F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 20148 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Nico Rosberg zdobył dość niespodziewane pole position przed Grand Prix Kanady. Czołową trójkę uzupełnili Lewis Hamilton i Sebastian Vettel.

Mercedes ponownie rozdawał karty, jednak na torze w Montrealu to Hamiltona typowano na zwycięzcę kwalifikacji. Brytyjczyk popełnił jednak błąd na swoim najszybszym okrążeniu i ostatecznie stracił do swojego partnera zespołowego 0,079s.

Red Bull skutecznie wmieszał się w auta z silnikiem Mercedesa, z resztą kierowcy z Milton Keynes nie byli jedynymi kierowcami w top 10 z jednostkami Renault – jeszcze Jean-Eric Vergne zdołał przebić się do Q3.

Q1

Jako pierwszy na torze pojawił się Marcus Ericsson, który od razu założył supermiękkie opony. Pierwsze pomiarowe okrążenie przejechał jednak Bottas, który wyprzedził Szweda jeszcze przed rozpoczęciem swojego kółka. Fin otworzył tabelę z czasami wynikiem 1:18,270s, co dało mu drugie miejsce po pierwszych przejazdach. Na kolejnym okrążeniu kierowca Williamsa podkręcił tempo i znalazł się na czele – przed Felipe Massą i Sergio Perezem.

Na 10 minut przed końcem na czele znalazł się duet Mercedesa – Hamilton przed Rosbergiem z wynikiem 1:16,438s. Trzeci był Massa, przed Bottasem, Magnussenem i Buttonem. Pierwszym kierowca z silnikiem innym niż Mercedes był Alonso, który zajmował siódme miejsce. Póki co czasów nie mieli jeszcze kierowcy Red Bulla, jednak obaj wyjechali już na tor. 3 minuty później Hamilton pojechał jeszcze szybciej i o 0,250s złamał barierę 1:16. Ricciardo i Vettel po swoich szybkich okrążeniach wskoczyli kolejno na szóste i siódme miejsce.

Kiedy zegar pokazywał cztery minuty do końca w strefie spadkowej znajdowali się Bianchi, Maldonado, Kwiat, Ericsson, Kobayashi oraz Gutierrez, który nie wyjechał na kwalifikacje z powodu uszkodzeń po wypadku z trzeciego treningu. W końcówce drobne problemy zaliczył Perez, który obrócił swój bolid na dohamowaniu do jednego z zakrętów. Kwiat poprawił swój wynik zdecydowanie uciekł ze strefy spadkowej – wskoczył na szóste miejsce.

W ostatnich sekundach sesji swój brak awansu do Q2 przypieczętował Maldonado, który zajmował siedemnaste miejsce i zjechał na pobocze. W ferworze walki poległ także Ericsson, który stracił kontrolę na wyjściu z dziewiątego zakrętu. Bolid Caterhema zatrzymał się w dość niefortunnym miejscu, co wywołało czerwoną flagę i przedwczesne zakończenie sesji. W czołówce, na supermiękkich oponach, na drugie miejsce wskoczył Kevin Magnussen, a Jenson Button wyprzedził kierowców Williamsa.

Ostatecznie do Q2 nie awansowali: Maldonado, Chilton, Bianchi, Kobayashi, Ericsson i Gutierrez.

Q2

Drugi segment czasówki jako pierwszy rozpoczął Adrian Sutil, ale wykręcone przez niego 1:18,006s było wynikiem gorszym niż w Q1. Niemiec szybko został pobity przez innych zawodników, zwłaszcza tych korzystających z silników Mercedesa. Kierowcy Williamsa obaj pokonali barierę 1:16, więc na czele mieliśmy Massę i Bottasa. Alonso i Ricciardo po swoich szybkich kółkach mocno zbliżyli się do tej granicy, a kierowcy Mercedesa po przejechaniu szybkich okrążeń nie znaleźli się na prowadzeniu – nadal liderował Massa przed Rosbergiem i Hamiltonem.

5 minut przed końcem poza czołową dziesiątką znajdowali się Vergne, Vettel, Grosjean, Kwiat, Perez i Sutil. Na poprawę czasu zdecydowali się wszyscy po piątym Fernando Alonso. Vettel po swoim kółku wskoczył na piąte miejsce, Vergne na dziesiąte, co wypchnęło z Q3 Kevina Magnussena oraz Nico Hulkenberga. W czołówce Mercedesy pokazały swoje prawdziwe tempo i Hamilton znalazł się na czele z przewagą ponad 0,2s nad Rosbergiem i 0,7s nad trzecim Felipe Massą.

Ostatecznie do Q3 nieawansowani: Hulkenberg, Kwiat, Grosjean, Perez, Magnussen i Hulkenberg.

Q3

Podczas ostatniego segmentu czasówki zawodnicy nie śpieszyli się z wyjazdem. Jako pierwszy na torze pojawił się Bottas, który odczekał dwie minuty. Wyjazd Fina zmotywował jednak inny i po kolejnych dwóch minutach brakowało już tylko Raikkonena.

Bottas przejechał bardzo szybkie kółko 1:15:550, wynik o pół sekundy gorszy niż czas Hamiltona z Q2. Mercedesy nie zamierzały czekać do ostatniej chwili i oba wskoczyły na czoło – Rosberg przed Hamiltonem. Warto dodać, że Niemcowi udało się pokonać barierę 1:15s. Na czwartym miejscu znalazł się Massa przed Ricciardo, Vettelem, alonso, Vergne i Buttonem.

Raikkonen wyjechał dopiero na trzy i pół minuty przed zakończeniem sesji – gdy wszyscy byli już w swoich garażach czekając na nowe opony. Okrążenie Fina dało mu jednak dopiero ósme miejsce – jedną dziesiątą za Alonso. Hiszpan poprawił jednak swój czas i oddalił się bardziej od Fina, jednak i tak nie dało mu to niczego więcej niż siódmego miejsca. Raikkonen ostatecznie spadł na 10 miejsce, gdyż pobili go Vergne i Button.

W czołówce Rosberg pojechał jeszcze szybciej i z czasem 1:14,874s sięgnął po pierwsze pole startowe. Hamilton również poprawił swój czas, jednak błąd w drugim sektorze sprawił, że ostatecznie zabrakło mu 0,079s. Co ciekawe, czołową trójkę uzupełni Vettel, który pokonał Bottasa o zaledwie 0,002s. Piąty był Massa, a Daniel Ricciardo znalazł się na szóstym miejscu.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Kanady


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 46°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 4,8 m/s
Wilgotność powietrza: 47%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jpslotus72, 07.06.2014 20:20[!]
No, przynajmniej teraz już bez takich wątpliwości jak w Monako - oczywiście mam na myśli Roberga i Hamiltona.

Bottas mówił po Monako, że Williams wciąż jest zdolny do rywalizacji z Red Bullem:
Cytat :
Myślę, że stale możemy z nimi [Red Bullem] walczyć. Nie jest to łatwe, ponieważ się poprawiają, ale Monako było zapewne ich najsilniejszym miejsce w sezonie. Teoretycznie szlo o trudniejszy dla nas tor.
Krótko mówiąc, musimy pracować nad poprawą. Kanada, ze względu na długie proste, powinna być dla nas dobrym miejscem.
No i na razie tak to wygląda. chociaż wyścig to coś innego niż szybkie kółko w kwalifikacjach. Ale nawet biorąc to pod uwagę, atutem Williamsa w tej sytuacji jest silnik (szczególnie przy problemch Vettela w tej kwestii).
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca