|
|
|
|
|
|
Santander British Grand Prix 2014 | 6 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:29,607 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2013 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:33,401 - Mark Webber (Red Bull), 2013 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 215,683 km/h - Mark Webber (Red Bull), 2012 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Restart | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Suma |
|
1. | Hamilton | Pu | Pu | Tn (24) | Tn (41) | | 2 |
2. | Bottas | Pn | Pn | Tn (31) | | | 1 |
3. | Ricciardo | Pu | Tn | Pn (15) | | | 1 |
4. | Button | Pu | Pu | Tn (28) | | | 1 |
5. | Vettel | Pu | Tn | Pu (10) | Pu (33) | | 2 |
6. | Alonso | Tn | Pn | Pn (25) | | | 1 |
7. | Magnussen | Pu | Pu | Tn (27) | | | 1 |
8. | Hülkenberg | Pu | Pu | Tn (29) | | | 1 |
9. | Kwiat | Pu | Pu | Pn (14) | Tn (35) | | 2 |
10. | Vergne | Pu | Tn | Pn (27) | | | 1 |
11. | Perez | Pu | Tn | Pu (26) | | | 1 |
12. | Grosjean | Pn | Tn | Pn (30) | | | 1 |
13. | Sutil | Pn | Pn | Tn (23) | | | 1 |
14. | Bianchi | Pn | Pn | Tn (29) | | | 1 |
15. | Kobayashi | Pn | Pn | Tn (18) | Pu (29) | | 2 |
16. | Chilton | Pn | Pn | Pu (1) | DT (2) | Tn (29) | 3 |
17. | Maldonado | Pn | Pn | Tn (26) | | | 1 |
|
Niesklasyfikowani | |
| Rosberg | Pu | Pu | Pu (18) | | | 1 |
| Ericsson | Pn | Pn | | | | 0 |
| Gutierrez | Pn | Pu | | | | 0 |
| Massa | Pn | | | | 0 | |
| Räikkönen | Tn | | | | 0 | |
| |
|
|
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej kolumnie podana jest całkowita liczba pit stopów.
P = Pośrednia mieszanka
T = Twarda mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Restart na początku wyścigu miał oczywiście wpływ na strategię dotyczącą opon. Kilku kierowców wykorzystało sytuację do zmiany pierwotnego planu. Zaprezentowano różne koncepcje: w większości przypadków zmieniający opony zawodnicy wybrali twardą mieszankę, a Alonso postawił na pośrednią i mógł wykorzystać jej przewagę w osiągach – sięgającą sekundy na okrążeniu – do zyskiwania pozycji po restarcie. Przez resztę wyścigu cały czas mogliśmy obserwować różne koncepcje strategiczne. Na torze Silverstone ogumienie poddawane jest najwyższym obciążeniom bocznym w całym kalendarzu, ale mimo tego siedmiu kierowców z pierwszej dziesiątki udowodniło, że można pojechać na jeden pit stop. To wiele mówi o wytrzymałości tych opon. Nawet Lewis Hamilton, który odniósł wspaniałe zwycięstwo przed własną publicznością, prawdopodobnie mógł zjechać tylko raz. Teraz czekamy na sesję testową w przyszłym tygodniu, w trakcie której sprawdzimy, jak wyglądają 18-calowe opony na samochodzie Formuły 1. Ciekawie będzie posłuchać opinii na ten temat”.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|