F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 20146 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,607 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2013
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:33,401 - Mark Webber (Red Bull), 2013
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,683 km/h - Mark Webber (Red Bull), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Lewis Hamilton wygrał dramatyczne i bardzo długie Grand Prix Wielkiej Brytanii. Anglik wykorzystał awarię skrzyni biegów Nico Rosberga i bezproblemowo dowiózł prowadzenie do mety. Podium uzupełnili Valtteri Bottas oraz Daniel Ricciardo. Dla Fina jest to druga z rzędu wizyta na podium.

Kraksa Raikkonena wstrzymuje wyścig

Dzisiejszy wyścig rozpoczął się jednak szalonym startem, podczas którego z jednej strony w postaci awansu kierowców McLarena na drugą i trzecią lokatę, Bottasa na dziewiątą, a z drugiej bardzo groźnym wypadkiem Kimiego Raikkonena. To drugie wydarzenie ostatecznie było zdecydowanie ważniejsze, gdyż przerwało zawody na niemal godzinę. Fin nie opanował bolidu po powrocie na tor ze zbyt szerokiego wyjazdu w zakręcie Aintree i uderzył prosto w barierę, przelatując do tego na drugą stronę toru, przez co zawadził go Felipe Massa. Finowi na szczęście nie stało się nic poważnego. Dla Brazylijczyka był to również koniec wyścigu.

Czerwona flaga powiewała nad torem przez godzinę, ponieważ konieczne było naprawienie barier, w które uderzył Raikkonen. Restart odbył się za samochodem bezpieczeństwa, a w międzyczasie Alonso założył pośrednie opony (spełniając tym samym regulaminowy zapis u użyciu obu mieszanek). Kierowcy Red Bulla zdecydowali się na odwrotną taktykę, zakładając twarde gumy. Samochód bezpieczeństwa zjechał po 1 okrążeniu i rozpoczęliśmy ponowne ściganie. Pd razu po wznowieniu Hamilton, który przed przerwą był już czwarty, wyprzedził z łatwością Magnussena, a później Buttona i rozpoczął gonitwę za Rosbergiem.

Szarża Alonso i Bottasa, dramat Rosberga

Alonso wskoczył w tym czasie już do pierwszej dziesiątki i kontynuował szarżę. Hiszpan wykorzystał atak Ricciardo na Hulkenberga, przez co wyprzedził Australijczyka, a następnie Niemca. Ricciardo w tym czasie naciskał na kierowcę Force India. Zjazdy rozpoczął Vettel na 11 okrążeniu, gdy twardą mieszankę zamienił na pośrednią. Alonso otrzymał po kolejnych kółkach karę za wystartowanie ze złego miejsca. Hiszpan zatrzymał się zdecydowanie za swoim stanowiskiem startowym, przez co musiał odczekać 5 sekund przed następną zmianą opon. Bottas również mocno szarżował i na 15 okrążeniu wyprzedził Magnussena i był już na piątej lokacie. Duńczyka wyprzedził również Alonso w zakręcie Stowe. Kilka kółek później Fin wyprzedził również Buttona.

Ricciardo zjechał na 16 okrążeniu po pośrednią mieszankę Tymczasem w czołówce Rosberg zjechał na 19 okrążeniu i po niesamowicie szybkim postoju wrócił do walki na pośrednich oponach. W tym momencie jednak doszło do awarii w jego skrzyni biegów. Początkowo Niemiec został poinstruowany, jak włączyć ustawienia, które spowodują wolniejszą jazdę, ale miały pozwolić na dotarcie do mety, jednak na 30 okrążeniu ostatecznie skrzynia biegów się poddała i Rosberg naciskając możliwie wszystkie przyciski na kierownicy musiał uznać wyższość zepsutego układu. Magnussen zjechał na 28 okrążeniu na swój jedyny postój, a Button zrobił to kółko później. Bottas zjechał na 31 okrążeniu i wyjechał za Vettelem, jednak wyprzedził go chwilę później, wbijając się na drugą lokatę.

Narzekający Vettel w pięknej walce z Alonso

Reszta wyścigu przebiegała w skupieniu na walce Vettela z Alonso. Niemiec wyjechał przed Hiszpanem po kolejnym postoju, jednak Alonso wykorzystał swoje rozgrzane opony, wyprzedzając Vettela w zakręcie Copse w pięknym manewrze. Od tego czasu Vettel wściekle atakował Alonso, przy okazji cały czas narzekając na agresywną jazdę podwójnego mistrza świata. Gdy narzekaniom nie było końca, ostatecznie udało mu się udowodnić na torze, iż jest szybszy i wyprzedził Alonso na 49 okrążeniu. Wprawdzie kierowca Ferrari miał sporo zastrzeżeń do Niemca, wskazując iż używał on DRSu w niedozwolonych miejscach, ale sędziowie nie zajęli się tym przypadkiem.

Wyścig zakończył się pogonią Buttona za Ricciardo, ostatecznie nieudaną, jednak dla McLarena było to naprawdę pozytywne Grand Prix, w którym mogli powalczyć. Tymczasem Maldonado doznał awarii bolidu i musiał się zatrzymać na dwa kółka przed metą. Tak też kończy się weekend Grand Prix Wielkiej Brytanii, który zdecydowanie dostarczył nam sporo emocji i zaostrzył walkę w klasyfikacji generalnej.

•  Rezultat końcowy wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca