F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 20148 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:17,238--21
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:17,2540,0160,01625
3.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:17,3840,1460,13032
4.1Sebastian VettelRed Bull RB101:18,1310,8930,74728
5.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:18,3611,1230,23020
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:18,4351,1970,07426
7.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:18,4461,2080,01133
8.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:18,5141,2760,06831
9.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:18,5781,3400,06415
10.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:18,6431,4050,06514
11.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:18,7331,4950,09030
12.11Sergio PerezForce India VJM07 1:18,9591,7210,22622
13.99Adrian SutilSauber C33 1:19,1081,8700,14924
14.8Romain GrosjeanLotus E221:19,1421,9040,03432
15.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:19,1771,9390,03521
16.13Pastor MaldonadoLotus E221:19,3402,1020,16337
17.19Felipe MassaWilliams FW36 1:19,5752,3370,2357
18.21Esteban GutierrezSauber C33 1:19,8042,5660,22915
19.17Jules BianchiMarussia MR03 1:20,2002,9620,39615
20.4Max ChiltonMarussia MR03 1:20,8443,6060,64426
21.9Marcus EricssonCaterham CT051:21,4044,1660,56033
22.45Alexander RossiCaterham CT051:21,7574,5190,35327
107% najlepszego czasu: 1:22,645

Pierwszy trening na pięknie położonym torze w Montrealu rozpoczął się przy słonecznej pogodzie, co zachęciło wszystkich do szybkiego wyjechania na okrążenia instalacyjne. Przejazdy rozpoczął Felipe Massa, ale już po kilku minutach wszyscy mieli na swoim koncie chociaż jedno okrążenie.

Pierwszy czas okrążenia po kolejnych kilku minutach wykręcił Kevin Magnussen. Duńczyk zaliczył kilka mierzonych kółek i meldował się w tym momencie z wynikiem 1:21,061. Kanadyjski tor jak co roku w pierwszym treningu nie oferował zbyt dużej przyczepności i mogliśmy zauważyć sporo przestrzelonych zakrętów czy uślizgów. Kierowcy również dużą uwagę przykładali do testowych startów. Warto zauważyć, iż Ferrari kompleksowo sprawdzało swoją aerodynamikę, malując niemal cały bolid farbą fluorescencyjną.

Kevin Magnussen wpawdzie poprawił się do poziomu 1:19,820, ale szybciej pojechał Massa (1:19,575) i to on dzierżył pierwsze miejsce w tabeli. Po 20 minutach jedynie Gutierrez i Alonso nie mieli zaliczonego czasu okrążenia. Tymczasem na czoło stawki wskoczył zgodnie z przewidywaniami Hamilton z wynikiem 1:18,997.

Ciekawe obrazki ponownie zapewniała kamera termowizyjna, gdyż ponownie praktycznie nie notowała żadnych odczytów na oponach Grosjeana, pokazując iż ponownie twardsze opony Pirelli były praktycznie niemożliwe do rozgrzania. Lewis Hamilton w tym czasie znacznie się poprawił i był bliski złamania granicy 1:18. Tak też skończyły się pierwsze przejazdy i wszyscy kierowcy zjechali do garażów, by oddać Pirelli pierwszy komplet miękkich opon.

Cisza na torze trwała aż 15 minut i przerwał ją dopiero Kwiat z Magnussenem. Duńczyk nieco się poprawił i podskoczył na ósmą pozycję, a później na trzecią z wynikiem 1:18,518 ale wszyscy kierowcy w dalszym ciągu mieli ogromne problemy z rozgrzaniem opon. Pierwszą ofiarą band umieszczonych zaraz przy trasie był Jules Binchi, który uderzył w jedną na wyjściu z 4 zakrętu. Francuz z uszkodzonym bolidem bardzo powoli wrócił do boksów.

Button wskoczył za Mercedesy, jednak te również znacznie się poprawiły i Hamilton pozostał na pierwszym miejscu z czasem 1:17,254. Niespodzianką był wynik Alonso, który plasował się za Hamiltonem ze stratą zaledwie 0,121 sekundy. Hiszpan zaskoczył jeszcze mocniej kilka okrążeń później, gdy wskoczył na pierwsze miejsce wykręcając 1:17,254.

Wyniku Hiszpana już nikt nie pobił, a inżynier Hamiltona poinformował Anglika o konieczności przejechania kilku okrążeń w trybie oszczędzania paliwa. Tor w Montrealu charakteryzuje się sporym zużyciem paliwa, więc może być to dość istotna kwestia podczas niedzielnego wyścigu. Tymczasem nad torem zebrały się czarne chmury straszące deszczem, więc druga sesja może odbyć się nawet na mokrej nawierzchni. Jak będzie w rzeczywistości dowiecie się śledząc weekend z Wyprzedź Mnie!


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 3,4 m/s
Wilgotność powietrza: 73%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michael85, 06.06.2014 17:37[!]
Oby to była dobra wróżba na ten wyścig dla SF.
jpslotus72, 06.06.2014 17:38[!]
Panowie na Polsacie chyba ani razu nie wspomnieli o tym, ze Ferrari już od dłuższego czasu zapowiadało na Kanadę pakiet, który miał zdecydowanie przyspieszyć ich bolid (dziwili się tylko, jaka może być przyczyna dobrej postawy Alonso). Kimi nadal niżej - więc jeszcze się zobaczy, ale może faktycznie w Ferrari coś drgnęło?...

Ogólnie dużo palonej gumy na hamowaniach i jazdy na skróty przy szykanach... Z jednej strony - tor jeszcze słabo nagumowany. Ale z drugiej - zespoły stosują tutaj mniejszy docisk (mniejszy niż w poprzednich sześciu wyścigach), więc i charakterystyka hamowania się zmienia. Trzeba się przyzwyczaić.
Na tym tle jeszcze "genialniej" wygląda ostatni pomysł, z ograniczeniem piątkowych treningów do jednej sesji...
rocque, 06.06.2014 17:47[!]
Cytat jpslotus72 :
Panowie na Polsacie


' Panowie na Polsacie ' mi zrobili psikusa, bo kolejny raz Kanady w TV nie obejrzę, wszystko na extra w ten weekend leci.... Trzeba będzie jakiegoś streama złapać, niby nie problem, ale irytujące jak się człowiek musi przestawiać.
RY2N, 06.06.2014 18:22[!]
Od dawna twierdzę że straty Ferrari w porównaniu do Merca leżą przede wszystkim w obszarze elektrycznym (szeroko rozumianym). Dlatego owszem możlwe są skokowe poprawy osiągów Ferrari z wyścigu na wyścig (np. drogą optymalizacji software), ale mimo wszystko w to żeby skasować 2 sek straty do Merca za jednym zamachem to nie uwierzę. Merc po prostu musiał coś innego testować i najdalej jutro (jeśli nie jeszcze dziś) pokażą pełną formę.
Viewer, 06.06.2014 18:54[!]
Dobra, ale mimo wszystko Alonso sekunde przed resztą. Watpie, zeby to mialo tak wygladac, ze najpierw Merce, potem sekunde za nimi Alonso, sekunde za nim reszta.
Aeromis, 06.06.2014 19:41[!]
Wierzę, że w pierwszym treningu może pokazać się jakiś słabszy zespół/średniak że będzie lepszy niż zwykle i to się potwierdzi, ale nic więcej. W pierwszym treningu nie stało się nic nadzwyczajnego, tak naciągając to może to dobry zwiastun dla McLarena, ale to chyba jednak bardziej strzelanie niż wnioski.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca