F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de España Pirelli 201411 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:25,524--33
2.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:25,9730,4490,44936
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:26,5090,9850,53638
4.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:27,1211,5970,61233
5.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:27,2961,7720,17533
6.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:27,7882,2640,49237
7.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:27,8112,2870,02329
8.19Felipe MassaWilliams FW36 1:27,8242,3000,01331
9.13Pastor MaldonadoLotus E221:27,8662,3420,04242
10.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:28,0492,5250,18335
11.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:28,0742,5500,02531
12.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:28,2462,7220,17230
13.99Adrian SutilSauber C33 1:28,2842,7600,03833
14.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:28,6983,1740,41433
15.21Esteban GutierrezSauber C33 1:29,1053,5810,40724
16.11Sergio PerezForce India VJM07 1:29,1293,6050,02434
17.8Romain GrosjeanLotus E221:29,4933,9690,36426
18.17Jules BianchiMarussia MR03 1:29,9914,4670,49826
19.4Max ChiltonMarussia MR03 1:31,1485,6241,15728
20.10Kamui KobayashiCaterham CT051:31,3385,8140,19038
21.9Marcus EricssonCaterham CT051:31,5866,0620,24839
22.1Sebastian VettelRed Bull RB10----
107% najlepszego czasu: 1:31,511

Lewis Hamilton podtrzymał doskonałe tempo z porannych zajęć i uzyskał najlepszy czas okrążenia także podczas drugiego treningu na Circuit de Barcelona-Catalunya. Drugie miejsce w tabeli zajął Nico Rosberg a trzecie – Fernando Alonso.

Zaraz po zgaśnięciu czerwonego światłą na wyjeździe z alei serwisowej, swój garaż opuścił Marcus Ericsson. Krótko po tym, Szwed ustanowił pierwszy rezultat sesji: 1:39,717s. Pechowo drugi trening rozpoczął się dla Maxa Chiltona. Brytyjczyk usłyszał przez radio, że w jego bolidzie pojawił się problem z jednostką napędową i został poproszony o wolny zjazd do boksów.

W międzyczasie na pierwsze miejsce awansował Pastor Maldonado. Niedługo później Wenezuelczyk opuścił tor na wyjeździe z trzeciego zakrętu – niegroźnie, bo skorzystał z wyasfaltowanego pobocza. Po dziesięciu minutach na czele znajdował się już duet McLarena: Jenson Button przed Kevinem Magnussenem, by w kilka minut ustąpić miejsca dominującemu w ostatnich wyścigach sezonu Lewisowi Hamiltonowi z Mercedesa. Brytyjczyk zdołał osiągnąć czas 1:27,061s.

Telewizyjne powtórki pokazywały, jak Fernando Alonso agresywnie przejeżdżał szybką szykanę złożoną z siódmego i ósmego zakrętu. Około pięć minut przed 14:30 Chilton powrócił na tor Jak się po chwili okazało – nie na długo. Kierowca Marussi po jednym okrążeniu wrócił do swych mechaników.

Pół godziny od startu sesji do realizacji zajęć powrócił Adrian Sutil. Trzy minuty później, nowym liderem sesji został Ricciardo. Australijczyk uzyskał rezultat 1:26,509, korzystając z pośredniej mieszanki Pirelli. Ta sama znajdowała się także w bolidach Ferrari i Mercedesa. Zaowocowało to kolejnymi, dynamicznymi zmianami w tabeli. Najpierw Raikkonen przebił się na trzecią lokatę, a następie Rosberg zszedł poniżej bariery 1:26s, awansując na pierwsze miejsce.

Na półmetku sesji Romain Grosjean, starając się wykonać próbny start z końca alei serwisowej, zgasił swój bolid. Interweniowali mechanicy Lotusa, którzy zepchnęli samochód z powrotem do alei serwisowej. Kilka minut później Francuz ponownie wyruszył na tor – tym razem bez żadnych problemów. Analizując dane dotyczące ogumienia, po pięćdziesięciu minutach od startu sesji, jedynie Chilton nie założył do swej Marussi pośredniej mieszanki.

Druga część popołudniowego treningu tradycyjnie mijała na porównywaniu ogumienia i dłuższych przejazdach. Prowadzący w tabeli Lewis Hamilton dysponował komfortową przewagą nad Rosbergiem, wynoszącą 0,5s. Trzeci Ricciardo tracił do Brytyjczyka już prawie jedną, pełną sekundę. Nic nie wskazywało, aby ktoś miał zakłócić klarujący się układ sił tego weekendu.

Na krótko przed rozpoczęciem ostatnich trzydziestu minut jazd, pomiędzy zakrętami piętnaście i szesnaście wywieszono na krótki czas żółtą flagę. Wszystko z powodu części nadwozia bolidu Chiltona, jaka wylądowała na torze. Osamotniony tego popołudnia Ricciardo poinformował przez radio, że jego aktualne ustawienia bolidu są nieco bardziej neutrale od poprzednich. Tymczasem Lewis Hamilton kontynuował swój dłuższy przejazd i pomimo zblokowania opon w ostatniej szykanie, był w stanie notować czasy na poziomie 1:30s.

Cztery minuty przed końcem sesji, Jean-Eric Vergne zgubił prawe tylne koło, powodując wywieszenie kolejnej żółtej flagi. Do incydentu doszło pomiędzy pierwszym a drugim zakrętem. Już po wywieszeniu flagi w szachownicę, Max Chilton zakopał się w pułapce żwirowej w czwartym wirażu.


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
derwisz, 09.05.2014 15:44[!]
Na zachodzie jak widać ciągle bez zmian: 1. Mercedes 2. RBR 3. Ferrari. ;)
Simi, 09.05.2014 15:48[!]
Tak, natomiast wydaje się, że McLaren i Lotus poczyniły spore postępy. Wygląda na to, że: 1. Merc 2. RBR 3. Ferrari 4. McLaren 5. Williams 6. Lotus/Force India
mich909090, 09.05.2014 16:48[!]
Widać że tor Mercowi pasuje :)
MairJ23, 09.05.2014 16:52[!]
Wow. Cieszy oko forma Ferrari.... nareszcie chyba dolaczyli do przodu stawki. Jeszcze brakuje tam nieco wyzej przeplatajacych sie McLarenow. Ale juz zaczyna to lepiej wygladac. Natomiast Hamilton. Chyba sie naprawde dobrze dogaduje ze swoim autem i wygra te mistrzostwa - szkoda Nico - ale coz... lepszy wygrywa.
paymey852, 09.05.2014 17:20[!]
@MairJ23
Wow. Nie cieszy oko brak formy Ferrari... nadal nie dołączyli do przodu stawki.
1,5 do Merca i 0,5 do RBR a na podium są tylko trzy miejsca.

Oby te czasy nie były prawdą bo wygląda jak by każdy był we własnej lidze 0.5 to przepaść.
Jedyne co cieszy to fakt że taki zespół jak Marussia nie traci już tak wiele do środka stawki jak w poprzednich latach właściwie to tracą tyle do "środka" ile Ferrari do P1
McLuke, 09.05.2014 19:05[!]
Widać, ze poprawki McLarena chyba przyniosły spodziewany efekt - forma zwyżkuje :) Oby tylko Maki były wysoko w wyscigu :)
crush, 09.05.2014 22:37[!]
Przewaga prawie pół sek. a nie jak w art. 0,049
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca