F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Grosser Preis von Österreich 201422 czerwca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:07,908 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:08,337 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
213,003 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po czasówce  [  T-  |  T+  ]
Williams

Felipe Massa (P1): To niesamowita chwila, którą odczuwa cały zespół. Ekipa ma wspaniałą historię, którą nadal uzupełniamy. To wyjątkowy dzień. Wcześniej natrafiłem na korek, jednak kiedyś było to potrzebne, to wszystko było idealnie. Jutro czeka nas sporo pracy, gdyż za sobą mamy bardzo silne Mercedesy. Dzisiejszego dnia nigdy nie zapomnę, gdyż mój syn po raz pierwszy widział jak zdobywam pole position, więc emocji jest sporo.

Valtteri Bottas (P2): Jestem zadowolony, że zespół osiągnął tak dobry wynik. Sobota nie mogła być dla nas lepsza. Wolałbym być na pierwszym polu, jednak Felipe przejechał lepsze okrążenie. Jutro nie będzie łatwo, gdyż Mercedesy cały czas są bardzo szybkie. Na swoim ostatnim okrążeniu cisnąłem zbyt mocno, jednak i tak nie poprawił bym czasu. Jutro będzie liczył się strategia i musimy to dobrze rozegrać. Jesteśmy w lepszej sytuacji niż Ferrari i Red Bull, więc powinno być ciekawie.

Rob Smedley, dyrektor ds. osiągów: Jestem bardzo zadowolony. Chłopaki wykonały świetną robotę. To tylko start do 71 okrążeń, jednak jesteśmy na najlepszej pozycji. Musimy pomyśleć, jak zmaksymalizować liczbę punktów na mecie. Jutro ma być cieplej i wiemy, że będzie trzeba się zmierzyć z pewnymi problemami, a wyścig będzie defensywny.

(Paweł Zając)
 
Mercedes

Nico Rosberg (P3): To nie był dla nas idealne kwalifikacje. Nie udało mi się złożyć drugiego szybkiego okrążenia, kiedy Lewis obrócił się tuż przede mną w drugim zakręcie i musiałem zwolnić. Na pewno Williams przed nami utrudni sytuację, jednak trzeba im pogratulować, gdyż byli szybcy przez cały weekend. Mimo to czuję się jednak pewnie. Ciężko pracowaliśmy nad znalezieniem optymalnych ustawień na wyścig. Dziś balans nie był idealny, miałem zbyt dużo podsterowności, jednak mam nadzieję, że jutro się to rozwiąże. Jest tu kilka dobrych miejsc do wyprzedzania, więc wyścig powinien być interesujący.

Lewis Hamilton (P9): Nie udało mi się dziś odnotować czasu w Q3, czasem udaje się wszystko złożyć, a czasem nie i dziś nie wykonałem swojej pracy. Auto było dobre przez cały weekend i myślę, że mieliśmy tempo. Pierwsze okrążenie w Q3 było dobre, dopóki nie wyjechałem poza tor w przedostatnim zakręcie. Podczas kolejnego okrążenia hamowałem przed drugim zakrętem i po prostu zablokowałem tylne koła. Musimy przyjrzeć się danym, aby wiedzieć, co dokładnie się stało. Czek nas długi wyścig i postaram się maksymalnie odrobić straty. Walka o zwycięstwo będzie trudna, więc raczej będę ograniczał straty. Dam jednak z siebie wszystko, aby zdobyć jak najwięcej punktów. Gratulacje dla Williamsa, jestem zadowolony z pole position Felipe.

Toto Wolff, szef Mercedes Motorsport: Po pierwsze gratulacje dla Williamsa za pierwszy rząd, naprawdę na niego zasłużyli. Dziś nie wykonaliśmy pracy dość dobrze. Od początku pewne rzeczy nie szły po naszej myśli i w trzecim treningu było jasne, że supermiękka opona nie jest dla nas idealna. Pierwsza próba Lewisa w Q3 najpewniej byłaby wystarczająca, gdyby nie błąd. Nico nie był zadowolony z balansu podczas sesji z powodu podsterowności, a później musiał zwolnić na najlepszym okrążeniu z powodu żółtych flag. Nie ma jednak sensu mówić o tym, co mogło się stać. Mamy trzecie i dziewiąte miejsce. Wyścig będzie długi i trudny, a my musimy dać z siebie wszystko, aby odrobić straty.

(Paweł Zając)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P4): To nie były typowe kwalifikacje, ponieważ nie spodziewaliśmy się być przed Mercedesem. Części, które zamontowaliśmy w Kanadzie i tutaj wydają się prawidłowo pracować. W Kanadzie czułem, że bolid miał większy potencjał, ale z jakiegoś powodu nie byliśmy go w stanie wydobyć. Tutaj również mamy nowe części i wszystko wydaje się iść w dobrym kierunku, co jest pozytywnym znakiem. Wiemy jednak, że przed nami jeszcze długa droga. Musimy ostrożnie podejść do wyników dzisiejszej czasówki, ponieważ w treningu odstawaliśmy od Mercedesa ponad sekundę, a teraz było to zaledwie 0,1 sekundy, a Hamilton jest za nami, więc z pewnością są w stanie pojechać szybciej. Gratulacje dla Felipe, zawsze mówiłem, że był moim najszybszym partnerem zespołowych, a teraz ma szybki bolid i wykorzystał to. Jednakże mam nadzieję, że jutro uda mi się go pokonać!

Kimi Raikkonen (P8): Miałem ogromne problemy w pierwszym zakręcie, gdzie przytarłem mocno przednią oponę, więc potem nie byłem już w stanie pojechać konkurencyjnego okrążenia. Przez cały weekend mam kłopoty ze złożeniem okrążenia, raz udaje się pojechać dobrze jeden sektor, a innym razem kolejny. Już wcześniej miałem problemy ze zmuszeniem opon do odpowiedniej pracy, tak samo jest tym razem. Dam z siebie wszystko, ale zobaczymy co będziemy w stanie zrobić jutro.

(Łukasz Godula)
 
Red Bull

Daniel Ricciardo (P5): Było ciężko. Szczerze mówiąc cały weekend nie jest łatwy i musieliśmy wycisnąć wszystko z samochodu, aby wejść do czołowej piątki. My cały czas jesteśmy trochę z tyłu i czuję respekt przed ekipami, którym udało się dobrze przygotować auto na ten tor. Musimy cały czas cisnąć. Piąte miejsce jest naszym dzisiejszym maksimum.

Sebastian Vettel (P13): Nie było dziś żadnego problemu, poza tym, że nie jesteśmy dość szybcy. Daniel był szybszy w piątym i drugim zakręcie przez cały weekend. Zobaczymy co będzie jutro. Powinno być cieplej, więc mam nadzieję, że zrobimy spory krok do przodu i wyprzedzimy kilka aut.

Christian Horner, szef zespołu: Myślę, że piąte miejsce jest wszystkim, czego mogliśmy się spodziewać w tej trudnej sesji kwalifikacyjnej. Sebastian miał problemy z tempem na pojedynczym okrążeniu i brak awansu do Q3 jest rozczarowaniem. Zachęcające jest to, że nasze tempo wyścigowe prezentuje się lepiej i mamy nadzieję, że wraz ze wzrostem temperatur będziemy mogli się przebić.

(Paweł Zając)
 
McLaren

Kevin Magnussen (P6): Gdyby wszystko było dziś idealnie, to myślę, że czołowa piątka była w zasięgu. Zrobiłem malutki błąd w ostatnim zakręcie, jednak mimo tego jestem zadowolony. Myślę, że cała ekipa może być usatysfakcjonowana, gdyż zdecydowanie robimy postępy. Miło jest też zobaczyć pomieszany układ stawki. Zaskakujące jest to, że strata do Mercedesa tak szybko została zredukowana i fajnie, że Williams jest na pole position. Nie wiem czy jutro będziemy tak mocni jak w dzisiejszych kwalifikacjach, jednak na pewno damy z siebie wszystko.

Jenson Button (P12): Nigdy nie wiadomo ile się straci z powodu braku jazdy w trzecim treningu, jednak teraz oznaczało to, że ustawienia na kwalifikacje były dla nas niewiadomą. Myślę, iż udałoby mi się wejść do Q3, gdyby wszystko zagrało – jechałem jakieś 0,7s za Romainem Grosjeanem, który przestrzelił trzy pierwsze zakręty i zanim mnie puścił straciłem trochę czasu. Ciężko powiedzieć jak będzie się tu wyprzedzać, jednak start z poza pierwszej dziesiątki oznacza, że mogę wybrać opony i dostosować strategię. Strefy DRS wyglądają interesująco.

Eric Boullier, szef zespołu: Jensonowi niewiele zabrakło, aby wejść do Q3, zaledwie 0,156s, co na pewno było od urwania, gdyby nie problemy z porannego treningu. Kevin natomiast wykonał świetną robotę kończąc czasówkę na szóstym miejscu, zaledwie 0,049s za Danielem Ricciardo. Oczywiście szóste miejsce nie jest dla nas dość dobre, gdyż McLaren istnienie po to by wygrywa, jednak jesteśmy podbudowani takim wynikiem, gdyż pokazuje on, że jesteśmy na właściwej drodze. Rzymu nie zbudowano w jeden dzień. Z Woking może być podobnie, ale jesteśmy coraz bliżej.

(Paweł Zając)
 
Toro Rosso

Daniił Kwiat (P7): To mój najlepszy wynik w kwalifikacjach w tym sezonie i jestem zadowolony z pracy, jaką przez cały weekend wykonuje nasz zespół. To trochę jak puzzle – tak można powiedzieć o naszej pracy, jaką wykonaliśmy od wczorajszych treningów. Szkoda, że w drugim zakręcie pojawiły się żółte flagi i nie byliśmy dziś w stanie pokazać pełnego potencjału samochodu. Niezależnie od tego, siódme pole to dobra pozycja startowa. Bardzo lubię ten tor i liczę na mocny wyścig.

Jean-Eric Vergne (P15): Przez cały dzień walczyłem z ustawieniami bolidu i jego ciągłą nadsterownością, przez co trudno było mi przejechać okrążenie dające awans do Q3. Szkoda bo cały zespół bardzo się starał przygotowując na ten weekend nowe części. To jeden z tych weekendów, gdy czasówka idzie nie po twojej myśli, ale zdajesz sobie sprawę, że przed tobą jest jeszcze cały wyścig. Dysponujemy dobrym samochodem i zrobię wszystko, by odrobić straty z dzisiejszych kwalifikacji.

James Key, szef techniczny: W ten weekend wprowadziliśmy duże poprawki aerodynamiczne i dobra wiadomość jest taka, że dają one wymierne korzyści. Jesteśmy bardzo zadowoleni z awansu Daniła do Q3. Siódme pole to dobra pozycja wyjściowa do jutrzejszej rywalizacji. JEV na pewno nie był dziś w stu procentach zadowolony z samochodu. Narzekał na problemy z balansem. W kwalifikacjach było już trochę lepiej, ale wciąż nie idealnie i jego okrążenie nie dało mu awansu do Q3. Teraz liczy się tylko to, co stanie się jutro.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Nico Hulkenberg (P10): Ustawienie na starcie wygląda bardzo interesująco, więc mamy chyba wszystko, aby jutrzejszy wyścig był ekscytujący. Przez całe kwalifikacje czułem się w samochodzie bardzo dobrze i budowałem szybkość z myślą o Q3. Szkoda że moje szybkie okrążenie zostało anulowane, ale tak się zdarza gdy dajesz z siebie wszystko – oczywiście bezsporny jest fakt, że wyjechałem zbyt szeroko poza tor. Minęło wiele czasu odkąd F1 ostatni raz gościła w Austrii, więc wyścig jest dla wszystkich wielką niewiadomą. Nie wiemy, jak spiszą się różne strategie czy jaka tak właściwie będzie degradacja ogumienia. Niezależnie od tego celujemy w zdobycie punktów.

Sergio Perez (P11): Podczas mojego ostatniego wyjazdu w Q2 postanowiliśmy przejechać tylko jedno szybkie kółko, ale niestety nie udało mi się złożyć perfekcyjnego okrążenia. To bardzo trudny tor, a w dodatku walczyliśmy z ogumieniem. Nie sądzę jednak że jutro będzie to wielkim problemem. Z uwagi na karę cofnięcia o pięć pozycji na stracie czeka nas jutro wymagający wyścig, ale musimy patrzeć przed siebie i myśleć tylko o tym, jak odrobić stracone pozycje. Ważne będzie pierwsze okrążenie i strategia – wygląda bowiem na to, że wyprzedzanie nie będzie tu należało do najłatwiejszych.

Bob Fernley, wiceszef zespołu: Było to dla naszego zespołu bardzo solidne popołudnie, które dało nam dobre fundamenty pod jutrzejszy wyścig. Przez noc udało się nam dokonać postępów a dziś rano rozwiązaliśmy wiele problemów związanych z balansem samochodu. Chceco był blisko awansu do Q3, a okrążenie Nico zostało anulowane. Jutro zajmie dziesiąte pole, ale z tempem jakie pokazaliśmy wczoraj, oba nasze samochody mogą przebić sie w górę i dowieźć do mety kolejne cenne punkty.

(Nataniel Piórkowski)
 
Lotus

Pastor Maldonado (P14): Wystartuję jutro z trzynastego pola. Sądzę że od wczoraj dokonaliśmy dużych postępów. Dziś było już trochę lepiej: dysponowaliśmy nieco większą mocą i lepszym balansem. Liczyliśmy, że będziemy tu bardziej konkurencyjni, ale niestety mamy problemy z prostymi i podjazdami pod wzniesienia. Nie mogę doczekać się wyścigu. Nasze tempo na długich przejazdach pozwala nam mieć nadzieję na udaną niedzielę.

Romain Grosjean (P16): Nie jest tajemnicą, że w ten weekend nam nie idzie. Q1 było bardzo udane, ale w Q2 pojawiły się problemy. Jak dziś widzieliście, nasze tempo kwalifikacyjne nie było doskonałe. Wczoraj pokazaliśmy lepsze osiągi na dłuższych przejazdach, więc mamy nadzieję, że przełoży się to na udany wyścig. Na pewno nie możemy liczyć na to, że wyprzedzanie będzie tu proste – prędkość maksymalna nadal nie jest naszym atutem. Liczymy na dobrą strategię.

Gerard Lopez, szef zespołu: Spodziewaliśmy się, że dzisiejszy dzień nie będzie należał do najłatwiejszych i tak też było. Nie mogliśmy znaleźć przyczepności, a charakterystyka tegorocznych opon na pewno nam w tym nie pomagała. Wiemy jednak że nasz samochód lepiej zachowuje się w warunkach wyścigowych, więc jutro nasze tempo powinno się poprawić. Niezależnie od tego przeanalizujemy wszystkie opcje, tak by stworzyć sobie jak najlepsze szanse na wyścig.

(Nataniel Piórkowski)
 
Sauber

Adrian Sutil (P17): Procedury związane z kwalifikacjami poszły jak trzeba i zespół wysłał mnie na tor w dobrym miejscu, więc nie trafiłem na inne bolidy. Ustawienia samochodu były dziś lepsze niż wczoraj. Na moim szybkim kółku udało mi się wycisnąć maksimum z samochodu. Oczywiście siedemnaste miejsce nas nie satysfakcjonuje, ale na tę chwilę nie stać nas na nic więcej i musimy zaakceptować bieżącą sytuację. Mamy nadzieję, że w wyścigu osiągniemy lepszy rezultat.

Esteban Gutierrez (P18): Już od trzeciego treningu zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że czeka nas dziś trudna czasówka. Na tę chwilę mamy dość związane ręce, a nasza strata czasowa zdecydowanie nie jest satysfakcjonująca. Musimy wziąć się do ostrej pracy, ponieważ inne zespoły mają nas na widelcu. Jeśli chodzi o sam tor, to ósmy zakręt jest bardzo wymagający, szczególnie biorąc pod uwagę restrykcje w korzystaniu z jego pobocza. W piątek nas za to nie karano, ale dziś i w trakcie wyścigu musimy o tym myśleć. Mimo tego, nie mogę sie juz doczekać jutrzejszej rywalizacji.

Monisha Kaltenborn, szef zespołu: Ten weekend pokazuje, że Red Bull Ring nie jest naszym idealnym torem – oddaje to także dobitnie nasz rezultat z sesji kwalifikacyjnej. Biorąc to pod uwagę, okrążenie Adriana było dobre, zwłaszcza pierwszy i drugi sektor, jednak byliśmy zaskoczeni tym, jak wiele stracił w trzecim. Przed wyścigiem zrobimy wszystko, by zaprezentować lepsze tempo i przygotować się na każdą ewentualność.

(Nataniel Piórkowski)
 
Marussia

Jules Bianchi (P19): Jestem całkiem zadowolony z tego, jak nam dziś poszło. Pomiędzy naszą ekipą a bolidami Saubera wciąż jest kilka dziesiętnych sekundy różnicy, ale nie udało nam się dziś przejechać perfekcyjnego okrążenia. W trakcie pierwszego przejazdu utraciłem łączność radiową, więc jechałem trochę jak po omacku. Samo okrążenie nie było zbyt dobre, ale poprawiłem się na drugim przejeździe. Jeśli jutro uda się nam zmaksymalizować potencjał samochodu, z całą pewnością czeka nas dobra walka.

Max Chilton (P21): Nie byliśmy najlepiej przygotowani do kwalifikacji, ponieważ przez problemy z samochodem straciłem ostatnie minuty trzeciego treningu i nie pojawiłem sie na torze na supermiękkich oponach. Na drugim przejeździe trafiłem na Ericssona i nie udało mi się odnotować poprawy. To z kolei przełożyło się na fakt, że ostatecznie zakończyłem zmagania za Kobayashim. Mimo tego jestem pewny, że w naszym samochodzie drzemie potencjał, więc biorąc pod uwagę karę jaka na mnie ciąży, najważniejsze będzie szybkie znalezienie się przed Caterhamami i obranie za cel kolejnych rywali.

John Booth, szef zespołu: Ogólnie była to lekko rozczarowująca sesja. Zakończyliśmy zmagania blisko pułapu Q2, ale nie byliśmy wystarczająco szybcy. Po piątkowych treningach jesteśmy jednak zadowoleni z tempa wyścigowego i pomimo tego, że jutro powinny panować wyższe temperatury i zmieni się zachowanie ogumienia, to jestem pewny że możemy pojechać dobry wyścig. Pragnę pogratulować Williamsowi doskonałego wyniku. Miło zobaczyć, że ciężka praca i ciągłe dążenie do poprawy prędzej czy później zostanie wynagrodzone.

(Nataniel Piórkowski)
 
Caterham

Kamui Kobayashi (P20): W porównaniu do kilku ostatnich weekendów, postanowiliśmy spróbować innego podejścia w ustawieniach i dało ono zauważalne postępy, dzięki którym zbliżyliśmy się do naszych głównych rywali. Myślę że w dzisiejszych kwalifikacjach pojechałem jedno z najlepszych okrążeń w całym sezonie. Może mogłem urwać kolejną dziesiętną część sekundy, ale całe kółko przejechałem tak szybko jak tylko mogłem. Jutro czeka nas ekscytujący wyścig. Na pewno sformuje się grupka samochodów, które będą walczyły ze sobą już od pierwszego zakrętu, więc strategia i postoje – zarówno te planowane jak i wymuszone – odegrają bardzo ważną rolę.

Marcus Ericsson (P22): Już od pierwszych okrążeń trzeciego treningu byłem bardziej zadowolony z samochodu. Udało nam się poprawić trakcję, balans i ogólnie łatwiej się go prowadziło. Niestety w Q1 wykonaliśmy dwa wyjazdy, oba na supermiękkim ogumieniu, ale nie udało mi się złożyć czystego okrążenia i ukończyłem zmagania z czasem, z którego nie mogę być zadowolony. Patrząc na tabelę można odnieść wrażenie, że problemy mają tu wszystkie samochody napędzane silnikami Renault i fakt ten w połączeniu z dużym natężeniem ruchu na tak krótkim torze sprawił, że ani jeden sektor mojego okrążenia nie był udany. Mój wynik nie jest reprezentatywny, ale mamy co mamy. Teraz koncentruję sie na wyścigu. Przejazdy z dużym zapasem paliwa wyglądały na obiecujące i mamy nadzieję, że jutro pokażemy na co nas stać. Niezależnie od tego dam z siebie wszystko.

(Nataniel Piórkowski)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ENDR, 21.06.2014 18:11[!]
zawsze mówiłem, że był moim najszybszym partnerem zespołowych
Hm... Czyżby Fernando wyparł z pamięci rok 2007? :D
Pumba, 21.06.2014 21:16[!]
Domenicali popełnił ogromny błąd dając kontrakt na dwa lata Kimiemu :(
corey_taylor, 21.06.2014 21:53[!]
to Kimi popełnił błąd
bbrbutch, 21.06.2014 22:39[!]
@ENDR już dawno się pogodzili,ale smiechu co prawda wtedy było trochę.Byłem w szoku ,ze Teflonso pogratulował Felipe."PR"?
corey_taylor, 21.06.2014 23:05[!]
żaden PR, zawsze się szanowali, ściganie w jednym teamie trochę ich poróżniło ale było-minęło tak zachowują się ludzie na poziomie.
villy, 22.06.2014 00:03[!]
Przeginacie ludzie co poniektórzy. Ja tam od razu byłem pewien, że Alonso pogratuluje. Ludzie oni byli przez 4 lata kolegami zespołowymi. A pamiętacie zeszłoroczną Brazylię jak to Alonso chciał oddać podium Massie?? To najlepiej pokazuje jakie były tam relacje.
kabans, 22.06.2014 02:45[!]
Massa 327! km w punkcie pomiaru, na spa będzie 350 a na monzy 370
Lejnus, 22.06.2014 07:25[!]
@kabans nie sądzę... ustawienie długości ósmego przełożenia raczej na to nie pozwoli... :P
RY2N, 22.06.2014 07:53[!]
@Pumba @corey_taylor
błąd to popełnili konstruktorzy Ferrari, kolejny zresztą raz...
Gdyby bolid miał mocy tyle ile potrzeba kierowcy nie musieli by jachać całego kółka na granicy limitu.

Poza tym prawdopodobnie i teraz Kimi i kiedyś Felipe potrzebują bolidu o zupełnie innej charakterystyce (podsterownego?) żeby błyszczeć.

Cytat Lejnus :
ustawienie długości ósmego przełożenia raczej na to nie pozwoli

Z tym to nie jest problem, bo siniki mają jeszcze dużą rezerwę prędkości obrotowej - mogły by się po prostu kręcić dużo szybciej na prostej. Natomiast na pewno problemem jest limit chwilowego zużycia paliwa - to on nie pozwoli dostarczać takiej mocy przez dłuższy czas. W rezultacie to ile osiągną na prostej zależy od tego ile zgromadzą i na jak długo starczy energii elektrycznej (a w tym Mercedes jest dobry).
Lejnus, 22.06.2014 08:29[!]
@RY2N Dokładnie, jednak wydaje mi się, iż zespoły nie będą dążyć za wszelką cenę do osiągania z tej zgromadzonej energii "super" wysokich prędkości maksymalnych a skupią się na dobry przyspieszeniu w granicach powiedzmy 160-320km/h.. będzie to w mojej opinii efektowniejsze.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca