|
|
|
|
|
|
Grand Prix du Canada 2014 | 8 czerwca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 14 | Fernando Alonso | Ferrari F14 T | | 1:17,238 | - | - | 21 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:17,254 | 0,016 | 0,016 | 25 |
3. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:17,384 | 0,146 | 0,130 | 32 |
4. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB10 | | 1:18,131 | 0,893 | 0,747 | 28 |
5. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW36 | | 1:18,361 | 1,123 | 0,230 | 20 |
6. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB10 | | 1:18,435 | 1,197 | 0,074 | 26 |
7. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-29 | | 1:18,446 | 1,208 | 0,011 | 33 |
8. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-29 | | 1:18,514 | 1,276 | 0,068 | 31 |
9. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari F14 T | | 1:18,578 | 1,340 | 0,064 | 15 |
10. | 25 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR9 | | 1:18,643 | 1,405 | 0,065 | 14 |
11. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM07 | | 1:18,733 | 1,495 | 0,090 | 30 |
12. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM07 | | 1:18,959 | 1,721 | 0,226 | 22 |
13. | 99 | Adrian Sutil | Sauber C33 | | 1:19,108 | 1,870 | 0,149 | 24 |
14. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E22 | | 1:19,142 | 1,904 | 0,034 | 32 |
15. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR9 | | 1:19,177 | 1,939 | 0,035 | 21 |
16. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E22 | | 1:19,340 | 2,102 | 0,163 | 37 |
17. | 19 | Felipe Massa | Williams FW36 | | 1:19,575 | 2,337 | 0,235 | 7 |
18. | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber C33 | | 1:19,804 | 2,566 | 0,229 | 15 |
19. | 17 | Jules Bianchi | Marussia MR03 | | 1:20,200 | 2,962 | 0,396 | 15 |
20. | 4 | Max Chilton | Marussia MR03 | | 1:20,844 | 3,606 | 0,644 | 26 |
21. | 9 | Marcus Ericsson | Caterham CT05 | | 1:21,404 | 4,166 | 0,560 | 33 |
22. | 45 | Alexander Rossi | Caterham CT05 | | 1:21,757 | 4,519 | 0,353 | 27 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:22,645 |
|
|
Pierwszy trening na pięknie położonym torze w Montrealu rozpoczął się przy słonecznej pogodzie, co zachęciło wszystkich do szybkiego wyjechania na okrążenia instalacyjne. Przejazdy rozpoczął Felipe Massa, ale już po kilku minutach wszyscy mieli na swoim koncie chociaż jedno okrążenie.
Pierwszy czas okrążenia po kolejnych kilku minutach wykręcił Kevin Magnussen. Duńczyk zaliczył kilka mierzonych kółek i meldował się w tym momencie z wynikiem 1:21,061. Kanadyjski tor jak co roku w pierwszym treningu nie oferował zbyt dużej przyczepności i mogliśmy zauważyć sporo przestrzelonych zakrętów czy uślizgów. Kierowcy również dużą uwagę przykładali do testowych startów. Warto zauważyć, iż Ferrari kompleksowo sprawdzało swoją aerodynamikę, malując niemal cały bolid farbą fluorescencyjną.
Kevin Magnussen wpawdzie poprawił się do poziomu 1:19,820, ale szybciej pojechał Massa (1:19,575) i to on dzierżył pierwsze miejsce w tabeli. Po 20 minutach jedynie Gutierrez i Alonso nie mieli zaliczonego czasu okrążenia. Tymczasem na czoło stawki wskoczył zgodnie z przewidywaniami Hamilton z wynikiem 1:18,997.
Ciekawe obrazki ponownie zapewniała kamera termowizyjna, gdyż ponownie praktycznie nie notowała żadnych odczytów na oponach Grosjeana, pokazując iż ponownie twardsze opony Pirelli były praktycznie niemożliwe do rozgrzania. Lewis Hamilton w tym czasie znacznie się poprawił i był bliski złamania granicy 1:18. Tak też skończyły się pierwsze przejazdy i wszyscy kierowcy zjechali do garażów, by oddać Pirelli pierwszy komplet miękkich opon.
Cisza na torze trwała aż 15 minut i przerwał ją dopiero Kwiat z Magnussenem. Duńczyk nieco się poprawił i podskoczył na ósmą pozycję, a później na trzecią z wynikiem 1:18,518 ale wszyscy kierowcy w dalszym ciągu mieli ogromne problemy z rozgrzaniem opon. Pierwszą ofiarą band umieszczonych zaraz przy trasie był Jules Binchi, który uderzył w jedną na wyjściu z 4 zakrętu. Francuz z uszkodzonym bolidem bardzo powoli wrócił do boksów.
Button wskoczył za Mercedesy, jednak te również znacznie się poprawiły i Hamilton pozostał na pierwszym miejscu z czasem 1:17,254. Niespodzianką był wynik Alonso, który plasował się za Hamiltonem ze stratą zaledwie 0,121 sekundy. Hiszpan zaskoczył jeszcze mocniej kilka okrążeń później, gdy wskoczył na pierwsze miejsce wykręcając 1:17,254.
Wyniku Hiszpana już nikt nie pobił, a inżynier Hamiltona poinformował Anglika o konieczności przejechania kilku okrążeń w trybie oszczędzania paliwa. Tor w Montrealu charakteryzuje się sporym zużyciem paliwa, więc może być to dość istotna kwestia podczas niedzielnego wyścigu. Tymczasem nad torem zebrały się czarne chmury straszące deszczem, więc druga sesja może odbyć się nawet na mokrej nawierzchni. Jak będzie w rzeczywistości dowiecie się śledząc weekend z Wyprzedź Mnie!
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 3,4 m/s
Wilgotność powietrza: 73%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|