F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201425 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:18,271--32
2.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:18,3030,0320,03231
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:18,5060,2350,20337
4.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:18,9300,6590,42431
5.1Sebastian VettelRed Bull RB101:19,0430,7720,11333
6.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:19,4671,1960,42431
7.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:19,4941,2230,02731
8.11Sergio PerezForce India VJM07 1:19,6661,3950,17229
9.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:19,7891,5180,12329
10.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:19,8561,5850,06738
11.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:20,0331,7620,17735
12.21Esteban GutierrezSauber C33 1:20,1181,8470,08533
13.8Romain GrosjeanLotus E221:20,2071,9360,08933
14.13Pastor MaldonadoLotus E221:20,2411,9700,03438
15.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:20,2601,9890,01936
16.19Felipe MassaWilliams FW36 1:20,5172,2460,25725
17.99Adrian SutilSauber C33 1:20,7362,4650,21918
18.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:20,9142,6430,17837
19.17Jules BianchiMarussia MR03 1:21,3103,0390,39627
20.9Marcus EricssonCaterham CT051:22,0633,7920,75340
21.10Kamui KobayashiCaterham CT051:22,4924,2210,42938
22.4Max ChiltonMarussia MR03 1:25,8177,5463,3257
107% najlepszego czasu: 1:23,750

Lewis Hamilton wygrał pierwszą sesję treningową przed Grand Prix Monako. Mercedesy w dalszym ciągu są faworytami do zwycięstwa na ulicach Monte Carlo, jednak strata rywali na tym krótszym torze nie wygląda aż tak miażdżąco. Za plecami Mercedesów uplasował się Daniel Ricciardo.

Sesja rozpoczęła się jak zwykle okrążeniami instalacyjnymi, które potwierdził nam słowa Buttona o niezwykle niskiej przyczepności na ulicach Monte Carlo. Przez pierwsze 10 minut kierowcy bardzo nieśmiało zapoznawali się z trasą, a pierwsze mierzone kółka zaliczył Rosberg, który jak to bywa w Monako rozpoczął od bardzo słabych wyników, by stopniowo nabierać prędkości.

Hamilton otrzymał informację, iż miękka mieszanka zaczyna pracę od trzecie okrążenia. Tymczasem wszyscy zawodnicy podobnie do Rosberga sukcesywnie poprawiali swoje czasy z okrążenia na okrążenia, czasami nawet o ponad sekundę. Niemiec na chwilę obecną meldował się z czasem 1:20,094 i prowadził w tabeli.

Mercedesy zjechały do garażu po siedmiu okrążeniach, jednak na torze na dłużej został Ricciardo, któremu udało się poprawić czas Rosberga i jako pierwszy zszedł poniżej granicy 1:20 z wynikiem 1:19,912. Pierwszą ofiarą Monako, jednak bez uszkodzeń bolidu był Max Chilton, który obrócił się w zakręcie Mirabeau. Mimo braku uszkodzeń kierowca Marussii nie był w stanie jechać dalej i zatrzymał bolid na poboczu.

Po 30 minutach na torze nastała cisza, gdyż wszyscy kierowcy zjechali do garażów, by oddać pierwszy komplet opon, którego można użyć jedynie w pierwszych 30 minutach sesji. Cisza nie trwała długo i kierowcy Mercedesa wyjechali ponownie na trasę, choć obaj mieli problemy z ruszeniem z garażu. Nie przeszkodziło to jednak Niemcowi z powrotem na czoło tabeli z czasem o sekundę lepszym od Ricciardo. Hamilton zameldował się na mecie z wynikiem gorszym od Rosberga o zaledwie 0,003 sekundy.

Na następnym kółku Nico udało się poprawić i meldował się teraz z wynikiem 1:18,477. Jego partner nie zamierzał jednak odpuszczać i wyprzedził Rosberga z czasem 1:18,271. Tymczasem na czwarte miejsce wskoczył Raikkonen z wynikiem na poziomie 1:20.019. Nieco szybciej pojechał jego partner, Alonso, który wskoczył na trzecią lokatę. Na torze pojawił się ponownie również Ricciardo, którego Red Bull od tego weekendu musiał zamontować kamery na nosie w taki sam sposób jak rywale.

Niezłym okrążeniem popisał się Kevin Magnussen, który plasował się na 40 minut przed końcem sesji na 4 miejscu z czasem 1:19,789. Na trzecie miejsce powrócił jednak Ricciardo, który na metę wjechał ze stratą 0,8 sekundy do Hamiltona. Vettel po słabszym pierwszym przejeździe, drugi zaliczył znacznie lepszy i wskoczył na piątą pozycję, ale w dalszym ciągu tracił do partnera 0,3 sekundy.

W tym czasie Ricciardo ponownie się poprawił i do Rosberga tracił już zaledwie trzy setne sekundy. Na torze pozostali tylko kierowcy Mercedesa i Grosjean, a Perez otrzymał ciekawy komunikat, iż w drugiej sesji możliwość opadów wzrosła do 50%. Zapytano go również czy już teraz chce przez to wypróbować zachowanie bolidu z dużym ładunkiem paliwa, jednak Meksykanin wolał trzymać się planu. Kolejną ofiarą śliskiego toru przy zakręcie Mirabeau był Adrian Sutil, który nie opanował Saubera i uderzył tyłem w bariery.

W końcówce na tor wyjechali praktycznie wszyscy kierowcy. Magnussen niemal nadział się na wolno jadącego Pereza w 19 zakręcie, jednak Duńczyk wykazał się refleksem i uniknął kraksy. Drugi z Sauberów również zaliczył spory problem z hamowaniem przed zakrętem St. Devote i musiał się ratować malutkim poboczem, dostępnym za wirażem. Niestety Gutierrezowi nie udało się wyjechać z niego. W Mirabeau przygodę zaliczył również Alonso, jednak udało mu się wycofać bolid i pojechać dalej. Sesję kierowcy zakończyli próbnymi startami na prostej.


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Siux, 22.05.2014 12:24[!]
Czy to będzie miażdżąca przewaga czy tylko 0,3 sek. na okrążeniu - w Monako nie ma znaczenia. Trzeba zdobyć PP i dojechać bez przygód. Tylko jakiś wyjątkowy zbieg okoliczności, defekt czy bariera może pozbawić Merca zwycięstwa tutaj.
wojtek_f1, 22.05.2014 13:15[!]
Ale się zdziwiłem. Jeżeli w tym roku będzie tak samo z Mercedesem jak z Red Bullem to lipa ze zmianą przepisów. Przecież zrobili to głównie po to, by uprzykrzyć życie RBR
rno2, 22.05.2014 13:34[!]
@wojtek_f1 Na pewno tych zmian nie wprowadzono specjalnie żeby utrudnić pracę Red Bullowi. Zarys zmian (a w szczególności przejścia na nowe silniki) był już na pewno zanim ktokolwiek pomyślał, że RBR zdominuje stawkę na kilka lat.
Ale zgodzę się, że przejście z jednej dominacji w drugą to lipa... Cieszę się, że trafiło akurat na Hamiltona, ale strasznie nudno będzie oglądać resztę sezonu widząc tylko wygrane Lewisa i zdobywanie okruchów przez Rosberga i kierowców Red Bulla...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca