F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Rolex Australian Grand Prix 201515 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:23,529 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Lewis Hamilton pokonał swego zespołowego partnera ze stajni Mercedesa – Nico Rosberga, przypieczętowując tym samym zdobycie pole position do inauguracyjnego wyścigu nowego sezonu Formuły 1, Grand Prix Australii.

Q1
Jako pierwszy na torze pojawił się Carlos Sainz, który ustanowił także pierwszy rezultat Q1. Junior Toro Rosso przejechał okrążenie toru Albert Park w czasie 1:33.094s. Bezpośrednio po nim swoją pierwszą próbę ukończył drugi z protegowanych Red Bulla – Max Verstappen, przy którego nazwisku pojawił się rezultat 1:32,851s. Pierwsze pomiarowe okrążenie już w inaugurującym zakręcie popsuł Lewis Hamilton. Nie najlepiej czasówkę rozpoczął także Rosberg – co prawda Niemiec nie popełnił żadnego błędu, ale jego wynik pozwolił jedynie na zajęcie czwartego miejsca.

Po sześciu minutach tabeli przewodzili kierowcy Ferrari: Sebastian Vettel (1:29,307s) oraz Raikkonen, którzy ustanowili swoje czasy na miękkiej mieszance. Krótko po tym duet stajni z Maranello rozdzielił Valtteri Bottas. Druga połowa pierwszego bloku czasówki potwierdziła jednak pokaźną przewagę Mercedesa. Najpierw Rosberg wykręcił rezultat 1:28,906s, a następnie Hamilton podniósł poprzeczkę do poziomu 1:28,586s. Zgodnie z zapowiedziami, Lotus celował w miejsca w czołowej dziesiątce. Na minutę przed końcem kierowcy stajni z Enstone zajmowali piąte i dziesiąte miejsce – należy jednak zaznaczyć, że zarówno Grosjean jak i Maldonado korzystali z opcjonalnego ogumienia.

Dopiero pod koniec Q1 na torze pojawił się Danił Kwiat – Red Bull do ostatnich chwil pracował nad wyeliminowaniem usterki z bolidu Rosjanina, która skutecznie ograniczyła jego czas na torze w trakcie trzeciego treningu. Ostatecznie kierowca stajni z Milton Keynes zajął trzynaste miejsce, trzy pozycje niżej za swym zespołowym partnerem, Danielem Ricciardo, który przyznał przez radio, że właściwości jezdne jednostki napędowej Renault są gorsze niż w trackie FP3. Pierwszy blok kwalifikacji zakończył się pojedynkiem Buttona z Magnussenem. Duet McLarena nie był jednak w stanie walczyć o pozycje wyższe niż te, oznaczające start do wyścigu z ostatniego rzędu.

Q2
Q2 zainaugurował Felipe Nasr. Od samego początku wiadomo było jednak, że pierwsze skrzypce będą grali kierowcy Mercedesa. Pierwsze okrążenie Hamiltona przyniosło rezultat 1:26,894s. Na drugim miejscu znajdował się Nico Rosberg. Wysokie czwarte miejsce piastował Carlos Sainz, który wyprzedzał Daniela Ricciardo w Red Bullu RB11. Krótko po tym jak Hiszpan ukończył swoje solidne okrążenie, Rosberg zgłosił przez radio problemy z pracą jednostki napędowej.

Po raz kolejny w ścisłej czołówce znajdowali się kierowcy Ferrari. Vettel i Raikkonen zajmowali odpowiednio trzecie i czwarte miejsce – Niemiec tracił jednak do Hamiltona prawie jedną, pełną sekundę. Walkę z czasem prowadzili za to kierowcy Force India. Finalnie jednak zarówno Perez jak i Hulkenberg nie zdołali wejść do końcowej części czasówki. Sensacją Q2 był z całą pewnością Nasr, który rzutem na taśmę znalazł się przez chwilę w gronie dziesięciu najszybszych kierowców.

Fortuna uśmiechnęła się do Sainza. Hiszpan doskonale wykorzystał potencjał bolidu Toro Rosso wchodząc do Q3. W końcowych minutach na szóste miejsce przesunął się Daniel Ricciardo. Za swoje wysiłki w ciągle niezbyt konkurencyjnym bolidzie RB11, Australijczyk otrzymał głośny aplauz od licznie zgromadzonej na trybunach publiczności. W gronie pechowców, którzy zakończyli swój udział na drugim etapie czasówki znaleźli się Nasr, Verstappen, Kwiat, Hulkenberg oraz Perez.

Q3
Lewis Hamilton już na pierwszym okrążeniu wprawił w zadowolenie szefostwo i kibiców Mercedesa osiągając rekordowy rezultat 1:26,419s. Pierwszy przejazd w Q3 nie poszedł z kolei po myśli Rosberga, który walcząc z czasem popełnił błąd i wyjechał z toru w przedostatnim zakręcie. Bezpośrednio po tym incydencie Niemiec skierował się do alei serwisowej. Na półmetku decydującej części sesji kwalifikacyjnej na drugim miejscu znajdował się Vettel (ponad sekunda starty do Hamiltona), a trzecią pozycję zajmował Felipe Massa. Czołową piątkę uzupełniali Raikkonen oraz Maldonado.

Ostatnie minuty nie wpłynęły na pozycję lidera – tym do samego końca pozostał już Hamilton. Co więcej Brytyjczykowi udało się jeszcze bardziej wyśrubować swój najlepszy wynik. Rosberg stracił do swego zespołowego kolegi blisko sześć dziesiętnych części sekundy. Drugi rząd stworzą w niedzielę Massa oraz Vettel, któremu w debiucie w barwach Ferrari udało się pokonać Kimiego Raikkonena. Obok Fina na starcie tegorocznego GP Australii znajdzie się jego rodak – Valtteri Bottas. Siódme i ósme miejsce zajęli odpowiednio Ricciardo oraz Sainz. Czołową dziesiątkę zamyka duet Lotusa: Grosjean przed Maldonado.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 3,8 m/s
Wilgotność powietrza: 68%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ROOK, 14.03.2015 13:09[!]
.    Mogłaby FIA wprowadzić elastyczny format kwalifikacji — w Q1 i Q2 odpadałaby liczba zawodników określona wg liczby tych, którzy zaliczyli czas w Q1. Skończyły się czasy finansowej stabilności, zaczęły się turbulencje i format kwalifikacji zdarza się nie odpowiadać aktualnej sytuacji w stawce.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca