Podczas pierwszego przejazdu będziemy musieli się także troszczyć o opony. Zobaczymy jak nam pójdzie, ale nie muszę chyba mówić o tym, że chcielibyśmy w końcu zdobyć kilka punktów.

Pastor Maldonado (P21): Miałem dużą szansę, by pojechać dobre kwalifikacje, ale niestety straciłem panowanie nad samochodem pod wpływem dużej nadsterowności na wyjściu z trzeciego zakrętu. Musimy przeanalizować co się stało. Byliśmy dzisiaj całkiem konkurencji. Mając zaoszczędzone komplety ogumienia możemy opracować elastyczną strategię na wyścig. Mam nadzieję, że w niedzielę uda mi się odrobić dobrych kilka pozycji.

Alan Permane, dyrektor ds. operacji na torze: Piąte miejsce na starcie to dobry punkt wyjścia dla jutrzejszego wyścigu. Romain wykonał doskonałą robotę. Tak samo nasi ludzie na torze i w fabryce w Enstone. Szkoda że Pastor stracił szansę na ustanowienie okrążenia kwalifikacyjnego, ponieważ przez cały weekend prezentuje mocne tempo. Zrobimy jednak wszystko co w naszej mocy, aby pomóc mu jutro przebić się w górę stawki.

(Nataniel Piórkowski)
 
Ferrari

Kimi Raikkonen (P6): Nie możemy być zadowoleni z szóstego pola, ponieważ naturalnie chcemy liczyć się w walce o czołowe lokaty. W porównaniu do poprzedniego weekendu, udało nam się rozwiązać pewne problemy, a ja lepiej czuję się w samochodzie. Wczoraj dobrze poszły nam długie przejazdy i ogólnie nie mogę narzekać na naszą pracę, ale jest jeszcze dużo do zrobienia, gdyż wciąż nie jesteśmy tak szybcy, jak byśmy chcieli. Cel na jutro to dobry start i pojechanie normalnego wyścigu. Oczywiście potrzebujemy także odpowiedniej strategii i nie możemy zapominać o degradacji ogumienia. Nie będzie łatwo, ale na pewno się nie poddamy.

Fernando Alonso (P7): To nie była dobra sesja kwalifikacyjna, ale po tak wymagającym weekendzie, zwłaszcza jeśli chodzi o przyczepność, jej rezultat pokrywa się z naszymi oczekiwaniami. Oczywiście wolałbym startować z wyższego pola, ale dziś poszło nam jak poszło: nie byliśmy wystarczająco szybcy. Teraz musimy myśleć o niedzieli i postarać się zyskać kilka pozycji, by zdobyć jak najwięcej punktów. Jeśli chodzi o poprawki do naszego samochodu, to niektóre dobrze się spisują, a inne wymagają dalszych testów. W porównaniu do Chin na pewno wykonaliśmy krok naprzód, ale mamy drobne problemy z tyłem bolidu. W ich rozwiązaniu nie pomagały nawet liczne zmiany ustawień. Teraz pora skupić się na strategii i zaliczyć czysty start. Nie możemy popełnić żadnych błędów. Ten wyścig wymaga najwyższego poziomu koncentracji.

Pat Fry, dyrektor ds. inżynierii: Dzisiejsza sesja była trudna dla wszystkich. Warunki na torze nie poprawiły się zbytnio od wczorajszych zajęć i trudno było złożyć czyste okrążenie. Kontynuowaliśmy prace nad balansem obydwu samochodów, starając się zyskać trochę przyczepności. Niestety nie przełożyło się to na zajęcie przez Fernando i Kimiego lepszych pozycji na starcie wyścigu. Jak zawsze w Barcelonie wiele będzie zależało od dobrego zrozumienia degradacji ogumienia. Jutrzejszy wyścig będzie trudny, ale możemy polegać na dwójce wspaniałych kierowców, którzy na pewno zrobią wszystko co tylko będą mogli, by poprawić swoje lokaty.

(Nataniel Piórkowski)
 
McLaren

Jenson Button (P8): Dziś wszyscy nie mieli łatwo – tor nie był zbyt przyczepny, więc każdą z sesji poświęciliśmy na prace nad balansem samochodu. Chcieliśmy znaleźć ten właściwy i prawie nam się udało, ale na ostatnim przejeździe wciąż było zbyt dużo podsterowności. Nie jest zbyt źle. Prawdopodobnie dzięki ustawieniom mogliśmy być trochę szybsi, ale nie wydaje mi się, aby nasza końcowa pozycja uległa zmianie. W jutrzejszym wyścigu będziemy świadkami wielu uślizgów. Udało nam się zaoszczędzić komplet opcjonalnego ogumienia. Nie wiem jeszcze jaką będziemy realizowali strategię, ale dobrze jest mieć pod jej względem pewną elastyczność. W ten weekend zdecydowanie pokazujemy oznaki poprawy, nawet jeśli wciąż nie jesteśmy tam, gdzie chcielibyśmy być.

Kevin Magnussen (P15): Na pewno udało nam się poprawić osiągi samochodu i szkoda, że nie byłem tego w stanie pokazać dzisiejszego popołudnia. Na dobrą sprawę nie wiem, co działo się z moim samochodem. W trakcie Q1 pojawił się problem z jednostką napędową. Staraliśmy się go naprawić, ale w Q2 podjęliśmy decyzję o oszczędzaniu silnika o wycofaniu się z dalszej rywalizacji. W jutrzejszym wyścigu olbrzymią rolę odegrają opony – przynajmniej udało nam się oszczędzić kilka ich kompletów. Mam nadzieję, że niedziela będzie dla nas bardziej pozytywnym dniem.

Eric Boullier, szef zespołu: Pomimo tego, że ósme miejsce nigdy nie może być traktowane jako satysfakcjonujące, Jenson pojechał dziś bardzo dobre kwalifikacje. Kevin miał ogromnego pecha. Wciąż analizujemy, co stało się z jego jednostką napędową. Wczoraj i dzisiaj dorównywał tempem Jensonowi i jestem przekonany, że podobnie jak on awansowałby

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Nico Hulkenberg (P11): Moje okrążenie było bardzo dobre i jestem zadowolony z wysiłku, jaki włożyliśmy podczas kwalifikacji. Zrobiliśmy pewne kroki naprzód w kontekście ustawień, ale wciąż zabrakło nam niewiele do Q3. Biorąc pod uwagę to, że nasz bolid nie pracował najlepiej przez cały weekend, jedenaste pole jest dobrą pozycją do rozpoczęcia wyścigu, a poza tym mamy dodatkowy komplet pośrednich opon w porównaniu do pierwszej dziesiątki. Spodziewam się jutro bardzo strategicznego wyścigu, zwłaszcza, że wiele zespołów wydaje się być na podobnym poziomie co my. To będzie wyzwanie dla każdego, natomiast odpowiednie zarządzanie oponami będzie kluczowe i myślę, że punkty są w naszym zasięgu.

Sergio Perez (P12): Myślę, że skończyliśmy kwalifikacje mniej więcej tam, gdzie się tego spodziewaliśmy. Być może wejście do Q3 było możliwe, aczkolwiek nie udało mi się dokończyć mojego ostatniego przejazdu w drugim segmencie, ponieważ moje wyjazdowe okrążenie nie było najlepsze. Był bardzo duży korek, natomiast opony nie były dobrze rozgrzane, więc podjąłem decyzję o zjeździe by je zaoszczędzić. Jadąc na ten wyścig wiedzieliśmy, że ten tor nie będzie nam idealnie pasował, ale nadal uważamy, iż jutro możemy być konkurencyjni. Myślę, że wyścig będzie się kręcił wokół strategii, ponieważ wyprzedzanie tutaj jest dosyć trudne. Nasze tempo wyścigowe wygląda obiecująco, więc mamy szansę nadrobić kilka pozycji.

Vijay Mallya, szef zespołu: Jedenaste oraz dwunaste pole to dobry wynik na torze, który jest dla nas jednym z najtrudniejszych. Obaj kierowcy mieli problemy z balansem podczas treningów i staraliśmy się zoptymalizować samochód. Q3 nie było daleko, natomiast start z szóstej linii oznacza, że możemy ścigać się o punkty. Spodziewamy się bardzo podobnego tempa co nasze u rywali, więc dobra strategia będzie wymagana do osiągnięcia niezłego wyniku.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Toro Rosso

Daniił Kwiat (P13): Myślę, że wyciągnęliśmy maksimum z naszego pakietu, nawet jeśli można by było zrobić kilka rzeczy lepiej. Wyścig jest jednak jutro i w przyszłości zdarzało się już, że zdobywaliśmy punkty po starcie z trzynastej pozycji.

Jean-Eric Vergne (P22): Pozostanie w garażu podczas Q2 było częścią strategi. Zaoszczędziliśmy opony i przygotowujemy się na agresywny wyścig. Myślę, że to była rozsądna decyzja. Choć to nie jest najlepszy tor do wyprzedzania, to jednak dam z siebie wszystko aby wyprzedzić jak najwięcej rywali. Samochód był trudny w prowadzeniu przez cały weekend, poza długimi przejazdami, więc liczę na dobry wyścig.

Phil Charles, główny inżynier wyścigowy: Od początku było wiadomo, że kwalifikacje będą trudne z karą 10 pozycji dla Jeva. Daniił pojechał fantastycznie na twardych oponach, jednak nie udało nam się w pełni wykorzystać pośrednich. Musimy przyjrzeć się temu i zrozumieć, co trzeba zrobić aby zoptymalizować działanie obu z nich. Start z trzynastego pola daje pewne możliwości, więc musimy popracować nad strategią.

(Paweł Zając)
 
Sauber

Esteban Gutierrez (P14): Dziś osiągnęliśmy maksimum. Biorąc pod uwagę wczorajsze problemy, ekipa wykonała wspaniałą robotę składając wszystko w całość. Nadal mamy problemy, które musimy rozwiązać, jednak jesteśmy trochę bliżej, co nas motywuje. Oczywiście, nie jesteśmy w pełni usatysfakcjonowani dzisiejszym wynikiem, jednak dalsza praca pozwoli nam znaleźć kolejne dziesiąte, dzięki którym zaczniemy walczyć o punkty. Musimy cieszyć się z pozytywów i przeanalizować negatywy. Jutro czeka nas spore wyzwanie, gdyż temperatura będzie dość wysoka i ciężko dba się o opony w tych warunkach.

Adrian Sutil (P16): Oczywiście nie jest to wynik na jaki liczyłem. Czasem tak jednak jest w kwalifikacjach. Niestety dziś poszliśmy w złym kierunku. Rano miałem problemy z dogrzaniem opon, a podczas czasówki było dokładnie odwrotnie i je przegrzewałem. Uświadomiliśmy to sobie po drugim przejeździe i chcieliśmy to poprawić na ostatni. W pewnym stopniu się udało, jednak większości ustawień i tak nie mogliśmy zmienić. Wierzę, że to kosztowało nas jakąś sekundę i kilka pozycji startowych. Nie udało nam się osiągnąć celu, jednak czegoś się dziś nauczyliśmy i liczę, że możemy o coś powalczyć z mojej pozycji startowej.

Monisha Kaltenborn, szef zespołu: Dzięki naszym poprawką, które wprowadziliśmy tutaj do samochodu, udało nam się zredukować stratę do rywali. Jasnym jest jednak, że nie odzwierciedla tego nasza pozycja startowa. Zespół w Hinwil zasłużył na spore podziękowania za przygotowanie tych rzeczy na ten wyścig. Oczywiście musimy teraz popracować nad optymalizacją pakietu, co stanie się podczas testów po wyścigu. Spodziewam się, że będziemy jutro bardziej konkurencyjni. Jesteśmy gotowi, aby wykorzystać każdą okazję.

(Paweł Zając)
 
Marussia

Max Chilton (P17): Jestem bardzo zadowolony z mojej pozycji. Nie jestem do końca pewien, czy balans samochodu był rzeczywiście najlepszym osiągalnym, ale moje drugie szybkie okrążenie pojechałem niemal bezbłędnie. Kwalifikacje pokazały, że dokonaliśmy postępów. Nie ulega wątpliwości, że jesteśmy bliżej Saubera. W dodatku pokonaliśmy obydwa bolidy Caterhama z dość dużym marginesem w czasach okrążeń. Myślę że w jutrzejszym wyścigu możemy stoczyć dobrą walkę.

Jules Bianchi (P18): Szkoda, bo moje drugie szybkie kółko było idealne, przynajmniej do dziesiętnego zakrętu. Zahamowałem zbyt późno i przejechałem go zbyt szeroko. Po prostu zbyt mocno naciskałem. Dokonaliśmy solidnych postępów względem Sauberów i możemy w pełni skupić się na bolidach przed nami. Na starcie wyścigu czeka mnie jeszcze trochę pracy, ale jeśli dobrze wystartuję, to myślę że jestem w stanie powalczyć o dobry finisz.

John Booth, szef zespołu: Dobrze było zakończyć dzień z pozytywnymi oznakami wprowadzonych przez nas poprawek. Z drugiej strony jesteśmy nieco rozczarowani, że nie zobaczyliśmy jeszcze pełnego, oczekiwanego przez nas od nich potencjału. Jestem pewny, że obaj nasi kierowcy są w stanie pojechać jutro dobry wyścig. Byliśmy zadowoleni z wykonanych w piątek długich przejazdów i wszystko wskazuje na to, że jutro będziemy w stanie powalczyć z bolidami znajdującymi się wokół nas.

(Nataniel Piórkowski)
 
Caterham

Marcus Ericsson (P19): Dla mnie ten dzień był zarówno dobry jak i zły. Jestem zadowolony, ponieważ udało mi się zakwalifikować przed kolegą z zespołu po raz pierwszy w tym roku, a jest to dla mnie o tyle szczególne, iż lubię ten tor, a reszta stawki zna go doskonale. Mimo to oczywiście nie jesteśmy zadowoleni z naszych osiągów i musimy je poprawić. W trzecim treningu oraz kwalifikacjach miałem podobne problemy co wczoraj, gdyż zmagałem się z niską przyczepnością, co jednocześnie odbijało się na czasach okrążeń. Zachowanie samochodu jest nieprzewidywalne praktycznie całe okrążenie i to sprawia, że pokonanie czystego kółka jest bardzo trudne. Mimo to skupiam się teraz na wyścigu. Startujemy z tych samych pozycji co przez większość sezonu i musimy się skupić na pojechaniu spokojnego wyścigu, a także utrzymaniu naszej niezawodności z Chin, by móc wykorzystać wszystkie nadarzające się okazje. Chcę wyjechać z Hiszpanii z pozytywnym akcentem, a my wykonamy wszystko co w naszej mocy, by tak się stało.

Kamui Kobayashi (P20): Kolejny trudny dzień z tymi samymi problemami z przyczepnością co wczoraj. Zrobiliśmy sporo zmian w bolidzie na trzeci trening, ale wciąż nic nie uległo poprawie, więc wzięliśmy udział w kwalifikacjach z tym samym pakietem. Kwalifikacjach zdecydowaliśmy się na dwa przejazdy po jednym okrążeniu i podczas pierwszego było ok, ale na drugim utknąłem za Bianchim i miałem problemy z balansem, więc nie byłem w stanie wyciągnąć coś więcej z bolidu. Być może gdyby udało mi się pokonać czyste okrążenie, urwałbym kilka dziesiątych, ale to raczej nie pozwoliłoby nam na znalezienie się w tym miejscu, w którym chcielibyśmy być.

(Mateusz Szymkiewicz )


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
TommyYse, 10.05.2014 21:21[!]
Cytat Riccardo :
Nie zwracam uwagi na Mercedesa i jestem zadowolony z tego co robię.


Hehe, ja podczas kwalifikacji wyobraziłem sobie że Mercedesy nie istnieją i jest walka o Pole Position między Red Bullami, Ferrari, Williamsami :P
pawel92setter, 11.05.2014 13:26[!]
Wypowiedź Bottasa napawa optymizmem.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca