F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 20146 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,607 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2013
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:33,401 - Mark Webber (Red Bull), 2013
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,683 km/h - Mark Webber (Red Bull), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:34,508--14
2.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:34,7360,2280,22835
3.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:35,2440,7360,50832
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:35,5111,0030,26711
5.1Sebastian VettelRed Bull RB101:35,6271,1190,11627
6.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:36,0161,5080,38933
7.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:36,2281,7200,21234
8.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:36,2991,7910,07135
9.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:36,5542,0460,25529
10.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:36,5832,0750,02926
11.19Felipe MassaWilliams FW36 1:36,6712,1630,08829
12.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:36,7782,2700,10731
13.21Esteban GutierrezSauber C33 1:36,9512,4430,17335
14.13Pastor MaldonadoLotus E221:37,0642,5560,11335
15.8Romain GrosjeanLotus E221:37,0972,5890,03333
16.11Sergio PerezForce India VJM07 1:37,2362,7280,13937
17.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:37,4492,9410,21327
18.99Adrian SutilSauber C33 1:37,5203,0120,07125
19.17Jules BianchiMarussia MR03 1:38,6584,1501,13811
20.10Kamui KobayashiCaterham CT051:39,0684,5600,41031
21.4Max ChiltonMarussia MR03 1:39,2244,7160,15628
22.9Marcus EricssonCaterham CT051:39,7625,2540,53821
107% najlepszego czasu: 1:41,124

Drugi trening przed GP Wielkiej Brytanii stawiał przed wieloma kierowcami spore wyzwanie. Biorąc pod uwagę, jak ciężko prowadziły się bolidy środka stawki, ekipy miały nad czym pracować. Dodatkowo pierwsza sesja została nieco skrócona przez wypadek Felipe Massy, więc zapowiadał się intensywny trening.

Zaraz po zapaleniu się zielonego światła na pętli toru Silverstone pojawiła się spora grupa kierowców z Chiltonem na czele. Tymczasem w garażu Williamsa ciągle trwały pracy nad doprowadzeniem do stanu używalności bolidu Felipe Massy. Bardzo szybko kierowcy zaczęli wykręcać czasy, przy okazji tasując się na czele tabeli. Początkowo najdłużej utrzymywał się na nim Button, z wynikiem 1:37,414. W bolidzie Vettela doszło do problemu z prawym przednim hamulcem, co mechanicy starali się jak najszybciej wyeliminować.

Buttona poprawił Bottas, oraz chwilę później Alonso, który wykręcił wynik 1:36,024. W dalszym ciagu wielu kierowców informowało o problemach z balansem bolidów, szczególnie negatywnie wypowiadał się Romain Grosjean. W tym czasie Rosberg poprawił czas Alonso, a następnie wszystkich przebił Hamilton z wynikiem 1:35,424. Vettel po szybkiej naprawie wskoczył na czwarte miejsce ze stratą sekundy do Hamiltona.

Pierwszym kierowcą na pośredniej mieszance był Ericsson, a jeszcze na twardej dobrze zaprezentował się Ricciardo, wskakując na drugie miejsce i tracąc zaledwie 0,087 do Anglika w Mercedesie. Szwed dzięki ogumieniu wskoczył na 19 pozycję, a w jego ślady poszedł Gutierrez, wskakując na szóstą pozycję. Na torze pojawił się również Massa, którego bolid ostatecznie odbudowano na godzinę przed końcem treningu.

Z czołówki pierwszym kierowcą na pośrednich gumach był Magnussen, ale poprawił się zaledwie o 0,4 sekundy, jednak później dołożył kolejne 0,4. Romain Grosjean zaliczył sporą wycieczkę poza tor, po czym zjechał do boksu z mocno zabrudzonymi oponami. Podobnie na pośredniej mieszance poszło kierowcom Mercedesa, którzy poprawili się o niemal sekundę. Teraz Hamilton Meldował się wynikiem 1:34,508.

Zaraz z początkiem symulacji wyścigowych problem z silnikiem spotkał Hamiltona, który zatrzymał się w pierwszym sektorze, donosząc przez radio, iż silnik po prostu się wyłączył. Rosberg w tym czasie kręcił okrążenia z czasami 1:39. Większość kierowców zdecydowała się na symulacje z pośrednią mieszanką, jednak inaczej postąpili Bottas, Grosjean i Vergne, którzy wyjechali na twardych oponach.

Do bardzo dziwnej awarii doszło w bolidzie Vergne'a, któremu odpadło przednie lewe koło, Na szczęście Francuz zatrzymał się zanim całkowicie zeszło z piasty. Równie dziwną awarię zaliczył Bottas, któremu nagle odpadła część pokrywy silnika, pozostawiając solidną wyrwę.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 6,9 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca