|
|
|
|
|
|
Grand Prix du Canada 2014 | 8 czerwca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:16,118 | - | - | 42 |
2. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:16,293 | 0,175 | 0,175 | 39 |
3. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB10 | | 1:16,573 | 0,455 | 0,280 | 26 |
4. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari F14 T | | 1:16,648 | 0,530 | 0,075 | 31 |
5. | 14 | Fernando Alonso | Ferrari F14 T | | 1:16,701 | 0,583 | 0,053 | 27 |
6. | 19 | Felipe Massa | Williams FW36 | | 1:16,774 | 0,656 | 0,073 | 37 |
7. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW36 | | 1:16,893 | 0,775 | 0,119 | 37 |
8. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-29 | | 1:17,052 | 0,934 | 0,159 | 42 |
9. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-29 | | 1:17,059 | 0,941 | 0,007 | 38 |
10. | 25 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR9 | | 1:17,180 | 1,062 | 0,121 | 40 |
11. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E22 | | 1:17,626 | 1,508 | 0,446 | 28 |
12. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB10 | | 1:17,644 | 1,526 | 0,018 | 36 |
13. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM07 | | 1:17,712 | 1,594 | 0,068 | 35 |
14. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM07 | | 1:17,819 | 1,701 | 0,107 | 33 |
15. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E22 | | 1:17,868 | 1,750 | 0,049 | 27 |
16. | 99 | Adrian Sutil | Sauber C33 | | 1:17,964 | 1,846 | 0,096 | 47 |
17. | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber C33 | | 1:18,340 | 2,222 | 0,376 | 43 |
18. | 4 | Max Chilton | Marussia MR03 | | 1:18,693 | 2,575 | 0,353 | 34 |
19. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR9 | | 1:18,732 | 2,614 | 0,039 | 9 |
20. | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham CT05 | | 1:20,244 | 4,126 | 1,512 | 38 |
21. | 9 | Marcus Ericsson | Caterham CT05 | | 1:22,418 | 6,300 | 2,174 | 13 |
22. | 17 | Jules Bianchi | Marussia MR03 | | 1:32,127 | 16,009 | 9,709 | 3 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:21,446 |
|
|
Początek drugiej sesji nie był tak aktywny jak porannej, jednak po dwóch minutach na torze mieliśmy Magnussena i cisza została przerwana. Choć w przypadku tegorocznych konstrukcji nie jest to może w pełni odpowiednie określenie. Mimo wszystko prędkości osiągane przez zawodników nie ustępują zeszłorocznym, a do tego możemy podziwiać spektakularną walkę kierowców z trudnymi wirażami obiektu w Kanadzie.
Już na samym początku ofiarą drugiego zakrętu został Kobayashi, który obrócił się zaskoczony dużą nadsterownością Caterhama. Po pierwszych przejazdach na czele uplasowali się ponownie kierowcy Mercedesa z Hamiltonemna czele z wynikiem 1:16,692. Jednak bardzo blisko dominującej do tego Grand Prix zespołu ponownie zameldował się Alonso. Ferrari jak widać nie rzucało słów na wiatr zapowiadając spory pakiet poprawek dedykowanych na ten wyścig.
Kamera termowizyjna w bolidzie Grosjeana ponownie zapewniała ciekawe obrazki, pokazując jak zespół poprawił rozgrzewanie opon w bolidzie Francuza w porównaniu z pierwszym treningiem. Sytuacja mogła się poprawić jeszcze bardziej na super-miękkich oponach. Pierwszym zawodnikiem, który z nich skorzystał był Sutil. Niemiec wskoczył na dwunastą lokatę, jednak w ostatnim zakręcie musiał się ratować ścięciem szykany, by nie rozbić się o Magnussena, który żółwim tempem podążał linią wyścigową.
Ericsson pechowo zakończył drugą sesję, gdyż jego Caterham odmówił posłuszeństwa w pierwszym sektorze i musiał się zatrzymać za trzecim zakrętem. Nico Rosberg tymczasem wyjechał na super-miękkich oponach na 53 minuty przed końcem treningu. Niemiec popsuł pierwsze mierzone kółko na tej mieszance i był wolniejszy od Hamiltona o pół sekundy. Anglik wykręcił czas 1:16,118. Rosberg na kolejnych mierzonych kółkach zmniejszył stratę do niecałych dwóch dziesiątych sekundy.
Po kłopotliwym poranku w Montrealu, Kimi Raikkonen w drugim treningu okazał się minimalnie szybszy od Alonso na super-miękkiej mieszance. Fin wskoczył z czasem 1:16,648 na trzecią lokatę. Pobił go z niewielką przewagą Vettel, który przejechał okrążenie w czasie 1:16,573. Za plecami Ferrari usadowił się Williams, który wyprzedzał jak na razie McLarena.
Poranne uderzenie w ścianę Bianchiego uszkodziło skrzynię biegów w jego bolidzie. Zespół wprawdzie zamontował nową jednostkę, jednak po trzech okrążeniach Francuz zjechał ponownie do garażu i nie pojawił się już na torze w drugim treningu, choć zespół twierdził, że tym razem problem po stronie Ferrari.
Jutrzejsza walka o pole position najprawdopodobniej rozstrzygnie się pomiędzy kierowcami Mercedesa, co same w sobie może być interesujące, jednak jeszcze bardziej pasjonująca rozegra się w środku stawki. Dlatego też zachęcamy do dalszego śledzenia weekendu wraz z nami!
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 3,6 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|