F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Pirelli Magyar Nagydíj 201526 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Lewis Hamilton potwierdził swoją dominację z sesji treningowych i pewnie sięgnął po pierwsze pole startowe przed Grand Prix Węgier. Brytyjczyk był na Hungaroringu niepokonany i drugi Nico Rosberg stracił do niego przeszło pół sekundy. Czołową trójkę uzupełnił Sebastian Vettel.

Upalna czasówka na obiekcie niedaleko Polski raczej nie przyniosła niespodzianek.Jedynie Force India nie załapało się do Q3, a McLaren zaliczył problemy z nowymi silnikami – Alonso zatrzymał się już na początku Q2, a Button odpadł w Q1 przez niedziałający ERS.

Q1

Jak można było się spodziewać kwalifikacje również rozegrano w praktycznie idealnych letnich warunkach. Zawodnicy nie śpieszyli się z wyjazdem na pierwszy segment kwalifikacji, jednak po około minucie jako pierwszy na torze pojawił się Nico Rosberg – Niemiec na twardej gumie otworzył tabelę z czasami wynikiem 1:25,262, jednak zaraz za nim o przeszło sekundę szybciej pojechał Hamilton.

Na 10 minut przed końcem na czele nadal znajdował się Hamilton z czasem wykręconym podczas swojego pierwszego przejazdu. Czołową trójkę uzupełniali Ricciardo i Vettel, a w międzyczasie Rosberg narzekał na problemy z balansem, co mogło wywołać jego wizytę poza torem. Na tym etapie w strefie spadkowej znajdowali się Maldonado, Perez, Merhi, Stevens i Grosjean, który legitymował się czasem na tyle słabym, że nie spełniał on zasady 107%.

Na walkę w końcówce sesji zdecydowali się wszyscy, co okazało się słuszną decyzją, gdyż miękkie opony robiły sporą różnicę i czas Hamiltona bez problemów pobiło aż dziewięciu zawodników. Ostatecznie najszybszym okazał się jednak ponownie Hamilton, który wykręcił 1:22,890 i był o prawie jedną dziesiątą szybszy od Nico Rosberga. Czołową piątkę uzupełnili Vettel, Kwiat oraz Raikkonen.

Co ciekawe z ucieczką ze strefy spadkowej poradził sobie Lotus, któremu udało się pokonać między innymi Buttona. Brytyjczyk po swoim okrążeniu donosił o awarii systemu odzyskiwania energii, co pozbawiło go szans na walkę, gdyż Alonso zdołał wbić się na 14 pozycję.

Ostatecznie do Q2 nie awansowali: Button, Ericsson, Nasr, Merhi oraz Stevens.

Q2

Zespoły znów nieszczególnie garnęły się do pracy, więc gdy zegar wskazywał dziesięć minut do flagi w szachownicę nikt nie miał jeszcze odnotowanego czasu okrążenia. Jako pierwszy pomiarowe kółko przejechał Vettel, a wykręcone przez niego 1:23,168 było czasem lepszym o 0,144 niż jego wynik w pierwszym segmencie. Wszyscy nie zdążyli się przy pierwszym podejściu wpisać na listę z czasami, gdyż Fernando Alonso zatrzymał się tuż przed wjazdem do alei serwisowej wywołując czerwoną flagę.

W tym momencie kierowca Ferrari utrzymywał prowadzenie przed Raikkonenem, Rosbergiem, Verstappenem i Massą. Po wznowieniu zawodnikom zostało już tylko 7 minut i 42 sekundy jazdy, jednak w pit lane nie dało się zauważyć kolejki czekającej na zielone światło. Tak czy inaczej po mierzonych okrążeniach reszty stawki obyło się bez zaskoczeń – Mercedesy przejęły prowadzenie, zwłaszcza Hamilton, który z 1:22, 285 był pół sekundy przed Rosbergiem. Ricciardo wskoczył zaraz za Vettela, natomiast w strefie spadkowej znaleźli się Sainz, Perez, Grosjean, Maldonado oraz oczywiście Alonso.

Francuz walczył do samego końca i udało mu się wskoczyć a dziesiąte miejsce – kosztem Hulkenberga. Pozostałym nie udała się sztuka wystarczającej poprawy czasu, więc w Q3 nie zobaczyliśmy: Hulkenberga, Sainza, Pereza, Maldonado i Alonso.

Q3

Walkę o pole position rozpoczęły Mercedesy, u których po pierwszym okrążeniu utrzymał się stan znany z reszty weekend – Hamilton był ponad trzy dziesiąte przed Rosbergiem, choć pojechał wolniej niż w Q2. Gdy wszyscy zmierzyli się już ze stoperem, na trzecim miejscu widniał Vettel ze stratą pół sekundy do Lewisa. Dalej mieliśmy Raikkonena, Bottasa, Kwiata i Grosjeana.

Felipe Massa decydował się na wyjazd dopiero w połowie sesji i po swoim mierzonym kółku wskoczył jednak zaledwie na ósme miejsce, gdyż błąd w pierwszym zakręcie pozwolił na pokonanie jedynie Lotusa. Na ostateczną walkę o pozycje startowe zdecydowali się wszyscy, także Max Verstappen, który wcześniej nie wychylał nosa ze swojego garażu.

Rosberg zaczął od rekordu w pierwszym sektorze, jednak później nie było już tak dobrze i wystarczyło to na zaledwie zbliżenie się do Hamiltona i ucieczkę spod noża Vettela, który również poprawił swój wynik. Niemiec natomiast obronił się dzięki temu przed Ricciardo, który był zaledwie 0,025 sekundy za nim. Hamilton choć nie musiał poprawiać swojego wyniku, to pojechał jak po swoje i postawił poprzeczkę na miażdżącym 1:22,020s. Piąty był Raikkonen, przed Bottasem, Kwiatem, Massą, Verstappenem i Grosjeanem.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 48°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 5,3 m/s
Wilgotność powietrza: 38%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MairJ23, 25.07.2015 15:20[!]
F U C K this - I'm out. See you all when Mercedes domination is over - i can't waste my time on this BS !
mich909090, 25.07.2015 15:37[!]
Tak jak mówiłem Lewis poza zasięgiem.
@MairJ23
Dzisiaj Hamilton zmiażdżył. Zobacz na przewagę Rosberga nad Vettelem.
MairJ23, 25.07.2015 16:04[!]
@mich909090 to prawda - tam bylo prawie .5 sek.... ja rozumiem ze Hamilton jest dobry (dobry to jest Massa - Hamilton jest jednym z najlepszych) - zawsze uwazalem go jednego z najlepszych ktorzy KIEDYKOLWIEK mieli szanse startowac w F1... ale to co sie dzieje staje sie nie do zniesienia. gorzej niz za dominacji RBR.
Kamikadze2000, 25.07.2015 19:28[!]
Merc jest dalej w swojej lidze i początkowe "problemy" były mydleniem oczu. Rosberg nie pojechał dobrych kwalifikacji, ale i tak bez problemu znalazł sie przed Vettelem. Dominacja RBR to pikuś z tym, co jest teraz. ;)
Michal2_F1, 25.07.2015 19:46[!]
Dominacja RBR ('11, połowa '13) nawet nie umywa się do tego co się dzieje od początku 2014 roku. Przy tym wszystkim co ma miejsce aktualnie sezon 2013 był boski. Zupełną rację miał dzisiaj Alonso w swojej wypowiedzi.
mich909090, 25.07.2015 20:53[!]
Sezony 2011 i 2013 to dopiero były nudne.Najgorsze sezony jakie widziałem.Brrrr nie wracajmy do tamtych czasów bo będę miał koszmary.W 2010 roku RBR tez miał bolid z innej planety.Merc ma dużą przewagę. Red Bull miał większą.
http://www.f1wm.p...p;nr=12&dzial=21
Dorel, 26.07.2015 04:15[!]
Red Bull nie na każdym torze był najszybszy, byli do objechania w normalnych warunkach. Za to z Mercem jest to niemożliwe. Dominacja Red Bulla również była wielka, ale nie aż tak.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca