F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Grosser Preis von Österreich 201422 czerwca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:07,908 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:08,337 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
213,003 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:09,542--37
2.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:09,9190,3770,37750
3.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:10,4700,9280,55140
4.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:10,5190,9770,04944
5.19Felipe MassaWilliams FW36 1:10,5210,9790,00239
6.1Sebastian VettelRed Bull RB101:10,8071,2650,28639
7.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:10,8131,2710,00644
8.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:10,9201,3780,10736
9.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:10,9361,3940,01645
10.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:10,9721,4300,03639
11.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:10,9741,4320,00245
12.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:11,2611,7190,28745
13.11Sergio PerezForce India VJM07 1:11,2961,7540,03536
14.21Esteban GutierrezSauber C33 1:11,4911,9490,19542
15.13Pastor MaldonadoLotus E221:11,7652,2230,27430
16.99Adrian SutilSauber C33 1:11,8062,2640,04142
17.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:11,9352,3930,12939
18.4Max ChiltonMarussia MR03 1:12,2292,6870,29443
19.8Romain GrosjeanLotus E221:12,2622,7200,03346
20.17Jules BianchiMarussia MR03 1:12,2792,7370,01736
21.10Kamui KobayashiCaterham CT051:12,9373,3950,65824
22.9Marcus EricssonCaterham CT051:13,5964,0540,65948
107% najlepszego czasu: 1:14,410

Po kilku przelotnych opadach drugi trening rozpoczął się mimo wszystko w nieco wyższej temperaturze i w dalszym ciągu o suchej nawierzchni. Prognozy organizatorów mówiły o 30% szansie na deszcz.

Czasu postanowił nie tracić Ericsson, który wyjechał na tor jako pierwszy, by nadrobić zaległości spowodowane awarią bolidu w pierwszym treningu. Tradycyjnie chwilę później na torze zjawiło się więcej zawodników, a pierwsze czasy oscylowały w okolicach 1:15. Po chili Button zszedł do 1:11,403 co było znacznie bardziej reprezentatywnym wynikiem.

Pierwszym kierowcą, który podczas tego weekendu zszedł poniżej poziomu 1:11 był Alonso, a zaraz za nim zrobili to Rosberg i Hamilton, którzy ponownie wskoczyli na pierwsze dwa miejsca, jednak z niewielką przewagą nad Hiszpanem. Dopiero Hamilton na kolejnych kółkach poprawił czas o 0,3 sekundy i nieco się oddalił od reszty stawki, aczkolwiek poprawił się również Rosberg i zameldował 0,039 sekundy za Hamiltonem. Po pierwszych przejazdach na miękkich oponach to Anglik pozostał na prowadzeniu.

Pierwszym zawodnikiem na supermiękkiej mieszance był Jules Bianchi, dzięki czemu wskoczył na 16 lokatę. Kevin Magnussen dzięki temu samemu zabiegowi podskoczył na piątą pozycję i poprawił się o 0,4 sekundy. Znacznie lepiej na opcjonalnej mieszance spisał się Hamilton, który urwał ze swojego poprzedniego wyniku 0,8 sekundy i zszedł do poziomu 1:09,652. Za plecami Mercedesa ponownie zameldował się Alonso, jednak jego strata wynosiła niemal sekundę.

Kolejnym etapem treningu były symulacje wyścigu. Hamilton otrzymał informację, iż celem będzie przejechanie kolejnych kółek w okolicach czasu 1:12. Anglik niestety nie był w stanie zastosować się do życzenia inżyniera i kręcił kółka o sekundę wolniejsze, na przemian z naprawdę wolnymi, a do tego poinformował o braku mocy w bolidzie. Podczas drugiej sesji mocny wiatr ogromnie przeszkadzał zawodnikom w ósmym zakręcie i co chwilę notowaliśmy tam przygody kolejnych kierowców.

Mimo zapowiedzi w końcówce treningu, nad Red Bull Ringiem nie pojawił się deszcz i zawodnicy dokończyli swoje symulacje wyścigowe na suchej nawierzchni. Z pewnością dla wielu była to ulga, gdyż deszcz w piątek na nowym torze jest ostatnią pożądaną rzeczą przez kierowców i inżynierów. Tempo Mercedesów mimo niższego od zakładanego, było nie do osiągnięcia przez inne ekipy, więc ponownie są murowanym faworytem do zwycięstwa w ten weekend.

Przypominamy, iż na naszym profilu facebookowym pojawiają się zdjęcie prosto z padoku, gdzie nasza redakcja ma okazję przebywać w ten weekend. Serdecznie zapraszamy do wspólnego śledzenia zaplecza F1!


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mich909090, 20.06.2014 15:46[!]
Ładnie to wygląda ale do końca weekendu jeszcze długa droga.
Merce jak zwykle, a Ferrari (Alonso) wydaje się szybsze od RBR.
gnodeb, 20.06.2014 16:47[!]
Ładnie musiało Buttona pogonić po chili con carne, że zszedł do 1:11,403, ale niech uważa - mój znajomy kiedyś się wydachował jak było mu spieszno do wychodka ;)
modlicha, 20.06.2014 23:40[!]
Cytat gnodeb :
"Ładnie musiało Buttona pogonić po chili con carne, że zszedł do 1:11,403, ale niech uważa - mój znajomy kiedyś się wydachował jak było mu spieszno do wychodka ;)


Nie będę pytał co stało się z przyczyną pośpiechu tuż po dachowaniu :-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca