F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 20148 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Lewis Hamilton (P2/P1): Jestem zadowolony z dzisiejszego dnia, ale wciąż mamy pole do poprawy i jutro lepiej wykorzystamy ustawienia i balans samochodu. Znajdujemy się na technicznym torze, gdzie wszystko zależy od krawężników i wierzchołków zakrętów: musisz mieć samochód, który dobrze radzi sobie z nierównościami. Zawsze starasz się znaleźć limit i w naszym przypadku wciąż nie jesteśmy na takim poziomie, na jakim byśmy tego chcieli. Bolidy Ferrari wyglądały dziś na całkiem konkurencyjne, a reszta stawki była zbita bardziej niż wcześniej – na szczęście nie za blisko nas! Jutro w trakcie kwalifikacji poznamy realne tempo wszystkich samochodów. Poczekajmy i zobaczymy co się wydarzy.

Nico Rosberg (P3/P2): Za mną wspaniały dzień i czuję się bardzo komfortowo w mojej Srebrnej Strzale. Rano pracowaliśmy nad hamulcami. Nie pracowały zbyt efektywnie, więc przed popołudniową sesją musieliśmy je wymienić. Od razu poczułem różnicę, więc jestem zadowolony. Wciąż jednak tracę jedną dziesiętną do najlepszego czasu, więc będę musiał popracować z inżynierami, by spróbować znaleźć brakujące części sekundy. To tor jedyny w swoim rodzaju i trudno na nim optymalnie pokonywać krawężniki. Miło także widzieć tak wielu kibiców już od pierwszych zajęć. Nie mogę doczekać się pozostałej części weekendu.

(Nataniel Piórkowski)
 
Red Bull

Sebastian Vettel (P4/P3): Szkoda że przez awarię straciłem wiele okrążeń, ale na szczęście byliśmy w stanie wrócić na tor. W porównaniu do innych brakowało nam dziś trochę tempa, ale ogólnie nie było źle: przejechaliśmy trochę dobrych okrążeń. Ciągle mamy duże pole do popisu. Oczywiście Mercedesy są bardzo, bardzo szybkie. Nie jest łatwo, mamy tu wiele długich prostych i zdajemy sobie sprawę z faktu, że nie będziemy na nich szczególnie szybcy. Nie ma jednak większego sensu powtarzanie tego samego w kółko – jest jak jest. Musimy zapewnić, by ustawienia pozwalały samochodowi dobrze spisywać się w zakrętach, tak abyśmy mogli w nich nadrobić tak wiele czasu, jak tylko się da.

Daniel Ricciardo (P6/P12): Stawka wygląda na bardzo zbitą. Jest kilka zespołów które mogą rywalizować – jeśli nie o pierwszy, to o drugi rząd. Musimy więc zagwarantować, że robimy wszystko co w naszej mocy, by znaleźć się na czele. Dziś się nam nie do końca to udało, ale pracujemy nad tym. Oczywiście liczyliśmy, że prowadzenie samochodu będzie nieco lepsze. Nie czułem się do końca komfortowo w moim bolidzie, ale z drugiej strony nie czuliśmy, że nasza strata to aż 1,5 sekundy. Musimy się nad tym pochylić i zrozumieć. Pozytywne jest to, że Seb pojechał dziś szybkie kółko. Zobaczymy, co uda się nam zrobić.

(Nataniel Piórkowski)
 
Ferrari

Kimi Raikkonen (P9/P4): Tak jak w każdy piątek skupialiśmy się na różnych ustawieniach podczas pierwszej sesji oraz na symulacji wyścigu podczas drugiej. Rano, z powodu problemów z samochodem, nie byłem w stanie zrealizować programu, co nigdy nie jest dobre. Zespół uporał się jednak z kłopotami i po południu udało nam się nadrobić stracony czas. Ogólnie nie było źle i pod koniec dnia czułem, że samochód się poprawił. Nie jestem jeszcze w 100% zadowolony z prowadzenia F14 T, jednak jestem pewny, że analiza danych popchnie nas w dobrym kierunku.

Fernando Alonso (P1/P5): Jestem całkiem zadowolony, gdyż wykonaliśmy sporo pracy bez żadnych większych problemów. Sprawdzaliśmy nowe części i teraz musimy zrozumieć jak się spisują. Jak zawsze w piątek, musimy przeanalizować zebrane dane i spróbować jak najlepiej przygotować się do jutrzejszych kwalifikacji. Trzeba brać też pod uwagę opony. Supermiękka mieszanka nie jest taka jak kiedyś i wytrzymuje wiele okrążeń, więc nie powinno być z nią problemów ani w kwalifikacjach, ani na początku wyścigu.

(Paweł Zając)
 
Williams

Felipe Massa (P17/P6): To był dobry piątek. Niestety straciliśmy trochę czasu dziś rano, jednak po południu udało nam się sporo przejechać i zrozumieć kwestie ustawień, opon oraz długich przejazdów. Byłem zadowolony z balansu. Mam nadzieję, że będziemy konkurencyjni, co pozwoli nam walczyć z Red Bullem i Ferrari.

Valtteri Bottas (P5/P7): Mniej więcej tego się spodziewaliśmy. Zmiany przyniosły odpowiedni wynik, więc miło jest widzieć postępy. Podobnie jak wszyscy, wciąż mamy problemy z dogrzewaniem miękkich opon. Myślę, że możemy poprawić nasze dzisiejsze osiągi, a ja nie przejechałem idealnego okrążenia na supermiękkich oponach, więc może być lepiej.

(Paweł Zając)
 
McLaren

Kevin Magnussen (P8/P8): Oczywiście to mój pierwszy występ na tym torze i naprawdę lubię go. Ma bardzo ciekawe zakręty i strefy hamowania, jak na relatywnie dość wolny tor, jest naprawdę fajnie. Bolid prowadzi się dobrze i miejmy nadzieję, że podczas wyścigu będę mógł dbać o opony. Jeśli w dalszej części weekendu zrobi się cieplej, to przegrzewanie opon może stać się problemem, zwłaszcza na super-miękkiej mieszance. Jednakże każdy będzie miał takie same warunki, więc musimy sobie z nimi jak najlepiej poradzić. Mam za sobą dobry zespół i przygotowaliśmy się do tego weekendu naprawdę dobrze. Jak na razie wygląda na to, że będziemy walczyć w czołówce środka stawki i jeśli tam pozostaniemy to będziemy mogli zaliczyć te zawody do udanych.

Jenson Button (P7/P9): W teorii ten tor powinien nam pasować, nasz bolid jest dość szybki na prostych, a nie ma tutaj zbyt wielu szybkich zakrętów, a do tego mamy do dyspozycji najbardziej miękkie mieszanki, więc powinno być dobrze. Poranne długie przejazdy wyglądały nieźle, jednak zmieniliśmy nieco ustawienia na drugi trening, które nie były złe gdy jeździliśmy z małą ilością paliwa, jednak nie były tak efektywne z pełnym bakiem. Na moim długim przejeździe dodatkowo mocno potraktowałem super-miękką mieszankę, by zobaczyć co się stanie. Spodziewałem się granulkowania i faktycznie pojawiło się. Super-miękka mieszanka zdecydowanie wymaga delikatnego obchodzenia się na tylnej osi. Niemniej jednak zebraliśmy sporo użytecznych danych i pomoże to dostroić nie tylko balans, ale będziemy wiedzieli jak dbać o opony w wyścigu. To był dość użyteczny dzień.

(Łukasz Godula)
 
Toro Rosso

Jean-Eric Vergne (P10/P10): Pomimo drobnej usterki jaka pojawiła się dziś rano skracając mój udział w sesji, udało się nam zrealizować dobry program zajęć. Nie jestem w stu procentach zadowolony, ponieważ nawet pomimo tego, że poranek wyglądał obiecująco, po południu straciliśmy nieco tempa. Jeśli chodzi o pozytywne aspekty, to tempo na długich przejazdach nie wygląda źle. Wiemy też nad jakimi obszarami musimy szczególnie popracować by poprawić się przed trzecim treningiem i czasówką.

Daniił Kwiat (P15/P19): Dziś zmagaliśmy się z problemami technicznymi, które ograniczyły czas spędzony przeze mnie na torze. Nie była to idealna sytuacja, szczególnie że nigdy wcześniej nie dane mi było jeździć po tym torze, ale dzięki udanej sesji w symulatorze z ubiegłego tygodnia, bardzo szybko poczułem się całkiem pewnie i byłem w stanie atakować krawężniki i zakręty. To bardzo interesujący obiekt, bardzo różniący się od tych, po jakich ścigaliśmy się do tej pory. Prócz problemu samochód spisywał się dobrze i czuję, że jutro możemy celować w wysokie lokaty.

(Nataniel Piórkowski)
 
Lotus

Romain Grosjean (P14/P11): Od Monako udało się nam dokonać dobrych postępów z naszym samochodem. Zespół poprawił wszystkie obszary, w których odstawaliśmy od naszych rywali. Dziś mogliśmy odczuć tego prawdziwe korzyści. Wiemy, że na prostych nie będziemy przesadnie konkurencyjni, ale zrobimy ile tylko będziemy mogli, aby sobie z tym poradzić. Wygląda na to, że dzięki analizie danych i wyższym temperaturom będziemy w stanie znaleźć trochę więcej prędkości. W kwalifikacjach chcemy powalczyć o awans do najlepszej dziesiątki.

Pastor Maldonado (P16/P15): Dziś pojawiło się kilka drobnych problemów, ale nawet pomimo tego udało się nam przejechać dobrą liczbę okrążeń i wiemy, gdzie możemy się jeszcze poprawić. Okrążenie toru jest tutaj krótkie, więc i czasy okrążeń są bardzo wyrównane. Po południu byłem tylko o dwie dziesiętne sekundy wolniejszy od Romaina, ale zamiast na 11 miejscu w tabeli, dało mi to tylko piętnasty rezultat. Zdajemy sobie sprawę z oczekiwań jakie mamy względem samochodu i tego, jaki cel na kwalifikacje sobie postawiliśmy.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Nico Hulkenberg (P11/P13): Mieliśmy całkiem niezły dzień, jednak oczywiście czeka nas trochę pracy. Samochód dobrze się prowadzi, ale myślę, że możemy więcej z niego wyciągnąć. Zwłaszcza na supermiękkiej mieszance. Naszym celem jest poprawa osiągów w ciągu nocy. Cała stawka jest bardzo konkurencyjna i znalezienie idealnego balansu będzie kluczowe. Trzeba złożyć wszystko w całość i mieć dobre okrążenie w kwalifikacjach.

Sergio Perez (P12/P14): To był normalny piątek. Rano sprawdzaliśmy różne ustawienia oraz części aerodynamiczne, a później porównywaliśmy opon. Wszystko poszło zgodnie z planem, poza małym problemem pod koniec dnia, który zmusił nas do wcześniejszego zakończenia sesji. Pozytywne jest jednak to, że zebraliśmy sporo informacji. Trochę trzeba popracować dziś wieczorem, abyśmy byli w jak najlepszej formie.

(Paweł Zając)
 
Sauber

Adrian Sutil (P13/P16): Za nami trudny dzień. Dziś o poranku pojawiło się trochę problemów technicznych i straciliśmy cenny czas, jaki mogliśmy wykorzystać pracując na torze. Po południu udało się nam usunąć usterki, ale nadal nie byłem całkowicie zadowolony z prowadzenia się mojego samochodu. Zebraliśmy jednak dobre informacje, które mogą pomóc nam w poprawie naszego tempa. To bardzo ważne jeśli chce się czuć komfortowo i jechać na limicie. Ważne jest posiadanie stabilnego samochodu, szczególnie przejeżdżając tak specyficzne krawężniki.

Esteban Gutierrez (P18/P17): Za nami trudny dzień. Dziś o poranku pojawiło się trochę problemów technicznych i straciliśmy cenny czas, jaki mogliśmy wykorzystać pracując na torze. Po południu udało się nam usunąć usterki, ale nadal nie byłem całkowicie zadowolony z prowadzenia się mojego samochodu. Zebraliśmy jednak dobre informacje, które mogą pomóc nam w poprawie naszego tempa. To bardzo ważne jeśli chce się czuć komfortowo i jechać na limicie. Ważne jest posiadanie stabilnego samochodu, szczególnie przejeżdżając tak specyficzne krawężniki.

(Nataniel Piórkowski)
 
Marussia

Max Chilton (P20/P18): Jestem zadowolony z tego gdzie zakończyliśmy dzień w tabeli. Myślę, że mieliśmy dziś dobry bolid, zwłaszcza w drugim treningu. Zaliczyliśmy dobry długi przejazd i wyglądamy na całkiem konkurencyjnych, więc mam nadzieję, że utrzymamy taki progres do jutra.

Jules Bianchi (P19/P22): To był ciężki dzień, który jest tym trudniejszy po ostatnim wyniku. Przynajmniej mamy nieco danych, by przygotować się do jutra, jednak w trzecim treningu będę nieco błądził we mgle. Jednak już wcześniej udawało nam się wybrnąć z takich sytuacji, wiec jestem przekonany, że będę miał dobry weekend.

(Łukasz Godula)
 
Caterham

Kamui Kobayashi (P--/P20): Walka z temperaturą ogumienia, problemy z hamulcami i przyczepnością zdominowały drugą piątkową sesję treningową. Na obydwu mieszankach walczyłem z doprowadzeniem opon do temperatury najwydajniejszej pracy co z pewnością przełożyło się na mój czas okrążenia. Na pewno możemy tu lepiej wykorzystać nasz cały pakiet. Czasy nie oddają pełnego obrazu naszego tempa, więc musimy kontynuować starania o poprawę. Jestem pewny, że dokonamy postępów w trakcie trzeciego treningu i kwalifikacji.

Marcus Ericsson (P21/P21): W pierwszym treningu pokonaliśmy trzydzieści trzy okrążenia co oznacza, że zrealizowaliśmy większość programu. Rano przyczepność nie była zbyt duża, ale pod koniec sesji zaczęło się nam udawać odszukiwanie optymalnego balansu samochodu. Mieliśmy jednak problemy z optymalizacją działania układu hamulcowego. Przed drugim treningiem dokonaliśmy kilku zmian. Na pierwszym okrążeniu po wyjeździe z boksów nie czułem zbyt wielkiej różnicy, więc na drugim przejeździe wróciliśmy do ustawień sprzed lunchu. Po trzynastu kółkach awarii uległa jednak przekładnia. Moja sesja dobiegła końca. Dzień nie był zły. Jestem pewny że w nocy dokonamy postępów.

Alexander Rossi (P22/P--): Dwadzieścia siedem okrążeń pokonanych bez problemów to całkiem niezły pierwszy piątkowy trening tego sezonu. To był mój pierwszy raz za kierownicą tegorocznego bolidu na torze wyścigowym. Wrażenia? Muszę powiedzieć, że czuć różnicę względem sezonu 2013, ale mimo tego jazda sprawiała mi przyjemność. Moim najważniejszym celem na dziś było jednak pomóc zespołowi w opracowaniu bazowych ustawień i rozpoczęcie oceny kilku nowych opcji. Jestem zadowolony z tego jak wszystko poszło. Po raz kolejny pojawię się w bolidzie w Austin. Jestem ciekawy, jak do tego czasu rozwinie się nasza konstrukcja.

(Nataniel Piórkowski)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca