F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 20148 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel: W Kanadzie będziemy mierzyć się z wymagającym, szybkim torem, otoczonym barierami i betonowymi ścianami. To obiekt wysokiego ryzyka, zwłaszcza piętnasty zakręt, znany pod nazwą "ściany mistrzów". Od uderzenia dzieli nas tam tylko kilka centymetrów. W zasadzie pierwsza groźna strefa znajduje się już zaraz po starcie. Bardzo ciasna sekwencja zakrętów lewo-prawo zmusza nas wyłącznie do unikania kontaktów; w przypadku dekoncentracji dojdzie do kraksy. Przed udaniem się do Montrealu polecę jeszcze do Toronto, by spędzić dzień na pracy z Infiniti.

Daniel Ricciardo: Nie chcę powiedzieć, że komukolwiek w stawce brakuje motywacji, ale zdecydowanie są takie tory, na których daje się z siebie trochę więcej. Na takich obiektach więcej zależy od ciebie, bo jeśli popełnisz błąd, mocno się to na tobie odbija. Każda z szykan i nawrót to doskonałe okazje by wiele zyskać, ale też wiele stracić. Najbardziej kluczowym zakrętem jest chyba ten ostatni. Gdy dobrze zahamujesz z dużej prędkości i optymalnie przejedziesz przez wysokie krawężniki, poprawisz swój rezultat. Negatywny aspekt jest taki, że jeśli coś pójdzie nie tak, czeka na ciebie duża ściana. Reguły gry są proste: niektórzy będą zachowawczo poświęcać pół sekundy by bez zarzutu przejechać tę sekwencję, ale inni podejmą ryzyko, próbując zyskać na czasie. Jeśli ofiarujesz ścianie pocałunek, czujesz się bardzo fajnie, ale jeśli pocałujesz ją za mocno, to koniec!

(Nataniel Piórkowski)
 
Marussia

Max Chilton: Nie mogę się już doczekać Grand Prix Kanady, Po pozytywnych testach w Barcelonie i optymistycznych kwalifikacjach w Monako, liczę że uda nam się wszystko dopracować i w Montrealu powalczymy o bardziej konkurencyjny wynik. Jestem bardzo podbudowany wykonaną do tej pory pracą i postępami, jakich dokonano w obszarze rozwoju samochodu. Myślę że cały zespół kocha wracać do Montrealu. To doskonały tor, który zawsze wypełniają entuzjastycznie nastawieni fani.

Jules Bianchi: Jestem bardzo podekscytowany na myśl o kolejnym wyścigowym weekendzie. Wydaje się, że nasz samochód radzi sobie bardzo dobrze i wierzę, że w niedzielę możemy powalczyć o optymistyczny rezultat. Od czasu Grand Prix Monako minął fantastyczny tydzień. Miło było świętować z zespołem po wykonaniu tak ciężkiej pracy. Nie wiem czy w Kanadzie ponownie dowieziemy do mety dwa punkty, ale musimy stale demonstrować, że dotrzymujemy kroku Sauberom. Potrzebujemy dobrego wyścigu i sądzę, że jesteśmy w stanie to osiągnąć. Moment wywalczenia pierwszych punktów pozostanie z nami przez bardzo długi czas, ale jednocześnie musimy stale koncentrować się na kolejnych wyścigach. Musimy zagwarantować kolejne postępy. Przed nami długa droga, a tor w Montrealu nie jest bynajmniej łatwym wyzwaniem.

(Nataniel Piórkowski)
 
Mercedes

Nico Rosberg: Niedziela w Monako była dla mnie bardzo wyjątkowym dniem. Kolejny dublet był fantastycznym wynikiem i cieszę się z pracy całego zespołu. Lewis pojechał bardzo, bardzo dobrze i mocno na mnie naciskał, ale byłem w stanie utrzymać się przed nim i dowieźć do mety pierwsze miejsce. Do Monako właśnie Lewis był klasą sam dla siebie, więc ważne było przełamanie jego serii, dzięki czemu ponownie wysunąłem się na prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Montreal jest w gronie moich ulubionych aren. To piękne, ale szalone miasto. Zawsze coś się w nim dzieje, zwłaszcza wieczorami. To doskonałe miejsce by świętować dobry rezultat! W ten weekend z pewnością będę się o niego starał.

Lewis Hamilton: Monako było dla naszej ekipy niezmiernie udanym weekendem. Jestem dumny z ciężkiej pracy, jaką wykonali nasi chłopcy. Oczywiście z mojego punktu widzenia, nie udało mi się osiągnąć tego, w co celowałem. Za każdym razem ścigam się po to, by zwyciężać, ale to po prostu nie był mój weekend. Montreal to jeden z moich ulubionych torów. To tam w 2007 roku wygrałem mój pierwszy wyścig Formuły 1, dodając jeszcze później dwa kolejne triumfy. Miasto jest niesamowite. Zawsze kocham tę atmosferę i kibiców. Liczę że pogoda nie sprawi nam psikusa i czeka nas świetne widowisko.

(Nataniel Piórkowski)
 
Lotus

Romain Grosjean: Z Montrealem wiążę bardzo dobre wspomnienia. W 2012 roku udało się tutaj przebić z siódmego pola startowego, aż na drugie miejsce podium. Był to dla mnie naprawdę miły dzień. Montreal to miasto godne odwiedzenia. Jest wspaniałe. Dużo ludzi mówi tu po francuski, więc to dla mnie pewnego rodzaju domowy wyścig. Tor to mieszanka obiektu ulicznego i permanentnego. W kilku miejscach ściany są blisko linii jazdy. Mam nadzieję, że dopisze nam pogoda. Bardzo lubię ten wyścig a sam tor jest moim ulubionym, gdy ścigam się na Xboxie.

Pastor Maldonado: Wysokie prędkości i wolne zakręty to prawdopodobnie najsłabsze strony naszego tegorocznego bolid. Niestety tor w Kanadzie składa się właśnie z nich... Na pewno czeka nas więc trudny weekend. Nie spodziewamy się walczyć w czołówce. Zdajemy sobie sprawę z wad i zalet bolidu. Z drugiej strony zużycie opon nie jest zbyt wysokie, więc zobaczymy jak poradzimy sobie na torze po wyjechaniu z garażu. Wszystko może się zdarzyć i chłopcy ciężko pracują nad poprawą właściwości jezdnych w wolniejszych zakrętach i poprawą naszych maksymalnych prędkości. Czy lubię tor w Montrealu? Jest wspaniały. Zawsze daje mi dużo frajdy.

(Nataniel Piórkowski)
 
Caterham

Marcus Ericsson: To będzie dla mnie pierwszy wyścig w Kanadzie. Mimo tego że wiele słyszałem o tym torze, nie mogę się już doczekać by wyjechać z jego garażu. Chociaż po Grand Prix Monako mamy mieszane odczucia, muszę przyznać, że jestem zadowolony z tego, jak sobie tam poradziłem, startując z alei serwisowej i dojeżdżając do mety na jedenastym miejscu. Tor w Montrealu wygląda na wymagający. Jest szybki, to prawie tor uliczny, ale taki, po którym jeździmy z bardzo niskim poziomem docisku. Jedną z najważniejszych rzeczy, nad którymi będziemy musieli pochylić się podczas treningów będą hamulce. Musimy zagwarantować, że przez cały weekend ich chłodzenie będzie w pełni optymalne. Wszyscy mówią mi, że czeka nas wspaniały wyścigowy weekend.

Kamui Kobayashi: Siódmy wyścig sezonu to Montreal – jedno z najpopularniejszych Grand Prix w roku. To także weekend, podczas którego bardzo istotną rolę może odegrać aura pogodowa. W ubiegłym tygodniu odwiedziłem fabrykę zespołu by rozpocząć przygotowania do wyścigu w Kanadzie. Mimo tego, że Monako nie poszło nam tak, jak byśmy tego chcieli, wszyscy dają z siebie wszystko. Montreal to wspaniały tor. Lokalni fani z kolei to prawdziwi pasjonaci, którzy odznaczają się olbrzymią wiedzą o sporcie. Tor już od czwartku wypełniony jest kibicami podekscytowanymi powrotem do ich miasta Formuły 1. To pokazuje, jak wielkie znaczenie dla ich rodzinnych stron ma nasz sport. Tak jak już powiedziałem, prawdopodobnie czeka nas szalony wyścig. Niezależnie od tego, ja i mój zespół będziemy do niego przygotowani.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Sergio Perez: Mam bardzo miłe wspomnienia z Montrealu. W 2012 startowałem tu z końca stawki i dojechałem do mety na trzecim miejscu. To był wspaniały wyścig, a moja strategia jednego postoju sprawdziła się w każdym calu. Na tym torze potrzebujesz dobrej prędkości maksymalnej, ale także trakcji w wolnych zakrętach. Trzeba też do maksimum wykorzystać limity toru, jeżdżąc szybko pomiędzy ścianami – stąd łatwo o popełnienie błędu. Weekend w Monako był rozczarowujący, ale w Kanadzie będziemy celować w zdobycie punktów.

Nico Hulkenberg: Monako nie było dla nas najlepszym torem – wprost przeciwnie, z naszego punktu widzenia to prawdopodobnie najsłabszy obiekt w sezonie. Nawet mimo tego udało się nam dowieźć do mety solidny rezultat. To dla mnie najlepsza seria występów w Formule 1 i naprawdę cieszę się ściganiem. Trudno jednak powiedzieć, jak będziemy radzić sobie w Montrealu. Dobrze, że ponownie otrzymamy do dyspozycji miękkie i supermiękkie opony – sądzę, że lepiej pasują do charakterystyki naszego samochodu. Grand Prix Kanady to jeden z moich ulubionych weekendów w całym kalendarzu.

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Felipe Massa: Pragniemy być w ten weekend bardziej konkurencyjni. Liczymy na dobre osiągi. Nasz samochód potrafi notować wysokie prędkości maksymalne i to właśnie będzie naszym największym atutem. W przeszłości w Montrealu odbyło się kilka świetnych wyścigów, wiele z nich wykreowała nieprzewidywalna pogoda, tak więc musimy być czujni, bo deszcz może się pojawić znikąd. Samo miasto jest niesamowicie spokojne i dobrze wracać do niego każdego roku.

Valtteri Bottas: Mam w pamięci ubiegłoroczny weekend w Montrealu, podczas którego wywalczyłem moją najlepszą dotychczas pozycję startową – P3. Tor w ogóle nie przypomina Monako i wydaje mi się, że lepiej pokaże silne strony naszego bolidu, takie jak prędkość na prostych. Będziemy chcieli kontynuować trend zdobywania punktów w każdym z wyścigów sezonu. Obiekt jest wyjątkowy, nie tylko przez to, że z technicznego punktu widzenia traktuje się go jako uliczny. Mamy na nim także wiele ostrych dohamowań oraz kilka szybkich zakrętów.

(Nataniel Piórkowski)
 
McLaren

Kevin Magnussen: Grand Prix Kanady jest tym wyścigiem, na który naprawdę nie mogę się już doczekać. Zawsze oglądałem go w telewizji – zawsze też był jednym z moich najbardziej ulubionych, które dawały mi najwięcej frajdy, przesiąknięte były dramatyzmem. Tor wygląda na taki, który daje wiele radości. To doskonała mieszanka zakrętów: w zasadzie poza długą prostą ciągle zmienia się kierunek jazdy. Pod tym względem można poczuć się jak w Monako, jednak tutaj samochody osiągają o wiele większe prędkości. Dobrze byłoby zaliczyć bezproblemowy weekend, szczególnie po kilku ostatnich problemach technicznych. W Hiszpanii i Monako sprawy nie ułożyły się po mojej myśli, mimo tego, że w ogóle nie było w tym mojej winy.

Jenson Button: Cieszę się na myśl o Grand Prix Kanady. To jeden z tych wyścigów, gdzie wszystko zdaje się być doskonałe. Miasto jest fantastyczne, fani bardzo przyjaźni, lojalni wobec sportu i oddani kibicowaniu, układ toru wymagający, a samo ściganie zazwyczaj bardzo napięte. To miejsce, które po prostu generuje świetną Formułę 1. Miło że w Monako, po kilku trudnych wyścigach, zespół zdobył kilka punktów, ale ważne jest by utrzymać rozwój przez cały sezon. W Kanadzie zawsze bardzo ważna jest pogoda. Na tę chwilę prognozy wyglądają w porządku, ale gdy rano zbliżasz się do zasłon, nigdy nie wiesz czy za nimi zetkniesz się z błękitnym niebem, czy szarymi chmurami i ulewnym deszczem.

(Nataniel Piórkowski)
 
Sauber

Esteban Gutierrez: Tor w Montrealu wymaga od twojego samochodu wysokich prędkości oraz dobre przyczepności mechanicznej. Nawierzchnia jest tu śliska, więc zachowanie się opon będzie kluczowe. Szczególnie ważne będzie doprowadzanie opon do optymalnej temperatury, bo na długich prostych mogą się one mocno schładzać. Obiekt sam w sobie jest mieszanką ulicy i permanentnego toru. Grand Prix Kanady to kawał wielkiej historii, to jeden z naszych tradycyjnych wyścigów. To także świetna impreza. Podchodzimy do tego weekendu z pozytywnym nastawieniem. Cała ekipa robi co może, aby poprawić naszą bieżącą sytuację.

Adrian Sutil: Nie mogę się już doczekać Grand Prix Kanady. To dobry tor i lubię się po nim ścigać. Ponieważ składa się on z wielu długich prostych, łatwo podjąć manewr wyprzedzania. To właśnie dlatego rywalizacja w Montrealu jest zawsze tak ekscytująca. Jeśli chodzi ustawienia, to samochód musi prowadzić się gładko: wszystko przez wzgląd na krawężniki. Ogólnie istotne będą też moc silnika i balans hamulców. Swoje trzy grosze może także dorzucić pogoda, bo w ostatnich latach kilka wyścigów odbywało się na mokrej nawierzchni. Mam nadzieję, że poradzimy sobie lepiej niż podczas ostatnich weekendów.

(Nataniel Piórkowski)
 
Toro Rosso

Jean-Eric Vergne: Na pewno tor Gillesa Villeneuve'a jest wymagający dla samochodów. Rok temu pojechałem na nim dobre Grand Prix i postaram się powtórzyć tamten poziom osiągów także w tym sezonie. Mam jednak świadomość, że wywalczenie szóstego pola startowego może być dużo cięższe niż ostatnio. Z uwagi na długie proste, obiekt stawia duże wyzwania przed systemem hamulcowym, a bolidy ścigają się z ograniczonym pakietem aero. Montreal to fajne miasto, a sam wyścig znajduje się w trójce tych, które najbardziej lubię. Ludzie mówią czasem, że obiekt na rzecze św. Wawrzyńca jest groźny i pewnie jest w tym trochę racji, bo z łatwością znajdziemy dziś takie, gdzie bariery są odsunięte od linii jazdy o jakieś sto metrów. Przejeżdżanie zakrętów z gazem w podłodze, dosłownie na ostrzu noża, gdy po prawej i lewej stronie ma się zaraz obok siebie betonowe ściany, daje zupełnie inne odczucia.

Daniił Kwiat: Tor Gillesa Villeneuve'a to kolejny obiekt w tegorocznym kalendarzu, po którym jeszcze nigdy się nie ścigałem. Podobnie jest z Kanadą – to dla mnie nowy kraj. Przygotowując się do rywalizacji, obejrzałem w telewizji kilka ostatnich Grand Prix, szczególnie materiały z kamer pokładowych. Spędziłem też kilka godzin w symulatorze. Moje pierwsze odczucia zamykają się w stwierdzeniu, że czeka nas interesujący weekend. Tor składa się z wielu sekcji stop & go, szykan i nawrotu. Jak zwykle trudno będzie znaleźć rytm i złożyć dobre kółko. Po części można poczuć się jak w Monako, bo nie ma tam zbyt wielu stref wyjazdowych, ale po moim pierwszym zetknięciu z Monako już nic nie może być trudniejsze! Wszystko co wiem o Kanadzie sprowadza się do tego, iż jest to piękne miejsce, gdzie ludzie – podobnie jak u nas w Rosji – szaleją na punkcie hokeja. Jeśli znajdę trochę czasu, to będę chciał odwiedzić miejscową arenę.

(Nataniel Piórkowski)


Więcej wkrótce...

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MairJ23, 02.06.2014 18:00[!]
Szkoda ze wyscigu na zywo nie bede ogladal :( Urodziny syna wazniejsze :) Ale zapowiada sie znow dobra walka w Mercedesie - stawiam na Lewisa, nie raz pokazal juz ze jest niezly tutaj.
Kibicuje Rosbergowi w tych mistrzostwach i bede trzymal kciuki ale szanse moim zdaniem ma nikle na wygrana - chyba ze awaria bolidu Hamiltona. ciekwi mnei postawa Ricciardo. Czy znow wygra kwalifikacje z Vettelem ? Czy moze Sebastian zaczal juz sie dogadywac ze swoim bolidem.
bbrbutch, 02.06.2014 20:23[!]
Moim sposobem na nie możność oglądania na żywo jest nagranie wyścigu, potem konsekwentne omijanie wszelakich wiadomości sportowych i po wyjściu gości relaksowac się z browarkiem przed tv.
A takw temacie to również czekam na walkę ROSz HAM na torze, no i na jakiś dobry wynik Felipe.
iceneon, 02.06.2014 20:30[!]
@MairJ23
Hamilton już miał awarię, dlatego Rosberg prowadzi. Jedna awaria na sezon wystarczy.
MairJ23, 02.06.2014 20:38[!]
@iceneon nie wiedzialem ze tak to funkcjonuje. :) W sumie chodzilo mi tylko o to ze Hamilton ma juz wygrana w kieszeni i moze mu ja zabrac tylko awaria.
@bbrbutch i tak tez mam zamiar zrobic. jak bede jechal do domu - polacze si eze swoim kompem i zadam mu sciaganie :) I tak wole ogladac na SKY czy na BBC niz na mojej NBC - reklamy mnie za bardzo denerwuja.
LH44fan, 05.06.2014 01:30[!]
Tym razem wygra Lewis, bo to jego tor. Trzy triumfy mówią same za siebie :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca