F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Grosser Preis von Österreich 201422 czerwca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:07,908 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:08,337 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
213,003 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:09,848--22
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:09,8980,0500,05025
3.19Felipe MassaWilliams FW36 1:09,9010,0530,00321
4.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:09,9270,0790,02625
5.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:09,9990,1510,07231
6.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:10,0540,2060,05517
7.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:10,3920,5440,33819
8.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:10,4490,6010,05723
9.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:10,4880,6400,03922
10.1Sebastian VettelRed Bull RB101:10,5620,7140,07421
11.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:10,6830,8350,12122
12.13Pastor MaldonadoLotus E221:10,7760,9280,09326
13.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:11,0431,1950,26722
14.8Romain GrosjeanLotus E221:11,1031,2550,06022
15.11Sergio PerezForce India VJM07 1:11,2351,3870,13218
16.99Adrian SutilSauber C33 1:11,2941,4460,05924
17.21Esteban GutierrezSauber C33 1:11,5581,7100,26423
18.17Jules BianchiMarussia MR03 1:11,8482,0000,29021
19.10Kamui KobayashiCaterham CT051:12,3202,4720,47223
20.9Marcus EricssonCaterham CT051:12,9153,0670,59527
21.4Max ChiltonMarussia MR03 1:12,9153,0670,00014
22.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:14,2374,3891,3224
107% najlepszego czasu: 1:14,737

Valtteri Bottas ustanowił najlepszy czas okrążenia podczas trzeciej i zarazem ostatniej sesji treningowej przed niedzielnym wyścigiem na austriackim Red Bull Ringu. Kolejne dwa miejsca w tabeli zajęli Lewis Hamilton i Felipe Massa.

Sesja rozpoczęła się od rutynowych okrążeń instalacyjnych – kierowcy nie czekali z ich wykonaniem zbyt długo i wkrótce, ku uciesze licznie zebranych na trybunach fanów, na torze zaroiło się od kolorowych samochodów.

Po nieco ponad pięciu minutach jedynym kierowcą, bez przejechanego kółka był Jenson Button. W międzyczasie jego kolega z McLarena – Kevin Magnussen odnotował pierwszy czas dnia, ustanawiając rezultat 1:16,696s.

Niedługo później wynik ten przebił Nico Rosberg schodząc do pułapu 1:12s, chociaż Duńczyk nie poprzestawał w swych staraniach i po chwili odpowiedział wynikiem 1:10,998. Wkrótce obydwu kierowców pogodził Felipe Massa z Williamsa, odnotowując 1:10,952s. Tymczasem na problemy z prowadzeniem się przodu swego samochodu narzekał Adrian Sutil, który – co uwieczniły telewizyjne powtórki – zaliczył szeroki wyjazd z drugiego zakrętu.

Po dwudziestu minutach na czele tabeli znajdował się duet Williamsa: Massa przed Bottasem. Kolejna minuta przyniosła jednak zmianę, a na pierwsze miejsce wysunął się Fin. Z kolei na trzecią lokatę awansował Fernando Alonso, mający za sobą całkiem udane piątkowe zajęcia. Tymczasem w garażu McLarena trwały wytężone prace nad tylnymi partiami bolidu Buttona. Na półmetku sesji wciąż żaden z kierowców nie zdecydował się na wyjazd na tor na opcjonalnej mieszance.

Na około dwadzieścia minut przed końcem zajęć, na topie ponownie znalazł się Rosberg. Niemiec przejechał pętlę toru w czasie 1:10,058s – wciąż na oponach Pirelli z żółtymi oznaczeniami. Kontrowersje nadal budził zjazd do alei serwisowej, a w zasadzie linia go wytyczająca: Ricciardo został zmuszony do szerokiego wyjazdu poza tor – tylko po to, by uniknąć wjechania w jadący wolniejszym tempem bolid Force India. Australijczyk wykorzystał asfaltowe pobocze i kontynuował jazdę.

Ostatnich piętnaście minut tradycyjnie zespoły wykorzystały na symulację kwalifikacji, a w powszechnym użyciu znalazła się opcjonalna mieszanka ogumienia – jako pierwszy pojawił się na nim Nico Hulkenberg. Pech dotknął Maxa Chiltona: z uwagi na usterkę bolidu Brytyjczyk utknął w garażu Marussi. Na torze trwała w tym czasie zażarta walka z czasem – Alonso przesunął się na drugą pozycję, by wkrótce ponownie ustąpić miejsca Williamsom. Najpierw Bottas poprawił się na 1:10,008, a chwilę później Massa zszedł poniżej bariery 1:10s, odnotowując 1:09,901. Co ciekawe, w trakcie sesji temperatura nawierzchni toru spadła o trzy stopnie Celsjusza.

Nie przeszkodziło to jednak w odrodzeniu się Lewisa Hamiltona. Brytyjczyk który całą godzinę pozostawał w cieniu, wskoczył na prowadzenie z rezultatem 1:09,898. Trzy minuty przed końcem sesji na krótko pojawiła się jeszcze żółta flaga po tym, jak Kamui Kobayashi obrócił swój samochód w ostatnim zakręcie. Zwieńczeniem sesji było ustanowienie przez Bottasa najlepszego czasu dnia: 1:09,848s.

Minimalne różnice w czołówce zwiastują zaciętą sesję kwalifikacyjną. Zapraszamy do śledzenia jej wraz z redakcją Wyprzedź Mnie! , która w ten weekend obecna jest na torze Red Bull Ring.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piotr_del_grey, 21.06.2014 12:16[!]
Massa był pierwszym kierowcą spoza Mercedesa który w tym roku prowadził w wyścigu. Ale jak widać, Mercedesa da się pokonać bez żadnych przygód. Oby tak dalej Williamsy!
Aeromis, 21.06.2014 12:24[!]
Mercedesy się czają ewidentnie, być może nie chcieli szarżować aby nie rozbić bolidu przed kwalifikacjami co byłoby dla ROS lub HAM katastrofą, w końcu to nowy tor. W wyścigu bez przygód znów będą liczyć się tylko merce, być może na podium stanie też Ferrari które wygląda na całkiem mocne jeśli chodzi o tempo wyścigowe.
Red BUll chyba także będzie w wyścigu lepszy niż w kwalifikacjach obstawiam że qual im nie wyjdzie zbyt pozytywnie i będa za mercami, ferkami i Williamsami.
SFI - ich forma to dla mnie zagadka. Uwaga na Lotusa!
corey_taylor, 21.06.2014 12:45[!]
Niech Williams w tym wyścigu w końcu w pełni wykorzysta potencjał, dobra strategia, unikanie kłopotów i będzie pudło jak nic!
idylla, 21.06.2014 12:47[!]
@piotr del grey
Jakoś wierzyć się nie chce w nagły spadek formy Merca, sądzę, że w kwalifikacjach to dalej będzie minimum te 0,3 szybciej od reszty( ze wzgledu na to że A1 jest krótki).
Anderis, 21.06.2014 12:49[!]
Oczywiście, że to nie jest reprezentatywne tempo Merca, bo nawet nie poprawili wczorajszych czasów, w przeciwieństwie do większości zespołów.

Pewnie w qualu znów będą co najmniej te pół sekundy lepsi od innych.
piotr_del_grey, 21.06.2014 15:04[!]
A mówiłem że Mercedesy da się pokonać? :D
idylla, 21.06.2014 15:08[!]
Mówiłeś:-), odszczekałbym gdyby nie zepsute okrążenie HAM.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca